Тайм-менеджмент: Основні поради

Популярні

Taym-menedzhment-dlya-studentov  Що таке Тайм-менеджмент?

  Тайм-менеджмент — це здатність ефективно контролювати і керувати своїм особистим часом, яка полягає в умінні відсортовувати важливі і першорядні справи від не надто нагальних справ. І як тільки людина починає застосовувати цю здатність у своєму житті, у неї відразу зникає вся суєта в справах.

  Більшість людей все частіше помічають той факт, що завантаження особистими справами і роботою настільки велика, що вони просто не знають, як все встигнути. Від такого завантаження і вічної нестачі часу у людини з’являється поганий настрій, млявість, дискомфорт і відсутність бажання що-небудь робити. Щоб цього не сталося, потрібно просто зробити одну важливу річ – зайнятися тайм-менеджментом або по-простому — навчитися грамотно планувати свій час.

  А щоб розвинути в собі цю звичку, потрібно знати основні правила тайм-менеджменту.

  Тайм-менеджмент: Основні правила

  Робота в певні години. У кожної людини є свої особисті біоритми. І якщо поспостерігати деякий час за своїм організмом, то можна визначити той час, на який припадає пік активності. Саме в тоді й потрібно працювати з повною ефективністю. Можна встигнути зробити багато запланованих речей за короткий проміжок часу.

  Пріоритетність. Важливий крок у тайм-менеджменті — це правильно розставити пріоритети в справах за ступенем важливості. Тут критерії важливості можуть бути будь-якими, починаючи від важливості проекту до фінансової мотивації.

  Фільтрація інформації. Фільтрувати інформацію потрібно для того, щоб не перевантажувати свій мозок непотрібними даними і не витрачати на них свій час. Для цього варто навчитися вивчати тексти, швидким поглядом вибираючи з контексту тільки те, що необхідно.

  Автоматизація рутинної роботи. Якщо у Вас є така робота, яку Ви повинні робити постійно і саме вона займає багато часу, потрібно знайти спосіб, як цю роботу автоматизувати. Якщо потрібно постійно перевіряти свою пошту, то найкраще за все поставити програмку, яка буде нагадувати про прихід нових листів на Вашу адресу електронної пошти.

  Концентрація на одному завданні. У цьому пункті все просто. Якщо Ви виконуєте відразу багато справ, то Ваша продуктивність падає. Візьміть собі за правило, не розпочинати нове завдання, якщо ще не закінчили попереднє.

  Спочатку найважче. Як показує практика багатьох, спочатку почати виконувати найскладніші справи. Адже якщо Ви будете постійно відкладати важку справу на потім, Ви ризикуєте її ніколи не зробити. Плюс увесь день у Вас буде відчуття незавершеності, яке буде заважати виконувати інші справи.

  Працюйте в офісі. Як би це не звучало, але вдома продуктивно працювати можуть не всі люди. Адже в такій неформальній атмосфері є безліч відволікаючих моментів.

  Плануйте справи заздалегідь. Якщо Ви спочатку витратите як мінімум 10% часу на планування справ до початку їх реалізації, це заощадить 90% часу в період виконання. Планувати свої справи потрібно, починаючи від більшого до меншого, переходити від довгострокових справ до короткострокових. А складне завдання простіше розбити на кілька дрібних.

  Навчіться говорити НІ. Якщо якісь справи або люди не входять в план Ваших термінових справ, то відразу сказажіть «НІ». І не потрібно думати, що Вас можуть не так зрозуміти. Повірте, справжні друзі завжди зрозуміють.

  Чистий стіл. Нехай всі говорять, що брудний стіл це ознака творчого безладу. Але в даному випадку потрібно вчитися у багатих людей. А у них стіл завжди чистий і все лежить на своєму місці. Такий порядок дає їм можливість знайти все, що їм потрібно, за короткий проміжок часу.

  Немає поспіху в роботі. Коли Ви почали займатися своїми справами, то не поспішайте і робіть все рівномірно. Інакше поспіх призведе до збільшення помилок, і до витрат часу на їхнє усунення.

  Візьміть вихідний. Саме відпочинок прямо пропорційний ефективності в роботі. Адже якщо людина добре відпочила, вона і працює гарно, і все встигає. Тому якщо Ви втомилися і розумієте, що Вам потрібен вихідний, візьміть його.

  І впродовж всього свого шляху пам’ятайте, що для того, щоб мати те, чого у вас ніколи не було, потрібно робити те, чого ви ніколи не робили.

ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ: ЦЕ МОЖЕ ТРАПИТИСЯ З КОЖНИМ!

  Торгівля людьми – означає здійснювання з метою експлуатації, вербування, перевезення, передачу, приховування або одержання людей шляхом загрози силою або її застосування, або інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою, або уразливості положення, або шляхом підкупу у вигляді платежів або вигод для одержання згоди особи, яка контролює іншу особу. За оцінками Організації об’єднаних націй, проблема транснаціональної злочинності, пов’язаної з торгівлею людьми, має глобальний характер і стоїть на третьому місці після торгівлі зброєю та наркотиками.

  Складна економічна ситуація в Україні, високий рівень безробіття та низька якість життя населення і далі змушують громадян шукати роботу за кордоном. Як свідчить практика, найуразливішою категорією людей, які страждають від цього злочину, є жінки та діти. Найпоширенішими злочинами такого роду для України є сексуальна експлуатація, насильство, жорстоке поводження з дітьми, використання праці дітей.

0-02-04-5d41b333fd37c15a2fd2ff71725dc3222fd8bf06c585ca80151cedad1e98e84e_full  15 березня 2019 року фахівцем із соціальної роботи Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Інною Краузе було проведено профілактичний захід щодо протидії торгівлі людьми. В ході зустрічі, яка відбулася на базі СЗОШ №13 ім. Чекмана, школярам було повідомлено про найпоширеніші шахрайські схеми експлуатації дитячої праці, можливі наслідки та заходи безпеки в повсякденному житті. Роботою було охоплено 30 учнів. Наприкінці заходу учасникам було роздано інформаційні буклети «Торгівля людьми: це може трапитися з кожним».

Профілактика булінгу

  Центр соціальних служб для смі’ї, дітей та молоді надає інформаційні, соціальні, психологічні та юридичні послуги. Один з напрямів роботи є проведення лекційно-просвітницької, роботи серед учнів загальноосвітніх закладів.

IMG_20190314_115928[1]  14 березня 2019 року на базі Технологічного Багатопрофільного ліцею фахівцем із соціальної роботи Мариною Паламарчук спільно із представником Служби  у справах дітей, представником Ювенальної превенції Південо – Західного району та представником Департаменту освіти було проведено освітньо-профілактичний лекторій. Метою заходу було донести до молоді інформацію про основні напрямки роботи Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та про таке, явище, як булінг. Участь в заході взяли 100 учнів. Діти мали можливість не тільки ознайомитись із функціями кожного із закладів, але і задати питання, які їх цікавлять.

IMG_20190314_115743[1] (1) IMG_20190314_115822[1]

День Українського добровольця

0-02-04-bdd2548dbaae21bf533e93a68d5088b10f02f1d2f675db569805ce19ae62b627_full  14 березня Олександра Коцюк, психолог Хмельницького міського Центру соціальних служб для смі’ї, дітей та молоді прийняла участь у прослуховуванні лекції приуроченої до Дня Українського Добровольця. Ініціаторами заходу був Молодіжний Центр міста Хмельницького.

  Добровольці які воювали в зоні АТО, були головними ораторами на лекції Розповідали про мету яка спонукала їх поїхати та обороняти свою країну. З перших вуст молодь почула основні принципи по яким воїни обирали собі псевдоніми так звані «позивні». Захід був насидчений емоціями, переживаннями та бойовим патріотизмом. Дякуємо воїнам за те що ми спимо під мирним небом.

0-02-04-7f1e8b16199e535850605d17cc8be2e4f2eba4c3967115258206e10821f80ac9_full 0-02-04-e3bc60ee9c5b439d4488295a3bf773d0f7c4d48caa84ee81d824b98dc6a124fa_full

Засідання координаційної ради

0-02-04-de7b8c48986e48733e32b27599c0f64640226fc973189a945f20aa2478fec227_full  Директор Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Мар’яна Любецька прийняла участь у засіданні координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми.

0-02-04-a0d0bbd2dfb367fee0ffa631b3497ea3fbb983d733fcca1fb48bb3e5b24fa5ae_full 0-02-04-b9b0192fbee67c282e925edba742220ebf7539f4caa11a3b303169aa74290dd7_full

Крок до успіху

0-02-04-4aac2cfc5de6478c6f94b0f328dafebe21618f816d86a325945dd22242f44eb2_full  12 березня в Хмельницькому міському центрі зайнятості, практичними психологами Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Оксаною Слободян та Ольгою Захожа, було проведено тренінгове заняття для молоді на тему: «Планування професійної кар’эри, крок до успіху».

  Метою заходу було формування цінності життя, навчання цілепокладання і розширення життєвої перспективи, планування професійної кар’єри.

  Учасники були активними у процесі тренінгового заняття та ознайомилися з основними етапами планування кар’єри, склали список цілей для досягнення поставленої мети та зазначили значимі ресурси для реалізації задуманого на найближче майбутнє.

Здоровий спосіб життя – простий шлях до довголіття!

2 (1)  Спосіб життя має найбільший вплив на стан нашого здоров’я. Про це ж говорить статистика основних причин смертності в світі: вирішальний фактор у розвитку тієї чи іншої хвороби припадає на спосіб життя людини. Здоровий спосіб життя закладає фундамент гарного самопочуття, зміцнює захисні сили організму та розкриває його потенційні можливості.

  6 березня 2019 року фахівцями із соціальної роботи Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було проведено профілактично – роз’яснювальний груповий захід з питань ведення здорового способу життя. Метою заходу було як найефективніше та доступніше донести до молоді інформацію про те, що потрібно ставитись до свого здоров’я з усією відповідальністю. Заходом було охоплено 53 дитини з категорії учнівської молоді. Учасникам роздано листівки, буклети щодо здорового способу життя та продемонстровано відеоролик «Шкідливі звички: тютюнопаління та алкоголізм».

1 (1) viber image

Психологічна готовність до професійної самореалізації шляхом ефективного ціле визначення

0-02-04-4aac2cfc5de6478c6f94b0f328dafebe21618f816d86a325945dd22242f44eb2_full  5 березня в Хмельницькому міському Центрі зайнятості, практичним психологом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Оксаною Слободян було проведено тренінгове заняття для молоді.

  Метою заходу було підвищення рівня активності безробітних до праці, сприяння усвідомленню перешкод, які заважають знайти роботу та визначення шляхів їх подолання, прискорення працевлаштування. Учасники були активними у процесі тренінгового заняття, ознайомилися з основними етапами ціле визначення для досягнення цілі, навчилися робити перші кроки в плануванні для досягнення мети та для її здійснення і розписали найближчі цілі на майбутнє.

Булінг краще попередити, ніж усувати

IMG-30e79b31dff1307653321dfadfaf4a8b-V  Шкільний булінг — явище системне й комплексне, тому, до профілактики цього явища безперечно долучаються учителі, соціальні педагоги, шкільні психологи та психологи з партнерських організацій.

  Саме тому 26 лютого 2019 року в Хмельницькій ЗОШ 23 відбулась чергова зустріч учнів школи та психолога Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Джал А.А.

  Переглянули відеоролики, провели тестування, грали в рольові ігри і коротко ознайомилися з мотивацією, формами та соціальною структурою булінгу.

IMG-df99f20589f0b34f8c497471ce974c5d-V  Підсумком заходу стала основна думка, висловлена психологом: власні стереотипи поведінки та когнітивні установки можна завжди поміняти в кращу сторону усім учасникам міжособистісного конфлікту у формі боулінгу: і кривдникам, і жертвам, і спостерігачам. Для цього необхідно мати бажання та розпочати роботу з психологом.

  Нагадуємо: булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або дорослої особи, або групи до іншої дитини або інших дітей, дорослих осіб.

Як навчити дитину читати швидко та невимушено

Популярні

kak_nauchit_rebenka_chitat_v_4_goda-_kak_zainteresovat_rebenka_chteniem  Кожний батько чи мати читача початківця знає, що знайомство з літерами та словами – це тільки початок. У той час як ваша дитина спотикається через кожне речення, працює над поповненням словарного запасу, і її впевненість весь час чергується з розчаруванням, ви, мабуть, ставите собі запитання: «Коли ж урешті-решт моя дитина навчиться добре читати?». Навчання того, як читати швидко, займе часу більше, ніж просто послідовне прочитування речень, бо воно передбачає читання з високою швидкістю, усвідомленим розумінням і впевненістю. Щоби зробити дитину хорошим читачем, однієї здатності розшифровувати написані слова недостатньо. Для того щоб навчитись читати швидко, ще більш значущою є здатність розпізнавати й читати слова легко (без будь-яких зусиль) і з почуттям. Дослідження показали, що швидкість читання є предиктором чудової академічної успішності в цілому і що відсутність швидкості мовлення на цьому шляху часто призводить до проблем з розумінням.
  Нижче наводяться п’ять експертних порад, що допоможуть розвинути у вашої дитини швидкість читання.

  Читайте вголос і виразно.

  Дітям необхідно чути тексти, які читаються гладко й легко. Їм також дуже важливо чути приклади виразного читання. Коли ви читаєте вголос, не бійтесь підкреслити емоції, що відбивають тон тексту, такі як хвилювання чи смуток, радість чи здивування. Покажіть дитині, що вірно прочитане слово допомагає розкрити його сенс.

  Практика і ще раз практика.

  Читання, як і будь-яка інша навичка, щоби стати досконалою, потребує послідовно повторюваної практики. Мета швидкості читання в тому, щоб читати настільки «гладко» й легко, щоб це відбувалось автоматично й невимушено. Єдине, у чому є потреба, це час і зусилля. Швидкість краще за все розвивається шляхом повторного читання одного й того самого уривка вголос до тих пір, доки не буде досягнута швидкість. Для цього моделюйте читання вголос, використовуючи певний фрагмент тексту. Виберіть невеликий абзац із приблизно ста слів. Нехай ваша дитина прочитає його кілька разів – до чотирьох разів за один підхід.

  Точно визначте проблеми.

  Є три основних елементи швидкості читання: швидкість, точність і просодія (наскільки добре читач використовує зміни в тоні голосу, інтонацію, акценти, наголоси, паузи й т. ін., щоби передати смисл та емоції). Коли ви слухаєте, як ваша дитина читає вголос, звертайте увагу на всі ці три складові й постарайтеся зрозуміти, з якою з них вона має труднощі. Педагоги звертають увагу на те що проблеми зі швидкістю можуть проявлятись по-різному. «Здогадується дитина про незнайоме слово за контекстом чи фонетичним звучанням? Чи складно це для неї?», – задається запитанням Вайз. Один зі способів з’ясувати, чи перевищено поточний рівень її комфортного читання, це підрахунок кількості слів, на яких дитина спотикається. Якщо дитина невірно прочитує більш ніж одне слово з кожних двадцяти, вона буде зосереджувати свою увагу на розпізнаванні слів, а не на швидкості, отже, мати труднощі.

  Зробіть читання захоплюючим.

  Незважаючи на те що практика дуже важлива, не перетворюйте читання на тяжку працю, якої ваша дитина просто почне боятися. Замість того щоби перетворювати цей процес на рутину з фіксованим графіком, спробуйте включити читання вголос у серію захоплюючих спільних заходів з дитиною.
Якщо ваша дитина – юний актор, який подає надії, створіть театральне дійство з улюбленої історії. Вам не потрібні реквізит, костюми й навіть сцена. Ілюстровані книги із двома чи більше дійовими особами чудово підійдуть для цього, але пам’ятайте: якщо історія не буде цікавою та веселою, то вистава не вийде. Створіть свій власний випуск новин – це ще один вид діяльності, який дозволить попрактикуватись у швидкості читання. Ви можете записати короткі новини разом з вашою дитиною або використати спрощені версії історій з газети, а потім декламувати їх, як диктор телебачення.

  Використовуйте аудіокниги.

  Аудіокниги – це величезний ресурс, адже звичайно їх читають професійні актори, націлені на створення цілого спектаклю, використовуючи при цьому всі можливості свого голосу, – саме такого виразного моделювання діти й потребують. Крім того, аудіокниги можуть бути особливо корисними в якості незалежного засобу для навчання дітей старшого віку, які все ще б’ються над читанням, але не хочуть сидіти й займатися з батьками. Виберіть частину аудіокниги (або частину книги, яку ви читаєте вголос). Прослідкуйте за тим, щоби дитина уважно прослухала її. Потім хай вона спробує прочитати її вголос разом з вами чи записом. Далі хай спробує прочитати цей уривок вголос самостійно, а ви послухайте, як вона буде це робити.