«Споживачі – це всі ми – сказав в свій час Джон Кеннеді. – Споживачі – це найбільший економічний шар, який впливає майже на будь-яке приватне або державне економічне рішення … Але це єдиний голос, якого часто не чути». Ці слова американського президента є на мою думку актуальними і в теперішній час.
Згідно статті 42 Конституції України, держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.
Стаття 50 Конституції України встановлює, що кожен має право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та відшкодування завданої шкоди. Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Зазначені статті знайшли своє відображення в нормах спеціального законодавства.
Відносини між споживачами товарів і послуг та виробниками, виконавцями, продавцями регулює Закон України «Про захист прав споживачів». Також він встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їхніх прав.
Проблема полягає в тому, що люди мають неповне уявлення про ті права, які закріплені в законі про захист прав споживачів. Він написаний складною юридичною мовою, розібрати яку здатен не кожен. Незнання споживачами своїх прав використовується не на їхню користь.
Тому, коли Ви не впевнені в правомірності вчинків щодо Вас виконавцями, продавцями чи надавачами послуг, я б радив проконсультуватись у фахівців.
У місті Кам’янці-Подільському добре розвинута інфраструктура надання безоплатної правової допомоги, складовою якої є Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (вул. Шевченка, 26, ІІІ поверх, телефон: 91429). Всі послуги Центру є безкоштовними та конфіденційними.