«Що робити, щоб тебе не принижували»

1Захід під такою назвою відбувся в рамках  Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» для учнів Хмельницького ВПТУ-25.  Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав особи.
2 (2)Про це та інші важливі теми  спілкувалися з учнями першокурсниками навчального закладу: як діяти в небезпечній обстановці при нападі, як реагувати на жартівливі зневажливі висловлювання на свою адресу, чому небезпечно терпіти образу, що таке правило згоди, чи легко покликати на допомогу в небезпечній обстановці – ці та інші запитання, перегляд відеоматеріалу та презентації допомогли учням краще засвоїти матеріал та запамятатися.
Бесіду підготувала і провела провідний психолог ХМЦСССДМ Джал Антоніна.

Надмірна опіка над дитиною та її наслідки

unnamed (2)Батьків у всьому світі хвилює, як правильно виховувати дитину, оскільки правильне виховання допомагає розвинути її особистісні якості й готує її до виживання в конкурентному світі. Правильнеповодження з дитиноюдисциплінує її. Таким чином, вона вчитьсяповодитися відповідно до соціальних норм. Батьки є для дитини прикладом для наслідування і її першими вчителями. Крім того, важливу роль у вихованні дитини має гармонійнадомашня атмосфера. Сучасні батьки знають про різноманітніметоди виховання дітей, але чомусь не застосовують їх на практиці. Вони вважають, що деякі методи для дитини занадто суворі.Надмірнаопіка батьків – це надмірний захист, надмірназалученість у справи дитини й зайвапоблажливість до неї:
  • коли батьки надмірнозахищають дитину, вони стежать за її найменшими діями, тим самим обмежуючи її свободу. Вони дуже стурбованібезпекою своєї дитини, тому навіть із дитини підліткового віку можуть буквально не спускати очей, щоб тримати ситуацію під контролем;
  • батьки, які втручаються у справи дитини, живуть її життям замість власного. Вони вважають, що задоволення потреб дитини та забезпечення її майбутнього – єдина мета їхнього життя;
  • надтоуважні батьки мають звичку постійно давати дитині застережливі інструкції, ніби дитина нічого не здатна зробити самотужки.
    Діти можуть різкореагувати на надмірнуопіку батьків. Дитина порівнюєповедінкувласних батьків і батьків своїх однолітків. При цьому поведінка її батьків може дратувати дитину. Розгляньмо основні наслідки впливу на дитину надмірноїбатьківськоїопіки, що можуть негативно позначитися на її розвитку:
  • батьки не дозволяють дитині отримуватинеобхідний досвід у різних ситуаціях. Вона не стикається з труднощами, які готують її до подальших життєвих ситуацій;
  • у дитини виникають думки про те, що світ небезпечний, що вона не виживе в ньому без підтримки батьків. Таким чином, надмірнаопіка формує в дитини негативні настанови;
  • якщо батьки надмірноопікають дитину вдома, вона очікує того ж і поза сім’єю. Коли вона не отримує такої ж підтримки поза домом, то стає пригніченою;
  • надмірнаопіка може псувати дитину. Іноді батьки виконують усі її необґрунтованівимоги, вважаючитакуповедінку правильною. Однак вимоги дитини зростають. Потуранняпримхамробить дитину щасливою лише на декілька днів, але псує її на все життя.
Як уникнути надмірноїопіки:
  • почніть із того, що зменшіть свою підтримку, яку ви надаєте дитині, у всіх ситуаціях;
  • не давайте дитині чіткихінструкцій щодо виконання завдань, обмежтесязагальнимирекомендаціями. Запропонуйте дитині ідею, як виконати завдання, а не робіть усе за неї;
  • дозвольте дитині стикнутися з новими для неїтруднощами. Це розвине в неї впевненість у собі перед життєвими проблемами;
  • відповідальне виховання є найкращим способом стати ідеальними батьками для вашої дитини.
Дотримуйтеся наведенихвище рекомендацій, і ви зможете забезпечити своїй дитині щасливе й безпечне майбутнє.

«Вікові психо-фізіологічні особливості школярів»

Батьківські збори ЗОШ 21 -1Провідний психолог ХМ ЦСССДМ  Джал Антоніна 1 та 3 грудня 2020 р. провела дві зустрічі з батьками учнів молодшого та старого шкільного віку в ЗОШ 21 м. Хмельницького на актуальну тему «Вікові психо-фізіологічні особливості школярів»
У розвитку дитини є етапи більш-менш спокійні і кризові. До останніх відносять вік молодших школярів та перехід в середню школу.
На розвиток кризи впливають сукупність біо-, соціо-, психологічних факторів: вікові особливості дітей, загальний стан здоров’я, зростаючі розумові, психологічні і фізичні навантаження, пов’язані зі школою, а також психологічне благополуччя в родині, численні виклики соціуму.Батьківські збори ЗОШ 21 -2
Вікові особливості дітей в кризові періоди пов’язані з серйозною  зміною дитячого мислення. Цей фактор у  зв’язці зі шкільними навантаженнями, великою відповідальністю призводить до напруження між дітьми і їх батьками та в шкільному середовищі. Це і є кризи відповідного віку. Але боятися їх  не потрібно. Якщо ознайомитиися з проблемами розвитку дітей і шляхами корекції поведінки та взаємин в сімї, школі, то можна зберегти здоровя, сформувати взаємну довіру між батьками та дітьми і  знайти правильні методи виховання на відповідному етапі.
Презентація, відеоматеріал, надана інформація  доповнили знання батьків та присутніх вчителів і зацікавили їх до подальшої співпраці.

Які права та обов’язки мають усиновлювачі?

Family13Які права та обов’язки мають усиновлювачі?  
Процедура усиновлення в Україні не є складною, особливо у порівнянні з європейським країнами. Але не кожне подружжя готово до такого відповідального кроку – прийняти у свою сім’ю дитину, яка стане дочкою чи сином. І тут справа не лише в юридичних тонкощах процедури усиновлення. Виникає багато інших запитань. Якщо рідні батьки «передумають», чи зможуть вони забрати дитину в усиновлювачів? Чи можна відмовитися від усиновленої дитини?
Усиновлювачі зобов’язані:
  • особисто забрати дитину із закладу чи сім’ї, в якій вона виховується, в присутності представника служби у справах дітей після пред’явлення копії рішення суду про усиновлення;
  • давати можливість представникам служби у справах дітей за місцем проживання усиновлювачів здійснювати контроль за цільовим використанням допомоги при усиновленні дитини;
  • надавати можливість представникам служби у справах дітей за місцем свого проживання спілкуватися з дитиною та здійснювати нагляд за умовами її проживання і виховання;
  • повідомляти про зміну місця проживання усиновленої дитини службу у справах дітей, яка здійснює нагляд за умовами проживання і виховання усиновленої дитини.
Усиновлювачі мають право:
  • на першочергове влаштування в сім’ю дитини, яка є рідним братом або сестрою раніше усиновленої ними дитини;
  • в інтересах усиновленої дитини, для підтримання родинних стосунків між братами та сестрами після усиновлення, якщо усиновлення для дитини не є таємним, отримати інформацію про наявність у неї братів, сестер та місце їх проживання;
  • особа, яка подала заяву про усиновлення, може виявити бажання бути записаною у Книзі реєстрації народжень матір’ю, батьком дитини або повнолітньої особи;
  • особа, яка подала заяву про усиновлення, може виявити бажання змінити відомості про місце народження та дату народження дитини;
  • усиновлювач має право на таємницю усиновлення.
Чи отримують усиновлювачі якісь додаткові права?  
23 вересня 2008 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України № 573-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сімей, які усиновили дитину з числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування», яким запроваджено наступні додаткові права та гарантії у зв’язку з усиновленням дитини, зокрема:
 – право на отримання одноразової оплачуваної відпустки тривалістю 56 календарних днів  (70 календарних днів – при усиновленні двох і більше дітей) без урахування святкових і неробочих днів після набрання законної сили рішенням про усиновлення дитини (якщо усиновлювачами є подружжя − одному з них на їх розсуд);ü  право на грошову допомогу при усиновленні дитини у розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні дитини (41 280 гривень). У разі усиновлення двох і більше дітей допомога надається на кожну дитину. Допомога при усиновленні дитини призначається на підставі рішення про усиновлення дитини.
Чи можна відмовитися від усиновлення?
Законодавство України не містить прямої норми, яка б передбачала право усиновлювачів на відмову від усиновленої дитини. Однак, усиновлення може бути скасоване або визнане недійсним в судовому порядку.  
Так, ст. 240 Сімейного кодексу України передбачає, що право на звернення до суду з позовом про скасування усиновлення чи визнання його недійсним мають:
  • батьки дитини;
  • усиновлювач;
  • опікун, піклувальник;
  • орган опіки та піклування;
  • прокурор;
  • усиновлена дитина, яка досягла чотирнадцяти років.
Усиновлення може бути скасоване за рішенням суду, якщо:
1) воно суперечить інтересам дитини, не забезпечує їй сімейного виховання;
2) дитина страждає недоумством, на психічну чи іншу тяжку невиліковну хворобу, про що усиновлювач не знав і не міг знати на час усиновлення;
3) між усиновлювачем і дитиною склалися, незалежно від волі усиновлювача, стосунки, які роблять неможливими їхнє спільне проживання і виконання усиновлювачем своїх батьківських обов’язків.
Увага! Скасування усиновлення не допускається після досягнення дитиною повноліття.
Однак в окремих випадках усиновлення може бути скасоване після досягнення дитиною повноліття, зокрема:
  • якщо протиправна поведінка усиновленого, усиновлювача загрожує життю, здоров’ю усиновлювача, усиновленого або інших членів сім’ї;
  • за взаємною згодою усиновлювача і усиновленого або на вимогу одного з них, якщо сімейні відносини між ними не склалися в судовому порядку.
Якщо рідні батьки «передумають», чи можуть вони забрати дитину в усиновлювачів?
Батьки забрати дитину не можуть, однак, як вже зазначалось вище, серед осіб, які мають право на звернення до суду з позовом про скасування усиновлення чи визнання його недійсним є батьки усиновленої дитини. У разі скасування усиновлення відновлюються права та обов’язки між дитиною та її батьками та дитина передається на їх виховання.

У кам’янці відбулося Zoom онлайн-засідання «круглого столу»

129198634_3444551498992869_8326135152725923122_nДнями, напередодні Міжнародного дня людей з особливими потребами, відбулося Zoom онлайн-засідання «круглого столу» у рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», на тему: «Молодь за світ без насильства».

Захід було організовано Подільським спеціальним навчально-реабілітаційним соціально-економічним коледжем (директор – Мар’ян Тріпак).129313188_3444551132326239_3809305294389640905_n

У своїх виступах спікери ґрунтовно окреслили проблему насильства та охарактеризували безліч питань, пов’язаних із цим соціальним явищем.

Від Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у заході взяли участь директор – Еліна Ковтун та юрисконсульт – Яна Арнаутова.

129291549_3444551655659520_4049432429263167982_nОскільки, відповідно до чинного законодавства, центри СССДМ відносяться до загальних служб підтримки постраждалих осіб, які надають допомогу постраждалим особам, спеціалістами Центру були роз’яснені положення Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» щодо прав постраждалих осіб, а також проінформовано про роботу Центру, яка проводиться з постраждалими та про допомогу, яка останнім надається.

“16 днів проти насильства”

FB_IMG_1607083914760В ході акції “16 днів проти насильства” 3 грудня 2020року, фахівцем із соціальної роботи спільно з головним спеціалістом управління соціального захисту населення, інспектором ювенальної превенції та службою у справах дітей Нетішенської міської ради, проведено спільноцільовий рейд по сім’ях, які перебувають в складних життєвих обставинах.  FB_IMG_1607083922479Було відвідано 8 сімей,  де раніше вчинялося домашнє насильство. Проведено бесіди щодо недопущення вчинення домашнього насильства,  попереджено про відповідальність згідно чинного законодавства. Роздано буклети з даної тематики.

“16 днів проти насильства”

FB_IMG_1606990469694В ході акції “16 днів проти насильства” з учнями Нетішинського професійного ліцею головним спеціалістом управління соціального захисту населення спільно з фахівцем із соціальної роботи територіального центру соціального обслуговування проведено гру “Рожеві окуляри “. В ході гри діти оволоділи знаннями щодо проблеми торгівлі людьми та визначили шляхи уникнення або подолання ситуацій пов’язаних із ризиком.FB_IMG_1606990463753

З грудня у світі відзначають Міднародний день людей з інвалідністю

FB_IMG_1606990314423З грудня у світі відзначають Міднародний день людей з інвалідністю. В ході акції “16 днів проти насильства ” головним спеціалістом управління соціального захисту населення спільно з фахівцем із соціальної роботи територіального центру (соціального обслуговування ) в Нетішинському професійному ліцеї з учнями 3 курсу спілкувалися на тему: “Толерантність-крок до гуманості”. Акцентували увагу на толерантності, терпимості та розуміння індивідуальності кожної особистості. Також наголосили про відповідальність щодо вчинення будь якого насильства.FB_IMG_1606990321391

“Насильство, та як його уникнути”

0-02-0a-511931082d6cb5432af984825f571c3658e0993759b5fb06820bc7d261e1e4b4_full-001Щорічно в Україні,  з 25 листопада до 10 грудня, проводиться Міжнароднародна кампанія “16 днів проти насильства”.
1 грудня 2020 року фахівцями Центру з учнями 7 класу проведено лекцію з елементами тренінгу в ТБЛ ім. Артема Мазура на тему: “Насильство, та як його уникнути”.
Розглянули види насильства та актуальність проблеми насильства в шкільному середовищі.
Автор: фахівець із соціальної роботи Шкробот Ольга

Тісна взаємодія та співпраця – запорука успіху

129114105_391864838727457_8476540572590714504_nУ місті Кам’янці-Подільському продовжуються заходи у рамках щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». Сьогодні відбулася спільна нарада представників зацікавлених організацій щодо обговорення положень Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству». У нараді взяли участь представники Департаменту соціального захисту населення Кам’янець-Подільської міської ради (головний спеціаліст відділу соціальний гарантій, компенсацій та у справах сім’ї Тетяна Заянчуковська), Кам’янець-Подільського відділу поліції (начальник сектору превенції Валерій Фрідріх та старший інспектор Роксолана Семірякова), Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (директор Еліна Ковтун) та Кам’янець-Подільського міськрайонного відділу філії ДУ «Центр пробації» (начальник Віктор Бобровський). Відповідно до повноважень, зазначених у чинному законодавстві, учасники відпрацьовували модель роботи ланцюга: повідомлення – реагування – допомога постраждалим – заходи впливу та покарання кривдника.129351724_384873709438140_7797577594113263348_n