20 листопада розпочато короткостроковий семінар-навчання спеціалістів Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’і, дітей та молоді у Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікаціі працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. Тема навчання: Організаційно-правові механізми здійснення соціальноі роботи: практичні аспекти. В аудиторіі панує цікава, жвава дружня атмосфера в проведенні тренінгових занять, практичних життєвих ситуацій щодо державних стандартів надання якісних соціальних послуг дітям та сім’ям, які презентують спеціалісти обласного центру соціальних служб для сім’і, дітей та молоді.
Хмельницька міська громада
Розвиток згуртованості шкільного колективу
19 листопада психолог Центру провів урок з елементами тренінгу на базі ЗОШ 27 з учнями 5 -го класу.
Метою тренінгового заняття «Розвиток згуртованості шкільного колективу» є підвищення згуртованості навчального класу, розвиток колективу як цілісного групового суб’єкта.
Тренінгове заняття розвиває такі навички та вміння:
- доброзичливість, інтерес і вміння будувати довірчі відносини один з одним; емоційно співпереживати однокласнику;
- співпрацювати і діяти спільно;
- погоджувати свої дії з іншими і спільно вирішувати поставлені завдання;
- вирішувати конфліктні ситуації.
«ТОЛЕРАНТНІСТЬ – ЗАПОРУКА ЗГУРТОВАНОГО КОЛЕКТИВУ»
Популярні
З учнями 5-го класу ЗОШ №18 психологом Центру спільно з бібліотекою-філією № 7 проведено тренінг на тему: «Толерантність – запорука згуртованості колективу».
Мета тренінгу: розкрити зміст понять «толерантність», «терпимість», «самоповага» й «повага», а також, як навчитись сприймати кожну людину, як унікальну та неповторну.
Учасники тренінгового заняття мали змогу розвинути свої комунікативні здібності, проаналізувати власну поведінку; формувати повагу і визнання до себе та інших людей, до їх культури, а також вміння аналізувати, приймати рішення; виховувати спостережливість, уважність та любов.
«Толерантність – це гармонія та багатоманітність. Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю» Г.С. Сковорода
Психолог Хмельницького міського центру соціальних служб для см’ї, дітей та молоді Ольга Захожа спільно із молоддю товариства «ПЕРСПЕКТИВА» провела тренінг на тему: «ПОСМІХНИСЬ СВІТУ І ВІН УСМІХНЕТЬСЯ ТОБІ»
Основна мета заняття: формування позитивного ставлення до власного життя, навчання у допомозі собі та другу, а також знаходження позитиву у всьому що оточує.
Протягом заняття молодь міркувала про різноманіття барв життя, сенс життя кожного з нас, зупинились на обговоренні того, як ми сприймаємо життєві труднощі та випробування і як їх сприймають інші. А також знайшли власний унікальний рецепт: «Усмішка, гумор, любов й повага до себе й усіх хто тебе оточує – і є запорука життєрадісної та щасливої людини». За час зустрічі молодь спільно із психологом за допомогою кольорового тесту Люшера визначили настрій колективу й кожного окремо. Використовуючи методику «12 тварин» Пашнєва спробували виявити індивідуальні типологічні риси особистості, та як вони впливають на формування внутрішнього світу людини.
Покращення психоемоційного стану в навчальному колективі
Що таке дружба?
18 листопада фахівцями із соціальної роботи Скулінець В.І. та Кирилюк Л.А. проведено тренінгове заняття для учнів 8 класів за темою: “Що таке дружба. Толерантне ставлення у навчальному колективі”. Оскільки тема дружби та толерантного ставлення наразі досить актуальна у навчальному колективі, діти досить активно приймали участь в обговоренні різноманітних ситуацій, які виникають між однолітками, та шляхи подолання труднощів. Спільно з фахівцями Центру визначали властиві якості для толерантної особистості, та ділились власними думками з приводу покращення взаємовідносин з однокласниками. Саме тому дана тематика лекції була для учнів дуже корисною, пізнавальною та позитивною.
Номофобія – страх чи звичка сучасної людини?
Популярні
Складно уявити своє життя без улюбленого смартфона чи планшета. Нові технології зробили наше життя набагато простішим і кращим, але створили нові проблеми. Ми починаємо день з перегляду телефону і закінчуємо цим. Ми постійно читаємо новини, сидимо в соціальних мережах, фотографуємо, граємо, листуємося з кимось. Кожну зайву хвилинку ми проводимо в телефоні.
Чи впадаєте ви у паніку, коли у гаджета сідає батарея? Чи завжди носите з собою зарядний пристрій на випадок, якщо телефон вимкнеться? Якщо ви ствердно відповіли на ці запитання, вам варто звернути увагу на те, що таким чином у вас може розвиватись номофобія. Номофобія – залежність від смартфона, яку вважають однією з головних фобій цього століття. Якщо бути більш точними, то мова йде не так про залежність від гаджета, а про страх залишитися без доступу до нього та інформації, яка на ньому зберігається.
Як стверджують в південнокорейському Університеті, номофобія виражається не в страху залишитися без зв’язку, а в панічному жаху, який виникає лише при думці про втрату доступу до контенту в смартфоні.
В дослідженні проведеному на території Великобританії, були зібрані дуже показові дані, що стосуються побоювань, які відчувають пересічні користувачі мобільних пристроїв зв’язку (телефони, планшети).
За підсумками дослідження було виявлено, що більше половини користувачів смартфонів (53,4%) відчувають тривогу на рівні вище середнього, коли у нього сідає батарея, закінчуються гроші на рахунку або, коли користувач перебуває поза зоною доступу до бездротової мережі. Трохи більший відсоток опитаних вказував на сильну тривогу, коли ті не могли знайти свій телефон.
Якщо говорити про статеві відмінності, то 58% з опитаних чоловіків відчувають подібні страхи, серед жінок ця цифра дещо менша – 47%. У той же час для жінок більшою мірою властива тривога, пов’язана з тим, що їх пристрій вимкнений або поза зоною досяжності для використання «тут і тепер».
За результатами того ж опитування близько 56% учасників вказали основною причиною страху і тривоги неможливість зв’язатися з рідними та друзями. 10% респондентів списали свої побоювання на необхідність постійно бути на зв’язку через особливості роботи.І нарешті, рівно половина учасників говорить про те, що ніколи не вимикає свій телефон.
В такому випадку виникає запитання, як же позбутись залежності від гаджетів?
Щоб подолати залежність, перш за варто задайте собі питання: наскільки важливий для вас гаджет, чи можете ви без нього обходитися? А після цього намагайтесь не носите його по квартирі, потім менше розмовляти на вулиці, в транспорті. По-перше, непристойно, коли весь автобус, маршрутка чують про ваші проблеми. По-друге, так ви зможете бути більш дисциплінованим. Ні в якому разі не кладіть телефон під подушку, дбайливо ставтеся до власного здоров’я.
Отже, психологічна залежність від гаджета надає згубну дію. Не слід недооцінювати надмірну прив’язаність до телефону, яка з часом може й перерости в номофобію. І як наслідок, ми можемо мати: безсоння, підвищений рівень тривожності, з часом можуть спостерігатись звукові галюцинації, розвиваються психічні розлади та ін.
Психологи рекомендують, використовуйте свої гаджети тільки за призначенням, не варто сильно захоплюватися ними. Більше часу приділяйте «живому» спілкуванню. Слідкуйте за станом своєї нервової системи, психічним здоров’ям! Не забувайте, що проводячи весь день у телефоні ми втрачаємо час який вже не повернути, а також перестаємо помічати, як проходить реальне життя.
Профілактика вчинення правопорушень та налагодження мікроклімату у шкільному колективі
14 листопада фахівцями із соціальної роботи Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було проведено лекцію у ЗОШ #12 на тему “Профілактика вчинення правопорушень та налагодження мікроклімату у шкільному колективі” та повідомлено про роботу та послуги Центру. У лекції приймали участь представники Служби у справах дітей та Департаменту освіти. Присутніми були учні 9 класів (54 учні) та вчителі.