Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді долучився до проведення заходів фестивалю «МЕДОВИЙ СПАС»

39747237_459934217845481_4411563868401172480_n  Працівники та волонтери Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді активно долучилися до програми фестивалю «Медовий Спас». Малечу, що прийшла з батьками на фестиваль меду, фахівці та психологи Центру розважали найрізноманітнішими майстер класами із виготовлення фігур з повітряних кульок, розмальовування гіпсових фігурок, картин бджілок, розгадування кросвордів та ребусів та різноманітних логічних та психологічних вправ. Активну участь у заході прийняли вихованці дитячого будинку.

39507023_319887635222323_2050141791943917568_n 39514906_282656345883615_6557713173141520384_n 39558028_723851334624356_6357288399719628800_n 39583865_413990552459453_5853567282260738048_n 39760740_304878070275130_1872845516195233792_n

Правоосвітня година в парку ім. Т.Шевченка

  10 серпня 2018 року юрисконсультом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді разом спільно з інспектором роти управління патрульної поліції в сквері ім. Т. Шевченко та парку культури і відпочинку ім. Чекмана проведено профілактично-просвітницьку роботу з молоддю про те, що парки, сквери – це місця чистого повітря для відпочинку, а не для вживання пива, алкоголю та тютюнових виробів. Незнання закону не звільняє від юридичної відповідальності.

  За порушення норм закону настає адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 51 до 170 гривень.

  Також було роздано інформаційні матеріали про роботу Центру, інформаційний буклет «Ти маєш право дихати чистим повітрям».

Тема консульт-пункту 09 серпня 2018 року «Психолог просто неба» була також цікавою та актуальною для батьків: «10 фраз які можна сказати дитині замість «НЕ ХОЧУ ТЕБЕ ЧУТИ іди і подумай над своєю поведінкою»».

Замість НЕ ХОЧУ ТЕБЕ ЧУТИ іди і подумай над своєю поведінкою  Чимало батьків зізналися, що використовують цю фразу під час виховних моментів. Як каже відомий психолог Юлія Гіпенрейтер «Батьки часто виховання розуміють як прочуханку». А як щодо діалогу з дітьми?

  «Діалог – дещо звужене поняття, продовжує пані Юлія, краще розуміти спілкування з дитиною, як взаєморозуміння, настрій на розуміння дитини. Так, важливо, коли дитина розуміє батьків, але батьки більше можуть зрозуміти про дитину. А що значить – зрозуміти дитину? Це, перш за все, знати її потреби та їх враховувати.

  Потреби змінюються і не тільки з віком, але і індивідуально, залежно від траєкторії, по якій дитина рухається. Тому в діалозі важливо почути дитину: http://elliot.exigio.com/discredit/dni-rozhdeniya-v-vinegret.html чому вона не слухається, відмовляється, грубить.

  Грубі інтерпретації слова «виховання»: коли дитина не слухається – змусити, грубить – поправити, ображена – сказати: «нічого ображатися, сама винна», я відкидаю.»

  Інший знаний психолог Карл Роджерс говорив, що дорослого по відношенню до дитини можна порівняти з садівником, який допомагає рослині. Функція садівника – забезпечити водою, направити на рослину світло, удобрити грунт. Тобто, створити умови для розвитку, але не тягнути за верхівку. Якщо ви будете тягти за верхівку і в яку вам потрібно сторону, ви її не виростите.

  Також на допомогу дбайливим батькам як завжди постер про те, як же можна замінити у виховнні фразу «НЕ ХОЧУ ТЕБЕ ЧУТИ іди і подумай над своєю поведінкою».

Відбулось засідання круглого столу у міському Центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді “Профілактика правопорушень та конфліктів серед неповнолітніх та молоді”

00315.MTS_snapshot_00.02_[2018.08.09_14.26.46]  09.08.2018 року в приміщенні Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відбувся круглий стіл на тему: «Профілактика правопорушень та конфліктів серед неповнолітніх та молоді».

  На сьогоднішній день проблема поширення правопорушень серед неповнолітніх є досить актуальною, саме тому, сьогодні  відбувся круглий стіл на тему: «Профілактика правопорушень та конфліктів серед неповнолітніх та молоді».

00335.MTS_snapshot_00.01_[2018.08.09_14.26.13]  На круглому столі обговорювалися нагальні проблеми щодо вирішення  проблеми поширення правопорушень серед неповнолітніх, яка є досить актуальною, питання співпраці установ, які безпосередньо займаються цією категорією правопорушників, а також план розвитку запобіжних заходів та профілактики даного явища.

  Взяли участь у засіданні круглого столу представники Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, заступник начальника управління молоді та спорту, спеціаліст служби у справах дітей Хмельницької міської ради, представники ювенальної превенції ХВП ГУНП, інспектори зі зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції,  начальник відділу право просвітництва та взаємодії із суб’єктами надання безоплатної вторинної правової допомоги, представники  міськрайонного  відділу з питань виконання кримінальних покарань і пробації.

  В результаті обговорення учасники круглого столу обмінялись думками щодо подальшої співпраці, покращення якості роботи, спрямованої щодо неповнолітніх правопорушників, намітили план розвитку подальших дій та співпраці на покращення роботи за даною тематикою та внесли ряд пропозицій у спільну співпрацю.

Пcихологом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проведено тренінг на базі Хмельницького міського Центру зайнятості для осіб з особливими потребами

Центр зайнятості 2.08.18  Людям з обмеженими фізичними можливостями важливо реалізуватися, адже працювати – означає бути потрібним суспільству, почуватися повноцінною людиною.

  2 серпня 2018 року практичний психолог Центру Любов Панчук провела тренінг «Відчуй себе впевнено» для осіб з особливими потребами, які перебувають на обліку у Центрі зайнятості.

  Метою тренінгу було формування цілісного та адекватного бачення власних здібностей та можливостей, вироблення навичок постановки та досягнення власних життєвих цілей, формування віри в себе та вироблення готовності долати труднощі на шляху до досягнення мети.

  Під час проходження тренінгу учасники виконували вправи, обговорювали проблеми працевлаштування, які пов’язані із наявністю групи інвалідності, також невпевненістю в собі, дефіцитом внутрішньої мотивації. Ділилися власними думками, порадами з учасниками тренінгу.
  На завершення учасники переглядали відеоролик на підвищення мотивації до досягнення успіху.

Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді інформує: парки, сквери – місця, вільні від вживання тютюнових виробів та пива

Популярні

IMG_20180726_123601 (1)  02.08.2018 року юрисконсульт Центру в сквері ім. Т. Шевченко проводила профілактичні бесіди з молоддю про те, що парки, сквери – це місця чистого повітря для відпочинку, а не для вживання пива, алкоголю та тютюнових виробів. Незнання закону не звільняє від юридичної відповідальності. Тому, щоб не потрапити в неприємну ситуацію і не сплачувати штраф і проводиться роз’яснювальна робота серед молоді. Приємно зауважити, що більшість молодих людей, з якими спілкувались сьогодні, не тільки обізнані в правовому полі, а й ведуть здоровий спосіб життя.

  Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує, що існує рішення Хмельницької міської ради від 27.06.2012 р. №16 «Про зменшення шкідливого впливу куріння тютюнових виробів на здоров’я населення на території міста Хмельницького».

  Вільними місцями від вживання тютюнових виробів є: приміщення державних підприємств, установ, організацій (крім спеціально відведених місць), зупинки громадського транспорту та 5-метрова зона навколо них, підземні переходи, місця загального користування житлових будинків, громадські туалети, парки, сквери та ботанічні сади міста Хмельницького, міський пляж, автовокзали та залізничні вокзали (крім спеціально відведених місць), культові будівлі та прилегла територія, 5-ти метрова зона по периметру навколо входу в громадське місце, 3-х метрова зона по периметру навколо банкомату, пішохідна частина вул. Проскурівської, майдан Незалежності, ринки продовольчих та непродовольчих товарів. За порушення норм закону настає адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 51 до 170 гривень

Психологом Центру соціальних служб проведено тренінгове заняття в оздоровчому комплексі «Чайка»

37676266_397812070741343_8116108177793089536_n  23.07.2018 року психологом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Любов’ю Кирилюк проведено тренінгове заняття для дітей 7-9 років у дитячо-юнацькому оздоровчому комплексі «Чайка» на тему «Дружність у дитячому колективі – запорука гармонійного становлення людини».

  З моменту, коли дитина стає членом групи однолітків, її індивідуальний розвиток неможливо розглядати й вивчати у відриві від взаємин з іншими дітьми цієї групи. Саме на основі досвіду спілкування з іншими дітьми формуються моральні якості юної особистості, насамперед ті, що визначають її ставлення до людей. У згуртованому колективі, який живе змістовним та повноцінним життям, діти набувають позитивного соціального досвіду взаємодії, приймаються спільними почуттями і переживаннями ще задовго до того, як починають усвідомлювати високі моральні принципи. Прийняття дитини групою значущих для неї дітей, дає їй психологічну стабільність та емоційний комфорт.

  Саме тому кожна дитина повинна звикати до гри, навчання в групі, адже таким чином вона отримує можливість оцінити себе, порівняти свої вміння і моральні якості з умінням і якостями однолітків. Саме в колективі зароджується перша дружба, почуття товариськості, взаємодопомоги, вміння узгоджувати свої дії і бажання з діями і бажаннями інших людей.

  Метою проведеного у таборі тренінгу було: формування у дітей поняття дружності, розвиток комунікації у колективі, а також розвиток взаємодії з однолітками.

  Діти із задоволенням виконували різноманітні вправи, брали участь у творчих завданнях та спільних іграх, що дозволило їм відчути себе комфортніше у даному колективі та отримати навички дружнього спілкування, оскільки заняття в групі з однолітками вкрай необхідне маленькій людині для майбутньої участі в житті шкільного колективу, в громадській діяльності й водночас для формування моральних рис особистості.

Важливі соціальні проблеми можна вирішувати граючись. Про форум-театр «Право вибору переселенців»

DSCN0372  Інститут «Республіка» від Агенціії сталого розвитку «АСТАР» минулої суботи 21.07.2018 року запросив внутрішньо переміщених осіб, представників окружних і територіальних виборчих комісій, представників місцевої влади та місцевого самоврядування, громадських активістів та інших активних мешканців Хмельницького до участі у створенні вистави форум-театру на тему «Право вибору переселенців».

  Я вперше брала участь у заході такого формату і це був цікавий і корисний досвід. Як психолог, відмітила для себе, що його можна буде запроваджувати також у роботі з різними категоріями користувачів соціальних послуг нашого Центру.

  Форум-театр – це метод інтерактивної роботи з різними прошарками суспільства, спрямований на вирішення соціальних проблем. Сутність форум-театру полягає у пошуку шляхів вирішення проблеми чи виходу зі складної життєвої ситуації в межах запропонованої теми вистави спільно з глядачами.

  Метою даного заходу було сприяти реалізації конституційних прав соціально-незахищених верств населення та їх активної участі у розбудові громади та країни в цілому через інструмент прямої демократії – вибори.

  Під час вистави учасники змогли:

  • обговорити існуючі виклики та проблеми у сфері виборчого права ВПО (внутрішньо-переміщениз осіб) і спробувати знайти на них відповіді;
  • зіграти в театральні ігри;
  • поділитися емоціями та думками;
  • створити виставу форум-театру, яку було продемонстровано глядачам.

  Для участі у виставі НЕ потрібно було бути актором чи мати попередній акторський досвід. Найважливіше – це бажання учасників поділитись власним життєвим досвідом на задану тему форум-театру, готовність взяти участь у показі даної вистави для глядачів та прагнення стати частинкою творчого процесу.

  Дякую організаторам, зокрема Мазур Юлії, координатору ВІ «Активна Громада» у м. Хмельницький, а також усім учасникам, з ким познайомились і продуктивно працювали! Сподіваюсь на подальшу співпрацю між нашими організаціями.

DSCN0394 DSCN0447 DSCN0526 DSCN0544

Відбулась бесіда практичного психолога Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у програмі «Поради психолога» радіо «Місто»

de3b969ca27b4248e60a83840cec06da  17 липня відбувся радіоефір за участі Ольги Захожою – практичного психолога Центру на радіо «Місто». Тема сьогоднішньої зустрічі є актуальною для усіх дорослих, батьків: формування самостійності у дитини.

  Під час зустрічі розглянули наступні аспекти:

  • Поняття та індикатор самостійності.
  • З якого віку відбувається процес формування самостійності.
  • У якій формі можуть звучати заборони, обмеження, щоб не зруйнувати у дитини жагу до пізнання світу.
  • Якщо дитина не проявляє інтересу до виконання справ самостійно, як її мотивувати та спрямовувати.
  • Чому надмірна опіка батьків формує у дітей несамостійність, тривожність та занижену самооцінку.

  Самостійність – це здатність ставити цілі і їх досягати. Вона є обов’язковим атрибутом дорослого життя. Якщо розглядати розвиток дитини то на кожному віковому етапі є особливості, які засвідчують про прояви самостійності та про процес дорослішання. З самого раннього віку ми можемо спостерігати, як дитина робить перші кроки, освоює маніпуляції з різними предметами, більше віддаляється від мами, тата – виявляючи власне «Я». Розвиток та виховання самостійності у дітей дошкільного, молодшого шкільного, підліткового віку проявляється через загальний психологічний розвиток.

  На завершення програми рекомендації психолога батькам щодо формування самостійності у дитини:

  1. 50% успіху залежить від готовності батьків.
  2. Контроль в ранньому віці.
  3. Формування самостійності поступовий та тривалий процес.
  4. Виконання обов’язків від простого до складного.
  5. Догляд за власними речами.
  6. Сам у дома – розпочинаючи з 10 хв.
  7. Допоможи сам та зумій попросити про допомогу інших.
  8. «Я і ми» – взаємодія з оточуючими.
  9. Навчаючи – довіряй дитині!
  10. Пізнання світу – поступово, не квапливо, без принижень та агресії з боку батьків.

  Отже, формування психологічної самостійності не закінчується ніколи. Людина вчиться приймати рішення все життя!

  За більш розгорнутою інформацією зацікавлені батьки можуть звертатись до міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на консультацію до практичних психологів.

Чому дорослим хочеться кричати на дітей і як це попередити…

  17 червня 2018 року темою консультацій психолога міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в сквері ім.Тараса Шевченко було: «Чому дорослим хочеться кричати на дітей і як це попередити».

  Тема викликала чималий інтерес і навіть ті, хто поспішав і спочатку відмовлявся слухати, почувши тему – зупинялися і казали:! О, так…ця проблема мені знайома!…»

  Психолог Віговська Антоніна знайомила хмельничан, що відпочивали в парку з простими та дієвими методами спокійного спілкування з дітьми та пропонувала флаєри з інформацію по темі. Як завжди – люб’язно ділимося нею з нашими друзями тут у ФБ.

37249059_2050579008536725_1958154510270464000_n37362855_2050579011870058_1464427004320284672_n

  Як батькам припинити кричати та гніватися на дитину
  Іноді поведінка дітей викликає в батьків неабияку злість. Після важкого робочого дня хочеться відпочити, а не наступати на дитячі іграшки, розкидані по кімнаті. Діти часто виливають щось на килим, розсипають їжу й розливають напої – все це провокує спалахи гніву.

  У деяких ситуаціях гніватися на дітей – абсолютно нормально. Важливо навчитися правильної поведінки, яка не зашкодить малюкові й допоможе у вихованні. Коли ви відчуваєте гнів – зберігайте спокій і не зривайте поганий настрій на дітях.

  Рекомендація 1: Позбавтеся від накопиченої злості

  Будь-які взаємини з дітьми мають терапевтичну дію. Поганою поведінкою вони вказують на ваші проблеми й мотивують їх виправити. Якщо в минулому у вас було багато невідреагованої злості – розберіться з нею, щоб не завдати шкоди дитині. Дослідження показали, що діти, на яких батьки вихлюпують гнів, більше схильні до проблем з дисципліною. З’ясуйте, які події в минулому могли викликати злість на дітей. Піддавалися ви насильству в дитинстві? Карали вас? Чи складно вам контролювати емоції? Можливо, вам не вистачає внутрішнього спокою? З’ясуйте, що викликає у вас злість у сьогоденні (робота, чоловік, особисті проблеми або характер дитини). Пам’ятайте, що діти – відображення ваших емоцій. Якщо вони постійно бачать злий вираз обличчя і чують незадоволений голос, у дорослому житті в них також будуть проблеми з контролем емоцій.

  Рекомендація 2: Дотримуйтеся наміченого плану

  Злість відчувають усі без винятку. Але деякі батьки схильні надто гніватися через найменші дрібниці. Спробуйте виконати наступну вправу. Виділіть у «поганій поведінці» дитини дрібний непослух (вередування й надокучливість), не вартий того, щоб через нього гніватися, і серйозний (заподіяння шкоди собі, іншим людям або предметам), на який необхідно вчасно реагувати. Потім заспокойтеся, щоб дитина не могла вивести вас із себе. Пропонуємо кілька фраз, які потрібно подумки повторювати, якщо дитина знову буде погано поводитися:

  • Я гніваюся, але я можу себе контролювати.
  • Неприємності іноді трапляються.
  • Я повинен поводитися як дорослий.
  • Я відчуваю злість, а дитина – ні.
  • Я буду спокійний, і цей випадок стане уроком для всіх нас.

  Повторюйте дану вправу знову й знову. Подумки розіграйте такий діалог:

– Ой, я влаштував безлад.

– Я принесу рушник і все витру.

– Добре, я допоможу тобі.

  Цей уявний діалог суттєво відрізняється від того, що ви чуєте від дитини. Говорити з дитиною так само не так просто, як здається. Коли в реальному житті станеться щось подібне – ви будете краще себе контролювати. Зробіть кілька глибоких вдихів, погуляйте на свіжому повітрі, продумайте стратегію, і тільки після цього повертайтеся до розмови.

  Наприклад, дитина розлила фарбу на стіну. Ви заспокоїлися, щоб не накричати на неї. Але ви відчуваєте злість, а малюк бачить і відчуває ваше невдоволення. Розкажіть йому, що так робити не можна, не переходячи на крик. Зупиніться і вдихніть глибше. Як тільки ви заспокоїтеся, наполягайте на тому, щоб дитина допомогла витерти фарбу. Коли ви контролюєте емоції, діти отримують сигнал: «Мама гнівається, і вона має на це право. Їй не подобається, що я зробив, але вона все одно любить мене. Вона думає, я можу самостійно витерти фарбу».

  Злість завдає нам більшої шкоди, ніж дітям. Після неї залишається відчуття спустошення та провини. Дорослій людині набагато легше контролювати емоції, ніж малюкові. Якщо ви будете усвідомлювати це, погана поведінка малюка більше не стане викликати стільки негативних почуттів.

  Після зриву на малюка ми починаємо злитися ще й на себе за поганий контроль над емоціями. Цикл злості зазвичай складається з таких етапів:

1) злість на дитину;

2) злість на себе;

3) ще більше гніву у ставленні до дитини за те, що вивела вас із себе;

4) злість у ставленні до того факту, що ви втратили контроль.

  Цей цикл можна перервати на будь-якому з етапів і таким чином захистити і себе, і дітей.

  Рекомендація 3: Перетворіть гнів на союзника

  Емоції завжди мають мету. Здорова злість батьків на дитину підштовхує до вирішення проблеми, оскільки вам не подобається погана поведінка дитини. Це корисна злість. Але негативні емоції деструктивні, якщо ви відмовляєтеся вирішувати проблему, погіршуєте ситуацію, відчуваючи злість на свої почуття, на самого себе й на людину, що викликає у вас ці почуття. Так усе життя проходить у гніві з приводу несуттєвих дрібниць, не вартих вашої уваги. А серйозні проблеми залишаються поза увагою.

  Рекомендація 4: Не займайтеся самокатуванням

  Почуття злості направлено як всередину, так і на об’єкт (людину), яка вам не подобається. Але подивившись на ситуацію збоку та витративши велику кількість енергії на переживання негативних емоцій, ви розумієте, що ситуація була не така вже погана, як здавалося раніше. Такий ретроспективний аналіз дозволяє спокійніше реагувати на подібні ситуації в майбутньому. Коли хтось припускається помилок – пам’ятайте, що ніхто не ідеальний, а людині властиво помилятися.

  Рекомендація 5: Уникайте ситуацій, які викликають гнів

  Ви потрапили в ситуацію, яка викликає сильну злість? Є великий ризик того, що ви станете неусвідомлено зганяти весь негатив на дитину. Втрачаючи роботу або потрапляючи в ситуації, що знижують самооцінку, складно залишатися спокійним. Головне – пам’ятати, що в таких обставинах ви схильні перебільшувати погану поведінку дитини, а її дрібний непослух здається серйозним.

  Якщо з вами трапилася якась неприємна життєва ситуація, що провокує агресію, попередьте про це дитину, сказавши: «Я хочу, щоб ти зрозуміла: у найближчі кілька місяців я можу бути сильно засмучений. Мене звільнили з роботи, і я дуже роздратований з цього приводу. Скоро я знайду нову роботу, і все знову буде добре. Зараз я можу іноді втрачати контроль над собою. Це не тому, що я не люблю тебе, а тому, що в мене неприємності».

  Ви все ж зірвалися на дитину – попросіть вибачення: «Вибач, я злюся, і це не з твоєї вини, а тому, що в мене зараз важкі часи. Я злюся не на тебе». Це допоможе бути чесним із собою, визнати свою вразливість і бути напоготові, поки проблема не вирішиться. У житті завжди є й будуть проблеми. Згодом ви зрозумієте, що тримати під контролем ви можете лише власні дії та слова.