Заради консолідації

1161E1DC-7C31-45F5-9668-83D34668E0F2Заради консолідації зусиль, спрямованих на співпрацю в сфері розширення можливостей доступу до безоплатної правової допомоги для осіб, яким надаються соціальні послуги підписано меморандум між Хмельницький міським центром соціальних служб  та Хмельницьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Проведено засідання Координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству у сім’ї та протидії торгівлі людьми при Ізяславській міській раді

зображення_viber_2022-10-14_08-13-19-89913 жовтня 2022 року в приміщенні КУ «Центр надання соціальних послуг» Ізяславської міської ради відбулося чергове засідання Координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми при виконавчому комітеті Ізяславської міської ради.

У засіданні взяли участь представники відділу поліцейської діяльності № 2 Шепетівського районного управління поліції ГУ НП в Хмельницькій області, комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»,  відділів «Служба у справах дітей»,  освіти, молоді та спорту Ізяславської міської ради, КНП «Ізяславський центр первинної медико-санітарної допомоги», Ізяславської районної філії Хмельницького обласного центру зайнятості,  відділу «Ізяславське бюро правової допомоги» Шепетівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.зображення_viber_2022-10-14_08-13-20-096

До порядку денного було включено два питання:

  1. Про діяльність спеціалізованої служби первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі на території Ізяславської міської ради за 9 місяців 2022 року.
  2. Про надання безоплатної правової допомоги уразливим категоріям населення, в тому числі особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, вимушеним переселенцям.

В ході обговорення зазначених питань членами Координаційної ради обговорено та надано ряд рекомендацій щодо покращення взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашнього насильства та насильства за ознакою статі на території Ізяславської громади. 

За результатами обговорень прийнято відповідні рішення.

Форми та структури булінгу

5417F65F-5B6F-47CE-A2E6-44B78DA78BD3Кожна людина, яка живе в соціумі може стикнутися із фізичним чи психологічним насильством щодо себе. Особливо це твердження є актуальним у стосунках між дітьми шкільного віку та молоді. Акти такого насильства хоча і можуть подекуди мати легку форму, однак, через незрілість та нестабільність дитячої психіки, здатні завдати серйозної шкоди психологічному здоров’ю людини, а найстрашнішим наслідком булінгу може стати самогубство. Саме тому фахівцем із соціальної роботи І кваліфікаційної категорії Хмельницького міського центру соціальних служб проведено виховну годину із учнями 5 класу СЗОШ №8, метою якої було виявлення фактів булінгу серед учнівського колективу, ознайомлення учнів з поняттям, Кожна людина, яка живе в соціумі може стикнутися із фізичним чи психологічним насильством щодо себе. Особливо це твердження є актуальним у стосунках між дітьми шкільного віку та молоді. Акти такого насильства хоча і можуть подекуди мати легку форму, однак, через незрілість та нестабільність дитячої психіки, здатні завдати серйозної шкоди психологічному здоров’ю людини, а найстрашнішим наслідком булінгу може стати самогубство. Саме тому фахівцем із соціальної роботи І кваліфікаційної категорії Хмельницького міського центру соціальних служб проведено виховну годину із учнями 5 класу СЗОШ №8, метою якої було виявлення фактів булінгу серед учнівського колективу, ознайомлення учнів з поняттям, формами та структурою булінгу, виховати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвиток навичок протидії соціальному тискові, розвиток вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації та формування навичок відповідальної та безпечної поведінки., виховати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвиток навичок протидії соціальному тискові, розвиток вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації та формування навичок відповідальної та безпечної поведінки.EEE14599-53D4-43CA-A491-2A013A568F53 (1)

Навички керування емоційними

8596D223-2ED6-45A4-A13C-75C6B2C49518Днями в Хмельницькому ліцеї електроніки було проведено тренінг із студентами-першокурсниками на тему: “Навички керування емоційними станами і формування позитивної “Я”-концепції”.
Провела його психолог Хмельницького міського центру соціальних служб Джал А.А.
Учні подивились короткометражний фільм про вирішення конфліктної ситуації і обговорили причини, які призвели головних героїв до драматичного фіналу, а також можливості, які були не використані ними для досягнення порозуміння.
Знання, які учні отримали, допоможуть їм у житті в подібних ситуаціях та сприятимуть кращій адаптації в нових умовах навчання.
Тренінг був організований за сприяння працівників бібліотеки-філії 11 Центральної бібліотечної системи міста.3D652998-9C39-4C4E-A042-AA1A4394D6BF

Профілактична робота серед студентів

510B073C-6A96-4293-A31A-56493B59E2A3Днями психолог Хмельницького міського  центру соціальних служб Олександра Коцюк , прийняла участь у круглому столі за ініціативи Хмельницького торгівнльно-економічного коледжу. Обговорювали питання профілактичної роботи щодо протидії булінгу в студентському середовищі.4516C642-182D-4701-8835-095C0B5A29D9

Профілактика професійного вигорання

3C4F5ADC-3A00-4273-9773-0A41C2A05E1EДнями психологи Хмельницького міського центру соціальних служб провели тренінгову роботу із працівниками Хмельницького міського Центру соціального обслуговування. Головною метою зустрічі було налагодження міжособистісних відносин в колективі та профілактика професійного і емоційного вигорання.C1F17217-CBCF-4513-AE51-7B43D0831FD3

Тренінг для зміцнення відносин між працівниками

4929CB43-0E20-4DB9-883A-D84536AD7D90Психологи Хмельницького міського центру соціальних служб Ольга Захожа  та Олександра Коцюк , мали нагоду провести тренінгову зустріч із колективом Хмельницького обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. 71015E5A-B530-42A9-B616-DEE43E7E31CD
Зустріч була спрямована на згуртованість та співпрацю в колективі, виконували вправи для покращення взаємозв’язку та зміцнення міжособистісних відносин між працівниками.

Мотивація запорука успіху

4E7C6123-AAD9-453E-B4E8-A2A7D323950EДнями в спортивно-оздоровчому таборі “Авангард”, відбулася зустріч із психологом Хмельницького міського центру соціальних служб Яремчук Марією на тему: “Мотивація запорука успіху”. В процесі заняття діти познайомились один з один, усвідомили свої сильні сторони та види діяльності, які найкраще виходять. Мали змогу прийняти участь в комунікативних іграх та спортивних іграх, де зрозуміли для чого потрібна мотивація.94E9A14C-3619-46F4-B2B1-D8C1DEC191A5
Натхненні та заряджені позитивом діти продовжили свій відпочинок у таборі.

Чи варто вчити дитину давати здачі? Де закінчується границя самозахисту та починається агресивний напад?

e1cd3d851d98b058a3bf0e7bbfb4e88fЦя тема останім часом набула сфого нового значення, оскільки тривожний стан Українських батьків породжує агресивні прояви малюків на дитячих майданчиках. Дух захисту своєї своботи починає зашкалювати та приводить до насильницьких дій.
Звісно, вчитися захищати себе – життєво необхідно, тут без сумнівів. Але чи входить в перелік методів самозахисту «здача»?
Чи можливо є в цього методу і ефективні альтернативи рішення конфліктних ситуацій?
Дати здачі – це відповісти ударом на удар. Робити це потрібно відразу, або не робити взагалі (як то кажуть, після бійки кулаками не махають). Мета цієї дії, дати кривдникові зрозуміти, що “до мене краще не лізти”. Але діти не завжди правильно розуміють значення цього виразу. Іноді непросто відрізнити агресію від випадковості. Втім, чи гарантує “здача” відсутність подальших нападів? Чи можна уникнути взагалі цієї гострої стадії конфлікту?
Якщо вчити маленьку дитину давати здачі, то вона може перенести цей метод і на вирішення будь-яких непорозумінь, може почати першою проявляти агресію й силу, адже в силу того що мозок ще тільки розвивається – дитині складно проаналізувати всі ситуації й мотиви іншої людини. Дитина, що неправильно зрозуміла значення слів “дати здачі” буде штовхати всіх підряд. Так, її/його боятимуться, будуть цуратися, приймати за ненормального, але, як не дивно, дитина все одно буде постійно ходити в синцях.
Навіть якщо вчити дитину алгоритму «спочатку скажи словами, якщо це не працює то втечи чи відштовхни, якщо це не працює то звернися по допомогу до дорослого, і якщо вже нічого не працює то давай здачі» – навіть при такому навчанні дитина може діяти імпульсивно і відразу переходити до кулаків.
Постояти за себе – це значить не дати себе образити. Тут важливо вийти з конфлікту і при цьому зберегти “фізичну цілісність” і гідність.Також є ризик, що дитина необ’єктивно оцінює свого «супротивника», він може бути сильнішим, і тоді це переросте у бійку з більшими ушкодженнями.
Поясніть дитині, що ж таке «Самозахист».
Самозахист – це внутрішня рішучість, яка не дозволяє втручатися у твої кордони. Це означає, що усім своїм єством і тілом виражається заборона на вторгнення. Перекрити рукою, сказати «ні», відштовхнути якщо все ще не зрозуміло. Для того, щоб дитина змогла проаналізувати та правильно побудувати власні кордони і не перейти в агресивний захист, потрібно розвивати впевненість в собі та рішучість.
Внутрішня рішучість – це стан впевненості, що ніхто не має права порушувати мої кордони, і інші індивіди відчувають цю рішучість (зазвичай нападають на тих, у кого ці кордони ще не збудовані).

ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ВПЕНЕНОСТІ Й ЗАХИСТУ ВЛАСНИХ КОРДОНІВ?

1. Батьківський ПРИКЛАД. Шляхом наслідування малюк навчатиметься: як це – МОЄ і ЧУЖЕ? Що робити, якщо з моїми речами / моїм тілом роблять щось неприємне? А для цього ми повинні говорити «СТОП», а не мовчки терпіти, якщо дитина замахується на нас або заподіює біль. Ми повинні чітко позначити «це мамин гаманець, його не можна брати», «це не наш самокат, без дозволу не беремо», а не задовольняти будь-яке бажання дитини, навіть якщо воно порушує інтереси інших. Те саме стосується і ідеї «ДІЛИСЯ З УСІМА» – НІ, ми не повинні примушувати дитину ділитися або віддавати те, що вона не хоче, підключаючи сюди почуття провини «поділися, ти що – жадіна?!». ЗДОРОВЕ ПОЧУТТЯ ВЛАСНОСТІ, яке зазвичай формується до 2 років, – це перший крок в процесі формування особистих кордонів. (До речі, наступним етапом після здорового почуття власності – у психіці дитини настає щире а не примусове бажання ділитися, тож не варто переживати про “жадін”, краще давати дитині почуття власності, і разом з тим м’яко й радісно заохочувати дитину ділитися, залишаючи право відмовитися, і поступово дитина обов’язково цьому навчиться).

2. Батькам необхідно пам’ятати, що СЛОВО «НІ» має вагу. Це стосується і нашої відмови або заборони, і небажання дитини. Поняття особистих кордонів формується через досвід проживання марності нашого бажання, якщо воно суперечить бажанню іншого. Безумовно, не на всі «ні» дитини, особливо в яскравій кризі триліток, ми повинні погоджуватися. Але важливо давати дитині відчуття, що вона МАЄ ПРАВО ГОВОРИТИ «НІ» і за цим не послідує осуд або покарання. Малюк також не повинен побоюватися, що його відмова засмутить чи образить маму, тоді у нього сформується впевненість, що відмовляти або не погоджуватися з чимось можна і це нормально. Чи не хотіти цілувати бабусю або вітатися з новим дорослим, не брати обіймів мами або не хотіти грати в запропоновану гру дитина точно має право в будь-якому віці.

3. Важливо НЕ ЗНЕЦІНЮВАТИ ПОЧУТТЯ дитини – такі, як неприйняття, ВІДРАЗА, СТРАХ, побоювання – все це ті опорні для людини емоції, які не дозволяють робити з нею щось небажане або навіть небезпечне. Ці емоції стануть компасом для дій по життю, і ситуацій, коли кордони дитини будуть порушуватися, буде значно менше. Наприклад, якщо малюк тривожиться, перебуваючи в новій компанії або ситуації, не варто змушувати його «йти грати з дітками», примовляючи «нічого ж страшного немає, ти завжди любив дитячі кімнати», знецінюючи таким чином то його почуття, яке покликане берегти його від неприємностей.

4. Почуття людини – це прекрасний індикатор того, як йдуть справи з кордонами, і тому важливо давати можливість дитині проживати ЗЛІСТЬ, якщо вони порушуються; ВТІШАТИ, коли вона відчуває ОБРАЗУ; давати можливість бути «незручною» для нас, незважаючи на те, «що люди скажуть». І тоді у дитини сформується розуміння, що це можна і НОРМАЛЬНО – ЗАХИЩАТИСЯ, і цей захист почнеться ще задовго до того, як дитині необхідно буде вдаватися до помсти у вигляді «здачі». Почуття САМОЦІННОСТІ, значущості, хорошості – ось головні умови того, щоб на дитину, а потім вже і на дорослу людину зважали і поважали її межі.

Хлопчики завжди повинні знати – жінок (дівчаток) бити не можна! Це повинен міцно засвоїти ваш син. А якщо дівчатка нападають? Адже таке зараз, на жаль, не рідкість. Відходь, закривайся руками, постарайся піти, але не бий! Чоловік, який ударив жінку, руйнує в собі якийсь психологічний шлагбаум. Його природне завдання – захищати жінку!
Всі батьки хочуть, щоб їх дитина виросла гармонійною та вихованою. Уміння вирішувати конфлікти мирно багато чого варте. Тому необхідно на своєму прикладі, виховувати у синові чи доньці вміння завжди домовитися, і вийти з ситуації без бійки. Це цивілізований спосіб вирішення конфліктних ситуацій, який принесе малюкові в життя чимало корисного.