Навчи дитину будувати комунікативні зв’язки

dolg  Психологи розцінюють молодший шкільний вік як один з найскладніших періодів у житті дитини, тому що школа замінює все, що було до цього у її житті. Школярам доводиться вчитись будувати нові стосунки з незнайомими раніше вчителями, однокласниками. До того ж, у психології існує таке поняття, як «криза семи років», що створює ускладнення для якісного процесу спілкування з викладачами, батьками, однолітками. Нова соціальна ситуація виступає як стресогенна. Величезна роль на розвиток індивідуальності молодшого школяра покладається, насамперед, на педагога. Тому вивчення особливостей спілкування молодших школярів у шкільному колективі є важливим напрямом психолого-педагогічного дослідження.

  Емоційне благополуччя та самопочуття школярів у системі міжособистісних взаємовідносин, які складаються у колективі, залежить не лише від того, скільки однокласників спілкуються між собою, а і від того, настільки велике це бажання спілкуватись. Важливим є вивчення структури взаємостосунків у колективі та рівня задоволення учнів процесом спілкування в умовах загальноосвітнього закладу, обумовленого зацікавленням емоційним станом класу молодших школярів.

  Важливим елементом людських взаємин є психічні контакти і спілкування. Потреба у контакті з подібними до себе існує і у тваринному світі, однак спілкування – це величезний дар, набуток суспільного буття людини. Завдяки спілкуванню молодші школярі пізнають світ, власну духовність, підтримують психологічний зв’язок з іншими людьми.

  Дефіцит спілкування та дружніх відносин викликає ускладнення і навіть напруженість, конфлікти між дітьми, а то й захворювання. У спілкуванні дуже важливим є необхідність зрозуміти, що кожна людина – найбільша цінність суспільства. А тому слід поважати кожного, з ким спілкуєшся. Спілкування – одна з найважливіших сфер духовної сторони життєдіяльності людини. Володіння навичками комунікацій є запорукою гарних стосунків у будь-якому колективі. Це допомагає уникнути конфліктів та піднімає рівень якості навчально-виховного процесу у школі.

  Тому психологи нагадують, що дуже важливо якомога раніше починати допомагати школярам вчитись будувати комунікативні зв’язки.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*