Працювати в нових умовах

нарада (1)28 січня відбулася семінар-нарада спеціалістів Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за участі начальника відділу соціальних гарантій, компенсацій та у справах сім’ї Департаменту соціального захисту населення – Інни Комендацької. Оскільки тепер Центр обслуговує не тільки територію міста Кам’янця-Подільського, а й 12 сіл, які увійшли у Кам’янець-Подільську територіальну громаду, а також відбулося багато змін у законодавчих документах щодо оформлення та виплати державних соціальних допомог сім’ям з дітьми – запитань обговорили досить багато. Захід пройшов продуктивно та з урахуванням карантинних умов.

Використати свої переваги

IMG_20210128_102241_315Самопрезентація на співбесіді – грає вирішальну роль,тому обов’язково підготуйте її наперед!  Днями психологом Хмельницького міського Центру соціальних служб Оксаною Каритун , спільно з спеціалістом Хмельницького міського Центру зайнятості  Ганною Карварсарною    було проведено вебінар. Захід проходив на платформі ZOOM темою якого стала: Самопрезентація себе на ринку праці». В процесі вебінару особи,  що перебувають на обліку в Центрі зайнятості ознайомилися ефективними самопрезентаціями, оволоділи навичками ділового спілкування та співбесіди з роботодавцем впорядкували власні життєві цілі.IMG-962e495757aec0f60709609e66b08a13-V При завершенні заходу психолог наголосила: «Якщо ви бажаєте бути успішними на ринку праці, в першу чергу потрібно максимально використати свої переваги та мінімізувати свої недоліки».

Планувати своє життя дуже важливо, тому що наш план – це наш шлях

0-02-05-f414a8df8c92f9432e99e0604afe94ef8ce18472ce431ac7d25a0a165bad571c_full-001Планувати своє життя дуже важливо, тому що наш план – це наш шлях. Не маючи його, ми зіб’ємося зі шляху і застрянемо в заростях життя. Для кожної людини важливо будувати плани. Без цього до мети не наблизишся.
26 грудня психологом Центру Каритун Оксаною було проведено онлайн-бесіду в Zoom для неповнолітніх що перебувають у Хмельницькому слідчому ізоляторі на тему: “Як планувати своє життя та робити правильні висновки” В процесі обговорили важливість життєвих цілей і цінностей,а також провели вправу Колесо життя , де розглянули над якими сферами життєдіяльності зараз необхідно працювати.

Секрети виховання дітей

images (1)Ми просто не замислюємося яке безцінне слово. Адже воно може, як «вилікувати», так і «покалічити» людину. А якщо це твоя кровинка, для ниї ми готові зробити все, щоб вони були щасливі, здорові і успішні. Правда, не завжди і не у всіх це виходить. Проблеми вседозволеності і заборон.
Однак повне потурання бажанням дитини призводить до недисциплінованості, вседозволеності, досягненню мети за всяку ціну, можливо, навіть незаконною і аморальною. Це одна з крайнощів виховання. Перш за все, варто набратися терпіння і дати дитині самій досліджувати цей світ, лише застерігаючи його від небезпечних для життя експериментів.
Пояснюйте правила і норми поведінки спокійно з любов’ю і посмішкою. Адже в 5-6-річному віці у дитини формуються типи його поведінки, способи прийняття рішення, а також розуміння власних бажань і вольові зусилля на їх досягнення. Саме в цьому віці формується поведінки людини на все життя! Так формується майбутній життєвий сценарій людини. І від цього буде залежати його успіх або неуспіх у будь-якій справі.
Крім того, дитині іноді потрібно відмовляти, але при цьому пояснювати, чому вона отримує відмову від батьків. Однак важливу роль грають і інтонація, і почуття, з якими батьки пояснюють своєму малюкові причину відмови. Саме в ці, здавалося б, незначні для сім’ї моменти і закладаються типи поведінки малюка. Адже ви хочете, щоб ваша дитина росла вихованою, впевненою і успішною.
Матеріал підготовлено фахівцем із соціальної роботи О.Клепас

Як ставитися до людей, які вас дратують? З вдячністю!

23115054-1500x750Немає нічого гірше, ніж спілкування з людиною, яка вас відверто дратує. Можливо, це колега, дозволяє собі отруйні ремарки, ваша вперта теща чи навіть рідний брат, з яким у вас стосунки любові і ненависті протягом багатьох років. Між іншим, багато духовних наставників вважають, що в нашому житті з’являються такі ситуації, щоб навчити нас чогось важливого. Так, що у вас є шанс перетворити присутність дратівливих людей в щось корисне для вас же самих.
Подумайте про людину, яка шалено вас дратує. Чому ви можете в неї навчитися? Визначення власних кордонів? Вміння постояти за себе? Просто подумайте. Ви не зобов’язані всім догоджати і подобатися. І, цілком можливо, ваш неприємний знайомий або друг, таким чином, вчить вас, як вам змінитися самому.
Розібравшись у собі, що вас дратує в конкретній людині, вам стане легше зрозуміти, як вести себе не потрібно, і що дійсно ранить і зачіпає інших людей. Ви станете кращою версією самого себе і позбудетеся від власних недоліків, навчившись бути м’якшим, тактовнішим і спокійнішим. Саме такий контраст дасть вам повну картину того, як ставитися до людей-подразників, і як на них реагувати (якщо взагалі реагувати). Людина-подразник фактично покаже вам інший напрямок взаємодії з тими, які вас оточують, найефективніший і найякісніший.
Це жахливо засмучує, коли ви хочете допомогти комусь, а вашу допомогу не сприймають, не чують або не цінують. Вас дратує друг,  який постійно ниє про свою жахливу роботу, але абсолютно не бажає звідти звільнятися. Або ваш начальник, який ніколи не стане на захист підлеглих, але перед вище стоячими босами поводиться підлесливо. Або родич, якій постійно жаліється на зайву вагу, але ні за що не погоджується перейти на здоровий раціон харчування. Не давайте їм непрохані поради. Люди, які дратують, які застрягли в циклі жертви, зайвий раз підкреслюють той факт, що все, що ми можемо контролювати, – це ми самі. Подумайте про власну енергію і нерви, які ви можете зберегти і зберегти для себе.
Виробіть відсторонене ставлення до таких людей: з часом вони почнуть вас веселити. Ну і, звичайно ж, не забувайте дякувати життю за їх присутність – тому, що вони можуть бути вашими «життєвими завданнями». Вони вам дані, щоб вивчити уроки і зробити свою власну роботу над помилками.
Автор: Фахівець із соціальної роботи Альона Закорчевна

Обережно! Нові види шахрайства

ib-eks883thi_3d40b780Закінчилися новорічні свята і період канікул, ми повертаємося до робочих буднів. Але, разом з тим, активізувалися і шахраї. Цього тижня користувачі месенджерів почали отримувати повідомлення про подарунки у вигляді купонів від мережі АТБ на суму від 500 до 5000 грн. та подарунки у вигляді техніки і грошей від Xiaomi. Останнє посилання особливо активно шириться користувачами-дітьми у чатах, де вони спілкуються.
Перейшовши за посиланням, жертва схеми вирішує, що ніякої загрози немає, адже в повідомленні згадується назва торговельної мережі або виробника техніки, які мають відоме ім’я. Натиснувши на посилання, переходимо на створений сайт, який оформлений у фірмових кольорах “АТБ” або Xiaomi, хоча він й не має ніякого стосунку до компанійЗвертайте увагу –  на підставному інтернет-ресурсі шахраїв є дрібний напис: “Представлений бренд не має ніякого відношення до організаторів даної акції! Акція діє до 1 лютого 2021 року”.  Текст повідомлень викладений з помилками і безграмотно, швидше за все, створювався за допомогою прямого перекладу онлайн-перекладачем. Цей ресурс навіть розміщений на безкоштовному домені.21_600
Після короткого опитування, де потрібно заповнити простеньку анкету, відповівши на три запитання: стать, чи відвідуєте магазини АТБ/користуєтесь продукцією Xiaomi, яким месенджером користуєтеся найчастіше. Базуючись лише на цих запитаннях, агрегатор нібито перевіряє чи не заповнюється анкета повторно, і після цього видає нове вікно. Там потрібно відкрити коробочки, в яких може бути приз. Звичайно, перші спроби — невдалі, а на третю “неочікувано” щастить — ви “виграєте” 5000 грн або омріяний обраний гаджет. Після цього сайт просить зайти в той самий месенджер ,який ви позначили, як найбільш використовуваний. Перейшовши в месенджер через сайт, ви стаєте ланцюжком розсилки шахрайського спаму.
Тому варто пам’ятати, що захиститися від подібного роду шахрайства можна тільки в разі, якщо не втрачати пильності. Для цього слід лише запам’ятати три прості речі:
  1. Акції з масової роздачі грошей, гаджетів, автомобілів і безкоштовних компанії з відомим іменем не влаштовуютьТаку інформацію завжди потрібно перевіряти на офіційних сайтах.
  2. Не здійснюйте перехід на власний акаунт у месенджерах з невідомих сайтів та не поширюйте непідтверджену інформацію з активними посиланнями.
  3. Шахраї діють, базуючись на відчуттях жертви, що все потрібно робити швидко. У поспіху багато людей піддаються емоціям, не помічаючи, що не одержують, а втрачають.
  4. Періодично перевіряйте листування дітей у соціальних мережах, пояснюйте необхідність бути пильними та радитися з батьками про участь у будь-яких акціях та лотереях.
Інформація підготована провідним юрисконсультом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
Надією КРЕЩУК

АНТИПСИХОКОВІДНЕ ЩЕПЛЕННЯ

     ФОТО для Що почитати та подивитисьДрузі та підписники сторінки ХМ ЦСССДМ, поки до нас «доїжджає» рятувальна китайська вакцина від ковіду, я вирішіла, не чекаючи, запропонувати Вам свою власну – антипсихоковідну)) Отже, «комбінувала» я її з порад наших хмельничан. Багатьох з  них ви, мабуть, знаєте чи щось про них точно чули. Дехто можливо, стане вашим фб-другом в подальшому. Байдужим точно не залишиться ніхто, тому що всі вони – цікаві, творчі особистості , готові «прищепити» вам любов до життя!
Сергій Толстіхін – громадський діяч, знаний веломандрівник, який закликає в своєму профілі – «Будь терплячий і відповідальний» ( що є наразі дуже актуальним))
«Час карантину вивільняє досить немало часу, який можна присвятити цікавый книзі або цікавому фільму. В моєму випадку і книгою, і фільмом виявився один і той же твір – “Марсіянин” Енді Вейра. Справа в тому, що я захоплююсь діяльністю одного американського підприємця Ілона Маска. Мене дуже захоплюють і дивують усі його проекти, зокрема SpaceX. Ілон впевнений, що ще в цьому десятилітті людство потрапить на Марс. Я, щиро кажучи, не дуже в це вірю, але хотів би дожити до цього моменту)) Спочатку я з захопленням прочитав книгу “Марсіянин”, в якій Енді Вейр, котрий був дотичний до реальних космічних розробок – досить детально з технічно-наукової точки зору описував різні аспекти перебування людини на Марсі. А потім ще й на додачу подивився екранізацію «Марсіанина» з Рідлі Скотом. Усім раджу)»
Ще один експерт – також досить відомий хмельничанин Микола Палига – музикант, поет, письменник і лектор, маестро некромант в Домі Химер)) та володар клавіш в «Панацея» (саме так він себе називає у  своєму профілі ФБ), teacher в Комп’ютерна Академія “IT Step”…. ну, ви вже бачите – людина різностороння. Так от, його рекомендації на всі карантинні часи, як то кажуть: «Під час карантину почитайте щось казкове: «Маленького Принца», (найвідоміший твір Антуана де Сент-Екзюпері)  «Алісу» (персонаж Льюїса Керрола), або «Керамічні Серця» Наталії Матолінець, а якщо є бажання зануритися в сни та відчути себе справжнім онейронавтом, тоді вам обов’язково варто прочитати “Книгу живих неістот” Євгена Ліра, Кшисі Федорович і Нати Фріден.
     Під час карантину подивіться: мультфільм “Навсікая з Долини Вітрів” Хаяо Міядзакі. На мою думку саме те, що потрібно. 228-й фільм з 250 кращих за версією IMDb)) Творчість Міядзакі поза трендами: занадто багатогранні персонажі, занадто складні сюжети щоб подумати…можливість регулярно передивлятися. Естетично приємні, ескапізмічні анімешки. Музика Дзьо Хісайсі – окрема тема). Ще гляньте «Твоє Ім’я» 2016р. Макото Сінкая (як його ще називають «другий Міядзакі»)»
     Наступні дружні рекомендації від  Анастасії Площинської, юристки, адвокатки, виконавчої директорки в ГО “Подiльська правова лiга”. Як і належить фахівцю з юриспруденції, вона була лаконічна і конкретна: «Почитайте книги Джона Кехо “Квантовий воїн” та “Підсвідомості все підвладне”, Ірини Хакамади “Дао життя”. Подивісться фільм “Мирний воїн” та мультфільм “Душа”.»
     Напевно ви думали, що музиканти читають лише партитури? А от і ні! Відомий хмельницький музикант Антон Вараниця з радістю поділився своїми антипсихоковідними рецептами, коментуючи карантинний період так: «Через сьогоднішні обставини у багатьох з’явилось більше вільного часу який можна перетворити як мінімум у саморозвиток!
     Під час карантину почитайте «Чому ми такі» Отто Крегера. Допоможе краще розуміти людей з різними характерами та просто різним стилем поведінки – як в любовних та сімейних стосунках,  так і на роботі тощо.
     Також цікава книга «Трансферинг реальності» Вадима Зеланда. Допоможе скерувати життя та життєві ситуації в позитивне русло.
     Подивіться «Сіль Землі» (інша назва «Фотограф» з Рібейру Салгаду). Фільм добре розкриває реальний стан речей на Землі в наш час, разом з тим дуже гарна зйомка та фото!
     Інформативним буде фільм «Реальна ціна моди», який  показує споживацьке ставлення людства до речей, одягу та людської праці! Всім раджу до перегляду. Розвивайтесь під час карантину, поки є більше часу на це!» – бажає  Антон.
     Андрій Мейхер – здавалось би пересічна людина…Але коли ви хоч раз побуваєте з ним на авторських екскурсіях  Хмельничиною (Тарноруда, Кам янець Подільський – то зрозумієте, що він фанат рідного краю. Сам про себе каже:  «Та я ше поки дисертацію не захистив, то може просто краєзнавець,  громадський активіст». Але його рекомендації свідчать про те, що він має різносторонні захоплення.  Як зясувалося – Андрій вже другий експерт, який радить анімацію японського режисера мультиплікатора Міядзакі: «Обожнюю японську анімацію, тому рекомендую її. Я люблю його роботи і просто від них у захваті! Завдяки історіям відкривається великий світ і багатство образів: «Вітер дужчає» 2013 р. про короткозорого хлопчика Дзіро, якому наснився дивний сон…., «Ходячий замок»,- про події, що розгортаються в паралельному світі, «Мій сусід Тоторо» – анімація для дітей. Це краще зі світу аніме шо тільки можна знайти! Ви будете мати пару вечорів естетичної насолоди».
     Тетяна Матвійчук – психологиня також охоче відгукнулась на прохання поділитись враженнями від прочитаного чи побаченого на екрані і рекомендує переглянути фільм “Перед класом”, який викликав у неї неймовірні емоції радості, задоволення та вдячності головному актору та сценаристам за розкриття актуальної теми – відношення до дітей з особливостями розвитку та ставлення таких людей до власного захворювання.  Головний герой – чоловік із синдромом Туретта, який прийняв свою хворобу і прагнув до самореалізації, не зважаючи на неї. Це важкий період у його житті, але він досягнув своєї мети – став креативним та чуттєвим вчителем, якого полюбили діти. Щирість, відвертість, чуйність та впевненість – важливі речі, яким навчає цей фільм.
     Батькам рекомендує прочитати  книгу Анни Гресь “Діти і гаджети”. «Гаджети набирають популярності і забирають багато часу не тільки у дітей, але і у дорослих. Чому діти “тікають” у комп’ютерні ігри та у мережу, які особливості розумної взаємодії з ними, що робити у випадку виникнення залежності… Тут є відповіді на більшість питань. А загалом – просто, доступно і емоційно».
     Запитувати Катерину Чабан – директора  Хмельницької  обласної  універсальної  наукової бібліотеки про одну книжку і один фільм – було точно смішно)) Людина, яка щодня живе в царстві книжок, ексклюзивного зібрання медіа-фондів, унікальних ексклюзивних видань, не могла обмежитися такою малістю. Лише перелік поспіхом у телефонній розмові усього спектру послуг, які надає щодня наша унікальна  ХОУНБ потребував добрячих 9 хвилин часу!))  І усі ці друковані, електронні, зоображувальні скарби пані Катерина, як керівниця цього поважного закладу і давнього ділового партнера ХМ ЦСССДМ,  мусить  хоча би пробігти очима, або прискіпливо вичитати, проаналізувати!  Ось лише частковий перелік послуг, які надає біблотека:
– довідково-пошуковий апарат електронного каталогу; віртуальні виставки; постійне оновлення і поступлення нових книг; дитячі література, розвивальні ігри, аудіоказки; консультації в пошуку та виборі джерел інформації шляхом звернення до Віртуальної довідки; приймання замовлень на електронну доставку документів; віддалене користування документами із фондів бібліотеки; медіа- та фільмотека; доступ до ресурсів eLibrary USA надається користувачам Хмельницької ОУНБ за сприяння Посольства США в Україні; можливість доступу до платформи Web of Science та до найбільшої бази рецензованої літератури Scopus згідно з Договором із Державною науково-технічною бібліотекою України, консультація з роботи із цими базами даних  у відділі наукової інформації та бібліографії; освітні серіали з навчань цифровій грамотності пропонує онлайн-платформа «Дія. Цифрова освіта»; відкрито доступ до повних текстів газет з архіву української періодики онлайн LIBRARIA.
     Катерина Анатоліївна розповідала про бібліотечні можливості з таким захопленням, що я точно зрозуміла – навіть у періоди карантину хмельничани не нудьгуватимуть!  До того ж – на сайті бібліотеки є і свої навігатори в темах «Що почитати та подивитися». Заходьте на сайт та сторінку ХОУНБ у фейсбуці та користайте на здоровя!
     Ну і, звісно, рекомендація від мене.
Один фільм: вирішила, (як справжній фанат документального кіно), що це – «Чистильщики» (The Cleaners), 2018р. Тема, яка наразі актуальна, як ніколи: хто ці специфічні чистильщики, які щоденно позбавляють всесвітню павутину від великої кількості “небажаного” контенту. І хто саме вирішує, що можна незворотньо  видалити без відома мільйонів користувачів? Як вони живуть? І чому вони час-від-часу  помирають?
Одна книжка: напевне, це буде легка і мила підліткова історія «Містраль» італійської письменниці Анджели Нанетті. Вона, як ніхто, знається на психології підлітків і написані для них понад 20 книжок (на жаль, не всі у нас перекладені), свідчать про це. Вперше, я познайомилась з авторкою у книжці «Мій дідусь був черешнею». Ця книжка настільки зворушила мене і нагадала власне дитинство, що викликала бажання продовжити знайомство з творчістю Анджели. «Містраль»  – історія  зростання та пошуку себе головного героя, хлочика-підлітка  одноіменної книжки. Вона допоможе вам щось більше зрозуміти про власні почуття і зрозуміти почуття ваших дітей без огляду на роки.
   І це наразі усі рекомендації для тих, хто нудьгує в карантині. Бажаю Вам здоровя та гарного імунітету!
Провідний психолог ХМ ЦСССДМ Джал Антоніна.

Як живе молодь України у період COVID-19: дослідження, статистика, роздуми.

Без названияОбмеження спілкування, різка зміна стилю життя, формату навчання та зайнятості, залученості до громадської діяльності, вплив на здоровя, та багато інших змін засвідчили про вразливість молоді через  пандемію, спричиненою поширенням коронавірусної інфекції COVID-19.

     Наприкінці 2020 року Соціоінформ, Інститут міста та Львівська організація МолоДвіж Центр на замовлення ПРООН в Україні провела соціологічне дослідження «Як живе молодь України під час COVID-19?».

     Тема роботи – виявлення настроїв молоді упродовж пандемії у різних сферах їхнього життя.

     Проведене дослідження досить грунтовне: 10 фокус-групових дискусій; опитано 1200 осіб, віком 14-35 років, у всіх областях України, що під контролем української влади. Анкетне опитування проведене методом CAPI; глибинні інтерв’ю з фахівцями та фахівчинями у сфері молодіжної політики в Україні.

     Фокус дослідження: 9 сфер життя молоді – освіта, матеріальний стан та зайнятість, бізнес, партисипація, охорона здоров’я, охорона довкілля, безпека та соціальна згуртованість спортивні практики молоді, молодіжні ініціативи, інформаційна безпека, а також комунікація із соціальними інститутами та оцінка загальної ситуації в країні.

Основні результати дослідження:

·        35,3% молоді припускають, що пандемія штучно створена проти 34,3% тих, хто вважає, що пандемія є реальною загрозою;

·        56,9% молоді вважають, що організація навчального процесу під час пандемії погіршилася;

·        72,4% батьків зауважили, що стали витрачати більше часу на навчання дітей, та 58,6% вказали, що це було складно;

·        50,3% молодих людей мають переважно негативні оцінки щодо подальшої ситуації з COVID-19, але повернутися до суворого карантину готова лише третина молоді України;

·        69% респондентів повідомили про погіршення засвоєння та сприймання навчального матеріалу з початку запровадження карантину;

·        66,5% активних на ринку праці молодих людей скористались можливостями та диверсифікували свої вміння для того, аби адаптуватися до наслідків пандемії;

·        45,9% молоді нарікає на погіршення емоційно-психологічного стану, зокрема через високу частоту стресових ситуацій та порушення звичного режиму сну.

Слід зауважити і додаткові ризики для для молоді на ринку праці.

·       Молодих людей, що мали б переходити від навчання до роботи, вже називають «lockdown generation», тобто «поколінням локдауну». За прогнозами МОП, для молодих людей виникають ризики бути виключеними з ринку праці або «відкладати» вихід на ринок праці — зокрема через кризу в сфері освіти. Адже чотири з п’яти (79%) серед тих, хто навчалися, були змушені зробити перерву у навчанні; частина з них залучені до дистанційного навчання, яке, втім, не завжди відбувається достатньо ефективно. Молоді люди й у кращі часи мають більшу ймовірність бути не зайнятими або ризикують мати менший заробіток і бути звільненими у першу чергу, а також частіше працюють у неформальному секторі.

·        Вже зараз виникла потреба створення спеціальної програми для підтримання зайнятості молоді, яка не працює і не навчається, щоб пом’якшити складнощі переходу на ринок праці під час кризи.

·        У попередні роки до Державної служби зайнятості щорічно зверталися орієнтовно тільки 5-7% молоді, більшість шукали роботу самостійно.

     Програма для підтримки зайнятості молоді під час пандемії коронавірусу — це хороша інвестиція, адже вона могла б допомогти пом’якшити довгострокові наслідки коронакризи для продуктивності праці. Прикладом комплексної програми, на який варто звернути увагу, є програма ЄС, що була створена у 2013 році і спрямована на молодих людей у віці від 15 до 29 років. У програмі можуть зареєструватися молоді люди, які завершили період формального навчання і не працевлаштувалися протягом 4 місяців — для них програма пропонує можливості працевлаштування, продовження освіти, стажування, індивідуального консультування та наставництва.

     Всі ці виклики стають викликом для влади, державних установ, зокрема і ХМ ЦСССДМ, і змушують нас швидко вживати заходів,  покликаних  допомагати сімям  та молоді, аби зменшити негативний вплив пандемії.

     Які це мають бути заходи Які знання та навички необхідні кожній молодій людині, щоб адаптуватися до нових реалій та брати активну участь у житті своїх громад? Що турбує та про що мріє і на що сподівається  молодь, яка стала частиною розширеної територіальної громади міста Хмельницького після нещодавної реорганізації?…

     Відповіді на ці та багато інших запитань, які виникатимуть в подальшому, ми спробуємо шукати разом з вами – наша  молодь, наші відвідувачі, партнери, влада, громадянське суспільство, експерти з питань молодіжної політики.  Запрошуємо  вас усіх до діалогу, рефлексуйте на ці статистичні дані, якими ми поділилися, надсилайте свої коментарі, озвучуйте свої проблеми, потреби, інтереси – лише так ми разом зможемо планувати нашу спільну роботу, наше життя та залучати молодь у життя громади в нових карантинних та пост-карантинних умовах  і давати їй можливість впливати на прийняття рішень.

     Отримані дані можуть бути цікавими фахівцям, які працюють з молоддю та самій молоді для розуміння процесів, що відбуваються та планування життя в нових умовах вже зміненої реальності.

     Ділимося з вами також посиланням на нещодавно створений Перший молодіжний канал.

Це цікавий і корисний ресурс для обміну досвідом, отримання нових мотивуючих  ідей. В цьому випуску за посиланням – https://www.youtube.com/watch?v=Gaa3U_RWFZc&list=PLAgSNULK1lAM-x17u76mCjjenHyMr3afF&index=4&ab_channel=YouthWorkerUkraine розмова на актуальну тему – «Як перехитрити карантин». Своїм досвідом та напрацюваннями діляться молодь та фахівці з інших міст та регіонів України.

Підготувала – провідний психолог ХМЦСССДМ – Джал А.А

Патронат над дитиною

IMG_20210118_134940_257 (1)Патронат над дитиною – це професійна комплексна послуга, яка передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію в сім’ї патронатного вихователя дитини, яка опинилася у складних життєвих обставинах, та одночасне надання спеціалістами інтенсивних підтримуючих послуг її батькам для вирішення проблем, які призвели до розлучення з дитиною. За детальною інформацією звертайтеся в Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за номером 068 729 60 29IMG_20210118_135005_805

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – як допомогти дитині:

IMG_20210118_090250_149ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – як допомогти дитині:
1. Скласти чіткий розклад / режим.
Стабільність і зрозумілість — це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. А адже саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся дотримувати режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.
2. Організувати робочу зону.
Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло — яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.
3. Організувати форму.
Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг. Це якась уніформа, що допомагає не забувати, де ти і що ти робиш.
4. Робити перерви.
Фокус уваги школяра на відеоконференції / уроці 20 хвилин. Не більше. У старших школярів 30 хвилин і то у разі внутрішньої мотивації й інтересу до предмета. Скільки триває видеоурок? 40? 45 хвилин? Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах).
Братися до виконання домашньої роботи, яку чомусь задають в онлайн-школі, доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.
5. Заохочувати спілкування з однолітками.
Провідна діяльність школярів середніх і старших класів — це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші) звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.
Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками.
6. Знизити очікування і вимоги.
Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і вчитися як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина / дочки погіршилася — НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками.
Дітям складно. Якщо ми ще будемо стояти у них над душею, вимагаючи тільки позитивних оцінок, то це посилить їхню тривогу, погіршить стосунки з ними.
Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переосмислення своїх вимог стосовно дитини.
7. Мотивувати і помічати успіхи.
Не змушуємо дитину, а мотивуємо! Водночас не забуваємо відзначати її успіхи. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.
Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.
Автор: заступник директора Гуранська Тетяна