
Роль бабусі та дідуся у виховані онуків

14 травня 2021 р. в Хмельницькій спеціалізованій середній загальноосвітній школі I-III ступенів номер 1 відбулись зустрічі семикласників двох класів з психологом Хмельницького міського центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді Джал А.А.
Напередодні Дня сім’ї у Кам’янець-Подільському міському Центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відбулася чергова група взаємопідтримки для прийомних батьків та батьків-вихователів. Тематика зустрічі – «Сімейні традиції».
Батьки, які взяли на виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із задоволенням розповідали про звичаї та традиції, які притаманні їх родинам. Особливо цікаво було почути про те, як саме формувались традиції сімей та як батьки передають їх прийомним дітям. Зустріч пройшла у дружній сімейній атмосфері.
До відома: Прийомна сім’я – сім’я або окрема особа, яка не перебуває у шлюбі, що добровільно за плату взяла на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Станом на 01.05.2021 під соціальним супроводженням Центру перебуває 6 прийомних сімей та дитячий будинок сімейного типу.
За детальною інформацію щодо створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу звертатися до Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді: вул. Шевченка, буд. 26 (ІІІ поверх), тел. 91429.
6 травня 2021 року у КУ «Центр надання соціальних послуг» Ізяславської міської ради було проведено семінар-навчання для фахівців із соціальної роботи щодо дотримання під час надання соціальних послуг Державного стандарту соціальної послуги кризового та екстреного втручання, затвердженого наказом Міністерством соціальної політики України від 01.07.2016 року № 716.
Під час навчання розглянуто основні поняття та терміни, які вживаються у стандарті. Зокрема, визначено, що кризова ситуація – це ситуація, в якій з’являється набір травматичних подій, обставин, з яких людина не може вийти, не змінивши їх. А кризове та екстрене втручання – це термінове втручання в кризову ситуацію з метою негайного усунення або мінімізації наслідків такої ситуації, надання допомоги та підтримки, спрямованої на її подолання.
Соціальна послуга кризового та екстреного втручання полягає у забезпеченні якісної, оперативної, короткотривалої допомоги, захисту і підтримки особам, які переживають кризову ситуацію, у тому числі насильство в сім’ї, не можуть самостійно сформувати ефективні способи реагування та адаптації до кризової ситуації, а також в організації і застосуванні заходів щодо її усунення, мінімізації або подолання.
Шляхом дискусії та «мозкового штурму» фахівці обговорили застосування Державного стандарту у практичній роботі відділення соціальної роботи та відділення надання допомоги вдома: при роботі із сім’ями з дітьми у складних життєвих обставинах, родинах, де вчиняється домашнє насильство, особами похилого віку тощо. Адже надзвичайно важливо вчасно надати допомогу в умовах кризової ситуації – усунути загрозу, небезпеку для здоров’я та життя отримувача соціальної послуги, надати психологічні підтримку, забезпечити базові потреби отримувача соціальної послуги.
У подальшому для фахівців із соціальної роботи заплановані проведення навчань щодо застосування Державних стандартів соціальних послуг у роботі.
Днями відбувся виїзд фахівців із соціальної роботи комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»Ізяславської міської ради спільно із представником відділу «Служба у справах дітей» в сільську місцевість Ізяславської міської територіальної громади.
Під час виїзду соціальною роботою охоплено 9 сімей в трьох населених пунктахс.Клубівка, с. Щурівці та с. Ревуха.
Надання соціальних послуг проводилось з метою попередження нецільового використання державної соціальної допомоги при народженні дитини та виплат одиноким матерям, підвищення батьківського потенціалу сімей, в яких є ознаки неналежного виконання батьківських обов’язків. Батькам надано рекомендації щодо придбання необхідних для дітей продуктів харчування, одягу, взуття, засобів гігієни, постільної білизни та ін. Особливо наголошувалось на необхідності приведення у відповідність санітарно-гігієнічних норм проживання сімей та дотримання протипожежних норм при користуванні електроприладами та пічним опаленням помешкань. Також з батьками проводилась робота щодо профілактики негативних явищ, зокрема профілактика зловживання алкогольними напоями.
Фахівцями із соціальної роботи надано консультації батькам щодо налагодження взаємостосунків з дітьми та необхідності придбання дитячих книжок та розвиваючих іграшок для всебічного розвитку дітей.
Особливий акцент у роботі, під час відвідування сімей, зроблено на необхідності дотримання правил особистої гігієни, дотримання соціальної дистанції в період поширення коронавірусної інфекції. Роботу в сім’ях проведено із дотриманням вимог карантину.
Для досягнення успіху, побудови власної траєкторії розвитку індивіду необхідно здолати чимало зовнішніх перешкод, що потребує вміння впоратися із перешкодами внутрішніми. Такими “бар’єрами” можуть стати неподолані страхи, агресивність, духовне невігластво, лінощі, неправдивість, невдячність, егоїзм, невміння розрізняти категорії “добра” і “зла” тощо. Самостійна трансформація суб’єктом вищеназваних вад можлива лише за умови системного самопізнання.
Про самопізнання психолог Хмельницького міського Центру соціальних служб Олександра Коцюк розмовляла з учнями одинадцятого класу. Актуальність теми полягала в тому, що учні стоять на межі вибору професії. При чому усвідомлення й оцінка людиною своїх думок, почуттів, інтересів, ідеалів, дій, їх мотивів, цілісне оцінювання себе і свого місця в житті орієнтують її у власній особистості, відкривають знання про себе та налаштовують особистість на вибір правильних пріоритетів та орієнтирів життя.
Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1, яка мета його створення в громаді? Яке основне завдання виконує центр? Хто з громади може звернутися до ІРЦ та чи є вікові обмеження в роботі? Як пройти комплексну оцінку розвитку дитини в ІРЦ? Як часто необхідно проводити комплексну оцінку розвитку дитини? Що таке психологічно-педагогічні та корекційно-розвивальні послуги? А також ряд інших запитань розглянули в процесі ZOOM зустрічі спільно з директоркою Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1 Ольга Рибак та колективом Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
За словами Ольги Рибак, метою створення такого центру є проведення комплексної оцінки з визначення особливих освітніх потреб дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей. А також взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
З 2004 року, кожного 23 квітня, в Україні відзначають своє професійне свято психологи.
Робота психологів має велике значення в сучасному житті, для якого характерні стреси, переживання та складні життєві обставини.
Сьогодні великою цінністю є можливість бути почутим та отримати допомогу, відверто розповісти про свої почуття та проблеми, при цьому не боятися осуду.
У Всеукраїнський день психолога Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує, що у його штаті працюють два психологи, які надають безкоштовні послуги.
Тетяна Заїка та Віталій Поліщук мають досвід роботи практикуючих психологів більш ніж 14 років. Досвідчені спеціалісти допоможуть Вам у вирішенні внутрішньо- та міжособистісних проблем.
Записатися на консультацію до психолога можна з понеділка по четвер з 9.00 до 18.15, а в п’ятницю – з 9.00 до 17.00 (обідня перерва з 13.00 до 14.00), за адресою: вул. Шевченка, буд. 26 (ІІІ поверх), каб. №№9, 10, або за телефоном: 91429.