Здійснення маленьких мрій

20191218_184435 (1)  Новорічні свята – це справжня зимова казка для всіх, а особливо для дітей. Напередодні Дня Св.Миколая усі дітлахи чекають на подарунки та увагу дорослих, особливо діти позбавлені батьківського піклування. В Хмельницькому міському Центрі соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді вже стало доброю традицією – кожного року напередодні новорічно-різдвяних свят проводити цікаві заходи для дітей пільгових категорій (дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, вихованців дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей).
  18 грудня діти відвідали кінотеатр Мультиплекс де мали можливість безкоштовно переглянути мультиплікаційний фільм та отримали набори солодощів для смачного частування.
  «Новорічні свята символізують втілення дитячих мрій та віру у диво. Особливо це стосується бажань дітей, позбавлених у житті найважливішого – батьківського тепла та уваги. Тому турбота про дітей – це чи не найперший обов’язок дорослих. На Новорічно-різдвяні свята жодна дитина не повинна залишитись без подарунка,  уваги та теплого слова.

Привітальні листівки

  18 грудня для учнів 1- в класу ЗОШ 29, психолог Центру Каритун Оксана провела майстер-клас із виготовлення листівок до дня Святого Миколая із символом року “Мишками”.
0-02-0a-1ef7369570dbaa6c8ba8bc96e291877f7d4574aeb066ab22ea4da4ce143f5816_full 0-02-0a-2cce636b482a4d9fc8de1160ade3a97841b4b924e7a6917f6b574bf1d67bc246_full 0-02-0a-a2dfdb9fa1663074bf38c26680f0e1976f15e7830b073a69dc4bfdeab8be4b8d_full 0-02-0a-ed920b42ebe80b3fba85078f3f62bf1c2f4718446aad37811fdd5aac6d0c3cc3_full 0-02-0a-1c05147fba96946d6d75a209d2c5e1d30e5ea362d29808e2460ca6a59e3fdec6_full

Інформаційна лекція

0-02-0a-93767b2ab6d5c751cbfdf2237cf2e729bed25593eec76fb9c926da3717d83042_full  18 грудня 2019 року фахівцем із соціальної роботи була проведена бесіда із бригадою “Свята Варвара” – учасниками ООС, які тільки повернулися зі сходу у зв’язку з ротацією. Спеціаліст Центру розповіла про послуги, які надаються учасникам АТО та ООС.

Девіантна поведінка

0-02-0a-7582bf6436aa681056f9782f78df539f733545bada5084b49dfb8ff6ab821fd3_full  17 грудня 2019 року, фахівцями із соціальної роботи було проведено лекцію для учнів НВО№23 щодо попередження девіантної поведінки. Школярів ознайомили про юридичну відповідальність підлітків за адміністративні та кримінальні правопорушення, види покарань згідно законодавству.

Новорічне сяйво

  Працівники Центру 15 грудня в центрі міста, біля головної новорічної ялинки, створили казку для малят. Запросили мультиплікаційних персонажів, які розважали малечю, а наостанок кожна дитина отримала солодкий подарунок.

0-02-0a-4ec9628e25cc42f70f050383bdc8f747e6801e23d5c092dde71de7a09a2a7733_full 0-02-0a-8f010e1a9b4452f203a804edac29331872fefdcba4f858d220ac3e72d200129e_full 0-02-0a-58ad63b672c7330e2463f3e39e0cd631ab1b114fc0269ac251ad81887c56bd18_full

Чи варто розвивати емпатію у дитини

empathy2_i  Як часто ваші діти кажуть «дякую» або «вибачте» без ваших про те нагадувань? Чи буває таке, що вони сміються з чужого болю чи просто не зважають на почуття інших людей? Не поспішайте панікувати, що ваша дитина виросте жорстокою, адже, співпереживання та емпатію можна розвивати.

  Що таке емпатія?

  “Емпатія” – це здатність сприймати точку зору іншого і регулювати власні емоційні реакції відповідно до цього. Емпатія сприяє емоційній стабільності, стійкості, покращує здатність долати труднощі, налагоджувати соціальні зв’язки та підвищує загальний рівень задоволеності життям. Розвиток емпатії повністю лежить на батьках. Чому? Тому що співчуття – це не просто духовний розвиток дитини, а ще й вивчення взаємин між людьми. Діти починають придивлятися до оточуючих і вже намагаються проектувати їх емоції на себе, тобто шукати в них схожі переживання зі своїми почуттями.

  Важливість обіймів

  Давайте своїм дітям вдосталь фізичного контакту, Дослідження показують, що люди, яким вистачає обіймів, ніжних дотиків та інших подібних фізичних контактів, відчувають підвищення рівня окситоцину. Це, як вважають дослідники, сприяє покращенню здатності розпізнавати, розуміти і відкликатися на переживання інших.

  Поважайте особистість дитини

  Ставтеся до дитини як до особистості з власною точкою зору. Це дозволяє сприймати унікальні погляди таемоції Вашої дитини без будь-яких неточних припущень або проекцій. Це також допомагає прийняти думку про те, що “цілком нормально приймати унікальні ідеї та прагнення інших людей, їх бажання, переконання, почуття та думки”.

  Грайте разом в рольові ігри разом

  В одному з досліджень дітей попросили зобразити складнощі старості (одягнувши окуляри для імітування поганого зору і рукавички для стримування дрібної моторики), і вони в результаті мали набагато більше співчуття до людей похилого віку. Просто запитати дитину: “як би ти себе почував/ла, якщо….” є не настільки ефективним, як запропонувати побути у вказаній ситуації під час гри. Також можна прочитати насичену емоціями казку, а потім з дітьми обговорити кожного героя, описати їх риси характеру, підвести якийсь підсумок. Якби вміли говорити рибки, які живуть в акваріумі, і морські мешканці, що б вони могли повідати. Через рольові гри дитина вчиться перевтілюватися, при цьому розвиває душевність і таким чином починає розбиратися в емоційному світі іншої людини.

  Схожість з іншими

  Дослідження показують, що діти більш схильні проявляти емпатію до тих дітей, які схожі на них. Якщо Ваша дитина сердиться на свого молодшого брата через те, що він створює багато шуму, розкажіть, що коли їй самій було три роки, вона також любила видавати безліч звуків під час гри. Пояснюйте дитині соціальні передумови правил замість того, щоб погрожувати покараннями.  Вчіть її, що не треба бити інших, тому що це “завдає болю іншим”, а не тому що за це вона дістане покарання. Розкажіть їй про наслідки крадіжки на прикладі жертви, а не про те, як “злочинці потрапляють до в’язниці”.

  Приклад батьків

  Проявляйте емпатію до інших людей у присутності дитини. Показуючи ваше розуміння поглядів інших людей і проявляючи співчуття до їхніх ситуацій, ви моделюєте аналогічну поведінку вашої дитини. Книги, фільми та реальне життя можуть надати можливості для демонстрації власної емпатії. Поміркуйте разом про те, як наші почуття впливають на нашу поведінку Запропонуйте дитині пошукати зв’язок між тим, як вона відчувала себе нікчемною, коли отримала низьку оцінку, і тим, як через дві години після цього вона назвала свого молодшого брата дурним. Привчайте свою дитину неупереджено сприймати світ. Проявляйте емпатію до вашої дитини та навчайте її вирішувати проблеми навіть тоді, коли вона має негативні почуття. Дослідження показують, що діти більш схильні проявляти емпатію до інших, якщо їхні батьки проявляють співчуття і підтримують їх весь час, а не тільки тоді, коли вони засмучені.

Злочинне домашнє насильство

  Визнання домашнього насильства злочином, тобто його криміналізація, фактично почалася 11 січня 2019 року, коли набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами». Саме цей закон вніс зміни до Кримінального кодексу України, доповнивши його статтею 126-1 «Домашнє насильство».

  Домашнє насильство – умисне систематичне вчинення фізичного, психологічного або економічного насильства щодо подружжя чи колишнього подружжя або іншої особи, з якою винний перебуває (перебував) у сімейних або близьких відносинах, що призводить до фізичних або психологічних страждань, розладів здоров’я, втрати працездатності, емоційної залежності або погіршення якості життя потерпілої особи.

  Слід зазначити, що визначення «домашнього насильства» у Кримінальному кодексі дещо відрізняється від терміну, яке міститься у статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству». Зокрема, різниця полягає у наявності в переліку видів можливих насильств поряд з економічним, психологічним, фізичним такого, як сексуальне, проте дане діяння знайшло своє визначення у ст. 153 ККУ. Другою відмінністю є конкретизація відносин між кривдником та постраждалою особою. Звертаємо увагу, що кримінальне провадження щодо домашнього насильства відкривається стосовно особи, яку вже було тричі визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, за ст. 173-2 «Вчинення насильства в сім’ї, невиконання захисного припису або непроходження корекційної програм» Кодексу України про адміністративні правопорушення. За домашнє насильство як злочин, кривдник може бути покараний громадськими роботами, арештом на строк до шести місяців, обмеженням волі на строк до п’яти років чи позбавленням волі на строк до двох років. Крім того, особи, які вчинили домашнє насильство, будуть внесені до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі та зобов’язані пройти профілактичну роботу.

  Кожен, хто постраждав від домашнього насильства, здобуває право на безоплатну правову допомогу від держави. Це віднині включає безкоштовну допомогу адвоката.

Боротьба з ВІЛ- Снід

0-02-0a-90c78608946126e98270eca841088993487a1ddc8dea8fb6fa17464c83e6110b_full  Всесві́тній день боротьби́ зі СНІДом вперше відзначався 1 грудня 1988 року з ініціативи Всесвітньої організації охорони здоров’я, після того, як на зустрічі міністрів охорони здоров’я всіх країн прозвучав заклик до соціальної терпимості і розширення обміну інформацією щодо ВІЛ/СНІД. Фахівці центру в рамках цієї якції, провели профілактичну лекцію в ЗОШ 27 для учнів 9-10 класів.

Толерантне ставленні до осіб ВПО

78240671_184144719377713_5552884047866232832_o  3 грудня працівники читальної зали Хмельницька обласна бібліотека для юнацтва спільно з психологом Центру провели освітню гру для підлітків «Переселенська блуканина».
  Гейміфікація – сучасна форма роботи,яка набула популярності у всьому світі завдяки своїй ефективності.
  Гра “Переселенська блуканина” допомогла молоді краще зрозуміти усі проблеми, з якими зіткнулися вимушено переселені особи. Вона створена в першу чергу з метою покращення інформування громадян України про життя осіб, які постраждали від конфлікту на сході нашої країни, та були змушені тікати від війни та окупації. Учасники «блуканини» грають за переселенців та проходять різні етапи переміщення та інтеграції.
  Під час гри психолог Коцюк Олександра давала коментарі та пояснення щодо ситуацій, наводила приклади з реального життя. Після гри усі учасники моли змогу обговорити ситуації які подані у грі.

78555536_184144696044382_273534801951064064_o 78676288_184144839377701_1299594088009433088_o

«Ми Різні –ми рівні»

78573661_2389670877960868_3114774089093349376_o  4 грудня в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» у Навчально-виховному комплексі №10 психологом Центру було проведено тренінгове заняття для учнів 5-Б класу на тему: «Ми Різні –ми рівні».

  Метою заходу було донести важливість поняття «гендер» та виховання засад гендерної рівності та поваги до прав і свобод кожної статі. Дітям вдалося навчитися розрізняти основні поняття «гендер» та «стать», ознайомитися з сучасними гендерними стереотипами, а також розкрити прояви гендерної нерівності та як їх попередити.

78931202_2389670944627528_424464114555813888_n