ЯК НАВЧИТИСЯ НЕ ЗНЕЦІНЮВАТИ СЕБЕ ТА ОТОЧУЮЧИХ

IMG_20200519_171657_654  Знецінення так би мовити вшиті в наше повсякдення – навіть на «дякую» ми не задумуючись відповідаємо «немає за що». Але якщо ми замислимось, то зрозуміємо, що зробили щось корисне чи добре, а іноді це означає і «складне», то чому ми говоримо, що нам це нічого не коштувало?  Як навчитися не знецінювати себе та оточуючих.
  Знецінення – це захисний механізм, який працює за принципом приниження значущості почуттів, цінностей і успіхів інших людей або своїх власних. Знецінення, отримане в контакті з близькою людиною, – дуже неприємна річ, здатна зіпсувати стосунки і впливати на сприйняття людиною себе і свого життя. 
Знецінення – страх, неприйняття свого «я» 
  Давайте з“ясуємо, що стоїть за знеціненням? Відсутність контакту зі своїм “Я”: зі своїми здібностями, бажаннями, цінностями, потребами. Крім того страх зрозуміти свою недосконалістю, дізнатися про свої помилки.
Небезпека знецінення 
  Коли потрапляєш в «поле знецінення» – зникає бажання діяти, творити, реалізовувати себе, свої здібності, таланти. Тим більше, якщо це поле поширюється на професію, творчість, мистецтво, сфери діяльності людини.
Знецінення — це маніпуляція 
  Знецінення у стосунках  — це маніпуляція. Знецінювач навіює вам, що ви непридатні для самостійного життя. І навряд чи це усвідомлена маніпуляція. Найшвидше, партнер-знецінювач робить це для того, щоб ви від нього нікуди не поділися і все більше залежали від нього і його думки. «Зменшуючи» вас шляхом знецінення, він підвищує в ваших очах свою значущість і виростає у власному статусі на вашому незначному тлі. 
Цінуйте свій успіх 
  Коли знецінюють ваші досягнення скажіть – «Для мене це успіх і я пишаюся цим”. Поясніть співрозмовнику, що ніякого «об’єктивного» успіху для всіх не існує, ви пишаєтеся своїми досягненнями і не дозволите принижувати їхню соціальну значущість. На жаль, подіє ця фраза не на всіх. Але відсутність змін повинна послужити сигналом: у цієї людини, на жаль, підтримки і схвалення шукати не варто.
Складними почуттями варто ділитися 
  Фраза – “Буває і гірше” – класика знецінювання.
На справді ж причина в тому, що не кожна людина може бути в контакті з чужим болем, розчаруванням, образою. Такі вислови дозволяють вашому співрозмовнику дистанціюватися. Проте, складними почуттями важливо і необхідно ділитися. Тому скажіть: “Для мене це дійсно важливо, я дуже засмучен(ий)/(а). Таким чином Ви прямо  вказуєте співрозмовникові, що відмовляєтеся вважати свої переживання малоцінними. 
Турбуйтеся про почуття інших
  Турбота про почуття іншої людини – це турбота і про себе. Знецінюючи інших, ми знецінюємо і себе. Ми так влаштовані, коли ми говоримо про іншу людину, наше несвідоме сприймає це на свій рахунок. Часто знецінення відбувається в силу звички, стереотипу поведінки, страху проявити емоції або через бажання самоствердитися. 
Аналізуйте свою поведінку
  Кожен раз, коли хочеться знецінити чиїсь знання чи вміння, досягнення чи працю, варто замислитися: що мене злить? чому я хочу це сказати? може, я злюся через те, що не зміг щось зробити, а він зміг? що хтось зважився на якийсь вчинок, а я ні? Знецінення – спроба захиститися від болю і проблем. Тому, щоб «прибрати» цей механізм захисту, треба сформувати інший.
Дозволяйте недосконалість 
  Для цього дозвольте собі бути недосконалим. Адже тільки ідеалізуючи себе і світ навколо, ми не можемо прийняти помилки і слабкості. Абсолютні величини (добрий – поганий, слабкий – сильний) – це ілюзія, яка є приводом до розчарування. Ми живі і тому в нас є все, і кожен помиляється, при цьому конкретна ситуація не говорить про особистість в цілому. Зупиніться. Усвідомте, що ви робите. Навіщо знецінюєте? Свідомо поверніть цінність собі. Опишіть свої позитивні якості, досягнення в різних сферах свого життя.
Відчувайте 
  Дозвольте собі відчувати. Перестаньте ділити почуття на хороші і погані. Кожен з нас, в різних ситуаціях, проживає різні почуття. І якщо зараз вам сумно, боляче, від ситуації, що склалася дозвольте собі в цьому бути. Не потрібно штучно бадьоритися. Блокування переживань тільки посилить ваш стан.
Не перетягуйте ковдру на себе 
  Одна з ознак знецінюється висловлювання – це перетягування ковдри на себе, на свої почуття, на те, як вчинили б ви. «Ні, тобі не боляче, ти прикидаєшся», «Ні, не так уже й сильно ти і втомилася». Непрохані оцінки («Теж мені досягнення») або непрохані поради («Ти б краще зробила ось це»), які говорять про те, що ми не чуємо іншої людини, зменшуємо те, що для неї важливо. Але найгірше те, що знецінення заподіює реальну шкоду. У відносинах між людьми воно може мати накопичувальний ефект і діяти руйнівно. Це не те, що легко забувається, легко прощається, це не «образа на порожньому місці». Воно впливає на мотивацію і довіру. Це є однієї з форм емоційного насилля. 
 «Не знецінювати» – це не означає постійно приймати, підтримувати і хвалити. Це означає усвідомлювати всю важливість будь-якого явища для іншої людини, а вже потім не погоджуватися з тим, що з себе представляє це явище. Замість: «Якою нісенітницею ти займаєшся!» Можна сказати: «Не могла б ти розповісти, чим ти займаєшся і чому для тебе це так важливо? Я не розумію”. Так, це більш складні фрази, на які, можливо, піде трохи більше часу, ніж на звичні знецінювання. Але: як часто ми відтворюємо на адресу інших людей ті формулювання, які ображають нас самих! І наскільки краще спілкуватися, не самостверджуючись за чужий рахунок. Не допускаючи знецінення на адресу інших людей, ви не дозволятимите  це і щодо себе самої.

ЯК ПОСТУПОВО ВИХОДИТИ ІЗ КАРАНТИНУ ТА ЗВИКНУТИСЯ З НОВИМИ РЕАЛІЯМИ

Популярні

IMG_20200519_171117_732  Карантин продовжили Але вихід з нього все одно не буде миттєвим. Частина людей навчилася жити в такій реальності й повернення на вулицю для них – це як знову сісти на велосипед після зими – ніби й цікаво, але незвично. Інша частина так і не змогла пристосуватися до нової реальності й все ще відчуває тривогу, страх та нав’язливі думки.
  За період карантину багато людей прийняли ситуацію і адаптувалися до неї. Вимушена ізоляція створила умови максимального обмеження соціальних контактів, сформувала певний мікроклімат в родинах.
  Дезорієнтація
  «На етапі виходу з карантину ми можемо зустрітися з певною дезорієнтацією. Це виглядає приблизно так: “Соціум, з якого ми йшли на карантин, вже змінився, я сам змінився. Але я не знаю, яким став соціум. Я зустрічаюся зі знайомими мені людьми, але можу не розуміти, що з ними відбулося за цей час, як вони справляються з ситуацією, можливо в когось з’явилися нові чутливі потреби, а хтось втратив близьких”. І людям доведеться “знайомитися” одне з одним заново. Важливо уточнювати в інших людей, чи їм комфортно, у чому їхні потреби».
  Всі відчувають по різному
  Часто ми вважаємо, що інші відчувають такі ж самі емоції та думки. Проте для прогресивної комунікації та взаємодії краще вести чіткі та відкриті діалоги — уникайте «читання думок» в інших людей.
  Дбайте про себе
  Дуже важливо відслідковувати свої почуття та стани і дбати про себе. Це стосується як фізичного самопочуття, так і психічного. Більшість з нас раніше не переживала такої ситуації, як карантин та соціальна ізоляція. Тому нормально, що ми будемо відчувати різні емоції.
  По закінченню карантинних заходів у соціумі можна буде виділити три умовні групи:
«Батько, що контролює» — люди, які максимально уникатимуть будь-яких соціальних контактів. Головна мотивація цієї групи: «Соціум небезпечний, я мушу сам подбати про свою безпеку, мушу самостійно проконтролювати». Це — позиція «Батько, що контролює».
  «Відповідальний дорослий» – свідомі споживачі продуктів, інформації, сподівань. Ці люди будуть зберігати максимальну критичність згідно з викликами реальності та наявними ресурсами і будуть реагувати в соціумі відповідно до ситуацій. Вони не будуватимуть ілюзій і не покладатимуться на «а може пронесе». Це — позиція «відповідальний Дорослий».
  Підліток, що протестує Це — так звані бунтарі, які, позбувшись зовнішнього контролю та ігноруючи ймовірні ризики, будуть вгамовувати свій голод у спілкуванні. Головна мотивація такої поведінки: «Я не несу відповідальності за своє здоров’я та здоров’я людей, які мене оточують». Це —позиція «Підліток, що протестує».
Критичне мислення
  Важливо зберігати максимальний рівень критичного мислення і намагатися перебувати в позиції «відповідального Дорослого». Правила особистої гігієни та безпеки — наразі це фактично єдина відома зброя, яка захищає нас від вірусу. В умовах пандемії відчуття безпеки піддається трансформації і набуває нових форм. Якщо весь світ опинився в таких умовах, це не означає втрату відчуття безпеки людством назавжди. Це означає, що звичні для нас маркери безпеки більше не працюють. Тому варто шукати і створювати нові стратегії задля відновлення відчуття безпеки.
Поступовість 
  Однією з найважливіших обставин, що супроводжуватиме процес виходу з карантину, буде поступовість. Вона є важливою, зокрема, і для психологічної адаптації до нових умов життя. Виклики стосуватимуться перелаштування ритму життя, режиму дня, побутових звичок, зовнішнього вигляду, а також ролей в родині, які вже сформувалися в період карантину, та адаптації до нових правил поведінки в соціумі. Оскільки ми поступово змінювали швидкий життєвий ритм на повільний, так само поступово нам потрібно й повертатися до звичного життя. 
  Важливо ставити перед собою реалістичні цілі й прислухатися до емоційного стану. Необхідно підбити підсумок цього життєвого періоду, зробити висновки, позитивні надбання впровадити в наступний життєвий період. Поруч з численними втратами, які приніс карантин, кожен з нас має певні здобутки, новий досвід, який так важливо не втратити в новому етапі нашого життя.

Забезпечення прав дітей в умовах карантину

20200513_123736 1  На виконання листів Уповноважено Президента України з прав дітей, Міністерства соціальної політики України, Хмельницької обласної адміністрації щодо посилання контролю забезпечення захисту прав дітей та соціальної підтримки сімей з дітьми в умовах карантину, протягом 11-15 травня 2020 року Деражнянським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді здійснено виїзди у Волоськівську, Пилипівську і Шиїнецьку сільські ради.

  Фахівцями центру спільно спеціалістами служби у справах дітей та представниками органів місцевого самоврядування відвідано 9 сімей, в яких виховується 18 дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в тому числі, 2 сім’ї, діти з яких повернулися на період карантину із закладів  інституційного догляду та виховання.

  Перевірено стан задоволення потреб дітей в умовах карантину. Батькам надано консультації щодо підвищення виховного потенціалу, особливостей фізичного та емоційного розвитку дітей різного віку та їх потреби. Проведено бесіди щодо попередження неналежного виконання батьківських обов’язків, конфліктів у сім’ї та домашнього насильства. Роз’яснено шляхи передачі коронавірусної інфекції, способи профілактики, обмеження, пов’язані із карантином, і відповідальність за їх порушення.

  В рамках оперативного реагування на повідомлення про вчинення домашнього насильства, проведено надано консультації членам 4 сімей, в яких виховується 4 дітей, що проживають у смт  Лозове та м. Деражня. Надано консультативну допомогу особам, які постраждали від домашнього насильства. Наголошено про вплив насильства на формування особистості дітей, їх емоційний і фізичний розвиток. Роз’яснено норми діючого законодавства щодо покарання осіб, які вчиняють насильство, та підтримки його жертв.

  Фактів порушень прав дітей чи загрози їх життю та здоров’ю не виявлено. За результатами відвідування сімей, які перебувають у складних життєвих обставних, спільно із органами місцевого самоврядування обговорено шляхи контролю забезпечення прав дітей в умовах карантину та підтримки таких сімей.

20200513_130107 20200513_134029 20200513_134034 20200513_134901 20200513_103417 20200513_103606 20200513_103754 20200513_111014 20200513_111601 20200513_123736 20200513_123812 20200513_125514 20200513_125827

Проведено дистанційне консультування засуджених осіб

IMG-b73b4e4aa85010f7a3221f383a343a11-V (1)  У зв’язку із запровадженням режиму надзвичайної ситуації та продовженням карантинних обмежень на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID – 19, 18 травня 2020 року працівниками Красилівського районного сектору філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області спільно із працівниками Красилівського районного центру соціальних служб для сім′ї, дітей та молоді організовано та проведено дистанційне консультування в Skype – режимі із особами, які засуджені та звільнені від відбування призначеного покарання з випробуванням, які перебувають на обліку в Красилівському районному секторі філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області.

  Провідним фахівцем із соціальної роботи Красилівського районного центру соціальних служб для сім′ї, дітей та молоді Ларисою Вістяк, під час відеозв′язку, із засудженими було проаналізовано способи запобігання правопорушень, з’ясовано межу між власними правами та правами людей, відпрацьовано навички здійснення власного вибору, аналізу його наслідків та прогнозування життєвих ситуацій. Молоді особи отримали соціально-психологічне консультування щодо шляхів вирішення  проблемних питань конструктивним шляхом, без проявів агресії та насильства.

Складності та радості періоду «Чому?»

IMG_20200515_114506_108  У віці біля 4-5 років і починається славнозвісний період «Чому?», коли дитина пізнає світ за межами власного кола сприйняття. Якщо до цього періоду малюк здебільшого цікавився речами, які оточують його та безпосередньо впливають на його життя, то з 4 років (але інколи пізніше — в залежності від характеру дитини) дитя починає цікавитись і самою природою існування тих чи інших обʼєктів. За відповідями на свої питання дитина йде, звісно, до батьків.
  Зазвичай батькам тільки на радість різке зростання інтересу (хоча насправді цікавість притаманна дітям завжди, просто вони по-різному її виявляють у тому чи іншому віці) дитини до навколишнього світу. Але з часом постійний потік питань починає заважати. Є два рішення цієї проблеми:
• Навіть на найпростіші питання давати розгорнуті та образні відповіді. Якщо відповідаючи на питання про те, як працює автомобіль, розповісти дитині казкову історію про гномів, які заводять двигун, та чарівних білок, які крутять колеса і не втомлюються, це настільки сподобається дитині, що на певний час стане для неї темою для ігор та фантазій. 
• Задавати питання у відповідь. Звісно, тільки після того, як тато чи мама самі дадуть відповідь на питання дитини — коротко і стисло. Наприклад, якщо маля запитає про те, з чого зроблені вафлі, то після короткої відповіді мама може запитати дитину, з чого, наприклад, зроблена райдуга. Обмін питаннями є для дитини приводом розказати батькам власні фантазії, а також це стимулює творчі здібності малюка, який дуже хоче і сам чогось навчити тих, кого він вважає знавцями майже всього на світі.
  Єдине чого не можна робити під час періоду «Чому?» це ігнорувати питання дитини. Не звертаючи увагу на його слова, батьки відгороджуються від дитини, а це може викликати небажані наслідки. 
  Важливо памʼятати, що діти у цьому періоді особливо люблять казки та історії. Вони сприймають світ дуже образно і «вмикають» фантазію навіть для опису буденних справ. Наскільки всерйоз дитина вірить, що у шафі на неї чатує страховисько? Чи, може, дитина просто хоче пограти з татом чи мамою у гру і вполювати монстра або ж просто хоче, аби її забрали з кімнати до батьківської спальні? Це залежить тільки від конкретного випадку, але в будь-якому разі спочатку до дитячих слів треба ставитись максимально серйозно, розуміючи, що сам малюк вірить у сказане ним. А відтак він чекає від батьків розуміння.

Соціальний проект “Психолог…Ти хто?” вийшов в он-лайн режим

Популярні

IMG_20200515_113303_247  Психолог Центру спілкується з учнями в режимі он-лайн конференцій, на тему “Професії психолога. Яка мета роботи психолога, в яких ситуаціях він може допомогти”. Проводить з учнями цікаві методики.

15 травня – Міжнародний день сім’ї

Популярні

КПМЦСССДМ  Щороку Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводить до цього дня різноманітні заходи щодо соціальної підтримки різних категорій сімей.

  Це тренінги, групові консультації, інтерактивні заняття, тематичні засідання, акції з питань усвідомленого батьківства, підготовки молоді до сімейного життя, популяризації сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, протидії насильству в сім’ї та ін.

  Нажаль, у зв’язку із карантинними заходами, у 2020 році перелічені види заходів виключені. Проте, посилено роботу із сім’ями, які перебувають на обліку Центру: наразі вони знаходяться під посиленим контролем спеціалістів.

  Кам’янець-Подільський міський Центр СССДМ нагадує, краще, ніж долати проблеми, які виникли в сім’ї, їх завчасно попередити. Тому, якщо у вас виникають певні питання, що стосуються подружніх стосунків, виховання дітей, взаємовідносин поколінь – звертайтеся до спеціалістів Центру в онлайн режимі: напишіть приватне повідомлення на сторінку Центру в Фейсбуці за посиланням https://www.facebook.com/kpmcsssdm/ або зателефонуйте за номером 9-14-29

  На фото заходи, присвячені Міжнародному дню сім’ї, які були  проведені Кам’янець-Подільський міський Центром СССДМ у попередні роки:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10

  • розширене засідання Координаційної ради при виконавчому комітеті з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми щодо обговорення положень Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
  • інтерактивне заняття для молоді міста з питань усвідомленого батьківства (у рамках ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді»);
  • тренінгові заняття волонтерів Центру «Підготовка молоді до сімейного життя» для студентів Кам’янець-Подільського коледжу будівництва, архітектури і дизайну, Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу, Кам’янець-Подільського відділення Ірпінського державного коледжу економіки та права, Кам’янець-Подільського медичного училища;
  • групові консультації спеціалістів Центру для педагогічних колективів, а також для безробітних жінок, які перебувають на обліку в МЦЗ «Прийомна сім’я. Дитячий будинок сімейного типу»;
  • інформаційні вуличні акції з популяризації сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування «Кожній дитині потрібна родина!»;
  • виступи спеціалістів Центру на батьківських зборах щодо відповідальності батьків стосовно здійснення своїх обов’язків по догляду та вихованню дітей;
  • тематичні заняття для волонтерів Центру щодо здійснення соціальної підтримки різних категорій сімей.

Напередодні Міжнародного дня сім’ї (15 травня) Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує батькам, що відповідальність за виховання, утримання та забезпечення безпеки їх дітей покладається виключно на батьків, або осіб, які їх замінюють

Популярні

фото  Тому, наводимо деякі положення відповідального батьківства з точки зору законодавства.

  Відповідальність покладається на обох батьків незалежно від того, проживають вони разом чи окремо, оскільки обов’язок здійснювати належне виховання та нагляд за малолітнім є рівним для обох з них (стаття 12 розділу ІІІ Закону України “Про охорону дитинства”).

  Обов’язки батьків щодо виховання та розвитку дитини (стаття 150 Сімейного кодексу України).

  1. Батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини.
  2. Батьки зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.
  3. Батьки зобов’язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.
  4. Батьки зобов’язані поважати дитину.
  5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов’язку батьківського піклування щодо неї.
  6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
  7. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

  За невиконання або неналежне виконання обов’язків щодо виховання дітей батьки можуть бути притягнені до різних видів юридичної відповідальності.

Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 – 212-21):

  Стаття 180. Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння батьками неповнолітнього, особами, які їх замінюють, або іншими особами – тягне за собою накладення штрафу від шести до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Стаття 184. Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей – тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Вчинення неповнолітніми віком від 14 до 16 років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

  Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Кримінальний кодекс України.

  Стаття 150. Експлуатація дитини, яка не досягла віку, з якого законодавством дозволяється працевлаштування, шляхом використання її праці – карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

  Стаття 150–1. Використання батьками або особами, які їх замінюють, малолітньої дитини для заняття жебрацтвом (систематичного випрошування грошей, речей, інших матеріальних цінностей у сторонніх осіб) – карається обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

  Стаття 164. Злісне ухилення від сплати встановлених рішенням суду коштів на утримання дітей (аліментів), а також злісне ухилення батьків від утримання неповнолітніх або непрацездатних дітей, що перебувають на їх утриманні, –карається громадськими роботами на строк від вісімдесяти до ста двадцяти годин або арештом на строк до трьох місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.

  Стаття 166. Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, – карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Пам’ятайте! За вчинки своїх дітей відповідальність несуть батьки.

ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРЯННЯ ПЕДАГОГІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

IMG_20200513_143132_444  Дистанційний режим навчання додав нових викликів не лише учням та батькам, а й вчителям. Їх робота і до карантину була складною. Тепер шкільну програму необхідно пояснювати не просто цікаво, а  й за допомогою онлайн технологій. Як у такому ритмі зберегти своє психологічне здоров’я та запобігти емоційному вигоранню?
Плануйте правильно 
  Наявність великої кількості планів одночасно часто призводить до плутанини, безпам’ятності й почуття, що незакінчені проекти висять над головою, як дамоклів меч.
  Приділіть планам якийсь час, попрацюйте над ними. Запишіть задачі, плани, справи на тиждень і поєднайте їх із розкладом ваших занять. Такий пробний список «запустить механізм» і полегшить подальше планування. Розставте завдання відповідно до їх важливості. Записавши всі намічені справи, позначте їхні пріоритети: вищий, високий, низький, найнижчий. Виключіть всі справи, що не є вкрай необхідними у вашій повсякденній діяльності. Перенесіть їх у кінець списку.
Делегуйте повноваження 
  Делегуйте повноваження. Одна з найважливіших причин стресу полягає у впевненості, що ви все повинні робити самі. Занадто багато при проведенні занять бере на себе вчитель. Намагайтесь якомога частіше доручати своїм учням проведення окремих елементів занять. Це дозволить вам не тільки уникати стресу, а й активізувати навчання. Навчіться говорити «ні». З усіх способів розподілу часу уміння говорити «ні» – найкращий.
Визнайте й прийміть обмеження 
  Багато хто з нас ставлять собі надмірні й недосяжні цілі. Якщо людина не може досягти їх, то часто виникає почуття неспроможності або невідповідності незалежно від того, наскільки добре ми виконали що-небудь. Ставте досяжні цілі. Послабте ваші стандарти. На противагу загальноприйнятій думці не все, що потрібно робити, слід робити добре. Будьте більш гнучкими. Досконалість не завжди досяжна, а якщо і досяжна, то вона не завжди цього варта.
Стежте за здоров’ям 
  Сам час додати до свого життя корисних звичок. Виключте з раціону шкідливі продукти, наприклад, солодке, ковбаси та соуси. Вживайте більше овочів та фруктів, не нехтуйте вітамінними комплексами. А ще почніть займатися спортом. Просто вдома. Навіть звичайна зарядка покращить настрій, а якщо знайти на ютубі відео зі вправами від професійних тренерів – взагалі чудово! Зрештою, зумбою можна займатися і у квартирі. А от недостатня активність під час карантину здатна погіршити наше самопочуття: як фізичне, так і психологічне, а це призведе до зниження імунітету.
Медитуйте
  Негативу зараз не просто багато, а надзвичайно багато. Тож варто відгороджуватися від нього самому та вчити учнів. Сядьте зручно, заплющіть очі та уявіть щось приємне. Те, що подобається особисто вам. Квіти, струмок, аромат парфумів, ліс, улюблене місце на природі тощо. Дозвольте собі відчути насолоду від споглядання улюблених речей, глибоко вдихніть та з посмішкою йдіть далі!
Змусьте стрес працювати на вас, а не проти вас
  Опануйте головне умінням – перетворювати негативні події на позитивні. Оскільки стрес пов’язаний практично з будь-якою діяльністю,  уникнути його може лише той, хто нічого не робить. Основоположник теорії стресу Сел’є писав: «Не слід боятися стресу. Його не буває тільки в мертвих. Стресом треба керувати. Керований стрес несе в собі аромат і смак життя». Слід думати про позитивні моменти, які можна взяти з більшості стресових ситуацій. Змінюючи значення, ви змінюєте свою реакцію на те, що відбувається. 
Рахуйте ваші удачі!
  Уникайте критикувати інших, особливо своїх учнів. Учіться хвалити інших за ті речі, які вам у них подобаються. Зосередьтеся на позитивних якостях оточуючих. Щодня хваліть і себе по декілька разів. Будь-яка робота, велика або маленька, виконана вами або іншим, заслуговує подяки. І пам’ятайте: карантин завершиться і життя поступово повернеться до нормального ритму. Тож будьмо готові до позитивних новин

Забезпечення прав дітей в умовах карантину

  На виконання листів Уповноважено Президента України з прав дітей, Міністерства соціальної політики України, Хмельницької обласної адміністрації щодо посилання контролю забезпечення захисту прав дітей та соціальної підтримки сімей з дітьми в умовах карантину, протягом  04-08 травня 2020 року Деражнянським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відвідано 12 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в яких виховується 23 дитини, в тому числі 11 сімей, в яких діти повернулися на період карантину із закладів  інституційного догляду та виховання, та 1 сім’ю, в якій під час домашнього насильства були присутні неповнолітні діти.

  Спільно із службою у справах дітей здійснено виїзди у Лозівську селищну, Коржовецьку, Новосілецьку, Яськовецьку (с. Красносілка) сільські ради та м. Деражня. Відвідано 6 сімей, в яких виховується 16 дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

  Перевірено стан задоволення потреб дітей в умовах карантину, здатність батьків задовольняти потреби дітей, вплив факторів сім’ї та середовища (основні доходи сім’ї, наявність підтримки з боку родини чи громади, спосіб життя батьків, їх соціальні стосунки), наявність речей першої необхідності, умови проживання, стан забезпечення батьками участі дітей у навчальному процесі.

  Батькам роз’яснено шляхи передачі коронавірусної інфекції, способи профілактики, обмеження, пов’язані із карантином, і відповідальність за їх порушення.

  Значну увагу приділено консультуванню щодо пошуку шляхів заробітку та працевлаштування як засобу покращення матеріального становища сім’ї.

  Фактів порушень прав дітей чи загрози їх життю та здоров’ю не виявлено. Як і в більшості сімей соціально вразливих категорий, матеріальне становище на пограничному рівні. Батьки не працюють. Сім’ї живуть за рахунок ведення домашнього господарства та допомоги, отриманої від Деражнянської райдерадміністрації та ГО «Хмельниччина без сиріт».

  За результатами відвідування сімей, які перебувають у складних життєвих обставних, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно із службою дітей обговорено шляхи контролю забезпечення прав дітей в умовах карантину та підтримки таких сімей.

IMG_20200506_111942 IMG_20200506_132149 IMG_20200506_125438  IMG_20200506_132609IMG_20200506_122950 IMG-b75961c34698dc107006cb16111dce94-V