Радійте життю тут і тепер

imagesЩоб радіти життю, потрібно не думати про минуле чи майбутнє, а звертати увагу на те, що вас оточує прямо тут і зараз.
Людина може бути щасливою тільки зараз і тут. Спогади і мрії – це всього лише компенсація відсутнього на теперішню хвилину щастя. Якщо ви хочете по-справжньому радіти життю, навчіться отримувати хороше від світу тут і зараз.
Гуляючи по парку, прислухайтеся до співу птахів, тепла сонячних променів, тиші або шуму міста. Перебуваючи вдома, порадійте тому, що ви перебуваєте в безпеці, затишку, теплі.
Практично всі люди стикаються з проблемою того, що вони не відчувають радість життя, а їх серце перестало випромінювати щастя. У дитинстві ніхто не замислюється про те, що потрібно радіти, як це робити і що таке щастя. Будучи дітьми, ми просто жили, раділи. Але стаючи дорослими, всі ніби забувають, що таке щастя і як потрібно радіти.
Слід зрозуміти, що життя не може складатися лише з позитивних і яскравих фарб. Необхідно вчитися не бігти від болю, не протистояти йому, а пережити ту ситуацію яка склалась. Адже якщо ви будете знати, що таке смуток, ви зможете відчути і радість. Якщо навчитеся переживати біль, зможете переживати та щастя.
Не слід бігти від протилежного боку щастя, адже тоді ви не зможете дізнатися її реальну сторону. Люди дуже часто закривають свої серця, коли потрапляють в неприємні ситуації і відчувають біль. Але саме небажання пізнати біль призводить до відсутності можливості пізнати щастя. Діти відчувають і те, і інше, розуміючи, що таке коли добре і що таке коли погано. А дорослі люди, пам’ятаючи свій життєвий досвід, бояться знову пізнати погане, намагаючись отримувати лише хороше.
У цьому весь секрет: якщо ви боїтеся випробувати біль, значить, ви ніколи не відчуєте щастя. Ваше серце закрите – і воно закрито не тільки від болю, але і від щастя. Якщо немає одного, тоді немає і іншого. Ви зможете радіти і відчувати щастя, якщо навчитеся відчувати біль. Ваше серце повинно бути відкритим. Але тоді знайте, що крім позитивних емоцій, вам доведеться пережити і негативні емоції.
Радість – це стан всередині людини, а не емоція, яка повинна керувати навколишнім світом. Безсумнівно, людина радіє і веселиться, коли навколо цьому сприяють всі обставини. Однак стан радості можна у себе розвинути: для цього пропонується навчитися мислити позитивно, бачити світ в яскравих фарбах і помічати хороше навіть у поганому. Багато з нас щосили намагаються навчитися радіти життю.
Але істина полягає в тому, що існують способи насолоджуватися життям, що вимагають лише зміни наших поглядів і коригування нашого звичної поведінки. Зрозумійте, що щастя йде зсередини Вам важливо зрозуміти, що ваше щастя не залежить від інших людей або зовнішніх обставин. Ви повинні спочатку стати щасливими, і лише потім спрямувати свій погляд на навколишній світ.
Пізнайте себе, провівши якийсь час на самоті. Зробіть те, що допоможе вам розслабитися і зосередитися на своєму тілі і розумі.
Здійсніть пішу прогулянку на свіжому повітрі, пройдіться по магазинах, прийміть ванну, послухайте якусь нову музику, випийте келих вина, подивіться своє улюблене шоу. Згодом все зміниться.
Автор: Фахівець із соціальної роботи Клепас Оксана

Осіння депресія

depressiya-simptomyЦього року, замість того, щоб стати жертвою сезонної депресії, спробуйте щось нове, щоб залишатися задоволеними та захищеними у міру зміни погоди. Якщо подих осіннього повітря, погляд на різнобарвне листя викликають у вас сумні та розгублені почуття, ви не самотні.
Коли світловий день скорочується, а погода переходить з літа на осінь, багато людей відчувають депресію та занепокоєння. «Сезонна депресія», яку часто називають сезонним афективним розладом – це депресія, яка виникає щороку в один і той же час, як правило, починаючи з осені, посилюючись взимку і закінчуючи навесні.
Оптимісти стверджують, що найкращий спосіб уникнути пригніченості та відчуття безпорадності – навчитися, попри все, радіти життю: проводити більше часу з рідними та друзями, частіше гуляти на природі, зайнятися спортом або іншими цікавими справами. Адже якщо життя буде активним і насиченим, то в ньому не залишиться місця для депресії.
Певна річ, проблеми самі не вирішуються, але не панікуючи і тверезо мислячи, набагато ефективніше шукати вихід зі складної ситуації. Не останню роль у цьому відіграє також внутрішній стан. А тому, щоб морально легше пережити кризові явища, частіше нагадуйте собі, що це – не кінець світу, і неприємності колись закінчаться, так як і осінь.
Красиві образи та спогади про літо, теплий одяг, барвисті дерева, свіже прохолодне повітря та затишні посиденьки – також частина різнобарвної осені. І цей період може бути чудовим, якщо ти не будеш нудьгувати, а робити такі речі, як:
Хапай друзів в оберемок і — гуляти, гуляти, гуляти! Складіть новий маршрут прогулянки місцями, де раніше не були. Побачиш, скільки позитиву і вражень залишать такі походи.
Якщо Ти не боїшся дощової погоди, це заняття точно для тебе. Ти коли-небудь гуляв під дощем? Якщо ні, тоді цієї осені обов’язково включи цей пункт у список осінніх справ. А щоб не намокнути, візьми з собою яскраву парасольку — вона не тільки захистить тебе від дощу, але й зробить день барвистішим. Ну і, звісно ж, не варто забувати про теплий одяг.
Тільки уявіть, що ви будете відчувати, коли після прогулянки по осінньому лісі повернетеся додому з кошиком опеньків, підберезників або благородних білих грибів. Золотий килим з листя, вкривають ще зелену траву, червоні острівці з ягід на лісових галявинах, різнокольорові крони дерев, крізь які пробиваються несміливі сонячні промені, подув останнього теплого вітерця, «концерт» з пташиних голосів – така прогулянка подарує море задоволення!
А також восени потрібно починати готуватися до Нового року. Адже скільки ж справ попереду! Потрібно підібрати подарунки близьким, придумати подарунок собі, скласти список бажань, які потрібно загадати в Новий рік, написати листа Дідові Морозу.
 Живіть і радійте життю! Наповнюйте кожен день глуздом, проживайте з любов’ю і згадуйте з вдячністю! Щасливої вам осені!
Автор. Фахівець із соціальної роботи Закорчевна Альона

Вихід із стресових ситуацій. Прості способи порятунку від стресу.

d3YYpWQWaUrJut0I0uhyTw-default-0011.З’ясуйте, що саме вас тривожить. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий психологічний прийом: проаналізувавши свою про¬блему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.
2. Не видавайте себе за жертву. Коли в черговий раз захочеться розвинути з дріб’яз¬кової проблеми маленьку трагедію, слід знайти людину, якій би жило¬ся набагато гірше, і допомогти їй.
3. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчу¬ває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упоратися з переванта¬женнями елементарно: розпишіть свої дії, розподіливши за ступенем важливості, і виконуйте свій план.
4. Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи. На¬справді жахливі обставини в нашому житті трапляються нечасто. Тому викиньте з голови надумані проблеми, а також ті, які ви не взмозі вирішити.
5. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гор¬мони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони або вигадані. Вирватися зі стресового кола допоможе найпростіша йогівська вправа. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу в ділянці пупка (ліва знизу). Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, збагатити мозок киснем і зас-покоїтись.
6. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впора¬тися із хвилюванням. Наприклад, купіть собі що-небудь у подару¬нок. Причому робити це потрібно не стільки заради себе, скільки за¬ради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці за відмінно виконану роботу.
7. Усміхайтеся, навіть якщо вам не сильно хочеться. Сміх пози¬тивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормо¬ни радості.
8.Робіть фізичні вправи не менше ЗО хвилин на день. Замість того, щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За твердженням лікарів, найантистресовіші види спорту — біг і спортивне ходіння. По-пер¬ше, активні рухи не дають адреналіну нагромаджуватися, по-дру¬ге, відволікають від негативних думок.
Автор. Фахівець із соціальної роботи Тимчук Анастасія.

Як зберегти стосунки: поради для закоханих

1000_545_1587975965-7358За останні роки наша країна стала однією із лідерів в Європі за сумною статистикою розлучень. В середньому щороку у співвідношенні до кількості укладених шлюбів розлучається майже 50% сімей.
До 60% розлучень припадає на молоді сім’ї. Серед пар, які живуть в громадянському шлюбі – статистика ще гірша. Через певний проміжок часу рано чи пізно розлучається близько 90% таких пар.
Пік розлучень припадає на перші роки подружнього життя. Особливо критичними є період від 3-х місяців до півтора року сімейного життя. Найчастіше серед причин розлучень є – алкоголізм когось із пари, раннє батьківство та фінансові проблеми. Також частими приводами для розриву подружніх стосунків бувають побут та інтимне життя.
Дослідження показують, що в успішних подружжях набагато більше позитивного, ніж негативного спілкування. Якщо у стосунках занадто багато критики, вимог, образ, недомовленостей, накопичення невдоволення і подібного негативу – будуть страждати обоє. Тому важлива насамперед комунікація. Адже байдужість до потреб іншого і концентрація лише на власних цілях є згубними для шлюбу.
Наступний пункт може видатись очевидним, проте, як свідчить реальний стан справ у сім’ях чи парах і в ньому є суттєві проблеми. Отримувати задоволення від досягнень один одного і щиро захоплюватися цим. Парадоксально, та саме невміння щиро радіти за успіхи коханої людини, або навіть заздрити чи перешкоджати їй – не така вже й рідкість.
Компроміс і співпереживання – важливі засади успішного шлюбу
Іншою характеристикою їх – є співпереживання. Ви повинні зрозуміти точку зору іншої людини, поставивши себе на її місце. Люди більш схильні добре відчувати себе в шлюбі, якщо їхній партнер вміє співпереживати. Тому пам’ятайте, діалог ніхто не відміняв. Як і критику. Проте, критика завжди має бути конструктивною.
Коли дві людини щиро присвячують себе шлюбу, у них, значно більше шансів зберегти тривалі і теплі відносини. Це означає іноді жертвувати своїми власними уподобаннями на благо іншого. Проте, краще коли у вас вийде такі поступки вважати щирим безкорисним вчинком, аніж жертвою, за яку ви потім вимагатимете свої дивіденди у зворотньому напрямку, чим тільки погіршите взаємини.
Намагатись змінити партнера – погане рішення
Однією з найбільш основних характеристик здорового шлюбу є прийняття одне одного. Коли кожен з партнерів відчуває, що інша людина приймає його таким, як він є. Можливо, найважливішим компонентом успішного шлюбу, окрім, звичайно любові – є повага один до одного.
Варто пам’ятати – любов, як і все інше в житті – не стоїть на місці. На кожному новому етапі виникають нові потреби, а з ними і проблеми. Проте, значно легше їх долати разом, як спільники. Тоді такі проблеми перетворюються всього лиш на обставини, або й того краще взагалі на пригоди, які й формують вашу спільну пам’ять і пишуть історію саме вашого кохання.
Автор:Фахівець із соціальної роботи –  Закорчевна  Альона

Мами, невеличка вечірня практика для вас від дитячого психолога Світлани Ройз

 IMG_20201111_152440_276Перед сном ми з донькою балакаємо. З сином такі розмови називалися «шепотунькі» — тихе шепотіння про важливе. Я придумала для нас з дочкою «практику», щоб самій зрозуміти, що відбувалося з нею за день, і допомогти їй або зафіксувати в пам’яті, або «розрядити» те, що важливо.
Ми відповідаємо на питання:
«А що з дня запам’ятали твої очі?»
«А що запам’ятали вушка?»
«А що запам’ятав ніс?»
«А що запам’ятали думки»?
«А що запам’ятав мову (смак)?»
«А що запам’ятали ручки-ніжки?»
«А що б ти хотіла взяти з собою в наступний день?»
(Або в чому була перемога дня).
«А якби можна було змахнути чарівною паличкою і щось в цьому дні змінити — як би ти змінила?»
Якщо в пам’яті залишилося щось негативне, я прошу показати «розмір» ручками або поставити оцінку від 1-5. У разі якщо заряд негативу великий (4-5) — ми можемо перетворитися в чарівників, режисерів, художників, і уявити, що можна було б змінити. Чи можемо пограти в карикатури, змінюючи так, щоб було смішно, додати деталей.
Наше завдання — не стерти досвід, не позбавити дитину важливого досвіду, а зробити його стерпним або дати підтримку.
Важливо, що би дитина не говорила, — утриматися від будь-якої критики і взагалі оцінок. І починати говорити самим. Ми проходимо по всіх каналах сприйняття, даючи ресурс і відразу впливаючи на той складний досвід, який може вплинути на майбутнє.
Нехай ваші дні будуть наповнені тим, що хочеться зберегти 

Що відбувається в голові у вашої дитини?

620x349_1_b5cc4d982453810403ebe7495d5aa1a280099_iБагато з нас бачили мультфільм «Головоломка». У ньому показана кімната управління дитячим мозком. Субособистості дитини працюють для того, щоб вона відчувала себе в безпеці і була щасливою. Сюжет мультфільму стає цікавим, коли Страх, Гнів, Радість, Відраза і Смуток починають боротися за контроль.Наприклад, коли переважає Страх, дитина здригається. Коли головним є Гнів, дитина починає лаятися. Так ми розуміємо, що всі ці персонажі відображають емоційний досвід дитини. Але така модель працює насправді. У мультфільмі досить точно показано, як працюють наші емоції. Також існують цілі напрямки психотерапії, які використовують подібні моделі. Наприклад, однією з ідей системної сімейної психотерапії є те, що всередині кожного з нас є кілька частин, або субособистостей, які взаємодіють одна з одною і визначають нашу поведінку. Повернемося до мультфільму «Головоломка». Він багато в чому пояснює дитячу поведінку. Уявіть типову ситуацію: трирічна дитина просить у вас блакитну чашку, яка їй подобається. Коли ви даєте їй чашку, вона впадає в істерику. Якщо ви запитаєте її: «Чому?», вона відповість: «Тому, що ти дала мені блакитну чашку».У багатьох із нас є подібні історії. Хтось згадає свого милого і ввічливого сина, який перетворюється на справжнього монстра, коли ви говорите йому вимкнути комп’ютер. Хтось згадає про дочку-старшокласницю, яка вчиться на «відмінно», але кожен день допізна гуляє з друзями. Це було б зовсім не характерно для неї…якби її психіка складалася всього лише з однієї частини.

Розуміння наших внутрішніх субособистостей допомагає нам у вихованні дітей.

Не тільки наші діти можуть вести себе нехарактерно для самих себе. Батьки знають, що таке втратити самоконтроль і потім шкодувати про це. Вибачаючись за такі ситуації, ми говоримо: «Я був не в собі» і намагаємося в майбутньому краще контролювати себе, щоб такі ситуації більше не повторювалися. Ідея про те, що всередині нас є різні частини, які борються між собою, допомагає багато в чому зрозуміти нашу поведінку. Відомий американський психолог Річард Шварц, який працював у руслі системної сімейної психотерапії, стверджує: намагаючись контролювати себе в складних ситуаціях, ми тільки підживлюємо наші субособистості. Ось як Річард Шварц пояснює теорію субособистостей на прикладі батьківсько-дитячих відносин: «Згадайте випадок, коли ви втратили самоконтроль, спілкуючись з дитиною. Можливо, ви ігнорували дитину в невластивій вам манері, можливо, розсердилися і присоромили її. Згадуючи цей випадок, ви шкодуєте, що вчинили саме так. Зверніть увагу спочатку на те, що зробила дитина, а потім на те, яку реакцію це викликало у вашому тілі. Нарешті, зверніть увагу, яка частина вашої психіки при цьому активізувалася. Тепер ви можете зрозуміти, з яких частин складається ваша психіка».

З яких субособистостей складається психіка

Відповідно до теорії системної сімейної психотерапії, існує 3 типи субособистостей:

1. Менеджери – стежать за тим, щоб ми поводились таким чином, щоб відчувати якомога менше хворобливих відчуттів.

2. Вигнанці – зберігають наші сором, біль і травми, які ми пережили в дитинстві. Вигнанці хочуть, щоб їх почули і зцілили, тому вони використовують хворобливі емоції, щоб вийти на перший план. Як наслідок, менеджери докладають зусиль, щоб змусити їх замовкнути. Якщо менеджери не справляються, на допомогу приходять субособистості третього типу – пожежники.

3. Пожежники – використовують більш екстремальні методи, щоб уникнути хворобливих емоцій. Наприклад, ви можете накричати на кохану людину або «заїдати» свої емоції.

Вам може здатися, що така модель не може бути застосована до вас. Але давайте повернемось до нашого прикладу, коли ви втрачаєте самоконтроль, спілкуючись з дитиною. Річард Шварц пояснює: «Коли ви сердитесь на дитину, одна субособистість може змусити вас накричати на неї, а інша – замовкнути і ігнорувати її, щоб не допустити негативних наслідків. Варіантів може бути багато. У всіх нас є три субособистості, і поведінка дитини може актуалізувати кожну з них. Ми можемо працювати з ними, щоб уникнути неадекватних реакцій в різних ситуаціях». Шварц стверджує, що, якщо ми не будемо працювати з нашими субособистостями, ми будемо проектувати на своїх дітей свої емоційні травми. Однак усі батьки всіма силами хочуть цього уникнути. Єдиний спосіб вийти з цієї моделі – отримати доступ до центральної частини своєї особистості, яку Шварц називає самістю.

У кожного з нас є самість

Шварц стверджує, що самість є у кожного з нас з народження. Це ядро нашої особистості, і в цій частині є все, що необхідне нам, щоб стати хорошими батьками. Коли людина взаємодіє з навколишнім світом зі своєї самості, проявляються її природні якості. Шварц дає такий перелік цих якостей: спокій, ясність свідомості, співчуття, цікавість, впевненість, сміливість, креативність, емоційний зв’язок, терпіння, бачення перспективи, наполегливість і грайливість. Таким чином, всі три субособистості працюють злагоджено, і це допомагає вам добре взаємодіяти з дитиною. Шварц стверджує: «Виховання дитини полягає не в тому, щоб навчити дитину того, чого вона не знає. Вам потрібно працювати з тим, що заважає дитині поводитися правильно. Якщо вам здається, що дитина вас ображає, ви можете надмірно реагувати на такі ситуації. Якщо поведінка дитини актуалізує вашу субособистість, якої ви боїтеся або ненавидите, ви теж будете надмірно реагувати. І такі ситуації будуть неодноразово повторюватися, поки дитина росте.Кидаючи такий виклик вашим субособистостям, дитина показує вам, що вам потрібно в собі зцілити, а не соромитися або придушувати».

Як покращити роботу мозку? 7 технік запам’ятовування

7 способівІснують спеціальні техніки запам’ятовування великих обсягів інформації. В основі кожної лежить структурування інформації та «зв’язування» її з вже наявними знаннями. Це називають мнемотехнікою (mnemo – пам’ять). Мнемотехніки базуються на створенні зв’язків (асоціацій) між новим, і тим, що вже відомо. Вони, як правило, орієнтовані на великі обсяги інформації, які інакше, як «нанизуванням» за одним принципом у пам’яті, засвоїти не можна. Чим більше людина знає, тим простіше «асоціює» нову інформацію.
Методи запам’ятовування:
  1. Відділення перших буквдля формування нової фрази (наприклад, порядок кольорів у спектрі – «Чи Омелько Жити Зможе Без Своїх Фантазій», як українська версія звичного «Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан»).
  2. Створення вірша, який за допомогою рим або ритму допомагає запам’ятовувати (наприклад, запитання частини мови – прислівників – російською: «Где? Куда? Когда? Откуда? Почему? Зачем? И как?»).
  3. Використання парних асоціацій– через паралелі, символи або співзвуччя (наприклад, правило з російської мови: «Надевать одежду – одевать Надежду»).
  4. Метод Цицерона– розстановка фактів або понять усередині певного приміщення, розташування їх у просторі (як на поличках) і зв’язування з розставленими в приміщенні предметами. Згадуємо обстановку разом із вивченим матеріалом.
  5. Ще одна форма мнемотехніки – ейдотехніка(з грец. – «образ») спирається на створення яскравих візуалізацій, перетворення інформації в цілісні образи. Головний інструмент ейдотехніки – це створення візуального конспекту (шпаргалки). Це те, що людина сама виробляє на основі почутого або прочитаного ‑ перетворений, «переварений» матеріал, утілений у чомусь: конспекті, схемі, малюнку тощо.
  6. Тому можна запам’ятовувати таким чином: замальовувати свої думки й образиза мотивами отриманої інформації. Наприклад, школярам для запам’ятовування творів – зображати інформацію у вигляді «будиночка», розташовуючи на третьому поверсі інформацію про жанр, стиль і літературний напрям тексту; на другому – дані про автора, історію створення та роль твору в історії; на першому – сюжет, композиція та персонажі.
  7. Для дослівного запам’ятовування текстів– зображати кожне слово якимось зрозумілим символом, який легко можна відновити в пам’яті (як, наприклад, в наборах смайликів).
    Як працює наш мозок?
    Те, що не має сенсу, ми забуваємо. Мозок за день сприймає нескінченно багато інформації, проте може згадати тільки те, що вважає за потрібне. Переконати себе в тому, що певні дані тобі знадобляться, надати засвоєнню інформації сенс – значить змусити мозок повірити в те, що це потрібно неодмінно запам’ятати.
    Пам’ять прив’язана до емоцій. Якщо вивчення чогось для тебе каторга, то й засвоювати інформацію непросто. Корисно створити позитивний настрій, приступаючи до підготовки до іспитів. Наприклад, налаштуватися на те, як ти прекрасно відпочинеш увечері після іспиту – це підніме настрій.
    Рветься нитка, а не канат. Факти й дані, зв’язані між собою, краще запам’ятовуються й як би витягають один одного. Таким чином пов’язаний з окремих «ниток» «канат» дає більше шансів нормально скласти іспити.
    Кращі супутники нормальної пам’яті – сон і відпочинок. Насичена підготовка не просто не сприяє запам’ятовуванню, а й навіть шкодить. Уся справа в фізіології: нервовий вузол – результат засвоєння мозком нової інформації – має обрости так званою мієліновою оболонкою, щоб існувати якийсь час. А росте цей шар у періоди відпочинку, найкраще – уві сні. Для цього, до речі, існують перерви між уроками або парами. Тому найкраще перед іспитом гарненько виспатися. Також, щоби скоріше поповнити сили (і свої, і свого мозку), корисно з’їсти шоколад – він допоможе відновитися ще швидше.
    Автор: Фахівець із соціальної роботи Костецька Мар’яна

Ейджизм-дискримінація за віковою ознакою

    288319Створення стереотипів та дискримінація окремих людей чи категорій людей за віковою ознакою – це ейджизм. І таке явище може негативно впливати на загальний стан здоров’я та сприяти розвитку серцево-судинних захворювань.
Його проявом  може бути упереджене ставлення, дискримінація або дії, що закріплюють стереотипи. Коли людину не беруть на роботу, бо їй 45+ – це ейджизм. Коли людину під час виконання посадових повноважень кличуть “хлопчиком/дівчинкою/молоденьким/молоденькою” – це також ейджизм. Дослідження свідчать, що дискримінація за віковою ознакою може негативно впливати на загальний стан здоров’я та сприяти розвитку серцево-судинних захворювань, артриту та депресії.
Люди літнього віку, які негативно сприймають старіння (в тому числі через вікову дискримінацію) живуть на 7,5 р. менше, ніж ті, що сприймають його позитивно.
Водночас, не лише люди похилого віку можуть бути жертвами ейджизму. Дискримінації може зазнавати молодь. Найбільш поширена форма – зневажливе ставлення на роботі, небажання або неготовність сприймати серйозно думку чи позицію молодого спеціаліста. Хоча ефективність і професійність не залежить від віку.Дискримінація молодості існує не лише у формі дискримінаційної поведінки, але й у формі дискримінаційних розмов і мислення.  Вирішальна різниця між дискримінацією молодості і дискримінацією старості полягає в тому, що фаза «бути-надто-молодим» для більшості завершується визнанням їх як «людей із правильним віком», тоді як дискримінація літніх людей не припиняється через просте ставлення старших.
Допомогти у боротьбі з ейджизмом, може законодавство. Наприклад, у США, де рівень залучення людей, старших 65 років, високий, існує низка антидискримінаційних законів. Заборонено встановлювати обмеження при працевлаштуванні для людей старших 40 років. У Нідерландах проводять скринінг оголошень з вакансіями, аби запобігти дискримінації за віковою ознакою.
Але передусім треба викорінювати прояви ейджизму з повсякденної культури спілкування та роботи. І розпочинати варто з себе. Адже кожен може зробити свій внесок у руйнування стереотипів.
Важливо, щоб представники різних поколінь були відкриті до діалогу, ділилися досвідом та навичками. Здорове суспільство – це те, в якому готові чути одне одного і допомагати.

Як побороти лінь

IMG_20201104_164727_426Як побороти лінь
– приготуйте смачну каву чи чай.
-заплануйте виконання визначеної роботи. Поміркуйте, для чого Ви її робите, що хочете досягти. Оцініть важливість завдань та масштабність.
– складіть план дій на день.
– зробіть перший крок. Розпочніть виконання запланованих завдань
– комбінуйте розумову діяльність з фізичними навантаженнями, це допоможе Вам з легкістю продовжувати.
– використовуйте правильну мотивацію
– налаштуйтесь на оптимістичний лад
– будьте рішучі
– встановіть контроль з боку рідних або друзів.
– спробуй нічого не робити. Сядьте на місце і не змінюйте позу протягом кількох хвилин. Час буде іти повільно і перетворюватиметься на вічність. Ви не зможете довго сидіти і обов’язково з’явиться бажання щось зробити
– не відкладайте завдання на завтра.
Це були способи подолати лінь. Позбудьтесь від ліні сьогодні і вже завтра Ви зможете втілити свої мрії в реальність, досягнете поставлених цілей і зробити своє життя щасливим.

Як допомогти дитині, що відчуває панічну атаку

VSD_vegetososudistaya_distoniya_Detskaya_Migrka_iКоли я вчилася в першому класі, я каталася з друзями на велосипеді. Несподівано колесо мого велосипеда наскочило на камінь. Я перелетіла через кермо і впала, вдарившись підборіддям. Насправді мені не було боляче. Однак, коли я побачила, що у мене пішла кров, я почала кричати. Я кричала не від болю – мені було страшно.Коли на допомогу прибігли батьки, у мене почалася справжня паніка. Я побачила страх на обличчі тата, який біг до мене. Потім ми поїхали до лікарні. Я ніколи не забуду цю поїздку. Я сиділа на колінах у мами, а тато вів машину. Мама втішала мене як могла, але я вже не могла її сприймати. Мене переповнювала паніка, і в кінці кінців я закричала: «Я ненавиджу свій велосипед, я ненавиджу лікарні, я ненавиджу їздити в машині, я ненавиджу тебе!» Так, весела була поїздка для моїх батьків. Зараз, коли я працюю психологом, я розумію, що дитину, котра переживає панічну атаку, не можна заспокоїти за допомогою логічних переконань. Страх повністю паралізує здатність людини до логічних міркувань, і вона знаходиться під владою емоцій. З біологічної точки зору, коли ми відчуваємо небезпеку, ділянка головного мозку під назвою мигдалеподібне тіло запускає реакцію «бий або біжи». Разом з тим відключається кора головного мозку, що відповідає за логічне мислення і раціональну оцінку ситуації. Якщо точніше, здатність людини до раціонального мислення не зникає, а лише сповільнюється. Коли людина відчуває панічну атаку, їй найкраще допоможуть техніки, спрямовані на зняття вторинних симптомів, таких як прискорене серцебиття і дихання, підвищений тиск тощо. Добре допомагає проста вправа – повільне глибоке дихання. Якщо ви хочете допомогти дитині подолати сильний страх, запропонуйте їй зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Також корисно використовувати техніки усвідомленості, іншими словами – концентруватися на чомусь, що відбувається в даний момент. Наприклад, ви можете запропонувати дитині називати те, що вона чує, бачить, почуває в даний момент, які запахи і смаки відчуває. Або можна запропонувати дитині сфокусуватися на якомусь одному предметі і описати його в найдрібніших подробицях. Також важливо не намагатися умовити дитину заспокоїтися, коли вона відчуває панічну атаку. Фрази: «Не бійся», «Нічого страшного не сталося», «Все добре» тощо не працюють. Люди в стані паніки не здатні мислити раціонально. Зрозуміло, не варто говорити дитині, що привід для страху є. Але іноді корисно просто визнати її почуття. Ви можете сказати їй: «Я бачу, як ти наляканий». Не потрібно сприймати на свій рахунок все те, що говорить вам дитина, котра переживає панічну атаку. Я щиро сподіваюся, що мої батьки розуміли, що я говорю неприємні для них слова під впливом емоцій. Чесно кажучи, я не пам’ятаю, як батьки допомогли мені впоратися з панікою в тій ситуації. Я була дуже схвильована, щоб звернути на це увагу. Зате я чітко пам’ятаю, як ми їхали додому. У лікарні мені наклали шви, і рана вже майже не боліла. Я сказала батькам, що наговорила дурниць через те, що мені було страшно, і що насправді я так не думаю. Моя здатність до раціонального мислення повернулася до мене. Травми – це всього лише один з випадків, які можуть викликати панічну атаку у дитини. У дітей і підлітків є схильність до того, щоб почуття страху у них переростало в панічні атаки. Деякі діти більш схильні до цього, деякі – менше. Коли панічна атака пройде, ви можете допомогти дитині визначити думки, які стали її причиною. Допоможіть їй побачити, наскільки її побоювання реальні, і наскільки висока ймовірність негативного результату подій. І головне, пам’ятайте: коли ви намагаєтеся впоратися з негативними емоціями дитини, ви повинні вміти регулювати свої власні емоції. Якщо, дивлячись на дитину, котра переживає панічну атаку, ви самі відчуваєте тривогу, страх або реагуєте на ситуацію з гнівом або розчаруванням, це тільки погіршить ситуацію і посилить негативні емоції дитини.