5 червня 2018 року темою консультацій психолога міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в сквері ім.Тараса Шевченко було: «Рекомендації психолога для батьків на літо».
Психолог Віговська Антоніна під час спілкування з хмельничанами цікавилась у батьків як маленькі хмельничани проводять канікули і пропонувала флаєри з інформацію.
Рекомендації психолога для батьків на літо
- Літні канікули – це найкращий час для того, щоб, нарешті, дати дитині те, що ви давно збиралися, але не встигли протягом навчального року.
- З широкого спектра можливостей виберіть ті види літнього відпочинку, розваг, занять, які влаштують вашу дитину і вас.
- Враховуйте схильність дітей до активних видів відпочинку. Дитина не може сидіти дома, тому що ви на роботі, не дозволяєте їй виходити, а про літній відпочинок завчасно не подбали. Вона тоді муситиме себе чимось зайняти сама і це точно буде комп’ютер чи смартфон. Якщо ви позбавите її і цього, а читати вона не навчена чи не любить, тоді дитина почне нервуватися і тривожитися і ваші стосунки можуть зіпсуватися.
- Використовуйте канікули для того, щоб ваша дитина придбала корисні життєві навички (ремонт автомобіля, благоустрій житла та інші заняття).
- Спільна діяльність батьків і дорослих дітей під час літнього відпочинку може і повинна стати прекрасною школою спілкування і взаєморозуміння.
- Літо дає вам можливість оцінити зростання рівня можливостей вашої дитини, подолати старі стереотипи дитячо-батьківських відносин, оцінити дитину як можливого або вже повноцінного помічника.
- Успішність роботи у видах діяльності, не пов’язаних з навчанням, може стати найважливішим засобом профілактики невпевненості, тривожності, заниженої самооцінки.
- Канікули – час почуттів. Почуття – це дуже серйозно. Бурхливе і короткочасне захоплення може сприйматися як велике серйозне почуття на все життя. Батьки навряд чи зможуть вберегти дитину, що дорослішає, від помилок, але вони в змозі зробити дитину сильнішою, підтримавши її. Сердитися, засмучуватися – значить “нормально” переживати розчарування. Важливо підтримати дитину, виявляючи співчуття. Можна також поділитися вибірково власним досвідом розчарувань і нових надій. Це зближує і робить стосунки відкритішими.
- Дозволяйте дитині відчувати себе дорослою і самостійною. Самостійне прийняття рішень і відповідальність за нього – невід’ємна частина дорослішання. Дозволяйте дитині робити помилки. Жодна людина не стала дорослою, не помиляючись. Однак в моменти, коли дитина в розпачі від власних помилок – не критикуйте і не звинувачуйте, не знецінюйте її старання, а просто пожалійте і запропонуйте свою допомогу. Так ви зможете стати для дитини авторитетом і другом.
- Друзі вашої дитини – чудовий маркер і можливість побачити, які її потреби не реалізуються в спілкуванні з вами. Якими б дивними і екзотичними ці друзі не здавалися вам, вони їй чогось потрібні, тому не варто їх різко критикувати. Ефект може бути зворотним. Запросіть у гості, допоможіть організувати спільну діяльність вашої дитини та її друзів. Саме так ви зможете невимушено познайомитися з ними, дізнатися про їхні звички, інтереси, стиль життя.
Додаткові рекомендації для батьків, чиї діти переходять в середні класи:
1. У той же час, з огляду на побажання переважної більшості педагогів, залучайте дитину до читання.
- як правило, читати люблять діти читаючих батьків, тому читайте разом, діліться з дитиною думкою про прочитане;
- насолоджуйтеся читанням самі і виробіть у дітей відношення до читання як до задоволення;
- показуйте, що ви цінуєте читання: купуйте книги, даруйте їх самі і отримуйте в якості подарунка;
- на видному місці будинку повісьте список, в якому буде відображений прогрес дитини в читанні (скільки книг прочитано і за який термін);
- збирайте книги за темами, які цікаві дитині;
- нехай діти теж вибирають собі книги і журнали;
- по черзі читайте один одному розповіді або смішні історії;
- заохочуйте читання дітей вголос, щоб розвинути навички і впевненість в собі.
2. Зараз ваша дитина переживає найважливіший етап у розвитку самосвідомості, формується нове уявлення про “себе реального” і “себе ідеального”. Ваше завдання полягає в тому, щоб допомогти дитині зробити ідеальний образ “Я” реально досяжним. Для цього вам рекомендується в спілкуванні з дитиною використовувати стратегію приймаючої, підтримуючої поведінки.
3. Під час літнього відпочинку ви також можете впливати і на інтерес дитини до навчальної діяльності. Для цього:
- підкреслюйте важливу роль доброї освіти в Вашому житті;
- розповідаючи про знайомих (дорослих або дітей), звертайте увагу на якість і рівень їх освіченості. Текст підготовлено на основі інформації із доступних джерел інтернет-медіа.