Слово наше рідне – слово українське

0-02-05-03018c1e58ab3b6a43deb123b4bfde4f6682a37b39c9b8d4c5db762460e36c9c_full  21 лютого у Хмельницькій санаторній школі спільно з працівниками школи та міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проведено виховний захід під гаслом «Слово наше рідне – слово українське» – до Міжнародного дня рідної мови.

  Метою запропонованого заходу було – донести учням інформацію про заснування Міжнародного дня рідної мови, викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову, за тих, хто передав нам у спадок цей неоціненний скарб; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати. Учні декламували вірші українських поетів, відгадували слова за поданими епітетами, читали гуморески та народні усмішки, брали участь у вікторинах та конкурсах, співали українських пісень, підводили підсумки написаних учнями мовних вправ.

  На заході панувала святкова атмосфера, дружелюбні посмішки дітей супроводжували нас на протязі всього дійства.

Тривожність та страх у дітей

Популярні

134  Коли дитина чимось налякана, батьки найчастіше прагнуть відмежувати її від джерела небезпеки. Це має сенс, якщо налякало щось справді небезпечне – наприклад якщо дитина переходить дорогу з пожвавленим рухом — це навчить розпізнавати те, що становить небезпеку. Але як вчинити, якщо дитина злякалася чогось абсолютно звичного: наприклад, літака, який пролітає, боїться спати сама в кімнаті, або йти до школи? Як бути, якщо тривоги заважають дитині досягати життєвих цілей, або просто жити повноцінно?

  Показуйте дитині приклад хоробрості

  Пам’ятайте, що батьки є для дитини головним прикладом для наслідування. Тому, якщо ви будете демонструвати хоробрість у присутності дитини, найімовірніше, вона старатиметься бути такою ж. Даючи дитині особистий приклад хоробрості, ви можете також розуміти визнавати її почуття. Наприклад, скажіть дитині: «Я розумію, що ти нервуєш через те, що завтра вперше підеш у школу. Першого дня може бути важко». Якщо дозволити дитині вільно висловлювати занепокоєння, вона швидше стане впевненішою. Дитина вчиться хоробрості і спокою, коли спостерігає за вами в різних ситуаціях. Наприклад, коли в магазині ви просите продавця допомогти вам, або коли не втрачаєте спокою, потрапивши в автомобільний затор чи запізнюючись на важливу зустріч.

  З‘ясуйте причину неспокою

  Занепокоєння й тривога дитини можуть передаватися членам сім’ї і викликати в них стрес. Іноді стрес батьків може виражатися в ненавмисному звинуваченні – «Дитина не може їсти в школі, тому що хвилюється». Такі твердження побічно припускають, що дитина винна в тому, що вона знервована. Змінюючи свої твердження – «Через занепокоєння дитині важко в школі», ви визнаєте, що занепокоєння викликане зовнішніми факторами, і дитина в них не винна.

  Погляньте своїм страхам в обличчя

  Головне правило позбавлення неспокою – це проживання свого страху. Інакше кажучи, ви мусите подивитися вашим страхам в обличчя. Це може здатися парадоксальним, але, перебуваючи в ситуації, що викликає у нас тривогу, ми повинні залишатися в ній, а не уникати її. Тоді поступово наша тривога зменшується. Так ми вчимося долати негативні емоції. Стикаючись віч-на-віч зі своїми страхами, дитина засвоює, що та чи інша ситуація може бути не такою страшною, як їй здавалося. Наприклад, дитину хвилює розлука з батьками. Якщо її залишати саму спочатку на короткий термін, а потім – на довший, вона зрозуміє, що її побоювання не виправдалися: нічого поганого не сталося ні з батьками, ні з нею самою. Також дитина зрозуміє, що її тривога – тимчасове явище, і слабшає вона з кожним новим разом.

  Використовуйте позитивне підкріплення

  Щоб мотивувати дитину дивитися в обличчя страхам, батьки можуть заохочувати її спроби зробити це. Позитивне підкріплення може бути виражене в різних формах: наприклад, у вигляді словесної похвали. Це особливо ефективно, коли ви щиро захоплюєтеся поведінкою дитини, наголошуєте на тому, що саме вам сподобалося і висловлюєте похвалу відразу ж, як дитина здійснила бажаний вчинок, наприклад: «Ти молодець, що перший почав розмову із незнайомою тобі людиною», а не просто: «Молодець». Завдяки цьому дитина зможе зрозуміти, що саме у її поведінці вам сподобалося. Усі зусилля дитини, які вона докладає до того, щоб зустрітися зі своїми страхами, гідні похвали. Пам’ятайте, зміни завжди даються дитині нелегко. У цьому їй може знадобитися допомога батьків, а іноді й дитячого психолога.

Мотивація до успіху

52347464_414999379271674_5225357383835844608_n  19 лютого в Хмельницькому міському центрі зайнятості, практичним психологом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Слободян Оксаною, було проведено тренінгове заняття на тему: «Мотивація до успіху». Метою заходу було визначення власних мотивів трудової діяльності, розвиток особистісних якостей, які сприяють досягненню успіху, а також визначення можливих варіантів реалізації своїх здібностей. Учасники були активними у процесі тренінгового заняття та навчилися визначати мотиви трудової діяльності, створювати портрет успішної людини. А також, тренінгове заняття дало можливість прийняття того, що досягнення успіху в першу чергу залежить тільки від них самих.

52661107_786276531759176_8295288909097598976_n

Причини виникнення гендерної дискримінації

IMG_1718  15 лютого 2019 року в Хмельницькому міському Центрі занятості відбувся семінар для відвідувачів Центру «Гендерні питання: що потрібно знати».

  Організатори навчального семінару психолог Хмельницького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Джал Антоніна та спеціаліст міського  Центру занятості Семенюк Валентина запропонували учасникам змістовний матеріал та практичні життєві ситуації, які б допомогли відрізнити поняття статевих і гендерних людських ролей, визначити власне ставлення до теми гендерної дискримінації, особисто оцінити свою спроможність у плані гендерної незалежності в ситуації пошуку роботи чи аналізуючи причини втрати попереднього місця роботи.

  Мотивуючий відеоматеріал успішної жінки-працівниці вищої керівної ланки найвідомішої в світі соціальної мережі та його обговорення допомогли учасникам семінару взяти до уваги запропоновані нею поради в питанні кар’єрного росту та особистісного вдосконалення.

  Дякуємо усім організаторам та учасникам за участь і нагадуємо, більш детальну інформацію можна отримати під час індивідуальних консультацій у вказаних установах.

«Нашим захисникам з любов’ю!» акція в рамках дня Святого Валентина

0-02-04-20e7c94fae97a098ad4178d084070497206718e2c51279de06b094b722a565b4_full  Другий рік поспіль Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в рамках дня Святого Валентина проводить акцію під гаслом «Нашим захисникам з любов’ю». Протягом тижня учні міських загальноосвітніх шкіл власноруч виготовляли «валентинки» з щирими побажаннями здоров’я, добра і миру нашим захисникам, які з честю несуть службу на передовій, захищаючи східні кордони України, мирне спокійне життя у нашому прекрасному місті.

  У цьому році до акції долучились НВК № 2, НВК № 4, НВК № 7, СЗОШ № 6, СЗОШ № 27, СЗОШ № 29 та гімназія № 2. Дітьми виготовлено понад 2000 «валентинок», прикрашених смаколиками аби наші захисники відчули тепло сердець маленьких вдячних дітей нашого міста.

  15 лютого у приміщенні міського Центру за участі представників шкіл та Центру допомоги учасникам АТО відбувся захід та передача сердечок та валентинок нашим захисникам у зону проведення операції об’єднаних сил ЗСУ.

  Наостанок, заступник директора Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Рудницька Галина висловила щиру подяку усім за допомогу та активну участь у проведенні акції та вручила подяки.

0-02-05-4d73dc24a99d6c1559071903ecb44c18b909df52082b7bd0340e0bdc48e9539e_full 0-02-05-edeb9644402ba5c48ea2c3257e5a9358d50131e13edc49d9468b2f16c23252fb_full

День св. Валентина «Під знаком Купідона»

  В день Святого Валентина 14 лютого 2019 року Хмельницьким міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було організовано та проведено для молоді з Товариства молодих інвалідів розважальний вечір-конкурс до Дня св. Валентина «Під знаком Купідона».

0-02-05-a56fd83534a598b7844e4ab03c0fe142c64848ad3a5e17fa3df55ad4628c6504_full  Захід розпочався з виготовлення листівки – валентинки власними руками, також учасники дійства дізналися про історичні події, що передували дню всіх закоханих, взяли участь у цікавих конкурсах, відгадували загадки та обмінювалися побажаннями і привітаннями зі святом.

  Молодь Товариства також активно підготувалися до свята, цитуючи та співаючи про – кохання. Зокрема, лунали пісні Ірини та Валентини Чекановських, Валерія Білоусова, поезія Наталії Авдєєвої та навіть гумореска про «Куцу Феську» від Інни Миколаївни.

0-02-05-4f0a87ee6f405662a518f894c89f326f4799528c1da35b5476031180cf480edf_full  Працівниками Центру було облаштовано фотозону, де усі бажаючі могли зробити світлини. А на завершення молодь надихнувшись романтичними настроями від концерту влаштували дискотеку та солодкий стіл, співали акапельно під гітару усім відомі пісні про кохання та насолоджувалися щасливою миттю.

  Хмельницький міський Центр соціальних служб і надалі планує роботу із Товариством молодих інвалідів з метою підтримки психоемоційного стану молоді.

Піднесення правової культури та правовиховна робота серед молоді – один із напрямків роботи Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

фото2 (1)  11 лютого юрисконсультом Хмельницького міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Н. Ялоха спільно із головним спеціалістом служби у справах дітей В. Тамойко проведено бесіду щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх та протидії булінгу у СЗОШ № 6, а 14 лютого – профілактична бесіда з представниками служби у справах дітей та Департаменту освіти та науки у НВО № 5.

  Серед ключових чинників ризику щодо можливості скоєння правопорушень та злочинів неповнолітніми можна назвати: не усвідомлення неповнолітніми наслідків своїх вчинків (в силу підліткового віку), вживання алкоголю, незнання законів України, недостатнє виховання та увага з боку батьків, вплив друзів, негативної компанії, важке матеріальне становище.

фото2 (2)  До відома учнів доведені поняття закону, рівності прав перед законом, види відповідальності за порушення закону. Також розглянуто питання законодавчого врегулювання поняття «булінгу», його видів, ознак та норми відповідальності за такі діяння.

  Наведені практичні ситуації щодо найбільш розповсюджених видів проступків (куріння та вживання алкоголю, вчинення булінгу) та злочинів (крадіжки, хуліганство, нанесення тілесних ушкоджень).

«Кохання та звичаї різних народів світу»

1  13 лютого в переддень Дня усіх закоханих у Хмельницькому політехнічному коледжі відбувся святковий відеолекторій для студентів та викладачів. Психолог міського Центру соціальних служб для сім ї, дітей та молоді Джал А.А та викладач коледжу в цікавий нестандартний спосіб запропонували усім присутнім поміркувати над сутністю любові, її різноманітних проявах, розпізнаванні любові та закоханості, відповідальності сторін за тривалість і серйозність стосунків, висловити власне міркування про ці поняття, а також усвідомити просту істину, що любов – це дар, який потрібно берегти та творити щодня.

2  Студенти переглянули відеоролики і ознайомилися з історією виникнення свята, способами святкування Дня закоханих в різних країнах світу, дізнались про жестову мову кохання, брали участь у вправах, на спостережливість, красномовство та дотепність у стосунках з коханою людиною. Перевірили за допомогою психологічного тесту свій спосіб взаємодії у парі. Поезія, романтична музика і навіть спільне караоке-виконання пісень популярних українських виконавців про любов доповнили захід невимушеною атмосферою позитивного гарного настрою та відпочинку. Щира подяка усім присутнім за допомогу в організації та активну участь у заході!

Новели чинного законодавства з протидії булінгу

Популярні

48423517_2338667769495153_4157058816703201280_n  Нагадуємо, що 23 січня 2019 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)” від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII. Даним нормативним актом було внесенi зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушенн та Закону України “Про освіту”. У сьогоднішній публікації проаналізуємо зміни, які торкнулися останнього. В статті 1 до визначення поняття булінгу додалися його типові ознакаи: систематичність (повторюваність) діяння; наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності); дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

  Частина 3 статті 26 до повноважень керівника закладу освіти відноситься забезпечення та створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування), їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

  Стаття 25 Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого – педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

  Стаття 30 Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності – на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів: правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

  Статтею 55 Передбачено право батьків здобувачів освіти отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності; подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.  В свою чергу, вони зобов’язані сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування); виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

  Стаття 71 Передбачає громадський нагляд (контроль) у сфері освіти якості результатів навчання, у тому числі моніторинг випадків булінгу в закладах освіти та заходів реагування на такі випадки, вжитих керівництвом закладу освіти або його засновником.

  Стаття 73 Освітній омбудсмен здійснює перевірку заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти; аналізує заходи для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

  Стаття 76 Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування). Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.

Практика на базі міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

студ  Протягом тривалого часу студенти ВНЗ м. Хмельницького мали можливість пройти практику на базі міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. За час психолого-педагогічної, виробничої та переддипломної практики студенти ознайомились із структурою Центру, з видами та формами роботи практичних психологів, соціальних педагогів, фахівців із соціальної роботи. Практиканти допомагали в підготовці й проведенні лекційно-просвітницьких, профілактичних та інших заходів.

  Дякуємо студентам за активність та включність у роботу:

Клопотюк Марії (ХНУ);

Логвин Юлії (ХГПА);

Мельник Ользі (ХІСТ ВМУРоЛ Україна);

Павлюк Жанні (МАУП);

Статкевич  Владиславу (МАУП);

Чорній Іванні (ХІСТ ВМУРоЛ Україна).