Міжособистісні стосунки зведених братів та сестер

Популярні

  Нова сімя у якій підростають діти з попереднього шлюбу — це завжди не просто. Найчастіше зведені брати і сестри починають змагатися один з одним за увагу і любов батьків або родичів. Дітям складно швидко адаптуватися, прийняти нові правила, змінити звичний порядок речей. Конфліктні ситуації неминучі. Як вирішити їх з найменшими втратами з’ясуємо сьогодні у рубриці «Поради психолога». Вітаю.

Сімя-Шкільне-життя

  Довіра – це той початковий фундамент, який повинен скластися між новим партнером і дитиною. Перш за все батькам необхідно вирішити, яким буде їх спільний побут. Які ролі і обов’язки візьме на себе кожен з партнерів. При цьому важливо обговорити всі деталі не тільки майбутнього життя, а й того, до чого звикли самі діти, аби зменшити рівень стресу.

  Допомогти впоратися з цим може заздалегідь підготовлений список правил, який зміг би чітко і ясно регламентувати обов’язки дітей і батьків. Важливо, щоб вони були зрозумілі для дітей і не обмежували їх.

  Можливі ситуації, що при нових стосунках кожен з дітей буде намагатися «переманити» вас і вашу увагу тільки на себе. При цьому вони можуть користуватися абсолютно різними методами. Наприклад, дитина намагається налаштувати вас проти свого брата або сестри. Батьки повинні дати зрозуміти дитині, що її наміри зрозумілі, але не схвалюються. Важливо розмовляти з дітьми в таких ситуаціях і переводити їхні скарги в спільні міркування, щоб зрозуміти, чому виникають подібні почуття. Ви повинні спробувати знайти вихід з неприємних ситуацій. Може допомогти варіант, коли дитині буде запропоновано подумати, як саме відчуває себе в цій же ситуації друга дитина, зрозуміти її почуття. При цьому діти повинні відчувати любов, довіра і турботу, що йде від кожного з партнерів.

  Іноді батьки схильні реагувати й судити на користь рідних дітей. Вони можуть так діяти навмисно чи несвідомо. Тому батькам потрібно бути чесними у ставленні до всіх дітей. Дуже важливо, щоб батьки встановлювали однакове покарання за однакові порушення для всіх дітей. Якщо виникла необхідність покарати або насварити дитину, то робіть це один на один, щоб ніхто більше не чув, і дитині не було соромно публічно. А якщо хочете заохотити когось із дітей – краще зробити це при всіх.

  Якщо є можливість, не вступайте в сварки між дітьми, вони повинні вчитися взаємодіяти, спілкуватися і знаходити спільну мову один з одним самостійно. Зрозуміло, необхідно втрутитися, якщо хтось із дітей проявляє жорсткість, і пояснити, що така поведінка неприпустима. А якщо хтось із них вирішив залучити вас для вирішення ситуації, то ви не приймайте бік когось одного. Вислухайте кожного, спробуйте зрозуміти причини їхніх дій і спокійно обговоріть з кожним з дітей їхню поведінку. Винагороджуйте хорошу поведінку і відзначайте, що ви дуже раді тому, коли вони ладнають один з одним.

  Виховання – складний і безперервний процес, і до нього потрібно підходити з почуттям такту та прагненням бути об’єктивними. Найкращий рецепт виховання – любов, увага, щире спілкування. Ви можете внести в сімейне життя гармонію, позбутися суперництва між дітьми, об’єднавши ваші зусилля із зусиллями дітей. І хто знає, можливо, зовсім скоро ваша нова сім’я стане єдиним цілим.

Поради вчителю, який став об’єктом булінгу

Популярні

Stock vector illustration back to school cartoon characters schoolboy schoolgirls pupils apprentices teachers studying in classroom sitting at staple with textbooks on background blackboard flat style.

  Останнім часом суспільство почало піднімати питання булінгу у школі. Також активно обговорюється проблема цькування серед учнівства. Але, на жаль, об’єктом булінгу стають не тільки діти, а й учителі.

  Чи стикались ви з тим, що учні обговорюють ваш зовнішній вигляд чи особисте життя, а ви через це перебуваєте у стані постійного стресу? А після проведеного уроку у вас виникаю бажання залишити школу чи взагалі професію? Подумайте, можливо, ви стали жертвою булінгу з боку учнів. Але все ж таки варто відрізняти недисциплінованість та невихованість від цькування. Де межа між поганою поведінкою та булінгом?

  Справа у тому, що булінг має систематичний характер. Давайте розберемось, якими ж є прояви булінгу.

  Прояви булінгу

  1. Ігнорування. Це пасивний вид булінгу. Він може виявлятися в ігноруванні слів учителя, його звернень та зауважень. Чи було у вас таке, що учні показово вас не помічали чи відмовлялися відповідати на запитання? Якщо це відбувається систематично, то має місце пасивний вид булінгу – ігнорування.
  2. Обговорення приватного життя або зовнішнього вигляду вчителя. Можна говорити про булінг, якщо учні неодноразово обговорюють ваше приватне життя або роблять уїдливі зауваження щодо зачіски та вбрання вчителя.
  3. Образливі прізвиська та демонстрація презирства. Такі дії є проявами активної форми цькування. Учні можуть дати вам образливе прізвисько і не соромитися вживати його на уроці. Також школярі можуть демонструвати презирство та зневагу до вчителя в інший спосіб.
  4. Плітки. Так може статися, що один учень «по секрету» розповідає іншому викривлену інформацію про вчителя. Й починаєть колообіг «секрету» в класі. Додаються найнеймовірніші подробиці. Варіантів та сценаріїв виникнення пліток про вчителя – безліч. Головне, що вони спрямовані на висміювання та знецінювання вчителя.
  5. Показове порушення дисципліни. Якщо хтось зі школярів систематично порушує дисципліну, зриває уроки, слід уважно проаналізувати, чи це не є одним із проявів булінгу щодо вчителя.
  6. Кібербулінг: негативні/образливі пости у соцмережах або повідомлення із погрозами. Усі прояви, зазначені вище, можуть переміститися в інтернет-простір. І плітки, і образливі прізвиська, і демонстрація презирства можуть продовжуватися  в постах у соцмережах та в обговореннях у спільних чатах у мессенджерах. Об’єктом знущань може стати фото або відео, де є вчитель, якого цькують.
  7. Фізичний вплив. Учні можуть пошкодити особисті речі педагога, плювати, штовхати його. Будь-які агресивні дії та систематичне доторкування без дозволу до речей вчителя можна вважати фізичним виявом булінгу.

  Хто з учителів та чому стає об’єктом булінгу

  Існує думка, що ініціатором цькування є один учень чи учениця, що підбурює інших дітей знущатися з однокласника або вчителя. Тобто виходить, що винуватець один. А що з тими, хто підтримує цю ініціативу? Відповідальність за цькування лежить не на одній особі, а на цілій групі, де обов’язково є агресор і глядачі.

  Як правило, проявляють агресію щодо вчителя  виступають ті учні, які знущаються і з однолітків. Для таких школярів булити вчителя – означає вийти на новий рівень майстерності та самореалізації.

  Спробуємо розв’язати невеличку задачку. Маємо агресора, групу, яка його підтримує, та вчителя, з якого знущаються. Запитання: навіщо учням булити вчителя? Розв’язок: щоб «дружити проти когось». Цькування виникає тоді, коли класу потрібно об’єднатися, й учні обирають для згуртування найпримітивніший спосіб. Так буває, коли діти не знаходять інших, цивілізованих, способів об’єднати клас. Остаточна мета цькування така: вчитель почувається приниженим та безпорадним.

  Який вчитель може стати об’єктом булінгу? Практично кожен. Причиною цькування може стати втрата педагогом авторитету в учнів. Діти можуть вбачати слабкість у вчительській терплячості.

  Часто за повсякденними справами ви можете не помічати невеликі негативні зрушення в оточенні, тому є ризик пропустити той момент, коли погана поведінка дітей перетворюється на систематичне знущання.

  Що робити для подолання булінгу

  1. Визнайте, що проблема булінгу існує.

  Велика справа – визнати наявність проблеми, бо тільки зізнавшись собі, що це є і стосується вас, ви наблизитеся до вирішення складної ситуації. І в жодному разі не відкладайте розв’язання конфліктів і не заплющуйте очі, намагаючись утекти від проблеми. Щоб ситуація була прозорою, повідомте адміністрацію про факти булінгу на вашу адресу. Це важливо ще й тому, що керівництво школи вам допоможе мінімізувати конфлікт і не дасть йому вийти на міжособистісний рівень.

  1. Усвідомте причину булінгу.

  Можливо, деякі ващі методи викладання  виявилися не зовсім ефективними. Перегляньте їх. А щоб не домислювати й не вигадувати, напряму запитайте у булерів, що спричинило таке їхнє ставлення. Краще з’ясувати причину негативного ставлення в особистій бесіді з булером, поспілкуйтеся з агресором без третіх осіб.

  1. Зробіть свої уроки цікавими.

  Наприклад, застосуйте прийом сторітелінгу, використайте меми чи вправи для розвитку логічного мислення.

  1. Створіть та запишіть з учнями правила поведінки на вашому уроці.

  Важливо, щоб були визначені не лише вимоги до учнів, а й обов’язки вчителя; не лише санкції через недотримання правил, а й бонуси за дотримання дисципліни.

  1. Дистанціюватися від ситуації.

  Так, стан, коли ви стаєте об’єктом булінгу, складний і виснажливий. Щоб зберегти нерви та здоров’я, потрібно припинити надто болісно реагувати на ситуацію. Краще подивіться на те, що відбувається, як на сюжет оповідання. Це допоможе не «застрягати» у стресовому стані.

  1. Знайдіть справу, яка вас буде радувати.

  Щоб знервованість та пригніченість не стали вашим основним станом і не впливали на близьких та рідних, вам потрібно перемикати увагу на те, що зробить вас щасливими. Давно мріяли намалювати картину або навчитися танцювати? Час втілити бажання у життя!

  1. Зберігайте спокій та позитив.

  Важливо не погіршити свій стан. Пам’ятайте, що є ще й ті учні, які вас цінують, поважають і люблять ваш предмет.

  1. Поспілкуйтеся з батьками учнів-булерів.

  Якщо інші способи подолання булінгу виявилися неефективними, поговоріть із батьками дітей-агресорів. Висловіть свою позицію та побажання. Часто у житті надскладні ситуації можна вирішити конструктивним доброзичливим діалогом.

  Найкращий спосіб змінити ситуацію – розпочати зміни із себе. Розберіться з тим, що призвело до такого стану речей. Пам’ятайте, що будь-яке питання можна вирішити, якщо його сприймати не як проблему, а як завдання.

buling-1

«Прфілактика боулінгу»

  23 жовтня було проведено лекцію у ВПУ № 4. На тему «Прфілактика боулінгу» За участі патрульної поліції, служби у справах дітей, Фахівців із соціальної роботи ХМЦСССДМ, для УЧНІВ 1-го курсу. Також проведено індивідуальну роз’яснювальну та профілактичну бесіду 2-м учням 2-го курсу з приводу належного відвідування навчального закладу.

0-02-04-d64971b7cd3c0f3b9508a1a2aeab7f5c90e56b0563e4014694d2e4f575988acf_full 0-02-04-b2ebf696a4452936d1d7fb62a3454144002a0a8e82496e2559e33497e4b95de9_full 0-02-04-5683e15792cd8c52c6df17253947f490ef953068bb3cee6af251075330bea817_full 0-02-04-8a0b8965fa615f96c8e5c57032c86a633de3f4c079958267ed6214431b5bb2e1_full

«Презентація роботи Центру та співпраця з центром зайнятости»

C0D5ABBB-5322-4CE7-B6AA-B15C8E15ECC7  23 жовтня 2019 року фахівці Хмельницького міського Центру для сім’ї, дітей та молоді, в рамках тісної співпраці соціальних партнерів, взяли участь у заході Хмельницького центру зайнятости за участі Патрульної поліції Хмельницької області, Центром пробації та іншими суб’єктами, чия робота так чи інакше пов’язана з питаннями підтримки людей, які опинились у складних життєвих обставинах.

  Під час зустрічі обговорено проблемні питання, які виникають у роботі з соціально незахищеними категоріями населення. Кожен із фахівців своєї сфери розповів про основні напрямки роботи своїх організацій та ділилися інформацією, досвідом та методиками, які використовують у своїй діяльності.

  Відмічено позитивні результати в роботі завдяки налагодженню тісної співпраці Хмельницького міського Центру для сім’ї, дітей та молоді. Фахівець із соціальної роботи Тетяна Шеремета розповіла про основні напрямки роботи Центру, де головне завдання центру – професійна допомога людям у визначенні причин власних проблем і подальший спільний пошук можливостей для їх вирішення шляхом надання комплексу соціальних послуг (психологічних, юридичних, соціально-педагогічних, інформаційних, соціально-економічних) та досвід співпраці із центром зайнятості.

Оптимізація вибору шлюбного партнера

0-02-04-8e17310292bc0e20f09727e3128a45b792ea3a4617d1d4460aa7828adb2ed22c_full  17 жовтня на базі Хмельницькоко інституту соціальних технологій ВНЗ ВМУРоЛ «Україна» практичним психологом Центру Каритун О. А. було проведено тренінгове заняття на тему: “Оптимізація вибору шлюбного партнера”. Метою якого було прояснити та ознайомити з особливостями створення образу “коханого”, а також попередити про ризики ідеалізації своєю другої половинки, що в майбутньому може призвести до розчарування та розлучення. Учасники та учасниці в процесі роботи намагалися створити свій образ шлюбного партнера максимально приближений до реалій життя.

0-02-04-c27e3b024d25391895a38faf63414b4c157bd7e0ee4584917d6ad9914d9c2773_full 0-02-04-cf00757c651dac6ce49737af48e940d36a350a0d11298d645c0e6c7f8070f5ce_full

Протидія Булінгу

  16 жовтня учні початкової школи Хмельницького колегіуму ім. В.Козубняка приймали гостей – психолога МЦСССДМ Джал Антоніну та представників Г/О “Батьківська ініціатива” з Головою – Ольгою Яневич-Федишиною.
  Не дивлячись на юний вік маленьких слухачів, тему обговорювали дуже непросту – булінг в школі.

  Через гру, перегляд тематичного мультика, діалоги ми спробували визначити настрої малечі, спрогнозувати можливу небезпеку в майбутньому та попередити це неприємне явище серед учнів. Переважна більшість першачків виявили готовність до порозуміння та мирного вирішення конфлікту. Лише 4 діток з класу продемонстрували готовність застосувати силу до кривдника. Ми прийняли і ці відповіді, і тепер знаємо, хто потребує більше уваги, індивідуальної психологічної підтримки дітям та їх батькам.
  Всі учні завчили формулу успішного швидкого реагування у конфлікті -“Не бий, не бійся, не мовчи!”

  Також клас отримав чудові подарунки від гостей – роздаткові набори по правилам поведінки та взаємодії, розмальовки, атрибути для ігрових завдань.
  Зустріч ще раз переконала нас дорослих, що правилам поведінки треба навчати не менш ретельно ніж математиці і письму та якомога раніше! І ще – діти такі відкриті до добра! Дуже розчулило, що кожна дитина прагнула обійнятися з гостями після уроку доброти. Окрема подяка вчительці – Чукліній Тетяні Тимофіївні за допомогу і сприяння!

0-02-04-164343cdc8cccba65d4e336ab6a560c9e274461546cd13a883a8c3427754bf51_full 0-02-04-e8792e8686df925486a1848f9666896f160de071a845ced247538bad85a45162_full

Берег надії

  Виїзний семінар “Різні можливості — рівні права” вдруге відбувся у реабілітаційному центрі “Берег надії”, що у Головчинцях Летичівського району. Впродовж трьох днів півсотні дітей з ментальними особливостями разом з батьками відпочивали, а також відвідували тренінги, майстер-класи та заняття. Організували захід, аби поговорити про розвиток інклюзії.0-02-04-e7b8d9131ef0a6044ac1338ec825eea9cbef1a47109b2a74a5660cc2a35f079e_full

  Психологи Центру долучилися до семінару, 04 жовтня провели тренінг для жінок в яких діти з ментальними особливостями. Темою було обрано “Профілактика емоційного виснаження”. Основна мета психологів спрямованна на покращення психоемоційного стану жінок, надання їм рекомендацій та практичних вправи для зниження рівня тривожності та напруги.

0-02-04-b78e39ef1ebe97ccbbeab5b760c53008e352459dec1de5ae4b6a2fb547abd3d5_full 0-02-04-0a1f83ad62a63bbaab5a8ee931ad1ab050e73981a0c2d88d703e41c6493691c8_full

Рука допомоги, як протистояти булінгу

Популярні

0-02-0a-c7c29d4b3a7a642e8eeda0f8cf98ad6adae7fc5b62791cc302b75ac04953786a_full  Психологічна робота Центру соціальних служб щодо профілактики булінгу в школі. З метою запобігання та протидії булінгу 8 жовтня спеціалістами Центру практичним психологом Оксаною Каритун та юристом Киричинським Вадимом проведено тренінгове заняття для учнів 6-го класу Навчально-виховного комплексу №10 на тему «Рука допомоги, як протистояти булінгу» Головною метою заходу, було ознайомити учнів з поняттями, формами та структурою булінгу, виховували почуття емпатії та переживання до людей що зазнали насильства. Розвивати вміння пошуку шляхів виходу із складної ситуації, формування навиків відповідальності та безпечної поведінки. В процесі роботи учні висловили свою думку – що таке булінг. З’ясовували причини поведінки учасників булінгу, обговорили які ризики та фактори впливають на виникнення булінгу та що треба робити аби його попередити.

0-02-0a-1026ae8c4b80dcd5f52a336f7717079d419a5596e8984f6669e909c2110769b6_full 0-02-0a-afc88f56c4b2a1ca1ced6d54f33a0abd11343b0a83239b638c05348b3de9c594_full0-02-0a-46f4c141c909737e8f5ec3612411caf6c2102e5ccdb69bf24c82ed607a2179d8_full

“Ще раз про булінг… Відповідальність за вчинене”

Популярні

  Проблема цькування (булінгу) серед дітей залишається актуальною в Україні. Шановні батьки, звертайте увагу на поведінку та настрій своїх дітей, їх фізичний та психічний стан. Можливо, ваша підтримка — це найперше, чого дитина потребує. Якщо ви виявили проблему, пов’язану з булінгом (вашу дитину б’ють чи ображають у школі) звертайтесь з заявою до поліції та закладів охорони здоров’я для фіксацієї побоїв; до директора школи (письмово, звернення надавайте секретарю із зазначенням вхідного номера на вашому примірнику).

  Запам’ятайте самі та навчіть свою дитину, що законодавчо передбачена відповідальність за заподіяння шкоди іншій особі. До адміністративної відповідальності притягуються з 16 років, а до того відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу – штраф, громадські роботи від 40 до 100 год. (ст.173-4 КУпАП). Викрадення чужого майна (крадіжки, шахрайство)— штраф, виправні роботи до 1 міс., адмінарешт — 5-10 діб, повторно — збільшений штраф, виправні роботи — 1-2 міс., адмінарешт — 10-15 діб (ст. 51 КУпАП). Дрібне хуліганство (нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії) — штраф, громадські роботи, виправні роботи, адміністративний арешт до 15 діб (ст. 173 КупАП). Ухиляння батьків від виконання обов’язків стосовно виховання дітей теж тягне за собою адміністративну відповідальність, адже відповідно до ст. 50 Сімейного кодексу України, батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей.

1  Скоєння правопорушником при вчиненні булінгу (цькування) суспільно неебезпечних діянь кваліфікується відповідними статтями Кримінального кодексу України. За такі дії з 16 років, а в окремих випадках з 14 років настає кримінальна відповідальність: побої і мордування — умисне завдання удару, побоїв або вчинення інших насильницьких дій, які завдали фізичного болю і не спричинили тілесних ушкоджень, — штраф, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботи — до 1 року, групове — обмеження/позбавлення волі до 5 років (ст. 126 Криімнального кодексу України). Погроза вбивством, якщо були реальні підстави побоюватися здійснення цієї погрози — арешт на строк до 6 місяців або обмеженням волі на строк до 2 років (ст. 129 ККУ). Хуліганство, тобто грубе порушення громадського порядку з мотивів явної неповаги до суспільства, що супроводжується особливою зухвалістю чи винятковим цинізмом, — штраф, арешт на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до 5 років. Групове хуліганство — обмеження волі на строк до 5 років або позбавленням волі на строк до 4 років (стаття 296 ККУ). Умисне тяжке тілесне ушкодження — позбавлення волі на строк від 5 до 8 років (ст.121 ККУ). Умисне легке тілесне ушкодження — штраф, громадські роботи на строк до 200 годин, виправні роботами на строк до одного року (ст. 125 ККУ).

Проведено тренінг “Профілактика емоційного виснаження”

  Психологи Центру 04 жовтня провели тренінг “Профілактика емоційного виснаження”. В рамках ІІ виїзного симінару “Різні можливості – рівні права”. За ініціативи департаменту освіти та науки Хмельницької ради. Участь в тренінгу приймали матері дітей в яких діти з обмеженими модливостями.

0-02-05-b67cbba0487d0c9b04476e44cf4e3f0be08ccce7b4f6582905f5c9a929b3429d_full1