Психологічні заборони

received_250158256373166  Заборона – психологічний стан, який ми отримуємо від сім’ї та соціуму. Це не значить, що батьки говорять своїй дитині: «Не будь собою», «Нічого не роби». Передача відбувається на емоційному або невербальному рівнях. Закладені у дитинстві психологічні заборони можуть суттєво вплинути на доросле життя та створити чимало проблем. Чи можливо перевиховати себе та позбутися накопичених за життя заборон ???
  Заборони, у першу чергу, виникають під батьківським, швидше за все неусвідомленим впливом. Через фрази сказані в емоціях – «Звідки ти взявся на мою голову?», «Що ти поводишся, як маленький!». Також  забороною є певна міміка, інтонація, які закладають базис, який втілюється в дорослому житті. Людина просто живе за певним шаблоном, знаходячись під впливом заборон, знову і знову наступає на «граблі» старих помилок. Заборони можна умовно розділити на п’ять блоків. Перший – заборона виживання
Заборони виживання 
  Носії цієї заборони часто руйнують своє життя через дитяче рішення, яке говорить: “щоб порадувати батьків, я повинен зникнути”. Вони роблять це різними способами. Це алкоголізм, наркоманія, азартні ігри, поведінка та би мовити на межі. Або ж поведінка, полягає в тому, що людина не бачить іншого способу залучення уваги, крім як захворіти.   
Заборона безпеки 
  Другий блок — заборона безпеки. Вона проявляється у тривожності і недовірі  оточуючим. Наприклад, в недовірі до певним груп: “не довіряй багатим людям”. Як результат, люди не довіряють самі собі. Їм важко прийняти важливе рішення, вони ввесь час сумніваються. 
Заборона приналежнсті 
  У третій блок — блок приналежності входять заборони: “не відчувай”, “не будь дитиною”, “не будь близьким”. Таким людям складно відчувати себе в безпеці і складно вибудовувати відносини з іншими, виявляти почуття і емоції, які у них є насправді. Адже з дитинства у них в голові закладено думку, що “близьким бути небезпечно”. 
Заборона компетенції 
  Четвертий блок “заборона компетенції” об’єднаний фразами  – “не думай”, “не досягай успіху”. Таким людям складно аналізувати, виховувати в собі критичне мислення. Їм завжди потрібна опорна фігура, яка може прийняти рішення за них. Також заборона “не досягай успіху” може проявлятися в тому, що людина знецінює свої досягнення, не бачить їх або дуже критикує.  
Заборона самоідентичності 
  Останній блок — заборона самоідентичності. Це заборона “не будь самим собою”. Таким людям складно розуміти, що вони люблять, що хочуть, що їм підходить, а що ні, як їм одягатися, як виглядати і як себе подавати. Вони сумніваються у своїй компетентності, у своєму виборі.Та чи інша заборона може поширюватися і негативно проявлятися в різних сферах. В особистих  відносинах, роботі, бізнесі, комунікації з людьми. Та вихід є. Альтернатива заборонам – це дозвіл. 
Дозвіл 
  У будь-якому випадку можна вийти з негативного сценарію і змінити своє життя. 
Спостерігайте за емоціями 
  Поспостерігайте за своїми емоціями, подивіться, як ви їх проявляєте. Чи дозволяєте собі сумувати, коли вам сумно і сміятися, коли вам весело? Як ви висловлюєте свій гнів і відстоюєте свої кордони і чи можна вам це робити?
Спосіб життя 
  Зверніть увагу на спосіб життя, який ви ведете. Чи є у вас можливість щось виправити, якщо ви, наприклад, зловживаєте алкоголем або якимось азартним адреналіновим дозвіллям? Чи є можливість більш дбайливо ставитися до свого життя і що ви можете зробити для себе? Простежте, як ви піклуєтеся про своє здоров’я. 
Вміння відпочивати 
  Придивіться, наскільки легко ви йдете у відпустку. Чи не трапляється у вас захворювань, якщо ви занадто багато працюєте, коли потім тільки один вихід – укласти себе в ліжко? Якщо відпустка дається складно, треба переглянути свій графік роботи, потроху вчитися знаходити час для відпочинку і для себе.
Дитячі бажання 
  Звертайте увагу на те, як часто ви тішите себе, як часто виконуєте свої давні дитячі бажання. Можна згадати, чого ви хотіли в дитинстві, чи ви отримали бажане? Якщо не отримали, придумайте, як ви можете втілити це бажання і дозволити для своєї внутрішньої дитини такий маленький подарунок. Наприклад, поїздку кудись. А може велосипед? Іноді за такою увагою до самого себе лежить ключик до змін в кращий бік і до покращення якості свого життя.
Вчіться приймати рішення 
  Спостерігайте за собою, коли ви йдете в кафе, як ви приймаєте їжу, чи ви відчуваєте її смак, чи відчуваєте ви при цьому задоволення. Проаналізуйте, коли ви робите замовлення чи приймаєте рішення ви самі або дивіться на інших і чекаєте, коли вони замовлять. Якщо вам потрібна опорна фігура, спробуйте зробити маленькі кроки і приймати спочатку маленькі рішення. Почніть з якоїсь дрібниці.
  Візьміть собі за правило вставати щоранку, дивитися в дзеркало і говорити собі: “Доброго ранку і як добре, що ти є!”.  Спробуйте переглянути свій графік і знаходити час не тільки для роботи і проведення часу з друзями, а й для самого себе.   Спробуйте влаштувати для себе якусь цікаву прогулянку. Може, відвідати музей. Дозволяйте собі читати, бути допитливим, знаходити літературу про життєві сценарії, про психологічні заборони і, найголовніше – про варіанти виходу з них. 

ЯК ПРАВИЛЬНО ЗАБОРОНЯТИ ЩОСЬ ДІТЯМ

IMG_20200422_112237_833  У Каліфорнії 50 років тому провели експеримент та порівняли два стилі виховання. В одному дитсадку виховували дітей з родин, які вважали: треба якомога більше свободи, приймати синів і доньок такими, як вони є, щоб ті змалечку могли самореалізуватися. Тож і вихователі ні в чому не обмежували цю малечу. За контрольну групу взяли традиційний дитсадок: з певними правилами поведінки, із заохоченнями та м’якими покараннями. Через три роки «вільні» діти, на подив вчених, були менш радісними, більш тривожними, не вміли спілкуватися, майже не грали в групові ігри. Відсутність правил позбавляла їх орієнтирів. Діти почувалися так, немов на них переклали відповідальність за наслідки їхніх вчинків, тож вони не могли по-справжньому розслабитися.
Правила важливі
  Отже, «правила гри» повинні бути, і діти їх мають знати. Якщо батьки не вводять заборон, замовчують помилки малечі й не дають їх виправити, виховують «кумирів родини», яким усе дозволено, все прощається та немає наслідків, вони стають згодом самовпевненими особами.
  Впевненість, на противагу самовпевненості, завжди включає здорову самокритичність, здатність оцінювати свої вчинки, ресурси, брати на себе відповідальність. Отже, розумні заборони йдуть на користь дитині.
Почніть із себе
  Батьківський приклад — це фундамент виховання. Забороняєте дивитися мультики більш ніж півгодини? Чудово, але якщо самі при цьому не відриваєтеся від монітора, дитина стане бунтувати — відкрито чи потайки. Боїтеся, аби підліток не почав смалити цигарки? Тоді краще й самим відмовитися від куріння. Форму «Ми цього не робимо» значно краще сприймають, ніж «Тобі не можна».
Будьте послідовні
  Заборони мають бути правилами, а не сплеском емоцій. Наприклад, дитина захоплено грається і покриває майже весь життєвий простір іграшками: Мама дозволяє залишати все в такому вигляді на ніч, не склавши іграшки на місце. Але ось вона приходить перевтомлена, з головним болем, якась машинка потрапляє під ногу, все дратує. І дитина чує крики та звинувачення, що вона влаштувала гармидер, треба зібрати все негайно. Це — не заборона, це — сплеск емоцій. Краще впоратися з роздратуванням без дитини. А згодом спокійно подумати, що саме ви хочете заборонити, наскільки це важливо для вас і для дитини, а потім вже спокійно вводити нове правило.
Заборон не може бути занадто багато
  Ви можете заборонити дитині ноутбук та смартфон, не дозволяти гратися з небажаними друзями, вважати іграшки та ігри дурницями, не дозволяти гуляти без дорослих. Однак такі заборони лише розпалюють бажання. Згодом діти наздоганяють все те, чого були позбавлені в дитинстві. Дитина із сильним темпераментом у підлітковому віці прагнутиме порушити відразу всі батьківські заборони. Зі слабким — дійсно, підкориться, але в підсумку батьки матимуть слухняну й абсолютно не готову до життя людину. 
Пояснюйте доступно
  Так, є правила, які маленька дитина не може осягнути. Але варто повторювати спрощені пояснення і силоміць утримувати від небезпечних речей. А з віком дитина все зрозуміє. Скажімо, малюк не знає, що таке розетка та електрика. Можна пояснити, що в ній своєрідний вогонь, який робить дуже боляче. До певних правил слід просто «дорости». І маленькій дитині, і підлітку пояснювати варто один-два рази. Постійні розмови на цю тему — ні до чого. Часом це спроба дитини виправдатися та звільнитися від заборони. Надалі коротко нагадуйте: «Ми цього не робимо».

Заводити чи не заводити домашню тварину? Діти просять – батьки думають

Популярні

1  Домашні тварини для дітей – це не просто звірята, з якими іноді цікаво пограти. Це справжні друзі, які можуть підтримати в скрутну хвилину. Саме їм дитина буде розповідати про свої проблеми і печалі. Їм, а не батькам або друзям вона буде повністю довіряти. Вплив домашніх тварин на дітей дуже великий.
  Вчені в галузі психології та педіатрії в університеті Уорик (Великобританія) проводили дослідження щодо взаємозв’язку дітей і домашніх тварин. Отриманими результатами було доведено, що тварини в житті дітей відіграють одну з найважливіших ролей. У списку з 10 найбільш важливих життєвих складових кожна дитина, яка має вихованця, поставила його на 3-4 місце, а деякі з дітей – навіть на 2 місце після мами.
  Догляд за домашнім улюбленцем здійснює позитивний вплив і на загальний розвиток дітей. Психологи стверджують, що взаємодія з домашнім улюбленцем посилює фізичний, соціальний, емоційний і розумовий розвиток.
Фізичний розвиток
  Догляд за тваринами допомагає дитині розвинути моторику й підвищує загальну активність. Дослідження показали, що діти, у яких є собака, щодня приділяють фізичним вправам у середньому на 11 хвилин більше, ніж їх однолітки, які не мають домашніх тварин.
  За результатами іншого дослідження, діти, у яких з раннього віку є кіт або собака, рідше хворіють на застудні захворювання й захворювання органів слуху, а у випадку хвороби вони одужують швидше, ніж їх однолітки, які не мають домашніх тварин.
Соціальний розвиток
  Як відомо, собака – друг людини. Крім того, домашні тварини допомагають своїм господарям знаходити й нових друзів, сприяють дітям у соціалізації. Однолітки більше прагнуть спілкуватися з дитиною, що грає з собакою. Таким чином, домашня тварина стає сполучною ланкою між замкнутою дитиною та іншими дітьми.
  За твердженням психологів, домашні тварини допомагають людині встановити контакт зі своїми сусідами. Тварини стають темою для розмов, а господарі вихованців обмінюються порадами з догляду за ними й пов’язаними з цим емоціями.
Емоційний розвиток
  Діти, у яких є домашні тварини, мають більш високу самооцінку. Якщо їх самооцінка спочатку низька, вони можуть розповідати своїм вихованцям те, що не наважуються говорити людям. Такі діти впевненіше виконують складні завдання разом з тваринами, тому що вони не засудять за допущену помилку, а в їхніх очах діти не будуть виглядати безглуздо.
  Домашні тварини є потужним джерелом безумовної любові для дитини. Крім того, діти вчаться співчуття, доглядаючи за твариною.
Розвиток пізнавальної сфери
  Чи може наявність собаки поліпшити успішність дитини в школі? Психологи стверджують: так, може. Дослідження показали, що учні молодших класів, які читали вголос своєму собаці, швидше розвивали навички читання, ніж їх однолітки, які читали дорослим. Присутність тварини викликає менший стрес у дитини. Наявність домашньої тварини мотивує дізнаватися більше про тварин у цілому, тим самим розвиває інтерес дитини до досліджень.
  Догляд за котом, собакою, папугою чи рибкою дисциплінує дітей. У них з’являється усвідомлення, що це не іграшка, а живе створіння. Відтак за твариною потрібно прибирати і годувати. До прикладу, дошкільнята можуть насипати тварині корм. Діти молодшого шкільного віку прибирати за улюбленцем чи вигулювати його разом з батьками. Те, що турбота про домашнього вихованця принесе дитині багато радості й теплих спогадів, очевидно.
Як обрати домашнього улюбленця?
  Тварину обирають не тільки з огляду на фінансові можливості чи умови проживання. Варто звертати увагу на тип характеру малюка. Рухливій дитині підійде кіт чи собака. Для інтроверта краще підібрати хом’яка, морську свинку чи рибку. Обираючи ту чи іншу тварину, потрібно знати, чи не має малюк алергії на пір’я, шерсть чи корм.
  Домашні тварини – це велика відповідальність, і до цього не можна ставитися легковажно. Якщо ви все ж вирішите завести вихованця – це стане найбільш приємною подією в житті вашого малюка.

Особливості виховання хлопчиків

unnamed (1)11  Вітаємо, у Вас Хлопчик !!! Такі слова чують молоді мами у пологовому будинку. Як побудувати міцні відносини із сином і що варто враховувати, аби виховати справжнього чоловіка.
Зв’язок з мамою
  Існує кілька стадій дорослішання хлопчика, які варто враховувати при виховані.  Перша стадія охоплює період від народження до шести років – вік, протягом якого хлопчик найміцніше пов’язаний з матір’ю. Це “її” хлопчик, навіть при тому, що батько може грати дуже велику роль в житті дитини. Мета виховання в цей період – передати синові велику любов і відчуття безпеки, “зарядити” його на життя як на велике і захоплюючу подорож.
Авторитет тата
  Друга стадія триває з шести до чотирнадцяти років — це віковий період, протягом якого хлопчик, слідуючи власним внутрішнім відчуттям, хоче вчитися бути чоловіком і все більше придивляється до батька, його інтересам і вчинків.  Мета виховання в цей період – підвищити рівень знань дитини і розвинути його здібності, не забуваючи про доброту і відкритості, – тобто прагнути до розвитку гармонійної особистості. Саме в цьому віці до вашого сина приходить відчуття радості і комфорту від того, що він хлопчик.
Даруйте тепло обіймів
  Така зміна інтересів у сторону батька, зовсім не означає, що син віддаляється від мами. Якщо позбавити його тепла і уваги, результат сумний: хлопчик, прагнучи заглушити образу і біль, немов перерізає ниточки, які пов’язували його з матір’ю, – ніжність і любов. Інстинкт підказує йому, що важко проявляти теплі почуття, якщо вони не знаходять відгуку у матері. Якщо хлопчик ставить для себе таку заслінку, він виросте досить різким і грубим і навряд чи буде проявляти тепло і ніжність по відношенню до своїх дітей і дружину. Тому потрібно частіше обіймати синів  – і в рік, і в п’ять, і в десять, і в п’ятнадцять років.
Наставник
  Період від чотирнадцяти років до повноліття – коли хлопчикові необхідна участь чоловіки-наставника, якщо він хоче бути повністю підготовленим до дорослого життя. Мама і тато  відступають на задній план, але вони повинні підшукати своєму синові гідного наставника, щоб йому не довелося задовольнятися знаннями і досвідом своїх некомпетентних однолітків. Мета виховання на цьому етапі – навчити навичкам, прищепити почуття відповідальності і самоповаги, активно залучаючи у доросле життя. Основними критеріями при виборі наставника є безпеку і чесність. Знаючи про ці стадії, можна чітко визначити для себе програму дій. Наприклад, цілком очевидно, що батьки хлопчиків у віці від шести до чотирнадцяти років не повинні бути трудоголіками, як не повинні усуватися від сім’ї ні морально, ні фізично. Якщо це відбувається, то виключно на шкоду синам. Крім того ці стадії ні в якому разі не припускають раптового або різкого переходу впливу на дитину від одного батька до іншого. Найкраще, коли обоє батьків беруть активну участь в житті сина з дитинства до повноліття.

Музикотерапія

2958  Музика відіграє у житті людини величезну роль, адже ритм впливає на здоров’я  й  психіку . Ще більше на нас впливає спів, його звуки справляють концентроване хвильове враження. Саме спів здатний відновлювати роботу серця, упорядковувати кровоносну систему, що покращує фізичний і емоційний стан людини. https://youtu.be/GGggZxPmmGU Музикотерапія – це свого роду швидка допомога, метод виведення людини з депресивного стану. Музика діє вибірково й залежить від інструмента, темпу, ритму й динаміки твору. Різний вплив мають мажорні й мінорні п’єси. Класична музика активізує інтелект, а гучна рок-музика викликає стан емоційної напруги.
Музика заряджає мозок
  Найбільш незвичайна музика у Моцарта: абсолютно чарівна у своїй простоті. Це свого роду музичний феномен, який вчені назвали “ефект Моцарта”. На думку учених, музика цього композитора сприяє розвитку розумових здібностей у дітей.
Лікувальні властивості музики
  Якщо розглядати лікувальні властивості музики з точки зору ритму, то можна говорити про те, що у природі кожен її елемент має визначений ритм свого руху: так кожен орган людини працює у своєму ритмі. Відповідно його рух співпадає з ритмом деяких музичних інструментів. Скрипка допомагає пізнати себе та інших людей, відчувати співчуття до інших, розвиває бажання допомагати та підтримувати інших. Барабани покращують сердечний ритм. Також позитивний вплив на ритм серця має арфа. Флейта відповідає звуковому ритму роботи легень і розширює їх. Віолончель відповідає ритму нирок. Саксофон впливає на ритм сексуальної енергії, відповідно активізує діяльність статевих органів. Фортепіано покращує роботу щитоподібної залози. Орган надає силу, наповнює енергетикою, найбільш сильно впливає на хребет, даючи йому велику силу. Цей інструмент дає своєрідний зв’язок енергії від Космосу до Землі.
Слідкуйте за гучністю
  Усім відомо, що будь-які ліки необхідно точно дозувати. В іншому випадку вони можуть дати протилежний ефект. Музика – не виняток, особливо, коли мова йде про силу звуку. Велика гучність викликає підсвідоме відчуття тривоги, негативно впливає на психіку, особливо на слабку психіку дітей і підлітків. Найбільш шкідливим для організму людини є шум вище 95 Дб. Для порівняння: шелест листя на вітрі дорівнює 25 Дб; робота настінного годинника на відстані одного метра – 30 Дб. Він є першопричиною зниження працездатності, порушення ритму серцебиття, появи незвичної блідості, роздратованості, і може призвести до серйозних психічних розладів. Дисгармонійна музика, що втратила свій глибинний зміст і стала лише шумовим фоном, також завдає великої шкоди людському організму.
Вмійте слухати
  Мелодія корисна тільки тоді, коли слухають, а не просто забезпечують тривожним думкам музичний супровід. Музика повинна проходити крізь вас, повністю заповнюючи свідомість і думки. Іноді для сеансу досить кілька хвилин. Якщо мелодія викликає приємні відчуття й спогади – це обов’язково добре позначиться на самопочутті. Для дітей дорослих можна застосовувати  музикотерапію під час сну. Усі наші відносини з навколишнім світом відображають наше ставлення до себе. Коли гармонізуєш простір усередині себе, гармонізується й зовнішній світ.
Отже, музикою ми можемо регулювати нашу психіку, змінювати наші настрої у різних життєвих ситуаціях. У станах нездужання, поганого самопочуття ми звикли покладатися на допомогу лікарів, забуваючи, що володіємо власною могутньою силою – психічною енергією, силою духу, силою творчої уяви, яка у поєднанні з вібраційним впливом відповідної музики може слугувати для нас найефективнішими ліками для подолання будь-якої хвороби.

Як цікаво зустріти свято

261724_1  Можна по-особливому проводити такі свята як: Новий рік, дні народження. Вигадайте конкурси, вікторини. Вручайте призи як переможцям. Так, і в якості заохочення. Зміст кожного такого свята відображає цінності сім’ї. Це привід подарувати один одному увагу, турботу, тепло. Доведено, що свято має здатність групового впливу, таким чином встановлюються стереотипи поведінки й ціннісні орієнтації. Атмосфера чуттєво-емоційної насиченості, яка, як правило, панує під час таких подій, запам’ятовується на все життя.
Традиція «червоної тарілки»
  Можна спробувати запровадити в сім“ї традицію «червоної тарілки».  Ідея полягає в тому, що червоною тарілкою користується той член сім’ї, в якого нинішній день – особливий. Цю особливу тарілку можна використовувати для днів народження дітей, коли хтось отримує хорошу оцінку, просування по службі, виграє футбольний матч, отримує посвідчення водія або для будь-яких інших досягнень, які ви хочете відзначити.
Створіть девіз сім’ї
  Сімейний девіз допомагає родині згуртуватися. Він фокусує увагу й може мотивувати сім’ю працювати на досягнення конкретних цілей, а також підняти настрій, коли справи йдуть не дуже добре. Є, наприклад, такий сімейний девіз, як «Кожний день хороший, але деякі краще, ніж інші!». На перший погляд, такий девіз здається трохи непоказним, але й він може знайти відгук у серцях членів сім’ї. Не кожен день буває чудовим, але до тих пір, поки ми є один в одного та зберігаємо позитивний настрій у важкі часи, нам усі проблеми під силу – «Доки ми єдині, ми непереможні!».
День неробства
  Цікавий варіант спільного проведення часу – день неробства, коли кожен може займатися тим, чим хоче: лежати на дивані, дивитися кіно або просто відпочивати. Відмінною традицією можуть бути спільні поїздки за місто, в інше місто або навіть країну. Потрібно заздалегідь обговорити це питання, вислухавши пропозиції і побажання всіх учасників. Такі поїздки запам’ятовуються надовго.
Пасхальне дерево
  Створення та прикрашення пасхального дерева – це чудова традиція до Великодня.  Для початку зробіть з дітьми писанки або крашанки. Далі наповніть квітковий горщик камінчиками, піском або землею і “посадіть” в нього своє дерево: живі гілки з молодими листочками або, наприклад, штучні, прикрашені тканинними або паперовими квітами, намистом, стрічками та декоративними фігурками. Прикрасіть гілля великодніми символами.
  Сімейні традиції – створюють особливу атмосферу в домі, роблять сім’ю більш згуртованою і дружньою.. Пам’ятайте, погода в домі набагато важливіше тієї, що за вікном. Взагалі родинні традиції приносять стан стабільності та безпеки, а саме це відчуття одне із засадничих для нормального розвитку особистості. Без спільних справ члени сім’ї не відчувають між собою спорідненості й близькості, не уміють показувати один одному свою любов і турботу і виникає відчуженість і відчуття внутрішньої самотності кожного. Дитина, яка виросла в міцній сім’ї, в якої є свій порядок і устрій, є більш захищеною і впевненою в собі, їй є до кого звернутись в складних життєвих ситуаціях, вона не відчуває самотності, у неї вища самооцінка. А ще такі діти створюють у майбутньому щасливі сім’ї, цінують вірність і близькість, поважають інших і уміють зважати на чужу думку.

Сімейні традиції

Популярні

suchasna_rodina-e1562606946596  Вітаю. Поняття «сім’я» не обмежена тільки спільним проживанням, побутом. Це щось більше: тепло, затишок, спільне проведення часу. Чудово, коли у сім’ї є свої традиції. Вони можуть передаватися з покоління в покоління, а можуть – створюватися нові. Це сприяє гармонійній атмосфері та позитивно впливає на всіх членів сім’ї. Багато хто відчуває прояв цих традицій як тепло та затишок. Тож сьогодні у рубриці «Поради психолога» https://youtu.be/glige2DERno підкажемо вам як започаткувати хороші сімейні традиції.
  Не нав’язуйте, а пропонуйте
  Дуже важливо, щоб традиції в сім’ю вводилися поступово і делікатно, з повагою до кожного члена сім’ї, з урахуванням його потреб, згоди. Ні в якому разі вона не повинна бути нав’язана. Тут можна проявити фантазію. Наприклад, ваша дитина – підліток не любить готувати, і, взагалі, сприймає «в багнети» всі пропозиції по згуртуванню сім’ї. Спробуйте в цьому випадку взяти рецепт з кухні тієї країни, яка їй подобається. Будьте терплячі.
Робіть усе щиро
  У створенні традиції важлива щирість: робіть це не для того, щоб показати оточуючим, яка ви гарна сім’я. При створенні традиції повинні стояти інтереси членів сім’ї, бажання згуртувати родину, створити здорову, гармонійну атмосферу в домі. Традиції створюються не напоказ. Швидше за все, це щось внутрішнє і навіть приховане від сторонніх очей. Не потрібно вибирати складні заняття. Традиції можуть бути дуже простими, такими як читання дитині казки на ніч, вечірній перегляд кінофільмів з попкорном щоп’ятниці або обговорення за обіднім столом того, за що ви вдячні долі. Традиції – це «клей», який скріплює сім’ю.
Проаналізуйте, що ви робите разом
  Перед тим як розпочати вводити нові традиції, проаналізуйте й оцініть те, що ви вже робите всією сім’єю. Що ви робите на свята? Як ви відзначаєте дитячі дні народження? Чи святкуєте ви перші або останні дні у школі? Як щодо сезонних заходів, таких як спільне прибирання новорічної ялинки або розфарбовування крашанок? Подумайте всією сім’єю, наскільки важливі для вас такі заняття. Сімейні традиції повинні бути веселими, гнучкими та простими, тоді їх неодмінно чекає успіх. Складіть список занять, які ви вже систематично робите всією сім’єю, удоскональте ті з них, які можуть стати вашими постійними традиціями.
Спільна трапеза
  Разом снідайте та вечеряйте. Насамперед така традиція привчить вас та дітей регулярно й корисно харчуватися. Окрім того, збираючись всією сім’єю за столом, батьки мають унікальну нагоду дбати про емоційне благополуччя дітей. Це — прекрасна можливість відчути взаємну підтримку та дізнатися, що відбувається в житті один одного. Споживаючи їжу з сім’єю, діти також навчаються спілкуватися. За столом вони вчаться говорити з повагою слухати, збагачують свій словниковий запас і вдосконалюють вміння правильно висловлювати власні думки. Крім того, під час обіду в колі родини, дитина, наслідуючи старших, легше вивчає правила етикету за столом. А ще традиція сімейних трапез навчає дітей співпрацювати та допомагати іншимАдже трапеза — це не просто прийом їжі, але й спільне її приготування, сервірування столу, миття посуду.

Головні помилки у спілкуванні з дитиною

125827422221). Непотрібні і невчасні пояснення. Наприклад, коли дитина боїться монстра у шафі, батьки часто наглядно відчиняють цю шафу й демонструють, що та є пустою. Цей хибний крок доросла людина робить, бо не розуміє емоцій дитини. Маля легко пояснить пустоту шафи, скажімо, невидимістю монстра.

2). Заперечення. Наприклад, коли дитині роблять забір крові для лабораторного аналізу у поліклініці, батьки часто сидять поруч і стверджують, що це не боляче, і дитина собі вигадує. Але ж це не так — маля дійсно відчуває біль, хай і короткочасний, а коли ще до цього й бачить, що батьки його не розуміють, це тільки загострює ситуацію.

3). Спроби відволікти увагу. Цей прийом є більш неоднозначним, бо інколи відволікти увагу дитини дійсно потрібно. Наприклад, від хвороби — за допомогою гарного мультфільму або цікавої книжки. Але у ситуаціях з сильним емоційним напруженням, скажімо, якщо вмирає улюблена рибка дитини, спроби відволікти зазвичай є марними і недоречними.

4). Ігнорування. Ці помилкові дії можуть спровокувати замкненість дитини і навіть істерику. Але що тоді робити натомість у тих чи інших складних ситуаціях? У спілкуванні з маленькою дитиною необхідно дотримуватись кількох простих правил. Ці правила були розроблені психологами як алгоритм, що є хоч і не панацеєю, але досить універсальним засобом, завдяки якому можна дійсно порозумітися з дитино, навіть коли вона заходиться у стресовому стані.

5). Перше правило — дотримуватись своєї черги. Дитина хоче виговоритись, викласти свою думку та повідомити про щось. Батьки мають дати їй цю можливість, не перериваючи монологу аж доти, доки дитина не починає переходити у плач.

6). Друге правило — повтори. Аби дати малюку зрозуміти, що його розуміють, батькам варто повторювати за дитиною останню сказану нею фразу. Цей прийом, до речі, використовується у маркенигових схемах, коли продавець намагається вийти з потенційним покупцем на контакт. Діє і з дорослими.

7). Третє правило — обʼєднання інтонації та інформації. Голос батька чи матері має бути налаштованим на вираження тої емоції, яку очікує дитина — обурення від несправедливості, подив від чогось дивного тощо. Але сам зміст повідомлення має бути іншим. Батьки, після того як інтонаційно показують свою зацікавленість та розуміння, мають запропонувати вирішення тої чи іншої проблеми. Наприклад, залишити у кімнаті нічник, який чарівним чином відганяє привидів та не випускає чудовиськ з шаф.

8). Звісно, ідеальних батьків не існує. Кожен тато чи мама інколи можуть не звернути увагу на дитину, перебити її розповідь чи навіть розізлитись. Але чим успішніше батьки будуть вирішувати маленькі щоденні негаразди дітей, тим більша буде довіра між ними і тим скоріше малюк прощатиме маленькі хиби своїм батькам

ВИБІР МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ. ПОРАДИ ВИПУСКНИКАМ

52_main  Щороку перед випускниками постає проблема вибору майбутнього. Саме майбутнього, тому що від правильності обраного шляху, залежить багато в чому те, як складеться життя потім. Як визначити свою майбутню професію? Чи можна покладатися тільки на опис професії, як на відправний пункт у рішенні йти вчитися за цією спеціальністю? Як вибрати професію, щоб не викинути на вітер 5 років навчання у вузі? Такі питання ставить собі мало не кожен випускник. Поради батьків і друзів можуть виявитися й корисними, і шкідливими одночасно, тому що вони, звичайно, можуть допомогти вибрати «напрямок руху», але що буде потім, якщо зроблено помилковий вибір? Вподобана професія виявляється на практиці зовсім не такою привабливою при “погляді зсередини”. Деякі молоді люди взагалі не замислюються про те, що конкретно робить, приміром, менеджер з управління, чи експедитор, а йдуть за гучною  назвою спеціальності.
• У процесі вибору професії необхідно враховувати багато факторів:
– Почніть шукати серед тисяч професій свою якомога раніше – більше часу залишається на обдумування свого рішення.
• Необхідно враховувати свої схильності та здібності до певних видів діяльності, які заняття вам приємні. Наприклад, ви прекрасно малюєте, закінчили художню школу, або маєте математичні здібності.
• З’ясувати, що ви знаєте про професію яку вибрали, або чим хотіли б займатися загалом. Переконатися в тому, щоб одержана інформація про професію не була односторонньою, неповною.
• Спробувати попрацювати під час практики, канікул. Перспектива заробітку і можливість спробувати свої сили дасть впевненість у власних силах, можливість відчути свою самостійність, підготує до прийняття важливих рішень.
• Одним з факторів при виборі справи життя має бути стабільний соціальний попит на професію. Чи актуальна соціальна потреба у тому чи іншому виді діяльності, а також прогноз динаміки попиту на професіоналів у майбутньому.
   
   Вибір професії – це перш за все ваш вибір. Обираючи професію, ви обираєте не тільки спосіб, яким ви зароблятимете на життя, але і спосіб життя. Легковажний вибір “хліба” тільки за зовнішніми проявами, без урахування внутрішніх вимог, обмежень і різного роду зобов’язань – це експеримент, який може обійтися дуже дорого не тільки вам, але й оточуючим. А відповідальність ляже тільки на ваші плечі.