Що таке наставництво

28ab4cc9c3e03a816f9808dd531cc69c_XLНаставництво
Наставництво – це добровільна безоплатна діяльність наставника з надання дитині, яка проживає у інтернатному закладі, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя.
Наставника може мати дитина віком  до 18 років, яка проживає у закладах інституційного догляду, незалежно від того, має вона офіційний статус сироти чи ні.
Особи, які можуть стати наставником
Наставник – це повнолітня людина, яка хоче допомагати дитині, яка проживає у інтернатному закладі, має для цього відповідний ресурс, супроводжує її в цілях соціалізації та адаптації в суспільстві.
Наставником може бути:
-особа, віком 18 років і більше;
-особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя.
Мета наставництва
Метою наставництва є підготовка дитини, яка проживає у інтернатному закладі, до самостійного життя шляхом розвитку її потенціалу, впевнеості у власних силах, визначення життєвих цілей, формування людських стосунків, культурних, моральних та духовних цінностей.
Мінімальні зобов’язання, які бере на себе наставник – це відвідувати дитину раз на тиждень протягом години впродовж року.
Покрокова процедура створення наставництва
1.Звернення до центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді за місцем свого проживання:
– консультація фахівців щодо реалізації наставництва.
2. Інформаційна зустріч:
– проходження інформаційної зустрічі та консультації з психологом.
3. Зібрання пакету документів:
–зібрати необхідний пакет документів:
– заява;
– копія паспорта;
– довідка з мвс про несудимість;
– медична довідка про стан здоров’я .
4. Навчання для наставників:
– проходження  тренінгу для наставників (з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя) і отримання висновку обласного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді (оцсссдм) про те, що ви можете здійснювати діяльність з наставництва.
5. Взаємовідбір та ознайомлення з інформацією про дитину.
6. Знайомство та встановлення контакту з дитиною.
7. Отримання згоди дитини, її батьків чи інших представників на наставництво.
8. Підписання договору про наставництво.
– підписання тристороннього договору (за згодою дитини): наставник – ЦСССДМ – керівник дитячого закладу.
Основні завдання наставництва
–визначення та розвиток здібностей дитини, сприяння реалізації її інтересів у професійному самовизначенні;
–надання дитині доступної інформації про її права та обов’язки;
–формування в дитини практичних навичок, спрямованих на адаптацію її до самостійного життя, зокрема щодо вирішення побутових питань,розпорядження власним майном і коштами, отримання освітніх, соціальних, медичних, адміністративних та інших послуг;
–ознайомлення дитини з особливостями суспільного спілкування та подолання складних життєвих ситуацій;
–сприяння становленню дитини як відповідальної та успішної особистості;
–формування в дитини навичок здорового способу життя.
Форми та напрями наставництва
– індивідуальне наставництво.Наставництво «один на один» передбачає взаємовідносини одного дорослого з однією дитиною. Наставник повинен зустрічатися зі своїм Вихованцем як мінімум чотири рази в місяць впродовж не менше року.
– наставництво в групі.Наставництво в групі передбачає взаємодію як одного дорослого з групою дітей, так і декілька дорослих, які працюють з невеликою групою людей. Наставник виконує функції лідера і бере на себе обов’язок регулярно зустрічатися зі своєю групою більш тривалий проміжок часу.
– наставництво за допомогою електронної пошти.Наставництво за допомогою інтернету та електронної пошти об’єднує одного дорослого та одну дитину. Пара спілкується через інтернет в щонайменше раз в тиждень протягом півроку і довше. Наставник виступає в ролі порадника в шкільних справах чи допомагає при виборі професії.
Наставники можуть допомогти своєму вихованцю у таких напрямках:
Допомога в навчанні й у всебічному розвитку дитини:
–допомагають дітям навчатися в школі (робити домашнє завдання) і вдосконалювати академічні знання;
–організовують та проводять різноманітні гуртки.
Соціалізація дітей (формування навиків самостійного життя):
–допомагають підвищити самооцінку своїх Вихованців;
–підтримують Вихованців в їхньому застосуванні нових моделей поведінки;
–наповнюють вільний час дитини сенсом;
–допомагають дітям розвивати їхні комунікативні здібності, а також вчать будувати стосунки з різними людьми;
–сприяють формуванню вміння контролювати свої емоції і спілкуватися з незнайомими особами, а також розвивають навички вирішувати конфлікти, формують у дітей почуття відповідальності, навчають самостійно приймати рішення;
–сприяють формуванню у дітей побутових навичок (догляд за собою, приготування їжі, планування бюджету, купівля і ін.).
–формують у дітей коректні гендерні установки;
–забезпечують правову обізнаність, попередження ризиків, пов’язаних з торгівлею людьми.
Профорієнтація підлітків:
–допомагають підліткам будувати плани на майбутнє в області кар’єри і дотримуватися поставлених цілей;
–можуть використовувати свої особисті контакти для того, щоб допомогти підліткам познайомитися з професіоналами різних виробничих сфер, знайти можливості для влаштування на роботу чи проходження необхідного навчання;
–знайомлять вихованців з різними організаціями;
–вчать підлітків процесу пошуку роботи, формують навички відповідального відношення до роботи, стабільної життєвої позиції.
 

Проведено семінар-навчання щодо застосування Державного стандарту соціальної послуги кризового та екстреного втручання

16203686959056 травня 2021 року у КУ «Центр надання соціальних послуг» Ізяславської міської ради було проведено семінар-навчання для фахівців із соціальної роботи щодо дотримання під час надання соціальних послуг Державного стандарту соціальної послуги кризового та екстреного втручання, затвердженого наказом Міністерством соціальної політики України від 01.07.2016 року № 716.

Під час навчання розглянуто основні поняття та терміни, які вживаються у стандарті. Зокрема, визначено, що  кризова ситуація – це ситуація, в якій з’являється набір травматичних подій, обставин, з яких людина не може вийти, не змінивши їх.  А кризове та екстрене втручання –  це термінове втручання в кризову ситуацію з метою негайного усунення або мінімізації наслідків такої ситуації, надання допомоги та підтримки, спрямованої на її подолання.

Соціальна послуга кризового та екстреного втручання полягає у забезпеченні якісної, оперативної, короткотривалої допомоги, захисту і підтримки особам, які переживають кризову ситуацію, у тому числі насильство в сім’ї, не можуть самостійно сформувати ефективні способи реагування та адаптації до кризової ситуації, а також в організації і застосуванні заходів щодо її усунення, мінімізації або подолання. 1620370646628

Шляхом дискусії та «мозкового штурму» фахівці обговорили застосування Державного стандарту у практичній роботі відділення соціальної роботи та відділення надання допомоги вдома: при роботі із сім’ями з дітьми у складних життєвих обставинах, родинах, де вчиняється домашнє  насильство, особами похилого віку тощо. Адже надзвичайно важливо вчасно надати допомогу в умовах кризової ситуації – усунути загрозу, небезпеку для здоров’я та життя отримувача соціальної послуги, надати психологічні підтримку, забезпечити базові потреби отримувача соціальної послуги.

У подальшому для фахівців із соціальної роботи заплановані проведення навчань щодо застосування Державних стандартів соціальних послуг у роботі.

Виїзд фахівців із соціальної роботи комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Ізяславської міської ради.

179964646_146497280763412_1837499784886119222_nДнями  відбувся виїзд фахівців із соціальної роботи комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»Ізяславської міської ради спільно із представником відділу «Служба у справах дітей» в сільську місцевість Ізяславської міської територіальної громади. 

Під час виїзду соціальною роботою охоплено 9 сімей в  трьох населених пунктахс.Клубівка,  с. Щурівці та с. Ревуха.

Надання соціальних послуг проводилось з метою попередження нецільового використання  державної соціальної допомоги при народженні дитини та виплат одиноким матерям, підвищення батьківського потенціалу сімей, в яких є ознаки неналежного виконання батьківських обов’язків.  Батькам  надано рекомендації щодо придбання необхідних для дітей продуктів харчування, одягу, взуття, засобів гігієни, постільної білизни та ін. Особливо наголошувалось на необхідності  приведення у  відповідність санітарно-гігієнічних норм проживання сімей та дотримання протипожежних норм при користуванні електроприладами та пічним опаленням помешкань. Також з батьками проводилась робота щодо профілактики негативних явищ, зокрема профілактика зловживання алкогольними напоями.180317039_146497264096747_8712096116394501967_n

Фахівцями із соціальної роботи надано консультації батькам щодо налагодження взаємостосунків з дітьми та необхідності придбання дитячих книжок та розвиваючих іграшок для всебічного розвитку дітей.

179636639_146497290763411_5795642357317860721_nОсобливий акцент у роботі, під час відвідування сімей, зроблено на необхідності дотримання правил особистої гігієни, дотримання соціальної дистанції в період поширення коронавірусної інфекції. Роботу в сім’ях проведено із дотриманням вимог карантину.

На межі вибору професії

IMG_20210429_103649_892Для досягнення успіху, побудови власної траєкторії розвитку індивіду необхідно здолати чимало зовнішніх перешкод, що потребує вміння впоратися із перешкодами внутрішніми. Такими “бар’єрами” можуть стати неподолані страхи, агресивність, духовне невігластво, лінощі, неправдивість, невдячність, егоїзм, невміння розрізняти категорії “добра” і “зла” тощо. Самостійна трансформація суб’єктом вищеназваних вад можлива лише за умови системного самопізнання.

Про самопізнання психолог Хмельницького міського Центру соціальних служб Олександра Коцюк розмовляла з учнями одинадцятого класу. Актуальність теми полягала в тому, що учні стоять на межі вибору професії. При чому  усвідомлення й оцінка людиною своїх думок, почуттів, інтересів, ідеалів, дій, їх мотивів, цілісне оцінювання себе і свого місця в житті орієнтують її у власній особистості, відкривають знання про себе та налаштовують особистість на вибір правильних пріоритетів та орієнтирів життя.

У Хмельницький громаді створено інклюзивно-ресурсний центр

178992869_3867600453288699_5643359328802988796_n (1)Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1, яка мета його створення в громаді? Яке основне завдання виконує центр? Хто з громади може звернутися до ІРЦ та чи є вікові обмеження в роботі? Як пройти комплексну оцінку розвитку дитини в ІРЦ? Як часто необхідно проводити комплексну оцінку розвитку дитини? Що таке психологічно-педагогічні та корекційно-розвивальні послуги? А також ряд інших запитань розглянули в процесі ZOOM зустрічі спільно з директоркою Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр №1 Ольга Рибак та колективом Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

За словами Ольги Рибак, метою створення  такого центру є проведення комплексної оцінки з визначення особливих освітніх потреб дитини, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками   дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей. А також взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.

 

 

23 квітня – Всеукраїнський день психолога

3З 2004 року, кожного 23 квітня, в Україні відзначають своє професійне свято психологи.

Робота психологів має велике значення в сучасному житті, для якого характерні стреси, переживання та складні життєві обставини.

Сьогодні великою цінністю є можливість бути почутим та отримати допомогу, відверто розповісти про свої почуття та проблеми, при цьому не боятися осуду.

У Всеукраїнський день психолога Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує, що у його штаті працюють два психологи, які надають безкоштовні послуги.2

Тетяна Заїка та Віталій Поліщук мають досвід роботи практикуючих психологів більш ніж 14 років. Досвідчені спеціалісти допоможуть Вам у вирішенні внутрішньо- та міжособистісних проблем.

Записатися на консультацію до психолога можна з понеділка по четвер з 9.00 до 18.15, а в п’ятницю – з 9.00 до 17.00 (обідня перерва з 13.00 до 14.00), за адресою: вул. Шевченка, буд. 26 (ІІІ поверх), каб. №№9, 10, або за телефоном: 91429.

23 квітня – Всеукраїнський день психолога

3З 2004 року, кожного 23 квітня, в Україні відзначають своє професійне свято психологи.

Робота психологів має велике значення в сучасному житті, для якого характерні стреси, переживання та складні життєві обставини.

Сьогодні великою цінністю є можливість бути почутим та отримати допомогу, відверто розповісти про свої почуття та проблеми, при цьому не боятися осуду.

У Всеукраїнський день психолога Кам’янець-Подільський міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді нагадує, що у його штаті працюють два психологи, які надають безкоштовні послуги.

Тетяна Заїка та Віталій Поліщук мають досвід роботи практикуючих психологів більш ніж 14 років. Досвідчені спеціалісти допоможуть Вам у вирішенні внутрішньо- та міжособистісних проблем.2

Записатися на консультацію до психолога можна з понеділка по четвер з 9.00 до 18.15, а в п’ятницю – з 9.00 до 17.00 (обідня перерва з 13.00 до 14.00), за адресою: вул. Шевченка, буд. 26 (ІІІ поверх), каб. №№9, 10, або за телефоном: 91429.

 

Співбесіда з роботодавцем – це важливий етап в пошуку нової роботи

IMG-93bae31ca3eed536576754838a92e63e-VЧасто успіх залежить від вміння показати себе з кращої сторони, справити гарне враження, переконати роботодавця в тому, що Ви саме та людина, яка йому потрібна. 20 квітня психологХмельницького міського  центру соціальних служб Оксана Каритун спільно з соціальним партнером Хмельницьким міським центром зайнятості провела ZOOM конференцію для осіб, які перебувають у пошуку роботи, за темою: “Психологічні особливості самопрезентації на співбесіді з роботодавцем”. В процесі роботи обговорили основні моменти співбесіди та роль позитивних професійних навиків та ефекту першого враження в процесі співбесіди.

У Хмельницькому відбувся інформаційний вебінар

IMG_20210413_152226_068Психолог Хмельницького міського Центру  соціальних служб Каритун Оксана взяла участь в “Інформаційному вебінарі для учасників АТО/ООС за участю юриста, адвоката та  психолога”, що організував Хмельницький міський центр зайнятості.
В процесі бесіди психологом Центру були повідомлені основні напрямки роботи та діяльності Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та надання безоплатної правової допомоги АТО/ООС.

У м. Кам’янці-Подільському підвели підсумки спільної роботи

Підвели підсумки спільної роботи

1 (9)Продовжується співпраця Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді із Кам’янець-Подільським міськрайонним відділом філії Державної установи «Центр пробації» у Хмельницькій області у сфері профілактики правопорушень серед молоді та дітей, які вже перетнули межу закону та відбувають покарання, не пов’язані із позбавленням волі.

13 квітня, під час планової наради, були підведені підсумки роботи обох Центрів за перший квартал 2021 року. Цього разу особливу увагу було приділено формам та методам взаємодії сторін щодо надання соціальних послуг жінкам, які засуджені до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі, та які виховують дітей.

До відома.

Протягом 1 кварталу 2021 року на обліку міськрайонного відділу «Центру пробації» перебувало 122 особи, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі, у тому числі 6 жінок.

Спільною профілактичною роботою Центрів охоплено 13 осіб з числа молоді до 35 років цієї категорії, у тому числі 1 дитина.