Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання

2Учора, 14.03.2023 року, Наталія Мельник, заступниця директорки обласного центру соціальних служб та Наталія Гонта, начальниця відділу методичного забезпечення соціальної роботи та навчальних заходів обласного центру соціальних служб спільно із Аллою Марисюк, завідувачкою сектору спеціальної освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти та науки обласної державної адміністрації, провели для працівників інклюзивно-ресурсних центрів навчання в онлайн-форматі. Координатори заходу говорили, зокрема, на тему: «Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання».

Спеціалісти центру, ведучи мову, зауважили, що отримувач соціальної послуги – це, передусім, дитина, яка відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого ІРЦ, потребує супроводу під час інклюзивного навчання. А також особа, яка надає соціальну послугу (асистент дитини (учня), – соціальний робітник або фізична особа – підприємець, який безпосередньо здійснює заходи, що складають зміст соціальної послуги, та пройшов відповідне навчання, організоване обласними, Київським міським центрами соціальних служб.3

Крім того, соціальна послуга супроводу дітей з особливими освітніми потребами під час інклюзивного навчання передбачає надання підтримки та допомоги в пересуванні, комунікації, харчуванні.1

«Асистент дитини (учня) повинен володіти знаннями та навичками, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним у  «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80 «Соціальні послуги», затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 р. № 518, пройти навчання з питань надання соціальної послуги, організоване регіональними центрами соціальних служб та обов’язкові профілактичні медичні огляди відповідно до законодавства», – зазначила Наталія Мельник.

«Соціальна послуга надається безоплатно/платно/ з установленням диференційованої плати відповідно до вимог законодавства. Для отримання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів один із батьків/інший законний представник отримувача соціальної послуги звертається до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради  з письмовою заявою, до якої додається копія висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого ІРЦ, в якому зазначається потреба дитини у супроводі під час інклюзивного навчання. Підставою для отримання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів є рішення виконавчого органу», – додала Наталія Гонта.

Варто наголосити, соціальна послуга надається асистентом дитини (учня) після оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної  послуги, складання індивідуального плану,  укладення договору про надання соціальної послуги. Індивідуальний план є основою для надання соціальної послуги та ґрунтується на результатах визначення індивідуальних потреб дитини. Що стосується договору про надання соціальної послуги, то документ укладається в письмовій формі між надавачем соціальних послуг та одним із батьків/іншим законним представником отримувача соціальної послуги.

За словами спеціалістів, ефективність надання соціальної послуги визначається під час проведення зовнішнього та внутрішнього оцінювання якості зазначеної соціальної послуги.

Також фахівці обласного центру наголосили, вартість соціальної послуги, що надається за рахунок коштів місцевих бюджетів, формується з урахуванням фінансових можливостей відповідних місцевих бюджетів.

 

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*