Булінг – українські реалії

  Україна – в першій десятці країн Європи за поширеністю булінгу з-поміж 11-15-річних школярів. Вона залишила далеко позаду не лише найбільш соціально благополучні Данію чи Норвегію, але й, приміром, Угорщину та Грецію. Такі дані наводить ВООЗ.

  Торік 67% українських дітей або були жертвами, або кривдниками, або свідками булінгу, за даними ЮНІСЕФ. Чверть із них безпосередньо зазнали цькувань. 48% цих дітей нікому не розповіли про пережите.

  За даними різних досліджень, майже кожен третій учень в Україні так чи інакше зазнавав булінґу в школі, потерпав від принижень і глузувань: 10 % – регулярно (раз на тиждень і частіше); 55 % – частково піддаються знущанню з боку однокласників; 26 % – батьків вважають своїх дітей жертвами булінґу.

  Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінґу

  Чи не вперше в Україні заговорили голосно й одверто про цю проблему. BBC News Україна досліджувала її прояви та причини.

  Прикметною ознакою булінґу є довготривале «відторгнення» дитини її соціальним оточенням.

  Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

  Цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім’ях.

  Психологи стверджують: «Діти булять, бо шукають спосіб висловлення агресивних почуттів, а також через власні страхи ізоляції. У такий спосіб намагаються позбутися відчуття безпорадності»

  Зазвичай об’єктом знущань (жертвою) булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків.  Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності; манера спілкування, поведінки; незвичайне захоплення; соціальний статус, національність, релігійна належність., фізичні вади;  знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні, або навпаки, високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення;

  Найпоширенішими формами булінґу є:

  • словесні образи, глузування, обзивання, погрози;
  • образливі жести або дії, наприклад, плювки;
  • залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити;
  • ігнорування, відмова від спілкування, виключення із гри, бойкот;
  • вимагання грошей, їжі, речей, умисного пошкодження особистого майна жертви.
  • фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, які заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження);
  • приниження за допомогою мобільних телефонів та інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки і коментарі у чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

  Види булінґу можна об’єднати у групи словесного (вербального), фізичного, соціального (емоційного) й електронного (кібербулінґ) знущання, які часто поєднуються для більш сильного впливу.

  70 % знущань відбуваються словесно: принизливі обзивання, глузування, жорстока критика, висміювання та ін. На жаль, кривдник часто залишається непоміченим і непокараним, однак образи безслідно не зникають для «об’єкта» приниження.

  Фізичне насильство найбільш помітне, однак становить менше третини випадків булінґу (нанесення ударів, штовхання, підніжки, пошкодження або крадіжка особистих речей жертви та ін.).

  Найскладніше зовні помітити соціальне знущання — систематичне приниження почуття гідності потерпілого через ігнорування, ізоляцію, уникання, виключення.

  Нині набирає обертів кібербулінґ. Це приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету. Діти реєструються в соціальних мережах, створюють сайти, де можуть вільно спілкуватися, ображаючи інших, поширювати плітки, особисті фотографії або зроблені в роздягальнях чи вбиральнях.

  Багато учнів соромляться розповідати дорослим, що вони є жертвами булінґу.

  Сам винен”, “стань на його місце”, “будь вище цього” – найтиповіша реакція дорослих, яка призводить до хибних наслідків. Щоб припинити булінг, його треба визнати. Але в консервативних українських школах намагаються уникати конфліктних питань та замовчують проблему булінгу, бо бояться зайвих проблем, розслідувань, кримінальних справ. А то й не розуміють, що їм робити з цим усім. Іноді значення має, ким є батьки задіяних дітей, наскільки вони заможні чи впливові.

  Проте якщо дитина все-таки підтвердила в розмові, що вона стала жертвою булінґу, то скажіть їй:

  Я тобі вірю (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви повністю на її боці).

  Мені шкода, що з тобою це сталося (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви переживаєте за неї і співчуваєте їй).

  Це не твоя провина (це допоможе дитині зрозуміти, що її не звинувачують у тому, що сталося).

  Таке може трапитися з кожним (це допоможе дитині зрозуміти, що вона не самотня: багатьом її одноліткам доводиться переживати залякування та агресію в той чи той момент свого життя).

  Добре, що ти сказав мені про це (це допоможе дитині зрозуміти, що вона правильно вчинила, звернувшись по допомогу).

  Я люблю тебе і намагатимуся зробити так, щоб тобі більше не загрожувала небезпека (це допоможе дитині з надією подивитись у майбутнє та відчути захист).

  Не залишайте цю ситуацію без уваги. Якщо дитина не вирішила її самостійно, зверніться до класного керівника, а в разі його/її неспроможності владнати ситуацію, до завуча або директора школи. Найкраще написати і зареєструвати офіційну заяву, адже керівництво навчального закладу несе особисту відповідальність за створення безпечного і комфортного середовища для кожної дитини.

  Якщо вчителі та адміністрація не розв’язали проблему, не варто зволікати із написанням відповідної заяви до поліції.

  У школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій. Для успішної боротьби з насильством у школі:

  Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.

  Кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.

  Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім загальношкільні правила. Правила мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими.

  Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.

  Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.

  Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов’язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.

  Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.

  Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.

  Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.

  Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

Центр соціально-психологічної реабілітації

Діяльність «Хмельницького обласного центру
соціально-психологічної реабілітації» (“Хмельницького обласного центру ресоціалізації наркозалежної молоді”)

  Головним завданням та ціллю роботи всього колективу Хмельницького обласного центру ресоціалізації наркозалежної молоді у 2018 році – була соціальна реабілітація дезадаптованої молоді, залежної від психо-активних речовин (як надання допомоги в кризовій ситуації), що передбачало психодіагностику, психотерапію, психокорекцію, трудотерапію, природо терапію, заняття за інтересами, фізіотерапію. Робота здійснювалась згідно річного плану і була спрямована на закріплення тих позитивних тенденцій, які склалися в процесі діяльності, підбору методів, форм роботи, які себе виправдали. Зусилля адміністрації та працівників Центру були спрямовані на створення умов для проведення різноманітних етапів реабілітаційного процесу. Здійснювались нові підходи до організації виховання: тестування, психодіагностичні, профорієнтаційні та комунікативні тренінги. Усі пропозиції плану були підпорядковані організації допомоги молодим людям, які встали на шлях позбавлення від залежності від ПАР і забезпеченню результативності цієї роботи.

  Усього в 2018 році до Центру звернулися 38 осіб залежних від ПАР, та було надано 53 консультацій близьким та родичам залежних. Включено до програми ресоціалізації у звітному періоді 30 осіб. За 2018 рік успішно завершили курс ресоціалізації 14 отримувачів соціальних послуг, які повернулись у свої сім’ї, та до нормального життя. Вибуло із Центру, не завершивши курс реабілітації 13 осіб.

  На 01 січня 2019 року у Центрі проходить реабілітацію 23 отримувачі соціальних послуг.

  Вирішуючи проблему переорієнтації колишнього залежного від ПАР протягом тривалого реабілітаційного періоду спеціалістами Центру надавалися різнопланові послуги, а саме: соціально-педагогічні, соціально-медичні, психологічні, інформаційні, соціально-побутові.

  З ціллю вироблення навичок конструктивної соціальної поведінки проводились наступні тренінги:

  • «Конфлікти та методи їх подолання»;
  • «Запобігання зриву, вироблення та закріплення навичок тактовної відмови»;
  • «Форми та варіанти конструктивної поведінки в суспільстві»;
  • «Розвиток комунікативних здібностей»;
  • «Боремося з агресією»;
  • «Моделі рольових ситуацій для молоді з девіантною поведінкою»;
  • «Зняття емоційної напруги»;
  • «Самопізнання через арт-терапию»;
  • «Згуртування групи, зняття емоційної напруги» та інші.

  В рамках процесу переорієнтації колишнього наркомана, вироблення у нього поглядів на суспільство та своє місце в ньому були проведені групові заняття на теми:

  • «Мораль як регулятор соціальної поведінки»;
  • «Кого, коли та як повідомити про діагноз ВІЛ-інфікований»;
  • «Здоровий спосіб життя як визначальний фактор здоров’я»;
  • «Хвороби, що передаються статевим шляхом»;
  • «Джерела соціальної підтримки»;
  • «Злочин і злочинність. Профілактика злочинності»;
  • «Психологічне і фізіологічне здоров’я»;
  • “Залежність, її формування, характерні риси захворювання”;
  • «Здоровий спосіб життя як визначальний фактор здоров’я» та інші.

  Регулярно проводились психологічні ролеві ігри з ціллю вироблення аргументованої позиції по відношеню до наркотичних речовин.

  Також проводились інформаційно-профілактичні заняття щодо попередження поширення наркоманії, ВІЛ/СНІДу.

  До Всесвітнього Дня Боротьби з наркотиками задля запоруки здоров’я та культурно-просвітницького росту були проведені тематичні лекційні заняття.

  Протягом року для батьків, родичів та випускників Центру організовувались круглі столи та бесіди, в свою чергу випускники Центру ділились своїми надбаннями, успіхом та досвідом життя як у центрі так і за його межами.

  Регулярно проводилися групові зібрання новачків, які мають мотивуючий характер і покликані допомогти глибше усвідомити власні проблеми.

  Велика увага приділялась організації активного відпочинку отримувачів соціальних послуг, їх дозвіллю, забезпечення умов для занять фізкультурою та спортом, улюбленою справою. На території Центру на спортивних майданчиках, відбувалися змагання з футболу та волейболу, тенісу, більярду.

  Протягом року всі отримувачі соціальних послуг були залучені до участі в костюмованих театральних виставах та різноманітних конкурсах, метою яких був розвиток творчих та комунікативних здібностей особистості. Виховна робота ґрунтувалась також на проведенні гумористичних конкурсних програм, святкування днів народжень, на які запрошували батьків, родичів та друзів, були присутні випускники Центру, які ділилися своїми враженнями про перебування в Центрі.

Популярні

  9-го травня Україна відзначає День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, який прийшов на зміну Дня перемоги над фашизмом у Великій вітчизняній війні 1941-1945 років. Це державне свято встановлене в результаті прийняття Верховною Радою України проекту закону від 9 квітня 2015 № 2539 «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 – 1945 років».

IMG-824710aa0ccfa6766186d218b650bfbc-V IMG-ed2f7d3fbbcca2e75294f910c4ee7020-V

  З цієї нагоди колектив обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та директори соціальних закладів, а саме: центрів матері і дитини, ресоціалізації наркозалежної молоді, соціально психологічної допомоги та соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування взяли участь покладанні квітів біля Вічного вогню.

Вічна пам’ять героям!!!

Волонтерство розкриває горизонти

IMG_7138  «Хмельницький обласний центр соціально-психологічної допомоги» та громадська організація «Ковчег» проводить спільну соціальну роботу із німецькими волонтерами.

  Кілліану Пробсту 19 років, він приїхав із міста Дрезден щоб працювати із українськими дітьми та підлітками, які потрапили в складні життєві обставини. Наразі Кілліан приходить щонайменше два рази на тиждень щоб поспілкуватись, погратись та налагодити позитивні взаємостосунки із шестирічним Миколою, який разом із матір’ю тимчасово проживають у центрі.

  Позитивний досвід волонтерської діяльності Німечинни переймають і працівники центру, що в свою чергу ефективно впливає на роботу закладу.

IMG_7139 IMG_7141

Відзначення Дня працівника соціальної сфери в Чорноострівській громаді

Популярні

  3 листопада 2017 року, напередодні Дня працівника соціальної сфери України у Чорноострівській громаді проведено урочисті заходи.

  Захід було проведено для працівників соціальної сфери Чорного Острова, а саме державних закладів «Хмельницький обласний соціальний центр матері та дитини», «Хмельницький обласний соціальний гуртожиток для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування», Чорноострівського селищного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Чорноострівського територіального центру соціального обслуговування населення.

  Вітання та нагороди від голови обласної державної адміністрації, нагороди обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді вручила директор обласного центру Власюк Т.М.

DSCN1052DSCN1059

DSCN1060DSCN1064

DSCN1034DSCN1126

  Грамотами обласної державної адміністрації нагороджено директора «Хмельницького обласного соціального гуртожитку для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування» Данилюк Віру Григорівну, директора «Хмельницького обласного соціального центру матері та дитини» Кисіль Любов Вікторівну.

  Вітання відбулось у приміщенні Чорноострівської дитячої музичної школи, працівників соціальної сфери громади вітали учні дитячої музичної школи та колектив «Чорноострівчанка».

DSCN1075 DSCN1082 DSCN1089 DSCN1114 DSCN1116 DSCN1129DSCN1122DSCN1085

Добро повернеться з сторицею!

Популярні

  За ініціативи викладачів та студентів вищого професійного училища № 25 (м. Хмельницький) зібрано та передано дитячі речі в обласний соціальний заклад «Центр матері і дитини» (смт. Чорний острів). Це дитячий одяг, підгузки, іграшки, теплі речі.

image-0-02-05-ae59275dd4a3bdf6c70c9607689bb785444106c09ae81fcbc069e946ddb43b0d-V  Матері та обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді висловлюють велику подяку небайдужим людям за підтримку, якої вони так потребують.

  Довідково: Державний заклад «Хмельницький обласний соціальний центр матері і дитини» розпочав діяльність 01 червня 2008 року. Це заклад для тимчасового перебування жінок на сьомому-дев’ятому місяці вагітності та матерів з дітьми  від народження до 18 місяців, які опинилися у складних життєвих обставинах, що перешкоджають виконанню материнського обов’язку. Заклад розраховано на одночасне перебування 7 жінок з 7 дітьми.

  Протягом I півріччя у закладі перебували 1 вагітна жінка та 10 матерів із дітьми. Під час перебування у Центрі жінки отримують навички по догляду та вихованню дитини, набувають практичних навичок ведення господарства, проходять медичне обстеження, лікування, налагоджуються стосунки із сім’єю, відбувається оформлення документів, допомог, пошук житла. На сьогодні в закладі перебуває сім жінок з дітьми.

image-0-02-05-e0470c0d78e3e6076cd69b931af33efff02cb1560db57b77714933809a7fe6d7-V image-0-02-05-10c1482f4ae332f1d98d5ac8574e9eff0e63716e50e76e641dcd5b3de4519c6f-V               image-0-02-05-85484a9022d9e0562becf05db96749ea97f236653d65732f4d2e7b044f63f490-V image-0-02-05-af1f5ace0a7626e69234f5c5b43a102c1cc794d96165a9d95f4de85aaf78f18d-V

Святкування Дня захисту дітей

 В рамках святкування Дня захисту дітей розпорядженням голови обласної державної адміністрації передано побутову техніку (холодильник, пральну машину, електричний водонагрівач) та посуд державним закладам «Хмельницький обласний соціальний гуртожиток для дітей-сиріт», «Хмельницький обласний соціальний центр матері та дитини» для покращення умов перебування матерів з дітьми та дітей-сиріт. Матеріальні цінності вручені представниками обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на загальну суму 8948,2 грн.

 В рамках візиту психологами обласного центру проведено індивідуальні консультації, тренінги для дітей-сиріт та матерів.

 Державний заклад «Хмельницький обласний соціальний центр матері і дитини» розпочав діяльність 01 червня 2008 року. Це заклад тимчасового перебування жінок на сьомому-дев’ятому місяці вагітності та матерів з дітьми  від народження до 18 місяців, які опинилися у складних життєвих обставинах, що перешкоджають виконанню материнського обов’язку. Заклад розраховано на одночасне перебування 7 жінок з 7 дітьми.

 Під час перебування у Центрі жінки отримують навички по догляду та вихованню дитини, набувають практичних навичок соціально-побутового самообслуговування, проходять медичне обстеження, лікування. В закладі перебувають сім жінок з дітьми.

на сайт цмд2image-0-02-05-4e91e50f1dc84d5dfd4fdcb1d6d5589b77fb0adb8a0695d804f78dff9516458e-Vна сайт цмд1

 Державний заклад «Хмельницький обласний соціальний гуртожиток для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування» розпочав функціонування з 12 серпня 2008 року. Головними його завданням є забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 15 до 18 років, а також осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років житлом, створення умов для соціальної адаптації осіб, які в ньому проживають, їх підготовка до самостійного життя.

 На сьогоднішній день у гуртожитку перебуває 12 осіб.

на ода соц гуртож2 на сайт ода соц гутож1

Поінформований, отже захищений.

3 травня  2017 р. в рамках співпраці Хмельницького обласного центру соціально-психологічної допомоги,  благодійного фонду «Ксена» та Хмельницького обласного центру  зайнятості  у Чемеровецькому центрі зайнятості відбулася інформаційна зустріч із безробітними  Чемеровецького району.

Під час зустрічі висвітлювалися проблеми сьогодення у сфері торгівлі людьми, обговорювалися потреби пересічного громадянина у отриманні соціальних послуг, також учасників  було ознайомлено з діяльністю Хмельницького обласного центру соціально-психологічної допомоги та комплексом послуг які можна отримати в закладі. 

IMG_20170503_104618_HDR IMG_20170503_104755_HDR

IMG_20170503_101319_HDR

Інформаційні послуги громаді Хмельниччини

27 квітня 2017 р. з ініціативи БФ «Ксена», Хмельницького обласного центру зайнятості та  Хмельницького обласного центру соціально-психологічної допомоги в рамках  реалізації Хмельницького регіонального компоненту проекту «Поширення Національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, в Україні»  у Старосинявському центрі зайнятості відбулась інформаційна зустріч з представниками громад.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Голова БФ «Ксена» Оксана Устинова та директор Центру соціально-психологічної  допомоги Алла Андрейчак  ознайомили присутніх з викликами сьогодення у сфері торгівлі людьми,  видами допомог,  які можуть отримати особи, а також з діяльністю Хмельницького обласного центру соціально-психологічної допомоги.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

У обговоренні зазначених питань взяли участь представники центру зайнятості, УСЗН, ЦСССДМ, Бюро правової допомоги та громад Старосинявського району.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

День вшанування Героїв Небесної Сотні

Галерея

This gallery contains 8 photos.

Щорічно 20 лютого згідно з Указом Президента від 11 лютого 2015 року № 69/2015 “Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні” відзначається День Героїв Небесної сотні. Адже саме в ці дні, два роки тому, під час Революції Гідності, протистояння між народом і тодішнім режимом сягнуло свого піку. У суботу на майдані Незалежності міста Хмельницького, за участі керівництва області та міста, учасників Революції гідності, громадськості відбулись обласні заходи з метою вшанування тих, хто протягом лютого місяця 2014 року віддав життя за Україну вільну і демократичну. На початку учасники згадали поіменно кожного з Небесної Сотні, після чого відбулася Читати далі…