Телефон довіри

Серед багатьох актуальних психологічних проблем, з якими звертаються люди на телефон довіри  є проблеми, пов’язані з конфліктами. Конфлікти виникають майже у всіх сферах людського життя.

Існують різні визначення конфлікту, але всі вони підкреслюють наявність
протиріччя між людьми. Конфлікти можуть бути прихованими або явними, але в основі їх завжди лежить відсутність згоди. Тому визначають конфлікт як відсутність згоди між двома або більше сторонами — особами або групами.

У разі виникнення конфлікту важливим для подальшого перебігу конфлікту є вибір способу поведінки в конфлікті. Розглянемо  5 основних  стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях між людьми:

  1. Ухилення. Людина, що дотримується цієї стратегії, прагне уникнути конфлікту. Ця стратегія може бути доречною, якщо предмет розбіжностей не представляє для людини великої цінності, якщо ситуація може вирішитись сама собою (це рідко, але все таки буває), якщо зараз немає умов для ефективного вирішення конфлікту, але через деякий час вони з’являться.
  2. Згладжування. Цей стиль грунтується на тезах не “варто розгойдувати човен”, “Давайте жити дружно”. “Згладжувач” прагне не випустити назовні ознаки конфлікту, закликаючи до солідарності. При цьому часто забувається проблема, що лежить в основі конфлікту. В результаті може тимчасово наступити спокій. Негативні емоції не проявляються, але вони накопичуються. Рано чи пізно залишена без уваги проблема і негативні емоції, що накопичились, призведуть до вибуху наслідки якого можуть бути не прогнозовані .
  3. Примус. Той, хто дотримується цієї стратегії, намагається примусити прийняти свою точку зору за будь-яких обставин; його не цікавить думка інших. Даний стиль пов’язаний з агресивною поведінкою, для впливу на інших людей тут використовується влада, заснована на примусі. Головний недолік використання цієї стратегії – це придушення ініціативи в людини.
  4. Компроміс. Цей стиль характеризується прийняттям точки зору іншої сторони, але певною мірою. Здатність до компромісу високо цінується оскільки зменшує недоброзичливість і дозволяє відносно швидко вирішити конфлікт.
  5. Вирішення проблеми (співпраця). Цей стиль грунтується на переконанні учасників конфлікту в тому, що розбіжність в поглядах – це неминучий результат того, що у розумних людей є свої уявлення про те, що правильно, а що ні. При цій стратегії учасники визнають право один одного на власну думку і готові зрозуміти один одного, що дає їм можливість проаналізувати причини розбіжностей і знайти прийнятний для всіх варіант. Той, хто спирається на співпрацю не прагне досягти своїх цілей за рахунок інших, а шукає вирішення проблеми.

Будь-який конфлікт виникає не миттєво, причини його накопичуються і зріють іноді протягом досить довгого часу. Проте, якщо Вам важко самостійно впоратись зі своїми конфліктними ситуаціями дзвоніть на Службу «Телефон довіри» за номером 15-50, або 067133-15-50 (цілодобово). 

dovara2_(3)

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*