Чимало батьків зізналися, що використовують цю фразу під час виховних моментів. Як каже відомий психолог Юлія Гіпенрейтер «Батьки часто виховання розуміють як прочуханку». А як щодо діалогу з дітьми?
«Діалог – дещо звужене поняття, продовжує пані Юлія, краще розуміти спілкування з дитиною, як взаєморозуміння, настрій на розуміння дитини. Так, важливо, коли дитина розуміє батьків, але батьки більше можуть зрозуміти про дитину. А що значить – зрозуміти дитину? Це, перш за все, знати її потреби та їх враховувати.
Потреби змінюються і не тільки з віком, але і індивідуально, залежно від траєкторії, по якій дитина рухається. Тому в діалозі важливо почути дитину: чому вона не слухається, відмовляється, грубить.
Грубі інтерпретації слова «виховання»: коли дитина не слухається – змусити, грубить – поправити, ображена – сказати: «нічого ображатися, сама винна», я відкидаю.»
Інший знаний психолог Карл Роджерс говорив, що дорослого по відношенню до дитини можна порівняти з садівником, який допомагає рослині. Функція садівника – забезпечити водою, направити на рослину світло, удобрити грунт. Тобто, створити умови для розвитку, але не тягнути за верхівку. Якщо ви будете тягти за верхівку і в яку вам потрібно сторону, ви її не виростите.
Також на допомогу дбайливим батькам як завжди постер про те, як же можна замінити у виховнні фразу «НЕ ХОЧУ ТЕБЕ ЧУТИ іди і подумай над своєю поведінкою».