Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді запрошує усіх бажаючих взяти участь у казкотерапії

«Ми любимо казки, але не віримо в них»

 Олександр Грін. «Багряні вітрила» 

  Казка є одним з найдавніших засобів морального, етичного виховання. На жаль, сьогодні діти виховуються не стільки на народних казках, скільки на диснеївських мультфільмах. Психологи вважають це великим упущенням у справі виховання дітей. Багато малюків не чули ні про Колобка, ні про Червону Шапочку, ні про Ріпку, і дуже шкода. Тому що діти, яким читають казки, швидше починають говорити, і не просто видають набір слів, а виражаються цілими реченнями на хорошій літературній мові.

skazkoterapiya_dlya_mladshih_shkolnikov_skazki  Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім;ї, дітей та молоді запрошує усіх бажаючих взяти участь у казкотерапії. Зустріч буде проводитись 11 серпня 2017 року о 16:00 у парку  ім. М. Чекмана.

  Даний проект буде запущений на постійній основі. Кожного тижня на базі ХМЦСССДМ усім бажаючим буде запропоновано групове заняття з казкотерапії. Заняття розраховане на 1-2 годин 1 раз в тиждень. У разі потреби батьки можуть звернутись до Центру з проханням проведення індивідуального заняття.

  Завдання казкотерапії: 

– виховувати у дітей почуття самоповаги і взаємоповаги;

– розвивати самосвідомість, навички спостереження і самоспостереження;

– навчити дітей розшифровувати закладені в казці знання про світ і системі взаємовідносин в ньому;

– навчити думати над неоднозначністю життєвих ситуацій;

– навчити усвідомлювати свої емоційні стани і мотиви поведінки.

  Казкотерапія для дітей не гарантує моментальний ефект. Іноді потрібна довга і кропітка робота, щоб впоратися з тією чи іншою проблемою. Тому, дорогі батьки, запасіться терпінням!

                                                     Ірина Омелянська, соціальний педагог ХМЦСССДМ

Наставництво для роботи з дітьми, які виховуються в інтернатних закладах, з метою їх підтримки та підготовки до самостійного життя.

Популярні

 8dbf3c88326a1834802eb63bf75b99f8 З метою  підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування прийнято Закон України від 08.09.2016 р. № 1504-VIII «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування». Даний закон запроваджує інститут наставництва для роботи з дітьми, які виховуються в інтернатних закладах.

  Ми прагнемо привернути увагу громадськості до становища дітей, які проживають та виховуються в закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, популяризуємо ідею наставництва у Хмельницькій області.

завантаження  На даний час в області зареєстровано 1927 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, з яких 1735 влаштовано в сімейні форми виховання, що складає 90% від їх загальної кількості, 134 дитини очікує на свою родину. В 20 загальноосвітніх навчальних закладах навчається 90 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які потребує наставництва.

  Розглянемо основні норми:

  Наставник це повнолітня дієздатна особа, яка здійснює діяльність з надання дитині, яка проживає у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя;

  Наставництво це добровільна безоплатна діяльність наставника з надання дитині, яка проживає у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя.

  Метою наставництва є: підготовка дитини, яка проживає у закладі, до самостійного життя шляхом розвитку її фізичного, духовного та інтелектуального потенціалу, впевненості у власних силах, формування культурних і моральних цінностей.

  Основними завданнями наставництва є:

– визначення та розвитку здібностей дитини, реалізації її інтересів у професійному самовизначенні;

– надання дитині доступної інформації про її права та обов’язки;

– формування у дитини практичних навичок, спрямованих на адаптацію її до самостійного життя, зокрема щодо вирішення побутових питань, розпорядження власним майном та коштами, отримання освітніх, соціальних, медичних, адміністративних та інших послуг;

– ознайомлення дитини з практиками суспільного спілкування та подолання складних життєвих ситуацій;

– сприяння становленню дитини як відповідальної, успішної особистості;

– формування у дитини навичок здорового способу життя.

  Наставництво здійснюється в індивідуальній формі однією повнолітньою дієздатною особою над однією дитиною.

  Наставником може бути повнолітня дієздатна особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя (далі — курс підготовки), отримала висновок про те, що вона може провадити діяльність з організації наставництва, та уклала договір про наставництво.

  Наставниками не можуть бути особи, які мають судимість, вживають алкоголь, наркотики (ст. 212 Сімейного кодексу України).

  Організація наставництва здійснюється центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за місцем проживання дитини.

– поширюють інформацію про наставництво та надають консультації з питань наставництва заінтересованим особам в усній або письмовій формі;

– проводять добір кандидатів у наставники;

– співпрацюють із закладами з метою поширення інформації про наставництво серед працівників закладів, дітей та їх батьків;

– сприяють в установленні (формуванні) наставницьких стосунків;

– супроводжують наставників і дітей, які потребують соціально-психологічної підтримки;

  Для провадження діяльності з організації наставництва, регіональні центри і центри мають право укладати договори про співпрацю з громадськими та благодійними організаціями, в яких є досвід стосовно:

– організації та проведення навчання щодо роботи з дітьми;

– проведення інформаційних кампаній щодо наставництва;

– забезпечення супроводження та супервізії наставників;

– проведення заходів з підвищення рівня компетентності наставників;

– проведення за участю наставників і дітей виховних заходів на території та поза межами закладів.

  Кандидат у наставники подає до центру за місцем проживання такі документи:

– заяву;

– копію паспорта громадянина України;

– висновок про стан здоров’я за формою згідно з додатком 5 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561);

– довідку про наявність чи відсутність судимості, видану територіальним центром з надання сервісних послуг МВС.

  Особа, якій за результатами навчання відмовлено у здійсненні наставництва, має право повторно пройти курс підготовки, але не раніше ніж через шість місяців.

  Наставник, який виявив бажання запросити дитину до своєї сім’ї, подає службі у справах дітей за місцем проживання:

– заяву (від подружжя приймається спільна заява, підписана чоловіком і дружиною);

– копію паспорта громадянина України;

– копію свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);

– сертифікат про проходження профілактичного наркологічного огляду (для всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з наставником);

– медичну довідку про проходження обов’язкового попереднього та періодичного психіатричного огляду (для всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з наставником);

– довідку про наявність чи відсутність судимості (для всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з наставником);

– письмову згоду всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом із наставником, складену власноруч у присутності посадової особи, яка приймає документи (на заяві наставника робиться відмітка про отримання згоди із зазначенням дати, прізвища, імені, по батькові та підпису посадової особи).

  Наставник відповідно до законодавства є відповідальним за порушення ним прав і законних інтересів дитини, заподіяння шкоди її життю та здоров’ю.

  Під час перебування дитини в сім’ї наставника строком не більш як три календарних дні у святкові та неробочі дні, під час канікул наставник відповідає за життя, здоров’я та своєчасне повернення дитини до місця її проживання (перебування).

  Наставник має право:

 1) отримувати від закладу вичерпну інформацію про стан здоров’я дитини, її рівень розвитку, особливості поведінки;

 2) відвідувати дитину в закладі;

 3) використовувати відповідно до рекомендацій закладу методи спілкування з дитиною, які позитивно впливають на її емоційний стан;

 4) отримувати консультації закладу з питань виховання та розвитку дитини, особливостей її режиму дня та догляду за нею;

 5) спілкуватися з дитиною за межами закладу за згодою дитини, її батьків, інших законних представників, керівника закладу;

 6) запрошувати дитину до своєї сім’ї у святкові та неробочі дні, під час канікул за погодженням із службою у справах дітей та центром за місцем проживання наставника;

 7) спілкуватися з дитиною за допомогою телефону та інших засобів зв’язку;

 8) звертатися до відповідних органів, установ та організацій з питань  дотримання прав дитини, задоволення її потреб;

 9) надавати дитині допомогу в отриманні додаткових освітніх, соціальних, реабілітаційних, оздоровчих послуг відповідно до її потреб;

 10) брати участь у забезпеченні дитини одягом, взуттям, засобами для навчання та розвитку тощо.

Психолог просто неба

  Консультація психолога на свіжому повітрі. Таку новацію запровадили у міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Щовівторка у парку імені Шевченка впродовж години можна отримати кваліфіковані поради фахівця та задати особисті запитання.

«Профілактична робота в період відпочинку та оздоровлення»

1112 Традиційно у 2017 році розпорядженням голови районної державної адміністрації від 28.04.2017 року №212/2017-р. «Про підготовку оздоровлення дітей та молоді влітку 2017 року» передбачено здійснення профілактично-просвітницької роботи серед дітей та молоді під час їх літнього оздоровлення та відпочинку.

 Саме з цією метою 1 серпня поточного року працівниками Дунаєвецького районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в рамках роботи «Мобільного консультаційного пункту соціальної роботи в сільській місцевості», що створений та працює при ДРЦСССДМ, організовано та здійснено виїзд в дитячий оздоровчий табір “Подільські джерела». До роботи Мобільно-консультаційного пункту долучились представник районного центру зайнятості Юлія Кондратюк та представник ССД  Ігор  Поворознюк.

1113 Під час зустрічі практичний психолог Центру Віталіна Дзіневська акцентувала увагу підлітків на основних складових здорового способу життя: відмову від шкідливих пристрастей, оптимальному руховому режимі, раціональному харчуванні, загартуванні, особистій гігієні, вливі алкоголю та тююнопаління на організм людини і, звичайно, на позитивних емоціях.

  Змістовною була лекція представника служби у справах дітей щодо наслідків скоєння правопорушень та відповідальності за них.

1114 1111      В свою чергу представником центру зайнятості було наголошено на видах послуг, які надаються школярам з метою сприяння у виборі професії.

  Роботою було охоплено 60 відпочиваючих, найактивнішим з яких на завершення було запропоновано пограти в гру «Відгадай професію», що забезпечила активну участь та творчу взаємодію учасників між собою.

  Всі діти по закінченню зустрічі отримали пам’ятні листівка ДРЦСССДМ з контактними данними мережі центрів.

   Яскрава зустріч, в ході якої учні задавали та отримали відповіді на хвилюючі їх запитання, нові знайомства припали до душі як школярам так і працівникам центру. Сподіваємось, що проведена робота дасть позитивний результат і кожна дитина принаймні задумається над своїм майбутнім.

1115  В рамках оздоровчої компанії Дунаєвецьким районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді протягом серпня поточного року планується подальша профілактична робота з питань формування здорового способу життя дітей та попередження негативних проявів у підлітковому та молодіжному середовищі.

Шановні громадяни Хмельниччини!

 download   Щороку у серпні місяці в Хмельницькій області за ініціативи центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводиться благодійна акція «Готуємо дітей до школи». Метою акції є забезпечення дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, перебувають у скрутному матеріальному становищі шкільною формою, спортивним одягом, взуттям, шкільним приладдям та необхідними канцтоварами.

 завантаження   Запрошуємо небайдужих хмельничан, благодійні фонди, громадські організації долучитися до проведення акції та допомогти дітям відчути радість зустрічі зі школою.

    Контактна особа: Яцух Тетяна Сергіївна    тел. 097 546 91 27

 

 

Підвищення кваліфікації для прийомних батьків, батьків – вихователів

  26-31 липня 2017 р. на базі Хмельницького обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розпочато тренінг для прийомних батьків, батьків-вихователів, сім’ї яких функціонують більше двох років. Тренінг проводиться з метою посилення їх батьківського потенціалу, отримання нових знань щодо законодавства тощо. Свою кваліфікацію підвищують 13 батьків з родин.

  Заняття проводилися у формі тренінгу. Тренери: Мельник Наталя Валентинівна – заступник директора-начальник відділу методичного забезпечення соціальної роботи та Тетяна Яцух – провідний спеціаліст відділу соціальної роботи.

  До навчання для прийомних батьків, батьків – вихователів долучилась завідуюча сектором опіки і піклування, усиновлення та сімейних форм виховання служби у справах дітей Хмельницької обласної державної адміністрації Буран Леся Василівна.       

  На заняттях розглядались теми: «Планування майбутнього дитини», «Формування дисципліни», «Особливості спілкування з біологічною родиною дитини». Учасники ділились власним досвідом, взяли активну участь  в обговоренні актуальних проблем, пов’язаних з вихованням дітей та визначали найкращі шляхи їх розв’язання.

image-0-02-04-c3e640a52faf50ff1888ff77fbe6b8eb6b62a544e8a5cdd69967609478fe864c-V image-0-02-04-d4564053b1c43fa9377b3597bc4eb856187d08eeff5ffd2b4594c2b56e8f8c53-V

Робота служби соціальної підтримки сімей

    Протягом 24 — 28 липня 2017 року Деражнянським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді здійснено виїзди у Божиковецьку та Яблунівську сільські ради.

    Божиковецька сільська рада об’єднує 3 населених пункти: Божиківці, Іванківці, Шелехове.

 

Exif_JPEG_420

  Не на жарт стурбував жителів Іванковець переїзд у їх село багатодітної сім’ї з 8-и дітей. Бо поселилася родина у старий будинок, майже непристосований до проживання де обмаль спальних місць, відсутність місця для приготування та споживання їжі тощо.  З’ясовано, що мати з дітьми тікала від колишнього чоловіка, який повернувся з місць позбавлення волі, а ж з Кіровоградщини. Має значну суму державних допомог. Вже звернулася до управління соціального захисту населення про переведення її особової справи у Деражнянський район. Тому, переконує, що найближчим часом ситуацію буде виправлено.

    В одній із сімей мало місце насильство чоловіка відносно дружини (с. Шелехове). З’ясовано причини та обставини, через які воно виникло. Дружині надано психологічну допомогу, а також консультації щодо попередження виникнення повторних випадків насильства. Чоловікові роз’яснено, що насильство в сім’ї — це злочин, покарання за який передбачено законодавством.

 Exif_JPEG_420   Спільно із головою села, депутатом місцевої ради, членом виконкому та представником громади відвідано 6 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в яких виховується 25 дітей, що проживають на території громади.  Опісля разом обговорено спільні подальші дії щодо покращення ситуацій у сім’ях.

    Яблунівська сільська рада об’єднує 4 населених пункти (Буцнева, Слобідка Шелехівська, Шарки та Яблунівка).

  Exif_JPEG_420  Лише у Буцневі проживає 8 сімей, в яких виховується 23 дитини, які стоять на обліку у центрі, 5 із них — багатодітні. Невелика віддаленість від райцентру є сприятливою обставиною для пошуку шляхів заробітку та працевлаштування. Члени 3-х сімей знайшли місце роботи, а також стабільний і достойний заробіток у нещодавно відкритих у Деражні супермаркетах. Як результат – покращення матеріального становища сімей. Та й інші, при бажанні, можуть знайти підзаробіток.  Тому, у більшості сімей вже все готово до початку навчального року: придбано рюкзаки, канцприладдя, одяг.

    В ході роботи із сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, надано консультації щодо підвищення виховного потенціалу батьків, попередження конфліктів у сім’ях, раціонального використання сімейного бюджету, працевлаштування з метою покращення сімейного добробуту.

    У 1-й сім’ї перевірено використання допомоги при народженні дитини.

    Сім’ям, які того потребували, надано гуманітарну допомогу (речі, що були у вжитку), зібрану працівниками центру.

 

Exif_JPEG_420Exif_JPEG_420

Взаємозвірка даних

Exif_JPEG_420

    З метою якісного надання соціальних послуг сім’ям і особам, які того потребують, 28 липня 2017 р. Деражнянським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно з управлянням соціального захисту населення проведено взаємозвірку обліків сімей та осіб, які перебувають на обліку центрі соціальних служб з тих чи інших причин та отримують різного виду державні допомоги в управлінні соціального захисту населення.

    Особливо ретельно було перевірено наявність інформації про внутрішнього переміщених осіб та сім’ї учасників антитерористичної операції. В районі проживає 135 осіб з числа внутрішньо переміщених, з них 22 сім’ї, в яких виховується 35 дітей. 293  учасники антитерористичної операції, з них — 71 сім’я з дітьми.

    За результатами такої звірки заплановано спільне відвідування сімей.

Exif_JPEG_420 Exif_JPEG_420

Діти та новітні технології

гаджети і діти    Смартфони, планшети, ноутбуки та інші електронні пристрої міцно зайняли місце в нашому житті. Комп’ютерні та інтернет-технології – така ж частина життя сучасної людини, як холодильник, метро, літак і інше. Як мінімум один гаджет зараз є в кожній сучасній родині. Не дивно, що діти починають користуватися ними раніше, ніж говорити і, тим більше, писати від руки. Малюки сприймають їх лише як іграшку, старшим дітям вони допомагають у навчанні.

    З одного боку, сучасні технології допомагають дітям розвивати увагу, дрібну моторику, посидючість, логіку, сприяють їх інтелектуальному розвитку. З іншого – вони нерідко забирають багато часу, якого не вистачає на активні заняття і розваги. І перед батьками постає питання збереження фізичного та психічного здоров’я дітей, попередження комп’ютерної залежності. 

гаджети і малюк    Якщо говорити про шкоду, то перше, що згадують батьки – це зір. Коли дитина переглядає мультфільм, на будь-якому екрані, око фіксується на одному предметі і на одній відстані. Якщо це часто повторюється – гострота зору падає. Також при користуванні телефоном чи планшетом голова зазвичай нахилена трохи вниз. Як наслідок – порушується кровообіг в шийному відділі і в головному мозку.

    Багато хто помилково вважає, що різноманітні ігри на комп’ютері чи планшеті розвивають дрібну моторику – натискання кнопочок, пересування по екрану. Але малювання чи, навіть, писання, ігри з більш дрібними предметами набагато корисніше.

    Сидіння з ґаджетом в багато разів знижує необхідну дітям фізичну активність. Як наслідок можливий розвиток різноманітних захворювань, наприклад ожиріння, затримка розвитку мовлення.

    Якщо під час їжі діти дивляться мультики, то в їх організмі порушується система природного харчового інтересу – організм перестає відчувати момент насичення, або навпаки пропадає апетит. Як результат може розвинутися ожиріння, чи дитина страждатиме від недоїдання.

    Проведені наукові дослідження підтвердили, що в тих дітей, які користуються ґаджетами частіше виникають проблеми з сном, вони важче засинають, тривалість швидкого і поверхневого сну більша. В результаті дитина більше втомлюється, їй важче зосередитися на вивчені матеріалу, погіршується пам’ять.

    Якщо ж ви не плануєте «не пускати» ґаджети в життя дитини, ось кілька порад, які допоможуть зменшити їх шкідливий вплив:

  1. Дітям до року краще взагалі не давати планшетів і не включати мультфільмів. До 3-х років час користування має бути не більше 15-ти хвилин.
  2. Не залишайте дитину на одинці з пристроєм – контролюйте те, що дивиться чи грає дитина.
  3. Відстань від екрану до очей має бути не менше 40 см, добре, якщо дитина використовує спеціальні окуляри. Якщо це планшет чи телефон – краще нехай вони стоять на столі, аніж будуть в дитячих руках.
  4. Робіть перерви між переглядами – як мінімум гімнастику для очей.
  5. Не дозволяйте користуватися ґаджетом під час їжі.
  6. Дітям до 6-ти років взагалі не рекомендується перегляд 3-D фільмів. До 10-11 років такі фільми можна дивитися, але рідко.
  7. Не робіть з ґаджету особливу винагороду. Наприклад, гра в якусь гру, як приз за виконане домашнє завдання. Так ви самі ж зробите з цього щось надзвичайно бажане.
  8. Створіть дитині умови для цікавішого проведення часу. Гуртки за вподобанням, спільні прогулянки в незвичні місця, гарні книжки, рухливі ігри.

    Використовувати ґаджети чи ні – це рішення залишається за батьками. Сучасні технології зробили життя людства набагато простішим. Але даючи дитині планшет подумайте, чи справді ви зараз не можете без нього? Можливо цю супер-розвиваючу гру для вивчення кольорів можна зробити офлайн? Подумайте, чи за деякий час ви не будете шукати способів як відлучити дитину від цих пристроїв. Можливо в вашому випадку, все таки, простіше не привчати?

                                                Фахівець із соціальної роботи ХМЦСССДМ А.Романова

Фахівці із соціальної роботи міського Центру соціальних служб долучилися до проведення виховної роботи у дитячо-юнацькому оздоровчому комплексі «Чайка»

    Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в черговий раз долучився до проведення просвітницької та виховної роботи  у дитячо-юнацькому оздоровчому комплексі «Чайка», який працює в селі Головчинці, Летичівського району, на березі річки Південний Буг.

    Фахівцем із соціальної роботи 28.07.2017 р. було проведено тренінгове  заняття, спрямоване на згуртованість в дитячому колективі. Метою якого було об’єднати учасників групи для спільного вирішення поставлених завдань, розвиток вміння висловлювати симпатію і повагу один до одного. Всі діти приймали активну участь, виконували поставлені завдання, були задоволені результатами співпраці та з користю провели  час.

20170728_105223 20170728_105323