Працівники та ресурси різних служб та установ незалежно від підпорядкування об’єднуються задля результату – допомоги дитині та сім’ї у вирішенні їхніх проблем, мінімізації негативних наслідків, чи ухваленні рішень в найкращих інтересах дитини тощо.
Працівниками Хмельницького обласного центру соціальних служб заступником директора Наталією Мельник та начальником методичного відділу Наталією Гонтою продовжено щотижневе навчання для працівників соціальних служб територіальних громад.
Темою сьогоднішнього навчання став детальний розгляд визначення типу складності випадку та особливості його ведення, залежно від наявних ризиків при оцінки потреб сімей/ осіб, які опинилась в складних життєвих обставинах .
Критеріями для визначення типу випадку є :
- рівень складності ситуації, у якій опинилась дитина;
- стан батьків, осіб, що їх замінюють, та їх потенціал щодо задоволення потреб дитини;
- вплив факторів сім’ї та середовища на задоволення потреб дитини / особи;
- тривалість існування проблеми;
- усвідомлення батьками дитини, особами, які їх замінюють, проблеми та готовність до співпраці з надавачами послуг.
Найкращі інтереси дитини, якщо послуги надаються сім’ям із дітьми, фахівці мають дотримуватись найкращих інтересів дитини, переконана Наталія Мельник . На практиці «найкращі інтереси дитини» означає:
- розуміти особливості та потреби дітей та підлітків різних вікових груп. Надавати необхідну підтримки дітям якомога раніше;
- враховувати вікові потреби та думки дітей при прийнятті рішень, розробці та впровадженні плану супроводу;
- забезпечувати дітей та молодих людей усіма можливостями для їх участі у процесі прийняття рішень щодо питань, які їх стосуються;
- співпрацювати із середовищами та організаціями, які впливають на життя та добробут дитини.
Кінцева мета ведення випадку підвищення стійкості сім’ї та дитини, їхньої здатності витримувати потрясіння та негаразди, а також покращення якості їхнього життя, на цьому наголошує Наталія Гонта. За її словами усі спеціалісти, які залучені до ведення випадку мають співпрацювати із отримувачем соціальних послуг. Соціальний фахівець має бути впевнений, що клієнт розуміє, що відбувається, своєчасно надаючи йому повну та точну інформацію.
Соціальний фахівець має розуміти сильні сторони сім’ї та дитини, які формують їхній потенціал до виходу зі складних життєвих ситуацій.
Далі буде…