Представники Ювенальної Превенції та фахівці Центру провели робочу зустріч з питань запобігання проявам насильства в дитячому середовищі

шаблон-для-замітки-копия-копия

Адаптація до дитячого садку

Популярні

911558495  Адаптація — процес зміни людини під мінливі умови (а також результат цього процесу), і вона в будь-якому разі передбачає стрес. Стрес — це не щось страшне й неодмінно травматичне, це всього лише мобілізація організму, щоб упоратися з новими умовами. Тривалість адаптації завжди індивідуальна, тому не орієнтуйтеся на загальноприйняті норми. Ваші завищені очікування щодо того, коли ж нарешті малюк звикне до садка, лише підкладатимуть дрова в багаття — засмучуватимуть вас, злитимуть, змушуватимуть відчувати свою неспроможність.

  Тема дитячого садка дуже турбує більшість батьків, і це не дивно, адже дитина, по суті, робить свої перші кроки до самостійності. І майже всі переймаються питанням адаптації, тобто звикання малюка до нової обстановки

  Щоб адаптація відбувалася якомога м’якіше, треба дотримуватися певних умов.

  Готуйте дитину заздалегідь. Починайте розповідати, що малюк муситиме відвідувати дитячий садок іще задовго до того, коли він почне ходити туди регулярно. Читайте книжки, в яких малята ходять у дитячий садок, діліться своїм власним дитячим досвідом — показуйте фото, розповідайте історії. Будьте чесні — готуйте дитину не тільки до приємних сторін життя в садочку (“будеш гратися з дітками”, “там багато нових іграшок”), а й до неприємних переживань, які неодмінно будуть (“може так трапитися, що ти засмутишся й плакатимеш, коли я буду змушена піти”, “можливо, ти сумуватимеш, поки я буду на роботі”).

  Знайомте із садочком поступово, не залишайте одразу на весь день. Важливо розуміти, що для дитини початок перебування в дитячому садку — це великий стрес, і потрібно, щоб процес звикання відбувався поступово. Для початку познайомтеся з вихователем, покажіть групу. Потім нехай вихователь запропонує малюку погратися з іншими дітьми. Дайте достатньо часу для звикання, будьте поруч, поки ваш син або донька не звикне до нової обстановки. Залишайте дитину, тільки коли переконаєтеся, що вона вже не відчуває тривоги.

  Обов’язково встановіть контакт з вихователем. Звикання дитини до дитячого садка насамперед залежить від того, які взаємини складуться в неї з вихователем. Адже в дошкільному віці малюк для здорового розвитку потребує міцної і надійної прихильності до дорослих, які про нього дбають. Тому вашим першочерговим завданням має стати встановлення довірливих стосунків з вихователями, а також сприяння тому, щоб такі самі стосунки вибудовувалися з новим дорослим і у вашої дитини.

  Завжди прощайтеся перш ніж піти. Одна з найбільших помилок, яких припускаються батьки під час адаптації дитини до садка, — це раптово зникати, коли малюк загрався. Безумовно, такий спосіб істотно полегшує долю мами або тата (адже тоді не доведеться слухати несамовиті крики дитини), але для дитини це найтяжчий досвід. Дворічна і навіть трирічна дитина ще не здатна усвідомити, що мама неодмінно повернеться за нею через якийсь час, вони сприймають раптове зникнення батьків як втрату. Їх кинули! Такий досвід загрожує тим, що дитина не відчуватиме впевненості, що мама завжди поруч, і в неї виникне потреба в буквальному значенні триматися за маму, щоб переконатися, що вона нікуди раптом не зникне, а це означає, що з великою ймовірністю малюк перестане відпускати її навіть у сусідню кімнату. Тому будьте готові до слізних прощань, адже це так природно, коли, розстаючись із найближчою людиною, дитина плаче. Навпаки, насторожити має той факт, що дитина двох-трьох років, прощаючись або при зустрічі, перестає звертати увагу на батьків, а повністю сфокусована, наприклад, на дітях. Це може бути сигналом про т.зв. захисне емоційне відчуження, коли малюк начебто починає вірити, що батьки не так уже йому й потрібні, намагаючись упоратися з почуттями туги і тривоги.

  Переконайтеся, що дитина справді адаптувалася. Малюк встановив контакт з вихователем і, коли ви йдете, може втішитися в нього на руках; він почувається в безпеці у приміщенні садка. Характер взаємодії з іншими дітьми має не тільки агресивний характер (водночас очікувати дружби від дитини двох-трьох років не варто, вона ще замала для цього). У малюка не з’явилося невротичних звичок (смоктати палець, гризти нігті, висмикувати волосся) або проблем з туалетом (почала впісюватися вночі, з’явилися закрепи), немає інших поведінкових проявів, що насторожують (істерики аж до блювоти, нічні страхи, агресивна поведінка з іншими дітьми або батьками); не загострюються хронічні захворювання (якщо такі є). Якщо ви помітили щось із переліченого вище, це має стати для вас сигналом того, що малюк і його психіка не можуть впоратися з проблемами, а отже мусите вживати відповідних заходів — за можливості відкласти відвідування садка або звернутися до дитячого психолога, щоб отримати рекомендації, як допомогти малюкові в цей непростий період. 

Важливо розуміти, що адаптація — це індивідуальний процес. Наскільки швидко й легко все відбудеться, залежить від безлічі факторів: віку (є колосальна різниця між адаптацією дворічної і чотирирічної дитини), умов садка (вихователів, кількості дітей у групі, правил у кожному конкретному дошкільному закладі). Також багато чого залежить від індивідуальних особливостей дитини й стосунків у родині. Та найголовніше — бути стійкими батьками в цей період, які не поринають у власні тривоги, а продовжують бути надійною опорою і захистом для своєї дитини.

Здійснено виїзд в Позаміський дитячий табір оздоровлення та відпочинку «Чайка»

  16 серпня фахівцем із соціальної роботи Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно з Хмельницьким міським центром зайнятості було здійснено виїзд в Позаміський дитячий табір оздоровлення та відпочинку «Чайка». Захід проводився з метою профорієнтації дітей підліткового віку, ознайомлення учнів з особливостями деяких професій, виховання у них любові до праці, почуття колективізму та взаємодопомоги. Девізом заходу було «Не професія обирає людину, а людина професію».

IMG_4007 IMG_4008

12 серпня в філії бібліотеки №12 Хмельницької міської централізованої бібліотечної системи (ЦБС) відбулась інтерактивна зустріч з персоналом

фото  З бібліотекарями спілкувалась практичний психолог Центру Антоніна Джал. Тема була непростою, але цікавою та актуальною: «Без паніки!».

  Бесіда, перегляд відеоматеріалу, вправи, тести, рекомендації – все було спрямовано на підвищення компетенції слухачів, увагу до стану власного психічного здоров’я та близького оточення, розуміння тривожних симптомів, роль емоцій в житті людини, шляхи профілактики невротичних станів, способи корекції проблем, що вже виникли. 2-годинна зустріч у невимушеній дружній атмосфері чаювання, яку створили працівники бібліотеки-філії №12, наснажила жінок пізнавати себе та жити в гармонії зі світом і собою.

Надання соціальних послуг фахівцями із соціальної роботи Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Популярні

картинка до замітки  Фахівці із соціальної роботи здійснюють соціальний супровід сімей, надають послуги соціальної адаптації, інтеграції та реінтеграції, соціальної реабілітації, консультування, представництва інтересів, соціальної профілактики, кризового та екстреного втручання, психологічні, соціально – педагогічні, соціально – економічні та інформаційні послуги.

  Фахівці надають допомогу та підтримку сім’ям постраждалим від жорстокого поводження та насильства, сім’ям у яких є ризик соціального сирітства, проводиться робота з батьками які неналежним чином виконують батьківські обов’язки, з матерями які, мають намір відмовитися від новонароджених дітей, сім’ями де є алко/ наркозалежні члени родини, особами з числа дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, опікунськими сім’ями, сім’ями члени яких перебували чи перебувають у конфлікті з законом, особами які постраждали від торгівлі людьми та внутрішньо – переміщеними сім’ями та особами.

  Проводиться лекційно – просвітницька, профілактична, тренінгова робота серед учнів шкіл та молоді, протягом навчального періоду фахівцями проведено 106 лекцій та тренінгів.

  Протягом року працівниками Центру надано 870 послуг консультування, 870 соціально – профілактичних послуг, 208 послуг соціальної інтеграції та реінтеграції, 292 послуги соціальної адаптації, 609 послуги представництва інтересів, 144 послуги посередництва, 1103 – педагогічних, 1745 – інформаційних, 948 психологічних, 344 соціально – економічних послуги, під соціальним супроводом Центру знаходиться 60 сімей.

  У 2019 році фахівцями відвідано 293 сімей та складено акти перевірки цільового використання державної допомоги при народженні дитини. Складено 115 актів оцінки потреб дитини та її сім’ї для призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям.

Поради психолога: Які правила безпеки повинна знати дитина

1-27  Безпека дітей – одне з найголовніших питань, яке турбує батьків. Якщо ви хочете бути впевнені, що ваша дитина не потрапить ні в яку небезпечну ситуацію, вам слід заздалегідь навчити її правилам поведінки. Найкраще це робити — граючись.

  Цікаві ігри, що навчають безпеці

  Вдома тато та мама можуть пограти разом із донькою чи сином у гру – «Фея і дракон». Тато – це дракон, який викрадає дитину. Мама – фея, що обов’язково врятує, але для цього її треба дуже голосно покликати, попросити про допомогу, бо інакше вона не прилетить. Це вчить дитину не боятися кричати, коли на неї нападають. Не лякатися гучності власного голосу, не завмирати. Ще одна гра — пароль, яка підійде і для школи, і для дому. Можна вигадати сигнал – це може бути звук або слово, почувши які, дитина кидає все і знає, що мусить прибігти до мами або вчительки. Також говоріть з дитиною по іграшковому телефону. Ви – лікар, пожежник чи поліцейський. З дитиною або її іграшкою сталася біда. Поясніть, як малюк має розповісти про проблему, щоб приїхала швидка, поліція або пожежна. Якщо дитина пояснила правильно – “приїжджайте” і рятуйте її та ляльку.

  Фізичні вправи

  Можна навчити дитину правильно рухатися у небезпечних ситуаціях. Наприклад, у натовпі важливо тримати руки, складеними на грудях. Імітуйте разом з дитиною рух у приміщенні, повному людей. Маленькими кроками зі складеними руками прямуйте до дверей. Вигадуйте вправи самі – залежно від того, чого саме хочете навчити дитину. Рух у задимленому приміщенні? Натягніть понад підлогою, наприклад, між столом і кріслами шарфи і дайте завдання дитині пробратися під ними.

  Домовтеся про екстрену розмову

  Коли трапляється щось надзвичайне, паніку на малюка можуть наганяти і батьки. Наприклад, дитина телефонує, нервує і не може чітко пояснити, що відбувається. Мама чи тато від цього хвилюються ще більше. Врешті – втрачається час, який ви могли б витратити на конструктивні поради. Тому важливо домовитися з дитиною про телефонні розмови в разі небезпеки або проблеми. Під час дзвінка малюк має одразу відповісти на 3 головні питання: що сталося, де та яка допомога зараз потрібна. Якщо заздалегідь це обговорити, буде легше відкласти емоції на потім. Потренуйтеся, нехай дитина розповість так про улюблену іграшку, у якої зламалася деталь, загублену річ, поганий настрій тощо.

  Не залякуйте наслідками

  Батьки таке люблять – пояснювати у деталях, що станеться з дитиною, якщо вона не послухає. Тоді у екстреній ситуації дитина згадує собі саме те, що може з нею статися. Й замість того, щоб діяти, – може просто впасти в ступор. Тому пояснюйте  без “не”, але з конкретними порадами. Не потрібно втовкмачувати “не ходи туди”, “не роби того”, “тільки не так”… Тому краще пояснювати “що робити, якщо”. Пропонувати дитині конкретну послідовніс

  Важливі правила

  Одне з універсальних знань, про яке має пам’ятати дитина, – в разі небезпеки залишатися в людному місці й там, де є поруч дорослі. Забороніть дитині сідати до незнайомих людей в машину. Якщо біля дитини загальмував автомобіль або повільно їде поряд, а водій щось кричить малюкові, то навчіть швидко йти у зворотний від руху машини бік. Ваш малюк повинен знати, що деякі люди можуть з легкістю викликати прихильність до себе і вселяти довіру. Тому потрібно закінчити розмову з незнайомцями максимум за 8 секунд спілкування. І відстань між дитиною та незнайомцем має бути приблизно 2,5 метри, щоб незнайомець не потрапив до зони комфорту малюка. Привчіть дитину не їздити в ліфті з невідомими їй людьми.  Зараз навіть шестирічні діти сидять в інтернеті і спілкуються в соціальних мережах. Застерігайте сина або дочку, що не завжди віртуальні друзі – це ті, за кого вони себе видають. Поясніть дітям, що Марійка, якій 8 років, може виявитися Сергієм Віталійовичем 40 років. Просту бесіду може вести небезпечна людина. Скажіть дитині, що не можна писати в інтернеті свою адресу та телефон, відправляти фотографії або говорити, де та о котрій годині вона любить гуляти.

ТИ НЕ ТОВАР!

Популярні

67404312_418077262384332_8756953277297328128_n  У 2013 році Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй проголосила 30 липня Всесвітнім днем протидії торгівлі людьми, зазначивши, що в цей день необхідно підвищувати рівень поінформованості громадян стосовно глобальної проблеми торгівлі людьми і привертати увагу до важкого становища жінок, чоловіків і дітей, які стали жертвами цього злочину, а також заохочувати людей активно допомагати постраждалим і протидіяти торгівлі людьми.

  Торгівля людьми – це форма сучасного рабства та порушення прав людини, від якої потерпають чоловіки, жінки та діти. Маніпулюючи бажаннями та намірами людей, їх ошукують та експлуатують.

  Відповідно до законодавства, торгівля людьми з метою експлуатації, у тому числі сексуальної, з використанням обману, шахрайства, шантажу, уразливого стану людини або із застосуванням чи погрозою застосування насильства, з використанням службового становища або матеріальної чи іншої залежності від іншої особи, що відповідно до Кримінального кодексу України визнаються злочином.

  Метою торгівлі людьми може бути:

  • трудова експлуатація;
  • сексуальна експлуатація, використання у проституції та порнобізнесі;
  • примусове жебрацтво;
  • примусове втягнення у злочинну діяльність;
  • примусове вилучення органів;
  • продаж дитини;
  • сурогатне материнство.

  Основним із шляхів протидії торгівлі людьми є профілактика та інформування громадян про всі можливі ризики і наслідки цього ганебного і небезпечного явища.

  Міністерство соціальної політики визначено національним координатором у сфері протидії торгівлі людьми. Відповідно до своїх повноважень, здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади, проводить інформаційно – просвітницькій акції, забезпечує встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми та надання допомоги таким особам.

  Партнерами Міністерства соціальної політики у цьому є Національна Поліція України, Державна міграційна служба, центри зайнятості, центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадські організації та благодійні фонди.

67416685_2288223664838738_9019871306639736832_n  Цьогоріч в рамках Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми, відбулася безкоштовна демонстрація документального фільму «Жінка в полоні» в обласному центрі у кінотеатрі «Планета».

  «Жінка в полоні» — це фільм про долю 52-річної угорки Маріш, яка служить одній родині протягом десятиліть, працюючи по 20 годин на день без оплати.

  Маріш проводить дні зі страхом у серці, але мріє про те, щоб повернути собі своє життя. Присутність камери допомагає їй усвідомити, що вона – не одна. Вона починає проявляти довіру. Після двох років зйомок вона збирається з духом і розказує про свій план втечі. У фільмі показано як Маріш повертається до свободи.

67390565_859090404461644_2458473730163081216_n67531033_394638111464255_2390166359834099712_n

  Крім того відбулася інформаційна акція. На пероні залізничного вокзалу м. Хмельницького. Влаштувано арт-інсталяцію “Невидимі”, що знайомила перехожих з історіями потраплянь людей у неволю. Локацію обрали не випадково, адже саме з вокзалів дуже часто починаються історії митарств жертв торгівлі людьми. Під час акції організатори розповідали  про небезпеку торгівлі людьми, її основні форми та способи втягнення в експлуатацію та роздавали тематичні інформаційні буклети.

67408306_342453696699896_3282242818243821568_n67981440_659853507823194_5246044557673496576_n

  Для підвищення рівня обізнаності з цією проблемою працівниками центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, фахівцями із соціальної роботи проводяться індивідуальні бесіди, круглі столи, лекції серед дітей, молоді та сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах.

  Так, протягом першого півріччя 2019 року проведено понад 300 групових інформаційно–просвітницьких заходів, відеолекторій щодо інформування про спектр та можливості надання соціальних послуг центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді стосовно протидії торгівлі людьми. Заходами охоплено понад 3500 осіб.

  У сільських радах, клубах, бібліотеках, школах, ФАПах розміщено інформаційних куточки, які містять матеріали. Розповсюджено майже 3 тисячі екземплярів буклетів.

  Проводиться роз’яснювальна робота з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах, а саме: сім’ї з проблемою вимушеної трудової міграції, з проблемою безробіття, з проблемою безпритульності. Охоплено 312 сімей, яким надано комплекс соціальних послуг. З 299 особами, які мають намір працевлаштовуватись за кордон, проведені індивідуальні інформаційні бесіди.

  Під соціальним супроводом центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді перебуває 4 осіб, які постраждали від торгівлі людьми та яким надано статус.

  Для успішного попередження торгівлі людьми надзвичайно важливо захищати права постраждалих і надавати їм підтримку. Це передбачає захист їхнього особистого життя, а також ряд адміністративних заходів для оформлення їхнього перебування у країні призначення із наданням безпечного житла та доступу до психологічної, медичної, юридичної та соціальної допомоги.

  Це необхідно знати!

67493159_2597496733628487_2008201268794753024_n

20190731_152815 20190731_152824