Хмельницька міська громада
Сучасна українська мама: яка вона?
“Психологічна допомога в стресових ситуаціях, зокрема внаслідок дорожньо-транспортних пригод.”
14 травня 2021 р. в Хмельницькій спеціалізованій середній загальноосвітній школі I-III ступенів номер 1 відбулись зустрічі семикласників двох класів з психологом Хмельницького міського центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді Джал А.А.
Що таке наставництво
Наставника може мати дитина віком до 18 років, яка проживає у закладах інституційного догляду, незалежно від того, має вона офіційний статус сироти чи ні.
Наставником може бути:
-особа, віком 18 років і більше;
-особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя.
Мінімальні зобов’язання, які бере на себе наставник – це відвідувати дитину раз на тиждень протягом години впродовж року.
– консультація фахівців щодо реалізації наставництва.
2. Інформаційна зустріч:
– проходження інформаційної зустрічі та консультації з психологом.
3. Зібрання пакету документів:
–зібрати необхідний пакет документів:
– заява;
– копія паспорта;
– довідка з мвс про несудимість;
– медична довідка про стан здоров’я .
4. Навчання для наставників:
– проходження тренінгу для наставників (з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя) і отримання висновку обласного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді (оцсссдм) про те, що ви можете здійснювати діяльність з наставництва.
5. Взаємовідбір та ознайомлення з інформацією про дитину.
6. Знайомство та встановлення контакту з дитиною.
7. Отримання згоди дитини, її батьків чи інших представників на наставництво.
8. Підписання договору про наставництво.
– підписання тристороннього договору (за згодою дитини): наставник – ЦСССДМ – керівник дитячого закладу.
–визначення та розвиток здібностей дитини, сприяння реалізації її інтересів у професійному самовизначенні;
–надання дитині доступної інформації про її права та обов’язки;
–формування в дитини практичних навичок, спрямованих на адаптацію її до самостійного життя, зокрема щодо вирішення побутових питань,розпорядження власним майном і коштами, отримання освітніх, соціальних, медичних, адміністративних та інших послуг;
–ознайомлення дитини з особливостями суспільного спілкування та подолання складних життєвих ситуацій;
–сприяння становленню дитини як відповідальної та успішної особистості;
–формування в дитини навичок здорового способу життя.
– індивідуальне наставництво.Наставництво «один на один» передбачає взаємовідносини одного дорослого з однією дитиною. Наставник повинен зустрічатися зі своїм Вихованцем як мінімум чотири рази в місяць впродовж не менше року.
– наставництво в групі.Наставництво в групі передбачає взаємодію як одного дорослого з групою дітей, так і декілька дорослих, які працюють з невеликою групою людей. Наставник виконує функції лідера і бере на себе обов’язок регулярно зустрічатися зі своєю групою більш тривалий проміжок часу.
– наставництво за допомогою електронної пошти.Наставництво за допомогою інтернету та електронної пошти об’єднує одного дорослого та одну дитину. Пара спілкується через інтернет в щонайменше раз в тиждень протягом півроку і довше. Наставник виступає в ролі порадника в шкільних справах чи допомагає при виборі професії.
–допомагають дітям навчатися в школі (робити домашнє завдання) і вдосконалювати академічні знання;
–організовують та проводять різноманітні гуртки.
Соціалізація дітей (формування навиків самостійного життя):
–допомагають підвищити самооцінку своїх Вихованців;
–підтримують Вихованців в їхньому застосуванні нових моделей поведінки;
–наповнюють вільний час дитини сенсом;
–допомагають дітям розвивати їхні комунікативні здібності, а також вчать будувати стосунки з різними людьми;
–сприяють формуванню вміння контролювати свої емоції і спілкуватися з незнайомими особами, а також розвивають навички вирішувати конфлікти, формують у дітей почуття відповідальності, навчають самостійно приймати рішення;
–сприяють формуванню у дітей побутових навичок (догляд за собою, приготування їжі, планування бюджету, купівля і ін.).
–формують у дітей коректні гендерні установки;
–забезпечують правову обізнаність, попередження ризиків, пов’язаних з торгівлею людьми.
Профорієнтація підлітків:
–допомагають підліткам будувати плани на майбутнє в області кар’єри і дотримуватися поставлених цілей;
–можуть використовувати свої особисті контакти для того, щоб допомогти підліткам познайомитися з професіоналами різних виробничих сфер, знайти можливості для влаштування на роботу чи проходження необхідного навчання;
–знайомлять вихованців з різними організаціями;
–вчать підлітків процесу пошуку роботи, формують навички відповідального відношення до роботи, стабільної життєвої позиції.
На межі вибору професії
Для досягнення успіху, побудови власної траєкторії розвитку індивіду необхідно здолати чимало зовнішніх перешкод, що потребує вміння впоратися із перешкодами внутрішніми. Такими “бар’єрами” можуть стати неподолані страхи, агресивність, духовне невігластво, лінощі, неправдивість, невдячність, егоїзм, невміння розрізняти категорії “добра” і “зла” тощо. Самостійна трансформація суб’єктом вищеназваних вад можлива лише за умови системного самопізнання.
Про самопізнання психолог Хмельницького міського Центру соціальних служб Олександра Коцюк розмовляла з учнями одинадцятого класу. Актуальність теми полягала в тому, що учні стоять на межі вибору професії. При чому усвідомлення й оцінка людиною своїх думок, почуттів, інтересів, ідеалів, дій, їх мотивів, цілісне оцінювання себе і свого місця в житті орієнтують її у власній особистості, відкривають знання про себе та налаштовують особистість на вибір правильних пріоритетів та орієнтирів життя.
У Хмельницький громаді створено інклюзивно-ресурсний центр
Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1, яка мета його створення в громаді? Яке основне завдання виконує центр? Хто з громади може звернутися до ІРЦ та чи є вікові обмеження в роботі? Як пройти комплексну оцінку розвитку дитини в ІРЦ? Як часто необхідно проводити комплексну оцінку розвитку дитини? Що таке психологічно-педагогічні та корекційно-розвивальні послуги? А також ряд інших запитань розглянули в процесі ZOOM зустрічі спільно з директоркою Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1 Ольга Рибак та колективом Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
За словами Ольги Рибак, метою створення такого центру є проведення комплексної оцінки з визначення особливих освітніх потреб дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей. А також взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
Співбесіда з роботодавцем – це важливий етап в пошуку нової роботи
Часто успіх залежить від вміння показати себе з кращої сторони, справити гарне враження, переконати роботодавця в тому, що Ви саме та людина, яка йому потрібна. 20 квітня психологХмельницького міського центру соціальних служб Оксана Каритун спільно з соціальним партнером Хмельницьким міським центром зайнятості провела ZOOM конференцію для осіб, які перебувають у пошуку роботи, за темою: “Психологічні особливості самопрезентації на співбесіді з роботодавцем”. В процесі роботи обговорили основні моменти співбесіди та роль позитивних професійних навиків та ефекту першого враження в процесі співбесіди.
У Хмельницькому відбувся інформаційний вебінар
ЯК БАТЬКАМ ЗРОЗУМІТИ ЩО ДИТИНА ВЖИВАЄ НАРКОТИКИ!!?
Підлітки розглядають наркотики як спосіб зняти напругу, розслабитися на черговій вечірці, розважитися або поліпшити самопочуття через стрес, який можуть викликати розлучення батьків чи цькування в школі, невдалі стосунки. Утім, не обов’язково лише негативні обставини і “погана” компанія спонукають спробувати наркотики, але й звичайна цікавість, упевненість підлітка в тому, що він може тримати споживання під контролем, а від одного разу нічого не буде. Яка поведінка доньки чи сина має насторожити батьків і як діяти у такій ситуації ? Зрозуміти, чи ваша дитина вживає наркотики, дуже важливо заради вчасного звернення по допомогу.
Як розпізнати, що людина бреше?
- совається на стільці;
- поперемінно схрещує або випрямляє ноги;
- схрещує на грудях руки, незабаром засовує їх у кишені, потім зводить їх за спиною;
- потирає руки;
- прикриває рот;
- погладжує підборіддя;
- потирає кінчик носа;
- потирає мочку вуха.