Ейджизм-дискримінація за віковою ознакою

    288319Створення стереотипів та дискримінація окремих людей чи категорій людей за віковою ознакою – це ейджизм. І таке явище може негативно впливати на загальний стан здоров’я та сприяти розвитку серцево-судинних захворювань.
Його проявом  може бути упереджене ставлення, дискримінація або дії, що закріплюють стереотипи. Коли людину не беруть на роботу, бо їй 45+ – це ейджизм. Коли людину під час виконання посадових повноважень кличуть “хлопчиком/дівчинкою/молоденьким/молоденькою” – це також ейджизм. Дослідження свідчать, що дискримінація за віковою ознакою може негативно впливати на загальний стан здоров’я та сприяти розвитку серцево-судинних захворювань, артриту та депресії.
Люди літнього віку, які негативно сприймають старіння (в тому числі через вікову дискримінацію) живуть на 7,5 р. менше, ніж ті, що сприймають його позитивно.
Водночас, не лише люди похилого віку можуть бути жертвами ейджизму. Дискримінації може зазнавати молодь. Найбільш поширена форма – зневажливе ставлення на роботі, небажання або неготовність сприймати серйозно думку чи позицію молодого спеціаліста. Хоча ефективність і професійність не залежить від віку.Дискримінація молодості існує не лише у формі дискримінаційної поведінки, але й у формі дискримінаційних розмов і мислення.  Вирішальна різниця між дискримінацією молодості і дискримінацією старості полягає в тому, що фаза «бути-надто-молодим» для більшості завершується визнанням їх як «людей із правильним віком», тоді як дискримінація літніх людей не припиняється через просте ставлення старших.
Допомогти у боротьбі з ейджизмом, може законодавство. Наприклад, у США, де рівень залучення людей, старших 65 років, високий, існує низка антидискримінаційних законів. Заборонено встановлювати обмеження при працевлаштуванні для людей старших 40 років. У Нідерландах проводять скринінг оголошень з вакансіями, аби запобігти дискримінації за віковою ознакою.
Але передусім треба викорінювати прояви ейджизму з повсякденної культури спілкування та роботи. І розпочинати варто з себе. Адже кожен може зробити свій внесок у руйнування стереотипів.
Важливо, щоб представники різних поколінь були відкриті до діалогу, ділилися досвідом та навичками. Здорове суспільство – це те, в якому готові чути одне одного і допомагати.

Переосмислення негативного досвіду

   IMG_20201105_160602_1695 листопада для осіб що перебувають на обліку в Центрі пробації психологом Центру Каритун Оксаною був проведений тренінг на тему: «Переосмислення негативного досвіду”. В процесі роботи вдалося обговорити власні негативні вчинки минулого і що може статися в майбутньому, якщо це продовжувати. А ще розробити  і вибрати позитивні сценарії на шляху до змін в майбутньому.

Як побороти лінь

IMG_20201104_164727_426Як побороти лінь
– приготуйте смачну каву чи чай.
-заплануйте виконання визначеної роботи. Поміркуйте, для чого Ви її робите, що хочете досягти. Оцініть важливість завдань та масштабність.
– складіть план дій на день.
– зробіть перший крок. Розпочніть виконання запланованих завдань
– комбінуйте розумову діяльність з фізичними навантаженнями, це допоможе Вам з легкістю продовжувати.
– використовуйте правильну мотивацію
– налаштуйтесь на оптимістичний лад
– будьте рішучі
– встановіть контроль з боку рідних або друзів.
– спробуй нічого не робити. Сядьте на місце і не змінюйте позу протягом кількох хвилин. Час буде іти повільно і перетворюватиметься на вічність. Ви не зможете довго сидіти і обов’язково з’явиться бажання щось зробити
– не відкладайте завдання на завтра.
Це були способи подолати лінь. Позбудьтесь від ліні сьогодні і вже завтра Ви зможете втілити свої мрії в реальність, досягнете поставлених цілей і зробити своє життя щасливим.

Профілактика міжособистісних конфліктів в кіберпросторі

IMG_20201104_164027_4804 листопада для студентів Хмельницького торгівельно економічного коледжу психологами Центру Каритун Оксаною та Захожою Ольгою було проведено онлайн-бесіду на  тему: “Профілактика міжособистісних конфліктів в кіберпросторі”. Були розглянуті основні причини конфліктів, особливості їх попередження та ознайомлення із основними правилами безпеки в соціальних мережах. IMG-b6ac2e9b10ce91fd942797ea6915b06a-V
На завершення психолог Центру розповів про  роботу Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді і ознайомив з послугами, які можуть отримати студенти.

Патронатна сім’я – новітня форма сімейного виховання

патронат2Патронат над дитиною – це тимчасовий догляд, виховання та соціально-психологічна реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Метою патронату над дитиною є забезпечення та захист прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом зі своїми батьками, надання їй та її сім’ї комплексу послуг відповідно до інтересів дитини. Термін перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя не може перевищувати трьох місяців. Проте, у разі наявності обставин, що обґрунтовують необхідність і доцільність перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя, термін перебування дитини у патронатній сім’ї може бути продовжено до шести місяців. Патронатним вихователем може бути громадянин України (повнолітня особа), який має позитивний досвід виховання дітей, відповідні житлові умови для надання послуг з догляду та виховання дитини у своєму помешканні. Патронатним вихователем не може бути особа, зазначена в статті 212 Сімейного кодексу України. Кандидат у патронатні вихователі має пройти навчання за спеціальною програмою, за результатами якої отримати відповідні рекомендації.Варто зазначити, що патронатні вихователі отримують заробітну плату та соціальні виплати на дітей, влаштованих в патронатну сім’ю. Якщо Ви не байдужі до долі дітей, які потрапили у складні життєві обставини і маєте бажання стати патронатним вихователем,  для отримання більш детальної інформації звертайтесь: Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді, вул. Шевченка, 26, ☎ 9-14-29

Долучайтеся! Надайте дитині свою підтримку!

Мотивація школяра до навчання

  rrrrr-e1550063019532Мотивація— це бажання і готовність людини щось робити. Це те, що рухає нас, спонукає виконувати певні завдання і йти до поставленої мети.
  Як допомогти дитині підвищити мотивацію до навчання?
 1. З’ясувати причини, чому дитина відмовляється вчитися.
 2. Підтримувати допитливість.
3.Враховувати індивідуальні особливості дитини, її вподобання.
    4. Допомогти дитині сформувати навички навчальної діяльності.
    5. Давати простір для самостійності та креативності.
   6. Створювати ситуації, в яких помилки є нормою, частиною процесу засвоєння знань.
   7. Хвалити дитину за її зусилля
   8. Не критикувати, не порівнювати з іншими.
   9. Підтримувати під час невдач.
  10. Дозувати навантаження.
    Обов’язково дотримуйтеся балансу між навчанням і відпочинком дитини. Не допускайте надмірного навантаження, оскільки саме воно часто стає причиною спаду інтересу до процесу отримання знань. Пам’ятайте, що дитина фізично не зможе приділяти достатньо часу навчанню, якщо її день буде розписаний по хвилинах і вона не зможе відпочивати від занять. Тому подбайте про те, щоб школяр мав достатньо часу для відпочинку, захоплень і спілкування з друзями.  Вірте в свою дитину, створіть сприятливе середовище для розвитку її здібностей, і вона здивує вас. Бажаємо успіхів!
Автор : Фахівець із соціальної роботи Тимчук Настя

ЯК РОЗМОВЛЯТИ З ДІТЬМИ ПРО ТРАВМАТИЧНІ ПОДІЇ

 122246930_732429137351428_7169633847997798010_n Реакцій на травматичні події може бути безліч. Не існує правильного чи неправильного способу відчути та висловити смуток та занепокоєння. Переживаючи драматичну подію, діти висловлюють свої почуття іншим чином ніж дорослі та відповідно до свого віку та стадії розвитку. Реакція на події Біль виражається через поведінку. Відповідно до віку, діти можуть не виражати своїх переживань словесно. Вони можуть стати дратівливими, мати проблеми з концентрацією, розігрувати моменти події, свідками якої вони були, малювати зображення, які нагадують почуте. Вони можуть боятися речей, які раніше їх не лякали, або демонструвати поведінку, характерну для попередніх стадій розвитку: вони повертаються до того, що робили в минулому, або грають у ігри, в які грали, коли були молодшими. Виникають труднощі із засинанням та/або прийняттям їжі. Ці реакції є нормальними, особливо коли є важливі зміни в повсякденному житті та в повсякденному розпорядку дитини. Емоції — це нормально.Поясніть дітям, що нормально бути переповненим почуттями, наляканим або переживати. Поясніть, що всі почуття є природніми. Не заперечуйте, що ви теж щось відчуваєте, поясніть, що це нормально, коли у дорослих теж виникають емоційні реакції після такої несподіваної події і що всі реакції є нормальними та керованими. Дискомфорт створюється при придушенні емоцій, а не тоді, коли вони виражаються. Таким чином діти матимуть зразок для наслідування та дізнаються, що вони можуть вам довіряти та розповідати про свої емоційні стани. Не кажіть таких речей, як: “Я знаю, як ти себе почуваєш”; “Могло бути гірше”; “Не думай про це”; “Завдяки цьому ти станеш сильнішим “. Ці вирази, які дорослі використовують, щоб заспокоїти один одного, можуть заважати проявляти емоції та болючі почуття, які виникли внаслідок катастрофічної події. Розмову про почуття можна супроводжувати малюванням на вільну тему або ліпленням. А потім обговорити – що намальовано, що це означає, яким буде розвиток сюжету, як далі житиме персонаж, як йому допомогти. Кажіть правду Кажіть правду і дотримуйтеся фактів. Не робіть вигляд, що нічого не відбувається, і не намагайтеся мінімізувати це. Діти – чудові спостерігачі, і вони будуть більше хвилюватися, якщо помітять невідповідності. Використовуйте прості слова, відповідно до віку дітей, не перевантажуйте їх травматичними деталями і залишайте простір для запитань. Атмосфера безпеки Покажіть дітям, що вони зараз у безпеці та інші важливі дорослі в їхньому житті теж в безпеці. Завжди надавайте інформацію, щовідповідає реальності та фактам. Проявляйте відкритість та намагайтесь говорити впевненим голосом. Якщо діти мають спалахи гніву, вираження причин їхнього гніву словами може допомогти їм отримати більше контролю та навчитися його регулювати (“Ти злишся? Чи ти знаєш, що я також злюся?”) Якщо діти виявляють почуття провини, важливо запевнити їх у тому, що вони жодним чином не причетні до подій (“Це не ваша вина, якщо …”). Створіть атмосферу безпеки (обіймайте дитину якомога частіше, розмовляйте з нею, приймайте участь в її іграх); подивіться разом з дитиною «хороші» фотографії – це дозволить звернутися до приємних образів з минулого, послабить неприємні спогади; читайте книжки – оповідання і казки, де описуються сюжети подолання страху героями; якщо дитина відчуває тривогу або страх, ви можете забезпечити для неї свою спокійну присутність, ненав’язливий фізичний контакт (обійняти, взяти за руку), тепло ( укрити, дати теплий чай). Важливо говорити, що ви – поруч, що все добре, вона у безпеці; Мінімум медіа Обмежити вплив медіа. Люди під впливом загрози, мають потребу знайти значення того, що відбувається, і тому витрачають багато часу на перевірку новин на телебаченні, радіо та Інтернеті. Сфокусуйте увагу на найбільш заспокійливих деталях та виділіть час для дітей, щоб вони могли поставити запитання. Буденні справи Дотримуйтесь якомога більше звичного сімейного розпорядку. Це важливо, оскільки це заспокоює та надає впевненості. Не даруйте занадто багато подарунків і не організовуйте зайві заходи. Дотримання рутини – це найбільш природна та здорова річ, яку ви можете зробити. Саме підтримка, яку надають дитині протягом і після неприємних або травматичних подій батьки, родичі та дорослі друзі сім’ї, є вирішальним чинником у подоланні негативних наслідків травматичного стресу в дітей. Прислухаючись до того, що відбувається, батьки можуть знайти шляхи допомогти дитині впоратися зі своїми почуттями. Частині дітей з різних причин не вдається упоратися із наслідками травматичного стресу самостійно, і вони потребують професійної допомоги. Якщо ви не бачите жодних покращень у реакціях своїх дітей, варто звернутися за допомогою до кваліфікованих фахівців, які допоможуть вам найкращим чином боротися зі стресом у дітей.
Автор, провідний психолог Каритун Оксана

РІВЕНЬ ОЧІКУВАНЬ. ЯК УНИКНУТИ РОЗЧАРУВАНЬ

 122342504_668033443845186_4837020474068450117_nРозчарування – це малоприємне відчуття знайоме, мабуть, кожному. Адже усі ми маємо якісь сподівання, очікування, прагнемо чогось досягти, щось плануємо. Та якщо ці очікування не здійснюються або бажаного досягти не вдається, ми переживаємо стан, який у психології називають фрустрацією. І означає він обман, марне очікування. Сила фрустрації залежить від того, наскільки важливою для людини була дана ціль чи потреба, як багато вклала вона у свої плани. То що ж робити, якщо очікування не справджуються і як уникнути розчарувань. Коли реальність не відповідає нашим очікуванням, ми ранимся, це логічно. Але в цьому місці існує також спокуса все знецінити – і сподівання, і потреби. Що найчастіше звучить у головах, коли щось йде не так, як хотілося? «Не дуже й хотілося? Ну ні, так ні? Ну і не потрібно?». Так, цими словами ми найчастіше «заспокоюємо себе і… вилучаємо енергію з життя. Тому що енергія – в потребах, а та потреба, яка стояла за очікуваннями, залишилася. Ніякої цінності в очікуваннях немає, але вона є в потребах. І з цим потрібно розбиратися в першу чергу. ЗРОЗУМІЙТЕ СВОЇ ПОЧУТТЯ Перебуваючи у стані фрустрації, тобто марних очікувань запитайте себе про інші почуття, які у вас виникли. Поки ви називаєте тільки безсилля, безпорадність і безнадійність, ви не помічаєте інших почуттів. А поки ви не помічаєте нових почуттів, вам незрозуміла і потреба, яка у вас є. Запитайте себе: Які почуття я усвідомлюю?До кого ці почуття відносяться? Яка потреба є основою і як її задовольнити? Тоді з’явиться ресурс і повернеться енергія. Очікування – не залежність Відрізняйте очікування від залежності. Можливо, ви не усвідомлюєте, що досить часто звинувачували людей у власному нещасті. Саме наші вчинки безпосередньо впливають на емоційний стан. Якщо ви зробили інших відповідальними за те, ким є, то стали залежними від їхньої думки. Щастя стає неможливим, якщо щоб почуватися добре, вам постійно потрібні інші люди. Коли ви навчитеся ставитися до життя простіше та відпустите очікування, це дасть вам змогу побачити щастя у власних руках, адже лише ми самі відповідальні за нього. Не завжди отримуємо те, що даємо Ви, мабуть, не раз чули, що коли даєш, не варто очікувати щось взамін. Однак глибоко в душі кожен хоче певною мірою отримати дещо назад. Тоді ми починаємо чекати, що хтось відповість взаємністю на наші вчинки. На жаль, це створює ситуацію, у якій ми керуємося лише власними очікуваннями. Приймайте людей такими, як вони є, адже далеко не всі зможуть виправдати ваші сподівання. Не іеалізуйте Причиною очікувань є ідеальні ситуації, які ми створюємо у своїй голові. Наприклад, у романтичних стосунках ви можете не помічати очевидних недоліків свого партнера. З часом ця ілюзія змінюється, що призводить до величезного розчарування. Коли ми починаємо ідеалізувати обставини або інших людей, це заважає помічати, як вони змінюються, а зміни не завжди бувають на краще. Така ситуація завдасть болю, а ви й не розумітимете, що самі відповідальні за все. Ми не можемо контролювати нікого й нічого. Якщо людина ідеалізує, то починає жити в мріях, які ніколи не стануть реальністю. Мати недоліки — це нормально Можливо, ви ніколи не були по ту сторону барикад і не розчаровували іншу людину. Утім, може, траплялося й таке, що хтось очікував від вас багато, але ви не зуміли виправдати ці очікування і дуже розчарували його. Повторюся, ніхто з нас не ідеальний, тому потрібно вміти приймати себе такими, як є. А що, коли б усі навчилися жити в реальності та не чекати того, що ніколи не станеться? У такому разі коли хтось робитиме вам боляче, ви зможете прийняти це, адже не тішили себе завищеними очікуваннями. І навпаки, хороші вчинки людей дивуватимуть вас значно більше. Розчарування — це шлях до розвитку Коли щось не відповідає нашим очікуванням – це найкрутіша можливість для розвитку. Саме по собі розчарування ще не говорить про те, що ми будемо розвиватися, але це джерело і умова. Якщо ми розчаровуємося відносинами, можна робити їх кращими, починаючи з самого себе. Розчарування стає нам доступним, коли ми самі виросли. Розуміння та прийняття свого розчарування, можливість подивитися на нього і не втекти – вже говорить про те, що ми накопичили достатньо досвіду: в стосунках чи в бізнесі, чи в родині чи щоб подивитися на колишнього себе і на себе сьогоднішнього. І зрозуміти, що ми розчаровані, тому що зробити можна було по-іншому. Але це називається досвід, не відбирайте його у себе. Єдина людина щодо якої потрібно мати забагато очікувань – ви самі. Приймайте інших справжніми та не дозволяйте своєму щастю залежати від них. Звільніться від переконань, які вас обмежують і не дають слідувати за мріями. Перестаньте чекати й живіть реальністю.
Автор, провідний психолог Каритун Оксана

Як робити заувавження дитині

ad70ec88c46ba1f1b0ca3946fdbf2555Як робити зауваження дитині
Ситуація стара як світ: діти не слухаються батьків, а ті їх за це лають. Чому діти не слухаються? І чому батьки часто не знають, як правильно вказати дитині на її хиби й огріхи? Адже якщо вони будуть постійно кричати і карати дитину, то вона, швидше за все, просто звикне і припинить на них звертати увагу або, навпаки, розсердиться і буде робити все всупереч. Як же досягти розуміння між батьками і дітьми? для малюка
Якщо дитині ще не виповнилося чотирьох років, вона потребує простих і зрозумілих вказівок на кшталт “Помий, будь ласка, руки”, “Постав на місце своє взуття”. Дитину обов’язково потрібно привчати до слів “будь ласка”, якщо ви бажаєте, щоб і вона так само до вас звертався. А якщо ваше прохання занадто складне, наприклад: “Зніми чоботи, іди в кімнату і принеси, будь ласка, мою сумку”, дитина може просто розгубитися. Вона або не зніме чоботи, або принесе замість сумки щось інше.
Обирайте місце і час
Також потрібно розуміти в якій саме ситуації батьки дають дитині завдання або висловлюють своє прохання. Якщо дитина захоплено дивиться мультик, і тут мама каже: “Ходімо обідати”, вона, швидше за все, не відреагує. Звісно, вона чує маму, але мультфільм захоплює її настільки, що все інше залишається на другому плані. Дитину не можна за це лаяти! Краще за все, звісно, зачекати, поки мультфільм закінчиться. Але якщо чекати треба довго, а вам необхідно погодувати дитину, слід звернути її увагу на себе: підійти, сісти поруч, взяти за руку, зробити так, щоб вона подивилася на вас, і тільки після цього повідомити, що їй час обідати, а мультик можна додивитися і потім.
Уникайте категоричних «не»
В жодному разі не можна формулювати заборони, використовуючи слово “не можна” або частку “не”: “Не можна кричати”, “Не роби”, “Не ходи”, “Не тупоти”. Краще сформулювати так: “Нумо спробуємо зробити це по-іншому” або “Тато спить, тому постарайся ходити тихіше”. До того ж, якщо заборони ллються на дитину постійним потоком, то вона просто припинить на них звертати увагу.
 Не переходьте на особистості
Будь-яке зауваження дитині, особливо старшого віку, потрібно робити, не переходячи на особистості. Ніколи не можна говорити: “Ти криворукий”, “Ти поганий”. Не можна порівнювати дитину з іншими: “А от Вася вміє і знає більше за тебе”, “У Андрія все виходить, а в тебе – ні”. Якщо дитину спіткала невдача або вона щось накоїла, ліпше сформулювати своє ставлення до подій так: “Сьогодні у тебе не вийшло” або “Сьогодні ти мене засмутив”, “Я засмучена твоєю поведінкою”.
Кажіть про любов
Головне – запам’ятати: роблячи зауваження дитині, потрібно спершу запевнити її в тому, що ви її любите і вона для вас — найкраща, а потім можна викласти свою критику, але обов’язково завершити розмову чимось хорошим. Дитина повинна відчувати себе в безпеці і бути впевненою, що її все одно люблять попри її шкільні оцінки або вчинки.
З“ясуйте причину
Якщо дитина щось накоїла, потрібно знайти можливість поговорити з нею про те, чому вона так вчинила. Наприклад, часто буває, що діти-відмінники прогулюють уроки і навіть контрольні. Вони це роблять не тому, що бояться отримати погану оцінку, а для того, щоб висловити батькам або вчителям свій протест! І необхідно з’ясувати, в чому причина. Можливо, дитина обділена батьківською увагою і хоче, щоб батьки нарешті її помітили. Якщо дитина стала погано вчитися, не кваптеся її лаяти чи карати. Треба розібратися, у чому проблема. Дитина може боятися вчителя, перейматися, коли її викликають до дошки, або вона просто не може осилити цей матеріал. А може, у неї конфлікт з однокласниками і вона просто не хоче вчитися в цьому класі. Все це потрібно з’ясувати під час спокійної і дружньої бесіди.
На зло!
Приклад з життя: дитина порвала шкільні штани. Перш ніж лаяти, потрібно зрозуміти, чому так сталося. Якщо це випадковість, то вона перепросить у батьків і все. Але буває, що саме так дитина демонструє своє ставлення до батьків, зокрема, до тата – адже саме тато купив йому ці штани. І коли шкільний психолог пояснює дитині, що тато дуже засмутиться, коли побачить порвані штани, дитина ще більше штани рве, щоб дужче допекти батькові. В цьому разі потрібно акуратно з’ясувати, чому дитина так злиться або ображається на тата і зрозуміти, як помирити членів сім’ї.
Нагадутей про позитивні риси
Що б дитина не скоїла, вона має знати, що батьки її все одно люблять. А самі батьки завжди повинні пам’ятати про те, що у дитини (якию б вона не була) є позитивні риси й щоразу нагадувати їй про них. Наприклад, якщо у неї погані оцінки з математики, то потрібно згадати, що вона чудово грає у футбол або на гітарі, або складає вірші і відмінно пише твори. Якщо тільки лаяти, то ви можете сильно знизити самооцінку дитини, зробити  її невпевненою, розлюченою на весь світ і ні в чому не впевненою. Будь-яке зауваження батьків повинно бути коректним і не образливим.
Показуйте приклад
Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування. Тому тата і мами самі мають набути тих якостей, які вимагають від дитини. Інакше жодні покарання і скандали не допоможуть зробити її такою, якою ви мрієте.
Дитину не карають за те  якою вона є Пам“ятайте, дитину не карають за те, що вона чимось не влаштовує дорослих: холерика за те, що він непосидючий і впертий, сангвініка — за рухливість, флегматика — за повільність, меланхоліка— за плаксивість.
Не погрожуйте
 Не слід погрожувати дитині, краще попередити. Часом погроза сприймається гірше, ніж саме покарання. В погрозі завжди є шантаж, і зрештою дитина також починає шантажувати батьків.
Не поспішайте робити висновки не розібравшись як слід в ситуації: краще пробачити десятьох винних, ніж покарати одного невинного. Необхідно поєднувати покарання з іншими методами виховання, дотримуючись педагогічного такту та враховуючи вікові та індивідуальні особливості дитини. Але не можна забувати про те, що кожна дитина – особистість. У неї можуть бути власні погляди і твердження, які можуть і не збігатися з батьківськимиНеобхідно поспілкуватися з дитиною, пояснити, розповісти, показати на прикладі, чому так робити можна, а так — не можна, до яких наслідків може призвести порушення якогось правила, норми, розпорядження, яке покарання воно тягне за собою. Треба вчити дитину робити такий аналіз самостійно, думати, перш ніж щось зробити та передбачати наслідки скоєного.
Атор: провідний психолог Коцюк Олександра

Підвели підсумки спільної роботи за 9 місяців

 нарадаПродовжується співпраця Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді із Кам’янець-Подільським міськрайонним відділом філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області у сфері профілактики правопорушень серед молоді та дітей, які вже перетнули межу закону та відбувають покарання, не пов’язані із позбавленням волі.19 жовтня, під час планової наради, були підведені підсумки роботи обох Центрів за три квартали 2020 року. Було обговорено особливості взаємодії під час забезпечення соціальної адаптації засуджених у процесі підготовки їх до звільнення, в умовах карантину.

До відома.  Протягом 1-3 кварталів 2020 року на обліку міськрайонного відділу «Центру пробації» перебувало 293 особи, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі.Спільною профілактичною роботою Центрів охоплено 26 кам’янчан з числа молоді до 35 років цієї категорії, у тому числі 3 дитини, сім’ї яких перебували під соціальним супроводом.Наразі, дітей, які мають проблеми із законом, на обліку обох центрів – не перебуває.