“Коронавірус – стоп фейк”

   _111440513_trendingcovid-19phonecloseupЗ початком пандемії та особливо після введення карантинних заходів дезінформація про коронавірус Covid-19 та пов’язані з ним заходи, заполонила інтернет і соцмережі. Тож пропонуємо вашій увазі поради, які допоможуть дотримуватись інформаційної гігієни. Що можете зробити особисто Ви, щоб зупинити поширення неправдивої інформації?
1. Зупиніться і подумайте. Звичайно, ми хочемо, щоб наші рідні та близькі були обізнані з інформацією про епідемію. Тому, коли Ви отримуєте нову інформацію, – електронною поштою, у Viber, WhatsApp, Facebook або Twitter – то, можливо, поспішаєте поділитися нею. Однак, перше, що Ви можете зробити для боротьби з дезінформацією, – зупинитися і поміркувати, адже розсилки у соцмережах і месенджерах про коронавірус часто викликають паніку.
94135800_2527066864275460_7502593462726819840_n2. Перевірте джерело. Перш ніж переслати повідомлення, запитайте себе – звідки йде ця інформація? Якщо джерело – “подруга мого друга” або “сусід колеги моєї тітки”, то це майже завжди означає, що інформація неправдива. Звертати увагу потрібно тільки на офіційні заяви. Наприклад, нещодавно з’явилися численні повідомлення, що нібито з 28 квітня стане неможливою дистанційна оплата комуналки, бо платіжні системи зупиняться. Це маніпуляція. В таких публікаціях, неназвані “експерти прогнозують паніку серед населення і розхитування фінансової системи, і без того нестабільній в умовах карантину”. Першоджерелом стало повідомлення Української асоціації платіжних систем від 15 квітня. Але там не має й слова про те, що 28 квітня дистанційна оплата комуналки стане неможливою. Йшлося про відстрочення строку набрання чинності двох статей, 11 та 14 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів…” від 14.10.2014 р. № 1702-VI на 6 місяців. Звертаємо увагу на статтю 14 цього Закону “Інформація, яка супроводжує переказ коштів або віртуальних активів”. Там чітко вказано, що її вимоги не поширюються на перекази коштів з метою сплати податків, зборів, платежів, зборів на обов’язкове державне пенсійне та соціальне страхування, штрафних санкцій та пені за порушення законодавства до державного і місцевих бюджетів, Пенсійного фонду, на рахунки органів державної влади, органів місцевого самоврядування або переказу коштів за ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ. Вимоги статті 14 цього Закону також взагалі не поширюються на готівкові перекази на суму, яка відповідає або менша 5 тисяч гривень, а також 30 тис. грн – при оплаті вартості товарів, робіт, послуг, погашення заборгованості за кредитом за умови, що можна здійснити відстеження через отримувача.
3. Чи може це бути фальшивкою? Зовнішній вигляд буває оманливим, і багато фейків створюють так, щоб вони були схожі на документи з офіційних джерел. Імітувати бланки ЗМІ та державних установ, як і офіційні акаунти організацій в соцмережах, нескладно. Ще один з методів авторів фейків – накласти текст на скріншот з випуску новин. Великі літери та невідповідні шрифти можуть бути індикаторами підробки. Тому в соцмережах інформацію потрібно шукати тільки на перевірених акаунтах новинних та урядових організацій, а також відомих громадських груп. Якщо Ви отримали пост або відео, яке виглядає підозріло, то краще їх перевірити. Надаємо перелік посилань на офіційні длжерела інформації, як загальнодержавні так і в межах міста: 
Кабінет Міністрів України
        Міністерство охорони здоров’я України
        Центр громадського здоров’я МОЗ України
        Хмельницька міська рада https://khm.gov.ua/uk/news 
4. Не певен – не ділися. Не потрібно пересилати повідомлення своїм друзям і близьким, якщо у Вас є сумніви щодо їх правдивості. Це швидше створює проблеми, ніж допомагає вирішувати їх, тому не варто ділитися інформацією “просто про всяк випадок”. 
5. Перевіряйте кожен факт окремо. Поєднання фактів і вигадки – один з головних принципів пропаганди. Коли ви отримуєте, наприклад, список рекомендацій, то легко прийняти на віру все, якщо ви точно знаєте, що один з пунктів – правильний. Але фейком може виявитися половина або третина пунктів. По той бік пандемії – платформа, на якій оперативно перевіряють інформацію та спростовують фейки про коронавірус. Це волонтерська ініціатива, до якої увійшли журналісти та фактчекери, а також незалежні фахівці з України та Німеччини. Авторка ініціативи – Альона Романюк, редакторка інформаційної кампанії “По той бік новин”. Редакція спростовує фейки, розповідає, як працюють маніпуляції та пояснює складні речі простою мовою. Якщо Ви хочете надіслати інформацію на перевірку, можете заповнити форму за посиланням: https://coronafakes.com
6. Обережно, емоції! Неспокій та тривогу автори фейків часто намагаються викликати за допомогою закликів до негайних дій. 
7. Не забувайте про відповідальність! Ми найбільш вразливі для дезінформації у той момент, коли активно погоджуємося з нею. Саме цієї миті варто пригальмувати і пригадати: за розповсюдження фейків передбачена кримінальна та адміністративна відповідальність. Детально розглянемо її у наступній публікації.

Психологічні заборони

received_250158256373166  Заборона – психологічний стан, який ми отримуємо від сім’ї та соціуму. Це не значить, що батьки говорять своїй дитині: «Не будь собою», «Нічого не роби». Передача відбувається на емоційному або невербальному рівнях. Закладені у дитинстві психологічні заборони можуть суттєво вплинути на доросле життя та створити чимало проблем. Чи можливо перевиховати себе та позбутися накопичених за життя заборон ???
  Заборони, у першу чергу, виникають під батьківським, швидше за все неусвідомленим впливом. Через фрази сказані в емоціях – «Звідки ти взявся на мою голову?», «Що ти поводишся, як маленький!». Також  забороною є певна міміка, інтонація, які закладають базис, який втілюється в дорослому житті. Людина просто живе за певним шаблоном, знаходячись під впливом заборон, знову і знову наступає на «граблі» старих помилок. Заборони можна умовно розділити на п’ять блоків. Перший – заборона виживання
Заборони виживання 
  Носії цієї заборони часто руйнують своє життя через дитяче рішення, яке говорить: “щоб порадувати батьків, я повинен зникнути”. Вони роблять це різними способами. Це алкоголізм, наркоманія, азартні ігри, поведінка та би мовити на межі. Або ж поведінка, полягає в тому, що людина не бачить іншого способу залучення уваги, крім як захворіти.   
Заборона безпеки 
  Другий блок — заборона безпеки. Вона проявляється у тривожності і недовірі  оточуючим. Наприклад, в недовірі до певним груп: “не довіряй багатим людям”. Як результат, люди не довіряють самі собі. Їм важко прийняти важливе рішення, вони ввесь час сумніваються. 
Заборона приналежнсті 
  У третій блок — блок приналежності входять заборони: “не відчувай”, “не будь дитиною”, “не будь близьким”. Таким людям складно відчувати себе в безпеці і складно вибудовувати відносини з іншими, виявляти почуття і емоції, які у них є насправді. Адже з дитинства у них в голові закладено думку, що “близьким бути небезпечно”. 
Заборона компетенції 
  Четвертий блок “заборона компетенції” об’єднаний фразами  – “не думай”, “не досягай успіху”. Таким людям складно аналізувати, виховувати в собі критичне мислення. Їм завжди потрібна опорна фігура, яка може прийняти рішення за них. Також заборона “не досягай успіху” може проявлятися в тому, що людина знецінює свої досягнення, не бачить їх або дуже критикує.  
Заборона самоідентичності 
  Останній блок — заборона самоідентичності. Це заборона “не будь самим собою”. Таким людям складно розуміти, що вони люблять, що хочуть, що їм підходить, а що ні, як їм одягатися, як виглядати і як себе подавати. Вони сумніваються у своїй компетентності, у своєму виборі.Та чи інша заборона може поширюватися і негативно проявлятися в різних сферах. В особистих  відносинах, роботі, бізнесі, комунікації з людьми. Та вихід є. Альтернатива заборонам – це дозвіл. 
Дозвіл 
  У будь-якому випадку можна вийти з негативного сценарію і змінити своє життя. 
Спостерігайте за емоціями 
  Поспостерігайте за своїми емоціями, подивіться, як ви їх проявляєте. Чи дозволяєте собі сумувати, коли вам сумно і сміятися, коли вам весело? Як ви висловлюєте свій гнів і відстоюєте свої кордони і чи можна вам це робити?
Спосіб життя 
  Зверніть увагу на спосіб життя, який ви ведете. Чи є у вас можливість щось виправити, якщо ви, наприклад, зловживаєте алкоголем або якимось азартним адреналіновим дозвіллям? Чи є можливість більш дбайливо ставитися до свого життя і що ви можете зробити для себе? Простежте, як ви піклуєтеся про своє здоров’я. 
Вміння відпочивати 
  Придивіться, наскільки легко ви йдете у відпустку. Чи не трапляється у вас захворювань, якщо ви занадто багато працюєте, коли потім тільки один вихід – укласти себе в ліжко? Якщо відпустка дається складно, треба переглянути свій графік роботи, потроху вчитися знаходити час для відпочинку і для себе.
Дитячі бажання 
  Звертайте увагу на те, як часто ви тішите себе, як часто виконуєте свої давні дитячі бажання. Можна згадати, чого ви хотіли в дитинстві, чи ви отримали бажане? Якщо не отримали, придумайте, як ви можете втілити це бажання і дозволити для своєї внутрішньої дитини такий маленький подарунок. Наприклад, поїздку кудись. А може велосипед? Іноді за такою увагою до самого себе лежить ключик до змін в кращий бік і до покращення якості свого життя.
Вчіться приймати рішення 
  Спостерігайте за собою, коли ви йдете в кафе, як ви приймаєте їжу, чи ви відчуваєте її смак, чи відчуваєте ви при цьому задоволення. Проаналізуйте, коли ви робите замовлення чи приймаєте рішення ви самі або дивіться на інших і чекаєте, коли вони замовлять. Якщо вам потрібна опорна фігура, спробуйте зробити маленькі кроки і приймати спочатку маленькі рішення. Почніть з якоїсь дрібниці.
  Візьміть собі за правило вставати щоранку, дивитися в дзеркало і говорити собі: “Доброго ранку і як добре, що ти є!”.  Спробуйте переглянути свій графік і знаходити час не тільки для роботи і проведення часу з друзями, а й для самого себе.   Спробуйте влаштувати для себе якусь цікаву прогулянку. Може, відвідати музей. Дозволяйте собі читати, бути допитливим, знаходити літературу про життєві сценарії, про психологічні заборони і, найголовніше – про варіанти виходу з них. 

ЯК ПРАВИЛЬНО ЗАБОРОНЯТИ ЩОСЬ ДІТЯМ

IMG_20200422_112237_833  У Каліфорнії 50 років тому провели експеримент та порівняли два стилі виховання. В одному дитсадку виховували дітей з родин, які вважали: треба якомога більше свободи, приймати синів і доньок такими, як вони є, щоб ті змалечку могли самореалізуватися. Тож і вихователі ні в чому не обмежували цю малечу. За контрольну групу взяли традиційний дитсадок: з певними правилами поведінки, із заохоченнями та м’якими покараннями. Через три роки «вільні» діти, на подив вчених, були менш радісними, більш тривожними, не вміли спілкуватися, майже не грали в групові ігри. Відсутність правил позбавляла їх орієнтирів. Діти почувалися так, немов на них переклали відповідальність за наслідки їхніх вчинків, тож вони не могли по-справжньому розслабитися.
Правила важливі
  Отже, «правила гри» повинні бути, і діти їх мають знати. Якщо батьки не вводять заборон, замовчують помилки малечі й не дають їх виправити, виховують «кумирів родини», яким усе дозволено, все прощається та немає наслідків, вони стають згодом самовпевненими особами.
  Впевненість, на противагу самовпевненості, завжди включає здорову самокритичність, здатність оцінювати свої вчинки, ресурси, брати на себе відповідальність. Отже, розумні заборони йдуть на користь дитині.
Почніть із себе
  Батьківський приклад — це фундамент виховання. Забороняєте дивитися мультики більш ніж півгодини? Чудово, але якщо самі при цьому не відриваєтеся від монітора, дитина стане бунтувати — відкрито чи потайки. Боїтеся, аби підліток не почав смалити цигарки? Тоді краще й самим відмовитися від куріння. Форму «Ми цього не робимо» значно краще сприймають, ніж «Тобі не можна».
Будьте послідовні
  Заборони мають бути правилами, а не сплеском емоцій. Наприклад, дитина захоплено грається і покриває майже весь життєвий простір іграшками: Мама дозволяє залишати все в такому вигляді на ніч, не склавши іграшки на місце. Але ось вона приходить перевтомлена, з головним болем, якась машинка потрапляє під ногу, все дратує. І дитина чує крики та звинувачення, що вона влаштувала гармидер, треба зібрати все негайно. Це — не заборона, це — сплеск емоцій. Краще впоратися з роздратуванням без дитини. А згодом спокійно подумати, що саме ви хочете заборонити, наскільки це важливо для вас і для дитини, а потім вже спокійно вводити нове правило.
Заборон не може бути занадто багато
  Ви можете заборонити дитині ноутбук та смартфон, не дозволяти гратися з небажаними друзями, вважати іграшки та ігри дурницями, не дозволяти гуляти без дорослих. Однак такі заборони лише розпалюють бажання. Згодом діти наздоганяють все те, чого були позбавлені в дитинстві. Дитина із сильним темпераментом у підлітковому віці прагнутиме порушити відразу всі батьківські заборони. Зі слабким — дійсно, підкориться, але в підсумку батьки матимуть слухняну й абсолютно не готову до життя людину. 
Пояснюйте доступно
  Так, є правила, які маленька дитина не може осягнути. Але варто повторювати спрощені пояснення і силоміць утримувати від небезпечних речей. А з віком дитина все зрозуміє. Скажімо, малюк не знає, що таке розетка та електрика. Можна пояснити, що в ній своєрідний вогонь, який робить дуже боляче. До певних правил слід просто «дорости». І маленькій дитині, і підлітку пояснювати варто один-два рази. Постійні розмови на цю тему — ні до чого. Часом це спроба дитини виправдатися та звільнитися від заборони. Надалі коротко нагадуйте: «Ми цього не робимо».

23 квітня – Всеукраїнський день психолога

Популярні

  Яка сфера діяльності психолога? Психологічне консультування психічно здорових людей, в яких виникли труднощі у спілкуванні, у прийнятті рішень, у взаєминах; при стресах і психологічних травмах: розлучення, смерть близького, фізичне або моральне насильство тощо.

психологи Центру1  В умовах карантину психологічну підтримку та консультації в режимі онлайн психологів Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Заїки Тетяни та Віталія Поліщука можна отримати через сторінку Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за посиланням https://www.facebook.com/kpmcsssdm/, або за телефоном (03849)91429.

  Проте, нажаль не всі мають технічні можливості проконсультуватися онлайн. У такому разі пропонуємо проаналізувати своє життя та пріоритети можна з допомогою  методики «Колесо життєвого балансу».

колесо-життєвого-балансу-11  Для цього потрібно намалювати велике коло та радіусами поділити його на 8 секторів, які представляють основні напрямки та життєві цінності людини.  Звичайно, життєві цінності у всіх різні та змінюються протягом життя. У класичному трактуванні Колесо життя представляється такими осями: Родина, Здоров’я, Робота і бізнес, Фінанси, Друзі, Відпочинок, Хобі, Особистий розвиток (як на фото).

  Далі ми будемо оцінювати кожен сектор. У центрі кола ставимо нуль, а на променях-радіусах, що поділили сектори, відкладаємо однакові відрізки – їх повинно бути 10. Нуль буде позначати абсолютну незадоволеність становищем наших справ у даній сфері, а 10 – найбільшу радість. На обох променях кожного сектора робимо відмітку (ставимо оцінку), відповідну нашим уявленням про те, наскільки нам вдалося реалізувати себе в тій чи іншій сфері. Потім обидві позначки з’єднуємо дугою (оскільки маємо коло). І так чинимо з кожним сектором. Для більшої наочності частину сектора, отриману відповідно до виставленої оцінкою, можна зафарбувати, вибравши для кожної частини свій колір.

  Звичайно не у всіх «його колесо» вийде рівним.  З його допомогою ми побачимо свої слабкі місця, над якими потрібно попрацювати, щоб позбутися почуття незадоволеності собою і своїм життям. Гармонія з самим собою і з навколишнім світом дає нам відчуття щастя. Ми досягаємо її, коли виправдовуються наші очікування від життя у всіх сферах.

  Звертайтеся до психологів – не чекайте, коли невеличке непорозуміння із близькими або із собою переросте у велику проблему!

Заводити чи не заводити домашню тварину? Діти просять – батьки думають

Популярні

1  Домашні тварини для дітей – це не просто звірята, з якими іноді цікаво пограти. Це справжні друзі, які можуть підтримати в скрутну хвилину. Саме їм дитина буде розповідати про свої проблеми і печалі. Їм, а не батькам або друзям вона буде повністю довіряти. Вплив домашніх тварин на дітей дуже великий.
  Вчені в галузі психології та педіатрії в університеті Уорик (Великобританія) проводили дослідження щодо взаємозв’язку дітей і домашніх тварин. Отриманими результатами було доведено, що тварини в житті дітей відіграють одну з найважливіших ролей. У списку з 10 найбільш важливих життєвих складових кожна дитина, яка має вихованця, поставила його на 3-4 місце, а деякі з дітей – навіть на 2 місце після мами.
  Догляд за домашнім улюбленцем здійснює позитивний вплив і на загальний розвиток дітей. Психологи стверджують, що взаємодія з домашнім улюбленцем посилює фізичний, соціальний, емоційний і розумовий розвиток.
Фізичний розвиток
  Догляд за тваринами допомагає дитині розвинути моторику й підвищує загальну активність. Дослідження показали, що діти, у яких є собака, щодня приділяють фізичним вправам у середньому на 11 хвилин більше, ніж їх однолітки, які не мають домашніх тварин.
  За результатами іншого дослідження, діти, у яких з раннього віку є кіт або собака, рідше хворіють на застудні захворювання й захворювання органів слуху, а у випадку хвороби вони одужують швидше, ніж їх однолітки, які не мають домашніх тварин.
Соціальний розвиток
  Як відомо, собака – друг людини. Крім того, домашні тварини допомагають своїм господарям знаходити й нових друзів, сприяють дітям у соціалізації. Однолітки більше прагнуть спілкуватися з дитиною, що грає з собакою. Таким чином, домашня тварина стає сполучною ланкою між замкнутою дитиною та іншими дітьми.
  За твердженням психологів, домашні тварини допомагають людині встановити контакт зі своїми сусідами. Тварини стають темою для розмов, а господарі вихованців обмінюються порадами з догляду за ними й пов’язаними з цим емоціями.
Емоційний розвиток
  Діти, у яких є домашні тварини, мають більш високу самооцінку. Якщо їх самооцінка спочатку низька, вони можуть розповідати своїм вихованцям те, що не наважуються говорити людям. Такі діти впевненіше виконують складні завдання разом з тваринами, тому що вони не засудять за допущену помилку, а в їхніх очах діти не будуть виглядати безглуздо.
  Домашні тварини є потужним джерелом безумовної любові для дитини. Крім того, діти вчаться співчуття, доглядаючи за твариною.
Розвиток пізнавальної сфери
  Чи може наявність собаки поліпшити успішність дитини в школі? Психологи стверджують: так, може. Дослідження показали, що учні молодших класів, які читали вголос своєму собаці, швидше розвивали навички читання, ніж їх однолітки, які читали дорослим. Присутність тварини викликає менший стрес у дитини. Наявність домашньої тварини мотивує дізнаватися більше про тварин у цілому, тим самим розвиває інтерес дитини до досліджень.
  Догляд за котом, собакою, папугою чи рибкою дисциплінує дітей. У них з’являється усвідомлення, що це не іграшка, а живе створіння. Відтак за твариною потрібно прибирати і годувати. До прикладу, дошкільнята можуть насипати тварині корм. Діти молодшого шкільного віку прибирати за улюбленцем чи вигулювати його разом з батьками. Те, що турбота про домашнього вихованця принесе дитині багато радості й теплих спогадів, очевидно.
Як обрати домашнього улюбленця?
  Тварину обирають не тільки з огляду на фінансові можливості чи умови проживання. Варто звертати увагу на тип характеру малюка. Рухливій дитині підійде кіт чи собака. Для інтроверта краще підібрати хом’яка, морську свинку чи рибку. Обираючи ту чи іншу тварину, потрібно знати, чи не має малюк алергії на пір’я, шерсть чи корм.
  Домашні тварини – це велика відповідальність, і до цього не можна ставитися легковажно. Якщо ви все ж вирішите завести вихованця – це стане найбільш приємною подією в житті вашого малюка.

Особливості виховання хлопчиків

unnamed (1)11  Вітаємо, у Вас Хлопчик !!! Такі слова чують молоді мами у пологовому будинку. Як побудувати міцні відносини із сином і що варто враховувати, аби виховати справжнього чоловіка.
Зв’язок з мамою
  Існує кілька стадій дорослішання хлопчика, які варто враховувати при виховані.  Перша стадія охоплює період від народження до шести років – вік, протягом якого хлопчик найміцніше пов’язаний з матір’ю. Це “її” хлопчик, навіть при тому, що батько може грати дуже велику роль в житті дитини. Мета виховання в цей період – передати синові велику любов і відчуття безпеки, “зарядити” його на життя як на велике і захоплюючу подорож.
Авторитет тата
  Друга стадія триває з шести до чотирнадцяти років — це віковий період, протягом якого хлопчик, слідуючи власним внутрішнім відчуттям, хоче вчитися бути чоловіком і все більше придивляється до батька, його інтересам і вчинків.  Мета виховання в цей період – підвищити рівень знань дитини і розвинути його здібності, не забуваючи про доброту і відкритості, – тобто прагнути до розвитку гармонійної особистості. Саме в цьому віці до вашого сина приходить відчуття радості і комфорту від того, що він хлопчик.
Даруйте тепло обіймів
  Така зміна інтересів у сторону батька, зовсім не означає, що син віддаляється від мами. Якщо позбавити його тепла і уваги, результат сумний: хлопчик, прагнучи заглушити образу і біль, немов перерізає ниточки, які пов’язували його з матір’ю, – ніжність і любов. Інстинкт підказує йому, що важко проявляти теплі почуття, якщо вони не знаходять відгуку у матері. Якщо хлопчик ставить для себе таку заслінку, він виросте досить різким і грубим і навряд чи буде проявляти тепло і ніжність по відношенню до своїх дітей і дружину. Тому потрібно частіше обіймати синів  – і в рік, і в п’ять, і в десять, і в п’ятнадцять років.
Наставник
  Період від чотирнадцяти років до повноліття – коли хлопчикові необхідна участь чоловіки-наставника, якщо він хоче бути повністю підготовленим до дорослого життя. Мама і тато  відступають на задній план, але вони повинні підшукати своєму синові гідного наставника, щоб йому не довелося задовольнятися знаннями і досвідом своїх некомпетентних однолітків. Мета виховання на цьому етапі – навчити навичкам, прищепити почуття відповідальності і самоповаги, активно залучаючи у доросле життя. Основними критеріями при виборі наставника є безпеку і чесність. Знаючи про ці стадії, можна чітко визначити для себе програму дій. Наприклад, цілком очевидно, що батьки хлопчиків у віці від шести до чотирнадцяти років не повинні бути трудоголіками, як не повинні усуватися від сім’ї ні морально, ні фізично. Якщо це відбувається, то виключно на шкоду синам. Крім того ці стадії ні в якому разі не припускають раптового або різкого переходу впливу на дитину від одного батька до іншого. Найкраще, коли обоє батьків беруть активну участь в житті сина з дитинства до повноліття.

Музикотерапія

2958  Музика відіграє у житті людини величезну роль, адже ритм впливає на здоров’я  й  психіку . Ще більше на нас впливає спів, його звуки справляють концентроване хвильове враження. Саме спів здатний відновлювати роботу серця, упорядковувати кровоносну систему, що покращує фізичний і емоційний стан людини. https://youtu.be/GGggZxPmmGU Музикотерапія – це свого роду швидка допомога, метод виведення людини з депресивного стану. Музика діє вибірково й залежить від інструмента, темпу, ритму й динаміки твору. Різний вплив мають мажорні й мінорні п’єси. Класична музика активізує інтелект, а гучна рок-музика викликає стан емоційної напруги.
Музика заряджає мозок
  Найбільш незвичайна музика у Моцарта: абсолютно чарівна у своїй простоті. Це свого роду музичний феномен, який вчені назвали “ефект Моцарта”. На думку учених, музика цього композитора сприяє розвитку розумових здібностей у дітей.
Лікувальні властивості музики
  Якщо розглядати лікувальні властивості музики з точки зору ритму, то можна говорити про те, що у природі кожен її елемент має визначений ритм свого руху: так кожен орган людини працює у своєму ритмі. Відповідно його рух співпадає з ритмом деяких музичних інструментів. Скрипка допомагає пізнати себе та інших людей, відчувати співчуття до інших, розвиває бажання допомагати та підтримувати інших. Барабани покращують сердечний ритм. Також позитивний вплив на ритм серця має арфа. Флейта відповідає звуковому ритму роботи легень і розширює їх. Віолончель відповідає ритму нирок. Саксофон впливає на ритм сексуальної енергії, відповідно активізує діяльність статевих органів. Фортепіано покращує роботу щитоподібної залози. Орган надає силу, наповнює енергетикою, найбільш сильно впливає на хребет, даючи йому велику силу. Цей інструмент дає своєрідний зв’язок енергії від Космосу до Землі.
Слідкуйте за гучністю
  Усім відомо, що будь-які ліки необхідно точно дозувати. В іншому випадку вони можуть дати протилежний ефект. Музика – не виняток, особливо, коли мова йде про силу звуку. Велика гучність викликає підсвідоме відчуття тривоги, негативно впливає на психіку, особливо на слабку психіку дітей і підлітків. Найбільш шкідливим для організму людини є шум вище 95 Дб. Для порівняння: шелест листя на вітрі дорівнює 25 Дб; робота настінного годинника на відстані одного метра – 30 Дб. Він є першопричиною зниження працездатності, порушення ритму серцебиття, появи незвичної блідості, роздратованості, і може призвести до серйозних психічних розладів. Дисгармонійна музика, що втратила свій глибинний зміст і стала лише шумовим фоном, також завдає великої шкоди людському організму.
Вмійте слухати
  Мелодія корисна тільки тоді, коли слухають, а не просто забезпечують тривожним думкам музичний супровід. Музика повинна проходити крізь вас, повністю заповнюючи свідомість і думки. Іноді для сеансу досить кілька хвилин. Якщо мелодія викликає приємні відчуття й спогади – це обов’язково добре позначиться на самопочутті. Для дітей дорослих можна застосовувати  музикотерапію під час сну. Усі наші відносини з навколишнім світом відображають наше ставлення до себе. Коли гармонізуєш простір усередині себе, гармонізується й зовнішній світ.
Отже, музикою ми можемо регулювати нашу психіку, змінювати наші настрої у різних життєвих ситуаціях. У станах нездужання, поганого самопочуття ми звикли покладатися на допомогу лікарів, забуваючи, що володіємо власною могутньою силою – психічною енергією, силою духу, силою творчої уяви, яка у поєднанні з вібраційним впливом відповідної музики може слугувати для нас найефективнішими ліками для подолання будь-якої хвороби.

Великодні гостинці

  Вже кілька років поспіль, з метою допомоги сім’ям з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, зустріти світле свято Великодня, з вітаннями, подарунками та гостинцями Деражнянщину відвідують представники громадської організації «Хмельничина без сиріт». Свої вітання, продуктові набори та засоби побутової хімії волонтери подарували найбільш потребуючим сім’ям з сіл Городище та Пилипи.

  Деражнянський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді висловлює щиру вдячність благодійному фонду «Милосердя», громадській організації «Хмельниччина без сиріт». За доброту, щедрість і християнську жертовність нехай Господь обдаровує Вас і Ваші родини своїми ласками.  Бажаємо Вам усіляких благ, здоров’я та процвітання.

IMG-6892b79ec264976e7641a38bb8936889-VIMG-acd21e82ea4379a3d3b2a3a22bd78f98-VIMG-e1c40f691e0c3733f0de912746a1cdc5-VIMG-634a2b775ec8f535e6196821d296864a-V

Як цікаво зустріти свято

261724_1  Можна по-особливому проводити такі свята як: Новий рік, дні народження. Вигадайте конкурси, вікторини. Вручайте призи як переможцям. Так, і в якості заохочення. Зміст кожного такого свята відображає цінності сім’ї. Це привід подарувати один одному увагу, турботу, тепло. Доведено, що свято має здатність групового впливу, таким чином встановлюються стереотипи поведінки й ціннісні орієнтації. Атмосфера чуттєво-емоційної насиченості, яка, як правило, панує під час таких подій, запам’ятовується на все життя.
Традиція «червоної тарілки»
  Можна спробувати запровадити в сім“ї традицію «червоної тарілки».  Ідея полягає в тому, що червоною тарілкою користується той член сім’ї, в якого нинішній день – особливий. Цю особливу тарілку можна використовувати для днів народження дітей, коли хтось отримує хорошу оцінку, просування по службі, виграє футбольний матч, отримує посвідчення водія або для будь-яких інших досягнень, які ви хочете відзначити.
Створіть девіз сім’ї
  Сімейний девіз допомагає родині згуртуватися. Він фокусує увагу й може мотивувати сім’ю працювати на досягнення конкретних цілей, а також підняти настрій, коли справи йдуть не дуже добре. Є, наприклад, такий сімейний девіз, як «Кожний день хороший, але деякі краще, ніж інші!». На перший погляд, такий девіз здається трохи непоказним, але й він може знайти відгук у серцях членів сім’ї. Не кожен день буває чудовим, але до тих пір, поки ми є один в одного та зберігаємо позитивний настрій у важкі часи, нам усі проблеми під силу – «Доки ми єдині, ми непереможні!».
День неробства
  Цікавий варіант спільного проведення часу – день неробства, коли кожен може займатися тим, чим хоче: лежати на дивані, дивитися кіно або просто відпочивати. Відмінною традицією можуть бути спільні поїздки за місто, в інше місто або навіть країну. Потрібно заздалегідь обговорити це питання, вислухавши пропозиції і побажання всіх учасників. Такі поїздки запам’ятовуються надовго.
Пасхальне дерево
  Створення та прикрашення пасхального дерева – це чудова традиція до Великодня.  Для початку зробіть з дітьми писанки або крашанки. Далі наповніть квітковий горщик камінчиками, піском або землею і “посадіть” в нього своє дерево: живі гілки з молодими листочками або, наприклад, штучні, прикрашені тканинними або паперовими квітами, намистом, стрічками та декоративними фігурками. Прикрасіть гілля великодніми символами.
  Сімейні традиції – створюють особливу атмосферу в домі, роблять сім’ю більш згуртованою і дружньою.. Пам’ятайте, погода в домі набагато важливіше тієї, що за вікном. Взагалі родинні традиції приносять стан стабільності та безпеки, а саме це відчуття одне із засадничих для нормального розвитку особистості. Без спільних справ члени сім’ї не відчувають між собою спорідненості й близькості, не уміють показувати один одному свою любов і турботу і виникає відчуженість і відчуття внутрішньої самотності кожного. Дитина, яка виросла в міцній сім’ї, в якої є свій порядок і устрій, є більш захищеною і впевненою в собі, їй є до кого звернутись в складних життєвих ситуаціях, вона не відчуває самотності, у неї вища самооцінка. А ще такі діти створюють у майбутньому щасливі сім’ї, цінують вірність і близькість, поважають інших і уміють зважати на чужу думку.