УВАГА! ДІТИ!

Популярні

sd  У зв’язку із карантинними заходами на території України в умовах епідемії COVID-19 за даними Мінсоцполітики України із закладів інституційного догляду (шкіл-інтернатів, дитячих будинків) додому повернуто близько 42 тисяч дітей. Це діти з малозабезпечених, неблагополучних сімей, діти з вадами розвитку. Однак перевірки наявності сприятливих умов у власних родинах, куди повернуто дітей, належним чином не було проведено та не узгоджено із закладами освіти й соціальними службами.

  За інформацією Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації  із закладів інституційного догляду в сім’ї повернуто 967 дітей, з них 48 дітей у інші області України: Київську, Тернопільську, Вінницьку, Рівенську, Закарпатську, Львівську, Житомирську, Черкаську, Чернівецьку, Дніпропетровську. Крім того за повідомленнями Київського та Житомирського обласних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді 14 дітей повернуті в сім’ї на Хмельниччину. Це стало серйозним викликом як для батьків та дітей, так і для органів місцевого самоврядування та соціальних служб.


В такій ситуації зростає ризик незабезпечення першочергових потреб дітей  (харчування, безпека, предмети гігієни, належний догляд, медична допомога, дистанційне навчання) в першу чергу у сім’ях, які опинились у складних життєвих обставинах. Для батьків – це втрата стабільного заробітку, психологічне навантаження по догляду та вихованню, відповідальне батьківство. Режим, до якого діти звикли у закладах порушений, прогулянки з друзями – заборонені, відвідування гуртків і секцій – неможливе, навчання – віддалене, нагляд та контроль з боку батьків – 24 години на добу. Такі умови можуть спровокувати у дітей появу занепокоєння, тривогу, страх і дратівливість, емоційне і фізичне виснаження.

  З іншої сторони, карантинні заходи для батьків дають можливість насолодитись щастям батьківства і материнства, дізнатись про потреби та бажання дітей, збагатити і урізноманітнити сімейні цінності, традиції. Для дітей – перебувати в стінах рідного дому, насититись увагою своїх батьків розповісти їм про свої проблеми та негаразди, поділитись своїми досягненнями, відчути себе частиною своєї родини.

  У цій  ситуації на допомогу сім’ям прийшла місцева влада та соціальні служби. За дорученням заступниці голови облдержадміністрації Оксани Ситницької органам виконавчої влади та місцевого самоврядування рекомендовано створити комісії з моніторингу забезпечення прав дітей, до складу яких залучити представників служб у справах дітей, центрів соціальних служб/фахівців із соціальної роботи, медичних працівників, представників Національної поліції. Можливість роботи комісій підкріплено вказівкою забезпечення транспортом та засобами індивідуального захисту.

  На місцях розпочато активну роботу щодо інспектування умов проживання та виховання дітей, надання всебічної допомоги сім’ям. Так, станом на 18 травня поточного року із 967 учнів/вихованців  комісійно перевірено умови проживання та виховання  534 дітей, що становить 55% від загальної кількості. Згідно наданої інформації, у повному обсязі із завданням впорались Городоцький, Старокостянтинівський Хмельницький, Шепетівський райони, Берездівська, Війтовецька, Вовковинецька, Ганнопільська, Гвардійська, Крупецька, Летичівська,  Меджибізька, Нетішинська, Полонська, Сатанівська, Старосинявська та Чемеровецька об’єднані територіальні громади. За результатами проведеної роботи 7 дітей вилучено із сімей та влаштовано у заклади соціального захисту дітей у зв’язку з неналежним виконанням батьками своїх обов’язків.

O9odh  Робота у даному напрямку буде продовжуватися, тому всіх небайдужих запрошуємо до співпраці, а батькам пропонуємо деякі поради:

  1. Спілкуйтеся з дітьми про те, що їх непокоїть. Для дітей  важливо, щоб Ви були поруч і вони змогли довірити Вам свій внутрішній світ. Поясніть, чому важливий карантин та заходи, які він включає.
  2. Будьте прикладом для дітей. Допомагайте дітям планувати свій день, вибудовувати певний ритм і режим, включаючи усі важливі складові:  навчання, фізична активність, хобі, вільний час, домашні  обов’язки.
  3. Разом проводьте вільний час. Розповідайте дітям казки та історії, разом читайте, дивіться і обговорюйте мультфільми та фільми. Залучайте до занять спортом та розваг.
  4. Пам’ятайте про дисципліну. Діти мають розуміти, що є певні правила, які забезпечують безпеку і нашу відповідальність один за одного, а також наслідки за їх дотримання чи порушення.
  5. Турбуйтеся про дітей та привчайте їх до турботи про інших. Діти мають бути не лише одержувачами турботи, але вчитись турбуватися про інших у відповідь.
  6. Власний простір. Виділіть для всіх членів сім’ї особистий простір і час, коли кожен може побути наодинці. Для маленьких дітей – це тиха година, а для дорослих – можливість відпочити або зайнятись своїми справами.
  7. Будьте ресурсними. Плануйте свій день так, щоб знаходити час для відновлення своєї енергії  (хоббі, сон, здорове харчування).

Проведено дистанційне консультування засуджених осіб

IMG-b73b4e4aa85010f7a3221f383a343a11-V (1)  У зв’язку із запровадженням режиму надзвичайної ситуації та продовженням карантинних обмежень на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID – 19, 18 травня 2020 року працівниками Красилівського районного сектору філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області спільно із працівниками Красилівського районного центру соціальних служб для сім′ї, дітей та молоді організовано та проведено дистанційне консультування в Skype – режимі із особами, які засуджені та звільнені від відбування призначеного покарання з випробуванням, які перебувають на обліку в Красилівському районному секторі філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області.

  Провідним фахівцем із соціальної роботи Красилівського районного центру соціальних служб для сім′ї, дітей та молоді Ларисою Вістяк, під час відеозв′язку, із засудженими було проаналізовано способи запобігання правопорушень, з’ясовано межу між власними правами та правами людей, відпрацьовано навички здійснення власного вибору, аналізу його наслідків та прогнозування життєвих ситуацій. Молоді особи отримали соціально-психологічне консультування щодо шляхів вирішення  проблемних питань конструктивним шляхом, без проявів агресії та насильства.

Складності та радості періоду «Чому?»

IMG_20200515_114506_108  У віці біля 4-5 років і починається славнозвісний період «Чому?», коли дитина пізнає світ за межами власного кола сприйняття. Якщо до цього періоду малюк здебільшого цікавився речами, які оточують його та безпосередньо впливають на його життя, то з 4 років (але інколи пізніше — в залежності від характеру дитини) дитя починає цікавитись і самою природою існування тих чи інших обʼєктів. За відповідями на свої питання дитина йде, звісно, до батьків.
  Зазвичай батькам тільки на радість різке зростання інтересу (хоча насправді цікавість притаманна дітям завжди, просто вони по-різному її виявляють у тому чи іншому віці) дитини до навколишнього світу. Але з часом постійний потік питань починає заважати. Є два рішення цієї проблеми:
• Навіть на найпростіші питання давати розгорнуті та образні відповіді. Якщо відповідаючи на питання про те, як працює автомобіль, розповісти дитині казкову історію про гномів, які заводять двигун, та чарівних білок, які крутять колеса і не втомлюються, це настільки сподобається дитині, що на певний час стане для неї темою для ігор та фантазій. 
• Задавати питання у відповідь. Звісно, тільки після того, як тато чи мама самі дадуть відповідь на питання дитини — коротко і стисло. Наприклад, якщо маля запитає про те, з чого зроблені вафлі, то після короткої відповіді мама може запитати дитину, з чого, наприклад, зроблена райдуга. Обмін питаннями є для дитини приводом розказати батькам власні фантазії, а також це стимулює творчі здібності малюка, який дуже хоче і сам чогось навчити тих, кого він вважає знавцями майже всього на світі.
  Єдине чого не можна робити під час періоду «Чому?» це ігнорувати питання дитини. Не звертаючи увагу на його слова, батьки відгороджуються від дитини, а це може викликати небажані наслідки. 
  Важливо памʼятати, що діти у цьому періоді особливо люблять казки та історії. Вони сприймають світ дуже образно і «вмикають» фантазію навіть для опису буденних справ. Наскільки всерйоз дитина вірить, що у шафі на неї чатує страховисько? Чи, може, дитина просто хоче пограти з татом чи мамою у гру і вполювати монстра або ж просто хоче, аби її забрали з кімнати до батьківської спальні? Це залежить тільки від конкретного випадку, але в будь-якому разі спочатку до дитячих слів треба ставитись максимально серйозно, розуміючи, що сам малюк вірить у сказане ним. А відтак він чекає від батьків розуміння.

Соціальний проект “Психолог…Ти хто?” вийшов в он-лайн режим

Популярні

IMG_20200515_113303_247  Психолог Центру спілкується з учнями в режимі он-лайн конференцій, на тему “Професії психолога. Яка мета роботи психолога, в яких ситуаціях він може допомогти”. Проводить з учнями цікаві методики.

Починаючи з 1983 року, щорічно у кожну третю неділю травня, за ініціативою Всесвітньої організації охорони здоров’я у всьому світі відмічається День пам’яті померлих від СНІДу

Популярні

  У 2020 році цей день припадає на 17 травня. Мета цього дня додатково звернути увагу світової спільноти до проблем людей, які померли від СНІДу, нагадати усім людям, що захворіти на СНІД можуть не лише ті, які знаходяться в зоні ризику (ін’єкційні наркомани та особи, що ведуть нерозбірливе статеве життя), але й звичайні люди різних національностей та соціального статусу.

  Основні факти, які потрібно знати про ВІЛ-інфекцію/ СНІД.

  1. Хвороба, спричинена вірусом імунодефіциту людини-ВІЛ, призводить до смертельної хвороби-синдрому набутого імунодефіциту людини (СНІД). ВІЛ та СНІД – невиліковні.
  2. Людина, уражена вірусом, може виглядати здоровою і почувати себе добре довгі роки, навіть, якщо є носієм вірусу.
  3. Вірус може передаватися через кров, сперму, овуляційні та вагінальні виділення, грудне молоко.
  4. Найчастіше ВІЛ-інфекція передається статевим шляхом. Ризик інфікування при статевих контактах зменшується, якщо партнери використовують презерватив.
  5. Також ВІЛ-інфекція може передаватися через нестерильні інструменти при пірсингу, татуажі та інших маніпуляціях, в яких є контакт з кров’ю.
  6. ВІЛ-інфекція не передається через обійми, рукостискання, кашель, користування туалетом, басейном, постільну білизну, кухонний посуд, укуси комах тощо.
  7. Тест на ВІЛ здійснюється системою охорони здоров’я і, в першу чергу, центрами профілактики СНІДу. Тест є конфіденційним і має супроводжуватися до та після тестовим консультуванням.

  Обстеження на ВІЛ-інфекцію – це завжди стрес. Якщо виникла небезпечна ситуація і є підозра на можливе зараження – негайно звертайтеся в будь-який лікувально-профілактичний заклад за місцем проживання або центр профілактики СНІДу, адже раннє виявлення інфекції сприятиме своєчасно розпочатому лікуванню і збереженню здоров’я на довгі роки.

  Адреса Хмельницького обласного ценру профілактики та боротьби зі СНІДом: м. Хмельницький, вул. Сковороди, 17/3, тел. (0382) 22 21 23.

затверджений до друкузатверджений

ДЕНЬ ПАМ’ЯТІ ПОМЕЛИХ ВІД СНІДу

Популярні

snid_big  Тисячі червоних метеликів – символ пам’яті наслідків епідемії СНІДу, скорботи та надії
  17 травня Україна вшановує пам’ять людей, які померли від СНІДу. Цей день, за рішенням Всесвітньої організації охорони здоров’я відзначається у всьому світі щорічно, починаючи з 1983 року.

  Головним покликанням пам’ятної дати є – вшанування пам’яті людей, які пішли з життя через СНІД та привернення уваги до проблеми ВІЛ/СНІДу.

  Кожної години у світі інфікується вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) понад 300 людей. Від хвороб зумовлених ВІЛ щодня помирає 5,5 тис. людей.

  Нажаль, епідемія ВІЛ/СНІДу не минула і Україну. Розпочав свій сумний відлік у 1987 році, епідемія ВІЛ/СНІДу унесла тисячі життів наших громадян.

  Враховуючи перебіг захворювання (хвороба майже не проявляє себе тривалий час), низький рівень знань про ВІЛ-інфекцію, страх пройти обстеження на ВІЛ призводить до того, що багато ВІЛ-позитивних людей живуть не знаючи, що вони інфіковані.

  Не знаючи свій ВІЛ-статус ми ризикуємо своїм життям та здоров’ям близьких нам людей.

  Значна частина нашого суспільства і досі перебуває під впливом помилкового ствердження, що ВІЛ-інфекція – це захворювання маргінальних груп населення, споживачів ін’єкційних наркотиків та представників комерційного сексу.

  За цю ілюзію, нажаль, вже багато людей заплатили непомірно високу ціну.

  Чи можна вберегти себе від СНІДу?

  На сьогодні ВІЛ-інфекція не має радикальних засобів лікування, тому головною зброєю в боротьбі з поширенням вірусу є попередження нових випадків інфікування. У зв’язку з цим, необхідно:
• приймати правильні щодо свого здоров’я рішення, намагатися протистояти таким факторам ризику, як потреба експериментувати, самоутверджуватись під тиском з боку однолітків;
• уникати випадкових статевих контактів, бо чим більше сексуальних партнерів, тим вищим є ризик інфікування. Застосування презервативів значно знижує можливість інфікування партнера не тільки ВІЛ, але й збудниками венеричних захворювань, вірусних гепатитів;
• сексуальні стосунки з особами, що вживають наркотики, здебільшого неконтрольовані і вже тому небезпечні. За даними статистики 30-50 % осіб, що вживають наркотики ін’єкційним шляхом, інфіковані ВІЛ;
• пам’ятати, що венеричні хвороби сприяють поширенню ВІЛ, а тому їх потрібно терміново лікувати;
• важливо знати, що вагітні ВІЛ-інфіковані жінки можуть запобігти народженню хворої на ВІЛ-інфекцію дитини, якщо вони якнайраніше звернуться в жіночу консультацію для проведення профілактичного лікування.

  Запорука захисту від  ВІЛ інфекції – це здоровий спосіб життя, визначення своїм життєвим пріоритетом сімейних цінностей та моральності, відмова від ризикованої статевої поведінки і відповідальність за своє здоров’я.

  Отже у День пам’яті померлих від СНІДу Україна, згадає людей, які пішли з життя через СНІД та ще раз нагадає про глобальну небезпеку ВІЛ-інфекції для людей, які живуть.

  Вшануємо пам’ять всіх тих, чиї життя забрала епідемія та будемо пам’ятати, що тільки від нас самих залежить наше майбутнє і майбутнє наших дітей.

15 травня – Міжнародний день сім’ї

Популярні

КПМЦСССДМ  Щороку Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводить до цього дня різноманітні заходи щодо соціальної підтримки різних категорій сімей.

  Це тренінги, групові консультації, інтерактивні заняття, тематичні засідання, акції з питань усвідомленого батьківства, підготовки молоді до сімейного життя, популяризації сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, протидії насильству в сім’ї та ін.

  Нажаль, у зв’язку із карантинними заходами, у 2020 році перелічені види заходів виключені. Проте, посилено роботу із сім’ями, які перебувають на обліку Центру: наразі вони знаходяться під посиленим контролем спеціалістів.

  Кам’янець-Подільський міський Центр СССДМ нагадує, краще, ніж долати проблеми, які виникли в сім’ї, їх завчасно попередити. Тому, якщо у вас виникають певні питання, що стосуються подружніх стосунків, виховання дітей, взаємовідносин поколінь – звертайтеся до спеціалістів Центру в онлайн режимі: напишіть приватне повідомлення на сторінку Центру в Фейсбуці за посиланням https://www.facebook.com/kpmcsssdm/ або зателефонуйте за номером 9-14-29

  На фото заходи, присвячені Міжнародному дню сім’ї, які були  проведені Кам’янець-Подільський міський Центром СССДМ у попередні роки:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10

  • розширене засідання Координаційної ради при виконавчому комітеті з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми щодо обговорення положень Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
  • інтерактивне заняття для молоді міста з питань усвідомленого батьківства (у рамках ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді»);
  • тренінгові заняття волонтерів Центру «Підготовка молоді до сімейного життя» для студентів Кам’янець-Подільського коледжу будівництва, архітектури і дизайну, Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу, Кам’янець-Подільського відділення Ірпінського державного коледжу економіки та права, Кам’янець-Подільського медичного училища;
  • групові консультації спеціалістів Центру для педагогічних колективів, а також для безробітних жінок, які перебувають на обліку в МЦЗ «Прийомна сім’я. Дитячий будинок сімейного типу»;
  • інформаційні вуличні акції з популяризації сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування «Кожній дитині потрібна родина!»;
  • виступи спеціалістів Центру на батьківських зборах щодо відповідальності батьків стосовно здійснення своїх обов’язків по догляду та вихованню дітей;
  • тематичні заняття для волонтерів Центру щодо здійснення соціальної підтримки різних категорій сімей.

Напередодні Міжнародного дня сім’ї (15 травня) Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує батькам, що відповідальність за виховання, утримання та забезпечення безпеки їх дітей покладається виключно на батьків, або осіб, які їх замінюють

Популярні

фото  Тому, наводимо деякі положення відповідального батьківства з точки зору законодавства.

  Відповідальність покладається на обох батьків незалежно від того, проживають вони разом чи окремо, оскільки обов’язок здійснювати належне виховання та нагляд за малолітнім є рівним для обох з них (стаття 12 розділу ІІІ Закону України “Про охорону дитинства”).

  Обов’язки батьків щодо виховання та розвитку дитини (стаття 150 Сімейного кодексу України).

  1. Батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини.
  2. Батьки зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.
  3. Батьки зобов’язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.
  4. Батьки зобов’язані поважати дитину.
  5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов’язку батьківського піклування щодо неї.
  6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
  7. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

  За невиконання або неналежне виконання обов’язків щодо виховання дітей батьки можуть бути притягнені до різних видів юридичної відповідальності.

Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 – 212-21):

  Стаття 180. Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння батьками неповнолітнього, особами, які їх замінюють, або іншими особами – тягне за собою накладення штрафу від шести до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Стаття 184. Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей – тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Вчинення неповнолітніми віком від 14 до 16 років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Кримінальний кодекс України.

  Стаття 150. Експлуатація дитини, яка не досягла віку, з якого законодавством дозволяється працевлаштування, шляхом використання її праці – карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

  Стаття 150–1. Використання батьками або особами, які їх замінюють, малолітньої дитини для заняття жебрацтвом (систематичного випрошування грошей, речей, інших матеріальних цінностей у сторонніх осіб) – карається обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

  Стаття 164. Злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання дітей (аліментів), а також злісне ухилення батьків від утримання неповнолітніх або непрацездатних дітей, що перебувають на їх утриманні, –карається громадськими роботами на строк від вісімдесяти до ста двадцяти годин або арештом на строк до трьох місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.

  Стаття 166. Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, – карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Пам’ятайте! За вчинки своїх дітей відповідальність несуть батьки.

ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРЯННЯ ПЕДАГОГІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

IMG_20200513_143132_444  Дистанційний режим навчання додав нових викликів не лише учням та батькам, а й вчителям. Їх робота і до карантину була складною. Тепер шкільну програму необхідно пояснювати не просто цікаво, а  й за допомогою онлайн технологій. Як у такому ритмі зберегти своє психологічне здоров’я та запобігти емоційному вигоранню?
Плануйте правильно 
  Наявність великої кількості планів одночасно часто призводить до плутанини, безпам’ятності й почуття, що незакінчені проекти висять над головою, як дамоклів меч.
  Приділіть планам якийсь час, попрацюйте над ними. Запишіть задачі, плани, справи на тиждень і поєднайте їх із розкладом ваших занять. Такий пробний список «запустить механізм» і полегшить подальше планування. Розставте завдання відповідно до їх важливості. Записавши всі намічені справи, позначте їхні пріоритети: вищий, високий, низький, найнижчий. Виключіть всі справи, що не є вкрай необхідними у вашій повсякденній діяльності. Перенесіть їх у кінець списку.
Делегуйте повноваження 
  Делегуйте повноваження. Одна з найважливіших причин стресу полягає у впевненості, що ви все повинні робити самі. Занадто багато при проведенні занять бере на себе вчитель. Намагайтесь якомога частіше доручати своїм учням проведення окремих елементів занять. Це дозволить вам не тільки уникати стресу, а й активізувати навчання. Навчіться говорити «ні». З усіх способів розподілу часу уміння говорити «ні» – найкращий.
Визнайте й прийміть обмеження 
  Багато хто з нас ставлять собі надмірні й недосяжні цілі. Якщо людина не може досягти їх, то часто виникає почуття неспроможності або невідповідності незалежно від того, наскільки добре ми виконали що-небудь. Ставте досяжні цілі. Послабте ваші стандарти. На противагу загальноприйнятій думці не все, що потрібно робити, слід робити добре. Будьте більш гнучкими. Досконалість не завжди досяжна, а якщо і досяжна, то вона не завжди цього варта.
Стежте за здоров’ям 
  Сам час додати до свого життя корисних звичок. Виключте з раціону шкідливі продукти, наприклад, солодке, ковбаси та соуси. Вживайте більше овочів та фруктів, не нехтуйте вітамінними комплексами. А ще почніть займатися спортом. Просто вдома. Навіть звичайна зарядка покращить настрій, а якщо знайти на ютубі відео зі вправами від професійних тренерів – взагалі чудово! Зрештою, зумбою можна займатися і у квартирі. А от недостатня активність під час карантину здатна погіршити наше самопочуття: як фізичне, так і психологічне, а це призведе до зниження імунітету.
Медитуйте
  Негативу зараз не просто багато, а надзвичайно багато. Тож варто відгороджуватися від нього самому та вчити учнів. Сядьте зручно, заплющіть очі та уявіть щось приємне. Те, що подобається особисто вам. Квіти, струмок, аромат парфумів, ліс, улюблене місце на природі тощо. Дозвольте собі відчути насолоду від споглядання улюблених речей, глибоко вдихніть та з посмішкою йдіть далі!
Змусьте стрес працювати на вас, а не проти вас
  Опануйте головне умінням – перетворювати негативні події на позитивні. Оскільки стрес пов’язаний практично з будь-якою діяльністю,  уникнути його може лише той, хто нічого не робить. Основоположник теорії стресу Сел’є писав: «Не слід боятися стресу. Його не буває тільки в мертвих. Стресом треба керувати. Керований стрес несе в собі аромат і смак життя». Слід думати про позитивні моменти, які можна взяти з більшості стресових ситуацій. Змінюючи значення, ви змінюєте свою реакцію на те, що відбувається. 
Рахуйте ваші удачі!
  Уникайте критикувати інших, особливо своїх учнів. Учіться хвалити інших за ті речі, які вам у них подобаються. Зосередьтеся на позитивних якостях оточуючих. Щодня хваліть і себе по декілька разів. Будь-яка робота, велика або маленька, виконана вами або іншим, заслуговує подяки. І пам’ятайте: карантин завершиться і життя поступово повернеться до нормального ритму. Тож будьмо готові до позитивних новин

Забезпечення прав дітей в умовах карантину

  На виконання листів Уповноважено Президента України з прав дітей, Міністерства соціальної політики України, Хмельницької обласної адміністрації щодо посилання контролю забезпечення захисту прав дітей та соціальної підтримки сімей з дітьми в умовах карантину, протягом  04-08 травня 2020 року Деражнянським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відвідано 12 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в яких виховується 23 дитини, в тому числі 11 сімей, в яких діти повернулися на період карантину із закладів  інституційного догляду та виховання, та 1 сім’ю, в якій під час домашнього насильства були присутні неповнолітні діти.

  Спільно із службою у справах дітей здійснено виїзди у Лозівську селищну, Коржовецьку, Новосілецьку, Яськовецьку (с. Красносілка) сільські ради та м. Деражня. Відвідано 6 сімей, в яких виховується 16 дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

  Перевірено стан задоволення потреб дітей в умовах карантину, здатність батьків задовольняти потреби дітей, вплив факторів сім’ї та середовища (основні доходи сім’ї, наявність підтримки з боку родини чи громади, спосіб життя батьків, їх соціальні стосунки), наявність речей першої необхідності, умови проживання, стан забезпечення батьками участі дітей у навчальному процесі.

  Батькам роз’яснено шляхи передачі коронавірусної інфекції, способи профілактики, обмеження, пов’язані із карантином, і відповідальність за їх порушення.

  Значну увагу приділено консультуванню щодо пошуку шляхів заробітку та працевлаштування як засобу покращення матеріального становища сім’ї.

  Фактів порушень прав дітей чи загрози їх життю та здоров’ю не виявлено. Як і в більшості сімей соціально вразливих категорий, матеріальне становище на пограничному рівні. Батьки не працюють. Сім’ї живуть за рахунок ведення домашнього господарства та допомоги, отриманої від Деражнянської райдерадміністрації та ГО «Хмельниччина без сиріт».

  За результатами відвідування сімей, які перебувають у складних життєвих обставних, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно із службою дітей обговорено шляхи контролю забезпечення прав дітей в умовах карантину та підтримки таких сімей.

IMG_20200506_111942 IMG_20200506_132149 IMG_20200506_125438  IMG_20200506_132609IMG_20200506_122950 IMG-b75961c34698dc107006cb16111dce94-V