Кожній дитині, бути в родині!

Ось уже­­­­ 10 років поспіль обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді здійснює системну роботу щодо популяризації сімейних форм виховання та  впровадження сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. На 01.01.2016 року в області діє 117 прийомних сімей, в яких виховується 209 дітей та 22 дитячих будинків сімейного типу, в яких перебуває 153 дитини. Шляхом навчання сімей (осіб), які бажають створити ПС, ДБСТ, взяти на опікунство, піклування чи усиновлення у 2015 році пройшли курс 53 особи.

14 січня 2016 року обласним центром розпочато планове  навчання спеціалістів районних,  міських та обласного центрів, які здійснюють  соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу. Його проводять за програмою ПРАЙД (українська версія), Мельник Наталя Валентинівна – заступник директора центру та Тетяна Коломієць – головний спеціаліст відділу методичного забезпечення соціальної роботи.

   Метою навчання є  удосконалення форм та методів роботи з вище зазначеними сім’ями.

Під час навчання опрацьовуються  такі теми:

  1. історія та сучасний стан розвитку сімейних форм виховання в Україні. Сфери компетентності прийомних батьків, батьків-вихователів, опікунів, піклувальників;
  2. оцінювання потенціалу батьків та потреб дитини. Юридичні аспекти функціонування прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу;
  3. зміст і методи сімейного виховання;
  4. роль сім’ї у розвитку індивідуальності, підтримці самооцінки й культурної ідентичності дитини;
  5. соціальне супроводження прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;
  6. важливість батьків та сім’ї для розвитку дитини. Причини переміщення дитини з сім’ї;
  7. подолання у дитини почуття втрати;
  8. повноцінний розвиток дитини та причини його затримки;
  9. задоволення потреб дитини й формування її прив’язаностей;
  10. планування стабільності життя дитини та сім’ї.

Бажаючих взяти участь у навчанні звертатись до РМЦСССДМ. Контакти ви можете знайти на нашому сайті.

  

Тренінги та семінари

Діяльність щодо зміцнення кадрового потенціалу та впровадження системи супервізії в центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, закладах соціального обслуговування.

Хмельницьким обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді протягом 2014 року приділялась значна увага підвищенню кваліфікації працівників. Протягом звітного періоду підвищили кваліфікацію 95 працівників центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, закладів соціального обслуговування, з них: 27- директорів, 62 – спеціаліста, 6- фахівців із соціальної роботи. Проведено ряд тематичних короткострокових семінар-навчань із залученням спеціалістів обласного центру, з питань соціального супроводу сімей, які опинились в складних життєвих обставинах. До навчальних занять залучалися представники: управління праці та соціального захисту населення; регіональних центрів зайнятості; відділів у справах сім’ї, молоді та спорту; міських, районних лікарень, міських, районних відділів кримінально-виконавчої інспекції; Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань, а також координатори Хмельницького регіонального компоненту проекту «Поширення національного механізму взаємодії суб’єкітв, які здійснюють заходи в сфері протидії торгівлі людьми, в Україні». Працівники та спеціалісти центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Хмельницької області брали участь у підвищенні кваліфікації за професійними програмами на базі Хмельницького центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. У 2014 році обласним центром СССДМ проведено 3 семінари-наради для директорів центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. 6 семінарів для кандидатів у прийомні батьки та батьки-вихователі. Протягом року було накладено 9 дисциплінарних стягнень, з них: 1 стягнення – працівнику, який займає посаду керівника, 5 стягнень – працівникам, які займають посаду спеціалістів, 3 стягнення – працівникам, які займають посади фахівців із соціальної роботи. За результатами роботи у 2014 році було нагороджено 61 працівника системи центрів СССДМ, з них: 11 осіб – працівники, які займають посади керівників, 25 осіб – працівники, які займають посади спеціалістів, 25 осіб – працівники, які займають посади фахівців із соціальної роботи. З метою зміцнення кадрового потенціалу у 2014році розпочато роботу щодо впровадження системи супервізії в ценрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, закладах соціального обслуговування. Впровадження системи супервізії в ценрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, закладах соціального обслуговування полягає у підтримці мотивації до роботи через надання конструктивного зворотного зв’язку та ефективного використання професійних повноважень, надання емоційної підтримки в стресових ситуаціях та мобілізації ресурсів для подолання професійних труднощів. Супервізія дає змогу вирішення адміністративних питань; планування діяльності; реалізація завдань; підтримка якості роботи; дотримання трудової дисципліни; виконання посадових інструкцій; ефективне використання ресурсів. Впровадження системи супервізії дасть змогу передбачити перспективу діяльності мережі центрів, можливість чітко визначити види робіт, час їх виконання, виконавців, дозволить сконцентрувати необхідні ресурси для виконання запланованого, дасть можливість спрогнозувати можливі ризики в діяльності та є основою для контролю діяльності. Супервізія здійснюється не лише з метою визначення цілей та пріоритетів у процесі роботи а й формування позитивного ставлення у спеціалістів до своєї роботи. Враховуючи ряд факторів, можна визначати рівень і якість управління та надання послуг, його відповідність потребам суспільства: – результативні методи та засоби надання соціальних послуг їх отримувачу; – розв’язання проблемних ситуацій, пов’язаних із виконанням професійних обов’язків; – визначення сильних професійних якостей, навчальних потреб та необхідності підвищення професійної компетенції; – розподіл професійного навантаження з метою попередження професійного вигорання; – вираження почуттів щодо роботи, стосунків із колегами та отримувачами послуг в умовах конфіденційності; – управління власними почуттями й поведінкою у стресових ситуаціях;