Про засідання комісії з питань захисту прав дитини у м. Кам’янці-Подільському

2457118821f2b4ede4cf6e849766843f_XL  Чергове засідання комісії відбулося 7 листопада. На ньому розглянули 9 питань в інтересах дітей та прийняли рішення згідно чинного законодавства.

  Комісія заслухала двох матерів про виконання ними обов’язків з виховання дітей, в результаті, чотирьох дітей взято на облік служби у справах дітей як таких, що опинилися в складних життєвих обставинах. Також одного неповнолітнього знято з обліку служби у зв’язку з досягненням позитивного результату. Усіх матерів члени комісії попередили про відповідальність за виховання та навчання дітей.

  Комісія рекомендуватиме виконавчому комітету затвердити висновки про доцільність позбавлення батьківських прав двох батьків, які ухиляються від виконання батьківських обов’язків щодо виховання дітей, а також про неможливість реалізації арештованого житла, право користування яким має малолітня дитина, на звернення державного виконавця міського відділу державної виконавчої служби ГТУ юстиції у Хмельницькій області.

  Стосовно 2 сімей матеріали підготовлені Кам’янець-Подільським міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

У Кам’янці продовжуються тренінги для молоді з особливими потребами з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

Популярні

заняття_з психологом  У м. Кам’янці-Подільському продовжено впровадження «Програми адаптації до самостійного життя осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування». Програму було розроблено Кам’янець-Подільським міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (директор – Еліна Ковтун) для студентів Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу (директор – Мар’ян Тріпак).

  Цього року до навчання за програмою приступила нова група студентів. Молоді люди під час інтерактивних та тренінгових занять будуть вчитись самостійно приймати рішення та брати на себе відповідальність, планувати витрати та розподіляти власні кошти, доглядати за своєю зовнішністю та дбати про власне здоров’я.

  У програмі передбачені заняття на різні теми та практичні поради, що стануть у пригоді молоді у майбутньому самостійному житті.

Проведено тренінг на тему:”Успішна жінка”

0-02-05-43c3884c286caf461d7d62cd9ce65b3f9dcbe3a11ca28089a904da3f4ad47669_full  5 листопада психологом Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Каритун Оксаною, було проведено тренінг на тему:”Успішна жінка”. Основною ідеєю тренінгу стала віра у власний потенціал, грамотне формулювання своїх цілей та становлення у жінок активних дій щодо пошуку роботи.

0-02-05-316872a95adca0805f750f5b8d707c6f2746b4029c46d5db894916e5d1c7b028_full

У Кам’янці співпрацюють задля успішної адаптації першокурсників

психолог  Продовжується співпраця Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з Кам’янець-Подільським коледжем будівництва, архітектури та дизайну щодо адаптації студентів-першокурсників до навчання.

  Цього року за запрошенням адміністрації коледжу, перед батьками першокурсників виступили спеціалісти Кам’янець-Подільського міського Центру СССДМ, Віталій Поліщук та Яна Арнаутова, а також представники інших установ.

батьки  У своїх виступах спеціалісти Центру охарактеризували коло проблем, з якими зазвичай зіштовхуються першокурсники, зі шляхами їх подолання, а також надали конкретні поради батькам щодо підтримки дитини у процесі її адаптації нового соціального статусу.

  Проте будь-який навчальний заклад покликаний перш за все надавати фахові знання. Функція ж виховання залишається за батьками; відповідальність за життя і здоров’я своїх неповнолітніх дітей, за їх вчинки, несуть батьки.

Міжособистісні стосунки зведених братів та сестер

Популярні

  Нова сімя у якій підростають діти з попереднього шлюбу — це завжди не просто. Найчастіше зведені брати і сестри починають змагатися один з одним за увагу і любов батьків або родичів. Дітям складно швидко адаптуватися, прийняти нові правила, змінити звичний порядок речей. Конфліктні ситуації неминучі. Як вирішити їх з найменшими втратами з’ясуємо сьогодні у рубриці «Поради психолога». Вітаю.

Сімя-Шкільне-життя

  Довіра – це той початковий фундамент, який повинен скластися між новим партнером і дитиною. Перш за все батькам необхідно вирішити, яким буде їх спільний побут. Які ролі і обов’язки візьме на себе кожен з партнерів. При цьому важливо обговорити всі деталі не тільки майбутнього життя, а й того, до чого звикли самі діти, аби зменшити рівень стресу.

  Допомогти впоратися з цим може заздалегідь підготовлений список правил, який зміг би чітко і ясно регламентувати обов’язки дітей і батьків. Важливо, щоб вони були зрозумілі для дітей і не обмежували їх.

  Можливі ситуації, що при нових стосунках кожен з дітей буде намагатися «переманити» вас і вашу увагу тільки на себе. При цьому вони можуть користуватися абсолютно різними методами. Наприклад, дитина намагається налаштувати вас проти свого брата або сестри. Батьки повинні дати зрозуміти дитині, що її наміри зрозумілі, але не схвалюються. Важливо розмовляти з дітьми в таких ситуаціях і переводити їхні скарги в спільні міркування, щоб зрозуміти, чому виникають подібні почуття. Ви повинні спробувати знайти вихід з неприємних ситуацій. Може допомогти варіант, коли дитині буде запропоновано подумати, як саме відчуває себе в цій же ситуації друга дитина, зрозуміти її почуття. При цьому діти повинні відчувати любов, довіра і турботу, що йде від кожного з партнерів.

  Іноді батьки схильні реагувати й судити на користь рідних дітей. Вони можуть так діяти навмисно чи несвідомо. Тому батькам потрібно бути чесними у ставленні до всіх дітей. Дуже важливо, щоб батьки встановлювали однакове покарання за однакові порушення для всіх дітей. Якщо виникла необхідність покарати або насварити дитину, то робіть це один на один, щоб ніхто більше не чув, і дитині не було соромно публічно. А якщо хочете заохотити когось із дітей – краще зробити це при всіх.

  Якщо є можливість, не вступайте в сварки між дітьми, вони повинні вчитися взаємодіяти, спілкуватися і знаходити спільну мову один з одним самостійно. Зрозуміло, необхідно втрутитися, якщо хтось із дітей проявляє жорсткість, і пояснити, що така поведінка неприпустима. А якщо хтось із них вирішив залучити вас для вирішення ситуації, то ви не приймайте бік когось одного. Вислухайте кожного, спробуйте зрозуміти причини їхніх дій і спокійно обговоріть з кожним з дітей їхню поведінку. Винагороджуйте хорошу поведінку і відзначайте, що ви дуже раді тому, коли вони ладнають один з одним.

  Виховання – складний і безперервний процес, і до нього потрібно підходити з почуттям такту та прагненням бути об’єктивними. Найкращий рецепт виховання – любов, увага, щире спілкування. Ви можете внести в сімейне життя гармонію, позбутися суперництва між дітьми, об’єднавши ваші зусилля із зусиллями дітей. І хто знає, можливо, зовсім скоро ваша нова сім’я стане єдиним цілим.

У Кам’янці продовжено роботу групи взаємопідтримки прийомних батьків

банер_ПС  У Кам’янець-Подільському міському Центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді постійно проходять зустрічі групи взаємопідтримки для прийомних батьків.

  Тридцятого жовтня відбулася чергова зустріч прийомних батьків, темою якої було: «Міжособистісне спілкування в прийомній сім’ї».

  Прийомні батьки мали змогу поділитися власним досвідом спілкування дітей з батьками та прийшли до висновку, що любов, довіра, взаєморозуміння та терпіння – є запорукою хороших взаємостосунків в родині.

До відома.

  Прийомна сім’я – сім’я або окрема особа, яка не перебуває у шлюбі, що добровільно за плату взяла на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

  Станом на 30.10.2019 у місті Кам’янці-Подільському функціонує 6 прийомних сімей, стосовно яких здійснюється соціальний супровід.

  За детальною інформацію щодо створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу звертатися до Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді: вул. Шевченка, буд. 26 (ІІІ поверх), тел. 91429.

Поради вчителю, який став об’єктом булінгу

Популярні

Stock vector illustration back to school cartoon characters schoolboy schoolgirls pupils apprentices teachers studying in classroom sitting at staple with textbooks on background blackboard flat style.

  Останнім часом суспільство почало піднімати питання булінгу у школі. Також активно обговорюється проблема цькування серед учнівства. Але, на жаль, об’єктом булінгу стають не тільки діти, а й учителі.

  Чи стикались ви з тим, що учні обговорюють ваш зовнішній вигляд чи особисте життя, а ви через це перебуваєте у стані постійного стресу? А після проведеного уроку у вас виникаю бажання залишити школу чи взагалі професію? Подумайте, можливо, ви стали жертвою булінгу з боку учнів. Але все ж таки варто відрізняти недисциплінованість та невихованість від цькування. Де межа між поганою поведінкою та булінгом?

  Справа у тому, що булінг має систематичний характер. Давайте розберемось, якими ж є прояви булінгу.

  Прояви булінгу

  1. Ігнорування. Це пасивний вид булінгу. Він може виявлятися в ігноруванні слів учителя, його звернень та зауважень. Чи було у вас таке, що учні показово вас не помічали чи відмовлялися відповідати на запитання? Якщо це відбувається систематично, то має місце пасивний вид булінгу – ігнорування.
  2. Обговорення приватного життя або зовнішнього вигляду вчителя. Можна говорити про булінг, якщо учні неодноразово обговорюють ваше приватне життя або роблять уїдливі зауваження щодо зачіски та вбрання вчителя.
  3. Образливі прізвиська та демонстрація презирства. Такі дії є проявами активної форми цькування. Учні можуть дати вам образливе прізвисько і не соромитися вживати його на уроці. Також школярі можуть демонструвати презирство та зневагу до вчителя в інший спосіб.
  4. Плітки. Так може статися, що один учень «по секрету» розповідає іншому викривлену інформацію про вчителя. Й починаєть колообіг «секрету» в класі. Додаються найнеймовірніші подробиці. Варіантів та сценаріїв виникнення пліток про вчителя – безліч. Головне, що вони спрямовані на висміювання та знецінювання вчителя.
  5. Показове порушення дисципліни. Якщо хтось зі школярів систематично порушує дисципліну, зриває уроки, слід уважно проаналізувати, чи це не є одним із проявів булінгу щодо вчителя.
  6. Кібербулінг: негативні/образливі пости у соцмережах або повідомлення із погрозами. Усі прояви, зазначені вище, можуть переміститися в інтернет-простір. І плітки, і образливі прізвиська, і демонстрація презирства можуть продовжуватися  в постах у соцмережах та в обговореннях у спільних чатах у мессенджерах. Об’єктом знущань може стати фото або відео, де є вчитель, якого цькують.
  7. Фізичний вплив. Учні можуть пошкодити особисті речі педагога, плювати, штовхати його. Будь-які агресивні дії та систематичне доторкування без дозволу до речей вчителя можна вважати фізичним виявом булінгу.

  Хто з учителів та чому стає об’єктом булінгу

  Існує думка, що ініціатором цькування є один учень чи учениця, що підбурює інших дітей знущатися з однокласника або вчителя. Тобто виходить, що винуватець один. А що з тими, хто підтримує цю ініціативу? Відповідальність за цькування лежить не на одній особі, а на цілій групі, де обов’язково є агресор і глядачі.

  Як правило, проявляють агресію щодо вчителя  виступають ті учні, які знущаються і з однолітків. Для таких школярів булити вчителя – означає вийти на новий рівень майстерності та самореалізації.

  Спробуємо розв’язати невеличку задачку. Маємо агресора, групу, яка його підтримує, та вчителя, з якого знущаються. Запитання: навіщо учням булити вчителя? Розв’язок: щоб «дружити проти когось». Цькування виникає тоді, коли класу потрібно об’єднатися, й учні обирають для згуртування найпримітивніший спосіб. Так буває, коли діти не знаходять інших, цивілізованих, способів об’єднати клас. Остаточна мета цькування така: вчитель почувається приниженим та безпорадним.

  Який вчитель може стати об’єктом булінгу? Практично кожен. Причиною цькування може стати втрата педагогом авторитету в учнів. Діти можуть вбачати слабкість у вчительській терплячості.

  Часто за повсякденними справами ви можете не помічати невеликі негативні зрушення в оточенні, тому є ризик пропустити той момент, коли погана поведінка дітей перетворюється на систематичне знущання.

  Що робити для подолання булінгу

  1. Визнайте, що проблема булінгу існує.

  Велика справа – визнати наявність проблеми, бо тільки зізнавшись собі, що це є і стосується вас, ви наблизитеся до вирішення складної ситуації. І в жодному разі не відкладайте розв’язання конфліктів і не заплющуйте очі, намагаючись утекти від проблеми. Щоб ситуація була прозорою, повідомте адміністрацію про факти булінгу на вашу адресу. Це важливо ще й тому, що керівництво школи вам допоможе мінімізувати конфлікт і не дасть йому вийти на міжособистісний рівень.

  1. Усвідомте причину булінгу.

  Можливо, деякі ващі методи викладання  виявилися не зовсім ефективними. Перегляньте їх. А щоб не домислювати й не вигадувати, напряму запитайте у булерів, що спричинило таке їхнє ставлення. Краще з’ясувати причину негативного ставлення в особистій бесіді з булером, поспілкуйтеся з агресором без третіх осіб.

  1. Зробіть свої уроки цікавими.

  Наприклад, застосуйте прийом сторітелінгу, використайте меми чи вправи для розвитку логічного мислення.

  1. Створіть та запишіть з учнями правила поведінки на вашому уроці.

  Важливо, щоб були визначені не лише вимоги до учнів, а й обов’язки вчителя; не лише санкції через недотримання правил, а й бонуси за дотримання дисципліни.

  1. Дистанціюватися від ситуації.

  Так, стан, коли ви стаєте об’єктом булінгу, складний і виснажливий. Щоб зберегти нерви та здоров’я, потрібно припинити надто болісно реагувати на ситуацію. Краще подивіться на те, що відбувається, як на сюжет оповідання. Це допоможе не «застрягати» у стресовому стані.

  1. Знайдіть справу, яка вас буде радувати.

  Щоб знервованість та пригніченість не стали вашим основним станом і не впливали на близьких та рідних, вам потрібно перемикати увагу на те, що зробить вас щасливими. Давно мріяли намалювати картину або навчитися танцювати? Час втілити бажання у життя!

  1. Зберігайте спокій та позитив.

  Важливо не погіршити свій стан. Пам’ятайте, що є ще й ті учні, які вас цінують, поважають і люблять ваш предмет.

  1. Поспілкуйтеся з батьками учнів-булерів.

  Якщо інші способи подолання булінгу виявилися неефективними, поговоріть із батьками дітей-агресорів. Висловіть свою позицію та побажання. Часто у житті надскладні ситуації можна вирішити конструктивним доброзичливим діалогом.

  Найкращий спосіб змінити ситуацію – розпочати зміни із себе. Розберіться з тим, що призвело до такого стану речей. Пам’ятайте, що будь-яке питання можна вирішити, якщо його сприймати не як проблему, а як завдання.

buling-1

«Прфілактика боулінгу»

  23 жовтня було проведено лекцію у ВПУ № 4. На тему «Прфілактика боулінгу» За участі патрульної поліції, служби у справах дітей, Фахівців із соціальної роботи ХМЦСССДМ, для УЧНІВ 1-го курсу. Також проведено індивідуальну роз’яснювальну та профілактичну бесіду 2-м учням 2-го курсу з приводу належного відвідування навчального закладу.

0-02-04-d64971b7cd3c0f3b9508a1a2aeab7f5c90e56b0563e4014694d2e4f575988acf_full 0-02-04-b2ebf696a4452936d1d7fb62a3454144002a0a8e82496e2559e33497e4b95de9_full 0-02-04-5683e15792cd8c52c6df17253947f490ef953068bb3cee6af251075330bea817_full 0-02-04-8a0b8965fa615f96c8e5c57032c86a633de3f4c079958267ed6214431b5bb2e1_full

День працівника соціальної сфери

Популярні

IMG-9fc53a3fb9fc27c74982ae3eb255a3cf-V  3 листопада в Україні відзначається День працівника соціальної сфери. Важко переоцінити наскільки глобальною і стратегічно важливою є соціальна галузь держави.

  Напередодні професійного свята працівники закладів соціальної сфери області приймали вітання від обласної влади. Свою вдячність за самовідданість у нелегкій роботі висловили заступник голови обласної державної адміністрації Павлишина Світлана Андріївна та голова обласної ради Загородний Михайло Васильович, представники Федерації профспілок області.

  Грамотою Хмельницької обласної ради за сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий особистий внесок у справу реалізації державної політики з питань соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю та з нагоди Дня працівника соціальної сфери України були відзначені:

  • начальник відділу соціальної роботи Віньковецького РЦСССДМ Стаднік Тетяна Петрівна;
  • психолог відділу соціальної роботи Кам’янець-Подільського МЦСССДМ Поліщук Віталі Аркадійович;
  • фахівць із соціальної роботи І категорії Ізяславського РЦСССДМ Ткачук Євгенію Василівну;
  • бухгалтера Шепетівського РЦСССДМ Панфілова Ірина Віталіївна;

IMG-e923ccabf6d296b6d532cf4821fa8663-V IMG-c993e46fe75c41c52deb8fa6184b9b78-V IMG-c7aab73b9dcd13486c5d8642b4a902f4-V IMG-4d6ead7e810be6f52408bbf5e5a3ae54-V

  Грамотами та подяками обласної державної адміністрації за сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий особистий внесок у справу реалізації державної політики з питань соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю та з нагоди Дня працівника соціальної сфери України були відзначені:

– директор Хмельницького РЦСССДМ Лучков Віталій Антонович;

– провідний бухгалтер Хмельницького ОЦСССДМ Шкуренко Михайло Дмитрович;

– заступник директора  Хмельницького обласного центру соціально-психологічної реабілітації Григорчук Оксану Іванівну

IMG-e086a0d5e3211ef04841d7c7cce1ccac-V IMG-5b916ab8a0f92efff9ed969a2bcfaaa1-VIMG_3082

IMG-863d8b4f99aef5562ccfa27d57385a09-V  Почесною грамотою обласної організації професійної спілки працівників державних установ України за сумлінну працю, високий професіоналізм, зразкове виконання службових обов’язків нагороджений Гнатюк Максим Андрійович, фахівць із соціальної роботи І категорії відділу методичного забезпечення соціальної роботи обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Про засідання комісії з питань захисту прав дитини у м. Кам’янці-Подільському

завантаження  24 жовтня відбулося чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини, на якому розглянуто десять питань в інтересах дітей.

  На розгляд комісії було винесено питання, що стосувались інтересів дітей. Батьків попереджено про відповідальність, рекомендовано більше уваги приділяти дітям.

  Прийнято відповідні рішення згідно чинного законодавства.

  Відповідно до рішень комісії, на розгляд виконавчого комітету буде винесено пропозиції щодо надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів для двох дітей, які зазнали психологічного насильства; визначення місця проживання для двох малолітніх дітей; затвердження висновку органу опіки та піклування про доцільність позбавлення батьківських прав батька, який ухиляється від виконання батьківських обов’язків по вихованню дитини.

  Стосовно 1 сім’ї матеріали підготовлені Кам’янець-Подільським міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.