Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді запрошує усіх бажаючих взяти участь у казкотерапії

«Ми любимо казки, але не віримо в них»

 Олександр Грін. «Багряні вітрила» 

  Казка є одним з найдавніших засобів морального, етичного виховання. На жаль, сьогодні діти виховуються не стільки на народних казках, скільки на диснеївських мультфільмах. Психологи вважають це великим упущенням у справі виховання дітей. Багато малюків не чули ні про Колобка, ні про Червону Шапочку, ні про Ріпку, і дуже шкода. Тому що діти, яким читають казки, швидше починають говорити, і не просто видають набір слів, а виражаються цілими реченнями на хорошій літературній мові.

skazkoterapiya_dlya_mladshih_shkolnikov_skazki  Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім;ї, дітей та молоді запрошує усіх бажаючих взяти участь у казкотерапії. Зустріч буде проводитись 11 серпня 2017 року о 16:00 у парку  ім. М. Чекмана.

  Даний проект буде запущений на постійній основі. Кожного тижня на базі ХМЦСССДМ усім бажаючим буде запропоновано групове заняття з казкотерапії. Заняття розраховане на 1-2 годин 1 раз в тиждень. У разі потреби батьки можуть звернутись до Центру з проханням проведення індивідуального заняття.

  Завдання казкотерапії: 

– виховувати у дітей почуття самоповаги і взаємоповаги;

– розвивати самосвідомість, навички спостереження і самоспостереження;

– навчити дітей розшифровувати закладені в казці знання про світ і системі взаємовідносин в ньому;

– навчити думати над неоднозначністю життєвих ситуацій;

– навчити усвідомлювати свої емоційні стани і мотиви поведінки.

  Казкотерапія для дітей не гарантує моментальний ефект. Іноді потрібна довга і кропітка робота, щоб впоратися з тією чи іншою проблемою. Тому, дорогі батьки, запасіться терпінням!

                                                     Ірина Омелянська, соціальний педагог ХМЦСССДМ

Психолог просто неба

  Консультація психолога на свіжому повітрі. Таку новацію запровадили у міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Щовівторка у парку імені Шевченка впродовж години можна отримати кваліфіковані поради фахівця та задати особисті запитання.

Діти та новітні технології

гаджети і діти    Смартфони, планшети, ноутбуки та інші електронні пристрої міцно зайняли місце в нашому житті. Комп’ютерні та інтернет-технології – така ж частина життя сучасної людини, як холодильник, метро, літак і інше. Як мінімум один гаджет зараз є в кожній сучасній родині. Не дивно, що діти починають користуватися ними раніше, ніж говорити і, тим більше, писати від руки. Малюки сприймають їх лише як іграшку, старшим дітям вони допомагають у навчанні.

    З одного боку, сучасні технології допомагають дітям розвивати увагу, дрібну моторику, посидючість, логіку, сприяють їх інтелектуальному розвитку. З іншого – вони нерідко забирають багато часу, якого не вистачає на активні заняття і розваги. І перед батьками постає питання збереження фізичного та психічного здоров’я дітей, попередження комп’ютерної залежності. 

гаджети і малюк    Якщо говорити про шкоду, то перше, що згадують батьки – це зір. Коли дитина переглядає мультфільм, на будь-якому екрані, око фіксується на одному предметі і на одній відстані. Якщо це часто повторюється – гострота зору падає. Також при користуванні телефоном чи планшетом голова зазвичай нахилена трохи вниз. Як наслідок – порушується кровообіг в шийному відділі і в головному мозку.

    Багато хто помилково вважає, що різноманітні ігри на комп’ютері чи планшеті розвивають дрібну моторику – натискання кнопочок, пересування по екрану. Але малювання чи, навіть, писання, ігри з більш дрібними предметами набагато корисніше.

    Сидіння з ґаджетом в багато разів знижує необхідну дітям фізичну активність. Як наслідок можливий розвиток різноманітних захворювань, наприклад ожиріння, затримка розвитку мовлення.

    Якщо під час їжі діти дивляться мультики, то в їх організмі порушується система природного харчового інтересу – організм перестає відчувати момент насичення, або навпаки пропадає апетит. Як результат може розвинутися ожиріння, чи дитина страждатиме від недоїдання.

    Проведені наукові дослідження підтвердили, що в тих дітей, які користуються ґаджетами частіше виникають проблеми з сном, вони важче засинають, тривалість швидкого і поверхневого сну більша. В результаті дитина більше втомлюється, їй важче зосередитися на вивчені матеріалу, погіршується пам’ять.

    Якщо ж ви не плануєте «не пускати» ґаджети в життя дитини, ось кілька порад, які допоможуть зменшити їх шкідливий вплив:

  1. Дітям до року краще взагалі не давати планшетів і не включати мультфільмів. До 3-х років час користування має бути не більше 15-ти хвилин.
  2. Не залишайте дитину на одинці з пристроєм – контролюйте те, що дивиться чи грає дитина.
  3. Відстань від екрану до очей має бути не менше 40 см, добре, якщо дитина використовує спеціальні окуляри. Якщо це планшет чи телефон – краще нехай вони стоять на столі, аніж будуть в дитячих руках.
  4. Робіть перерви між переглядами – як мінімум гімнастику для очей.
  5. Не дозволяйте користуватися ґаджетом під час їжі.
  6. Дітям до 6-ти років взагалі не рекомендується перегляд 3-D фільмів. До 10-11 років такі фільми можна дивитися, але рідко.
  7. Не робіть з ґаджету особливу винагороду. Наприклад, гра в якусь гру, як приз за виконане домашнє завдання. Так ви самі ж зробите з цього щось надзвичайно бажане.
  8. Створіть дитині умови для цікавішого проведення часу. Гуртки за вподобанням, спільні прогулянки в незвичні місця, гарні книжки, рухливі ігри.

    Використовувати ґаджети чи ні – це рішення залишається за батьками. Сучасні технології зробили життя людства набагато простішим. Але даючи дитині планшет подумайте, чи справді ви зараз не можете без нього? Можливо цю супер-розвиваючу гру для вивчення кольорів можна зробити офлайн? Подумайте, чи за деякий час ви не будете шукати способів як відлучити дитину від цих пристроїв. Можливо в вашому випадку, все таки, простіше не привчати?

                                                Фахівець із соціальної роботи ХМЦСССДМ А.Романова

Фахівці із соціальної роботи міського Центру соціальних служб долучилися до проведення виховної роботи у дитячо-юнацькому оздоровчому комплексі «Чайка»

    Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в черговий раз долучився до проведення просвітницької та виховної роботи  у дитячо-юнацькому оздоровчому комплексі «Чайка», який працює в селі Головчинці, Летичівського району, на березі річки Південний Буг.

    Фахівцем із соціальної роботи 28.07.2017 р. було проведено тренінгове  заняття, спрямоване на згуртованість в дитячому колективі. Метою якого було об’єднати учасників групи для спільного вирішення поставлених завдань, розвиток вміння висловлювати симпатію і повагу один до одного. Всі діти приймали активну участь, виконували поставлені завдання, були задоволені результатами співпраці та з користю провели  час.

20170728_105223 20170728_105323

«Година з психологом»

 5 правил сексуальної безпеки, які має знати кожна дитина

  Саме таку тему було обрано для «Години з психологом» минулого вівторка. Вона стала актуальною для відвідувачів ЦСССДМ останнім часом і основні рекомендації психолога було поширено серед батьків і дорослих нашого міста. Ось лише частина цих рекомендацій. Хто хоче дізнатись більше – звертайтесь до психологів Центру соціальних служб для сім ї, дітей та молоді за адресою: м. Хмельницький, вул. Кам янецька, 38.

  «Є речі, про які не лише говорити, але і думати страшно. Так, це сексуальне насилля, пов’язане з дітьми. Але сховати голову в пісок – це найгірше, що ми можемо зробити. Дорослі  повинні розповідати і пояснювати дітям, як виглядає таке насилля і як поводити себе в складних ситуаціях. І починати таку розмову потрібно якомога раніше.

  Правила сформульовані спеціально для дітей, вони не лякають дитину, навпаки, написані в дружній формі, простою і зрозумілою дітям мовою. Ця інформація – чудова профілактика сексуального насильства, адже вона дає можливість і дітям, і батькам дізнатися і обговорити питання своїх і чужих кордонів.

  Мами і тата! Ми знаємо, що вести такі розмови з дітьми не дуже легко. Але загалом ніяковіємо ми, а не діти. Тим більше маленькі діти, для яких ще немає ніяких заборонених тем. Ось вам ще одна причина для того, аби починати такі бесіди як можна раніше.

  Наше завдання як батьків – навчити своїх дітей розуміти, що відбувається чи вже відбулось неправильно. Потрібно, щоб у дітей був нюх на «погані» ситуації. Треба навчити їх довіряти своїй інтуїції, якщо вони відчувають, що з цією людиною чи ситуацією, в якій вони знаходяться, щось не так. І, нарешті, ми мусимо так побудувати свої стосунки з дітьми, щоб з будь-якими проблемами і підозрами вони прийшли саме до  нас.

  Ми не можемо відвернути все погане, що може трапитись з нашими дітьми, але ми можемо пояснити їм, де і як шукати захисту у випадку чого. Ми можемо навчити їх усвідомлювати, що їх тіло належить лише їм. Ми можемо прищепити їм відчуття впевненості  і навчити  їх не боятися говорити про те, що хтось  порушує  їх кордони.

  Це небагато, так, але це життєво важливо для наших дітей. І вони, безперечно, заслуговують на те, щоб ми це зробили для них.                 

                                                                     Психолог міського Центру соціальних служб

                                                                      для сім’ї, дітей та молоді –  А.Віговська

«Телефон довіри 15-50» м. Хмельницький

Популярні

    У наш інформаційний час життя постійно прискорюється. Це має певні плюси – більшого прагнеш домогтися, більше спробувати, але також є і мінуси – люди все менше помічають один одного та все більше з’являється одиноких людей, яким нікуди виплеснути свої емоції, через що у них виникають проблеми із спілкуванням, з кар’єрою та іншими важливими моментами життя. До батьків і до друзів з такими проблемами не звернешся, вони якщо і вислухають, то навряд чи дадуть професійну пораду, а не компетентна допомога іноді гірше, ніж ігнорування взагалі.

    В таких умовах актуальним стає «Телефон довіри» – один із видів телефонного  психологічного консультування.

    Історично перші «Телефони довіри» з’явились у США на початку минулого століття. Навесні 1906 року в Нью-Йорку протестантського священика Гаррі Уоррена розбудив дзвінок. «Благаю про зустріч, у мене безвихідна ситуація», – почув він з телефонної трубки і відповів: «Завтра церква відкрита з ранку». На ранок священик дізнався, що той, хто телефонував – повісився. Вражений цією історією, священик дав оголошення в газеті: «Перед тим, як піти з життя, дзвоніть мені в будь-який час доби». У 1952 в Лондоні запрацював перший «Телефон довіри». Його засновник – англійський священник Чад Вара, прочитавши в газеті про зростання кількості самогубств, подумав, що цим людям НЕ було з ким поговорити і тому вони зважились на такий відчайдушний вчинок.

    «Телефони довіри»  – дуже зручний винахід людства. У складній ситуації, коли допомога необхідна терміново та немає часу на поїздку до психолога, вночі або ж в інший час доби  можна набрати номер міського телефону «15-50» або з мобільного (067) 133-15-50 і висловити свої переживання, проблеми, отримавши при цьому кваліфіковану консультацію консультанта-психолога телефону довіри, підтримку, пораду і допомогу. Важливо, що консультування проводиться анонімно, тому простіше розповідати про те, що ніколи не сказав би знайомим людям. Все це досягається за умови, що «на іншому кінці дроту» працює  кваліфікований психолог.

    Твого дзвінка чекають на «ТЕЛЕФОНІ ДОВІРИ»   (м. Хмельницький) зі стаціонарного – 15-50 та з мобільного:  (067) 133-15-50.

    Тут вас вислухають, підтримають і нададуть пораду самостійного  виходу із тої чи іншої складної ситуації.

Соціальна робота з неповнолітніми та молоддю, яка має проблеми із законом

    Актуальним питанням діяльності Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді є соціальна робота з молоддю та підлітками, засудженими до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі та з тими, що перебувають у СІЗО або ж звільнені від покарання, у зв’язку із закінченням терміну дії покарання.

    Основними проблемами, з якими звертаються до спеціалістів міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді молодь, звільнені з місць позбавлення волі є необхідність відновлення втрачених документів (зокрема реєстрації за місцем проживання), потреба у тимчасовому житлі, відсутність необхідної для влаштування на роботу освіти, труднощі у пошуку підходящої роботи, проблеми з адаптацією у соціумі тощо.

    Також спеціалісти міського центру проводять ґрунтовну соціально-педагогічну, коригувальну роботу серед осіб з числа дітей та молоді, засуджених до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі.

    Тісно співпрацюючи з міжрегіональним управлінням з питань виконання кримінальних покарань та пробації, працівники Центру систематично проводять різноманітні групові заходи: лекції, бесіди, лекторії, круглі столи, в ході яких надають корисні рекомендації з питань профілактики вчинення злочинів серед неповнолітніх та молоді, працевлаштування, навчання та перекваліфікації, планування особистого часу, бюджету та інших важливих питань. Обговорюється підбір тестів для проведення тестування неповнолітніх.

    Неповнолітні та молодь, що перебувають у конфлікті із законом можуть самостійно звертатись до нашого Центру, який знаходиться за адресою:

 вул. Кам’янецька, 38      тел.76-29-28.

Як підвищити самооцінку підлітка. Поради батькам

  Підлітковий вік – це період становлення самооцінки. Зрозуміло, вона починає формуватися в ранньому дитинстві, але саме в підлітковому віці дитина починає повною мірою усвідомлювати себе частиною соціуму.

  Самооцінка будь-якої людини, в тому числі і підлітка, піднімається за рахунок власних успіхів і досягнень, а також визнання оточуючих і близьких. Допомогти дитині перейти від негативного ставлення до себе, до позитивного, не легко, але цілком можливо. Не дивлячись на те, що в юності головними авторитетами є ровесники, а не батьки, саме батьки здатні вплинути на підвищення самооцінки у підлітка.

  Отже, якщо ви бачите, що дитина сором’язлива, тривожна, занадто залежна від думки оточуючих – час підвищувати її самооцінку. Як це зробити?

  1. Не критикуйте і не порівнюйте дитину з іншими

  Перестаньте критикувати дитину і порівнювати його з ким би то не було. Від вас, батьків, йому потрібні в першу чергу любов і підтримка, а критика тільки змусить замкнутися в собі. Та й повчальні порівняння ніколи не давали гарного педагогічного ефекту.

  1. Подбайте про зовнішній вигляд дитини

  У підлітковому віці зовнішність – чи не головна проблема, на якій фіксують свою увагу. Дорослим важко зрозуміти, але відстовбурчені вуха або ніс з горбинкою стають причиною всіх життєвих невдач в сьогоденні і майбутньому – природно, в уяві підлітка. З вухами ви, звичайно, нічого не зробите, але от з підбором гардеробу допомогти цілком в змозі.

  1. Вчіть підлітка відмовляти

  Натовп швидко «обчислює» невпевнених в собі і безвідмовних, починає цим користуватися. Ваша дитина повинна знати, що він – особистість і має право на свою думку, яку іноді доводиться відстоювати. Це стане в нагоді в будь-якій ситуації, коли йому нав’язують неприйнятну стратегію поведінки: від пропозиції «зганяти» в магазин до пропозиції спробувати психоактивні речовини.

  1. Допоможіть дитині знайти заняття до душі

  Займаючись улюбленою справою, кожна людина відчуває себе впевненіше – всі ми любимо робити те, що в нас добре виходить. Особливо якщо за це ще й похвалять (а це вже завдання батьків). Та й авторитет в очах оточуючих зросте – коли людина професіонал у своїй справі (навіть не дуже важливо, в якій саме), це не може не викликати повагу.

  1. Частіше розмовляйте з дитиною

  Все починається з елементарного: «Як у тебе справи? Як пройшов день?». Ця звичка поступово переростає в потребу підлітка поділитися з вами своїми враженнями, думками і переживаннями. Так ви отримаєте можливість бути в курсі усіх його радощів і прикрощів, а він отримає впевненість у тому, що його завжди вислухають і підтримають.

  1. Частіше згадуйте про успіхи дитини

  Нагадуйте дитині про всі його досягнення – це, до речі, і дорослим у хвилину поганого настрою відмінно допомагає. Прийшовши додому з тренування, ваша донька (син) цілком може заявити: «У мене нічого не виходить!», але ви тут же нагадайте їй (йому) – а як же срібна медаль у міських змаганнях? І неважливо, що це було в минулому році.

  1. Поважайте свою дитину

  Не розповідайте нікому його секрети, погодьтеся, це нікому не сподобалося б. А коли ви поводитеся з підлітком як з особистістю, він і починає вести себе відповідно. Якщо ж ви не довіряєте дитині і постійно контролюєте, з ким він дружить і що носить в кишенях, тут і до бунту недалеко. Поважайте і схвалюйте підлітка, і тоді його занижена самооцінка згодом скоригується. Знадобиться тільки ваше терпіння і любов! І частіше згадуйте себе в його віці – напевно знайдете багато спільного.

                                                                            За інформацією Хмельницького міського                                                                             Центру соціальних служб для сім’ї, дітей                                                                              та молоді

Атр-терапія для фахівців із соціальної роботи

  У Хмельницькому міському Центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді 19.07.2017 р. для фахівців із соціальної роботи було проведено тренінг на основі арт-терапії.

 IMG_20170719_103146 Метою тренінгу було самопізнання та розвиток самовираження, знаходження прийнятного шляху для вираження почуттів і емоцій за допомогою образотворчого мистецтва, нехай навіть і символічно. Адже, щоб повною мірою відчути на собі цілющу дію арттерапевтичних технік, зовсім не обов’язково бути художником, письменником чи володіти певними іншими здібностями і талантами. Також перевага арт-терапії полягає в тому, що вона не має протипоказань і дає дивовижні результати як при роботі з дітьми та підлітками, так і при роботі з дорослими.

  Очікування учасників тренінгу виправдались: атмосфера була дружня, колектив привітний та активний. Учасники залишились у захваті від спільної роботи та відзначили можливість обмінятися досвідом.

“Година з психологом”

5  Ось так,  невимушено, поза кабінетами під шум фонтану, свист цвіркунів та щебет пташок,  отримав консультацію психолога дідусь, поки онучки вчились робити браслетики з моїми колегами з відділу мистецтв нашої бібліотеки ім. Островського.  Однак, не всім може так пощастити…За моїми спостереженнями – лише відкритим та допитливим. Ті, хто (по-життю!) поспішає, хто часто повторює: “У мене немає часу”, хто сахається будь-якого контакту, хто думає:”А, я й сама все знаю…в інтернеті все є!” – ось такі люди позбавляють себе унікальної можливості ЖИВОГО ЛЮДСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ, до того ж – професійного.     

  Поміркуйте над цим і нагадую – щовівторка ви маєте змогу з 14.00 до 15.00 в скверику ім. Т. Шевченко мати годину живого спілкування з психологом міського Центру соціальних служб для сім ї, дітей та молоді.

 Ваш психолог – Антоніна Віговська.