Діти мають право…

Конвенція ООН з прав дитини — міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов’язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років на повний розвиток своїх можливостей в умовах, вільних від голоду, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань.

Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко розповімо про права дітей. Дитиною вважається особа віком до 18 років (стаття 1 Конвенції).  Всі діти є рівними у своїх правах (стаття 2 Конвенції). Всі діти незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови, є рівними у своїх правах. Всі діти мають право на любов та піклування (стаття 3 Конвенції). Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими.

Невід’ємне право на життя (стаття 3). Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати вживання та здоровий розвиток дітей – своїх маленьких громадян Захист дітей від викрадення та продажу (статті 11, 35 Конвенції). Обов’язки держави полягають у тому, щоб докладати всіх зусиль для попередження викрадання дітей, торгівлі дітьми та їх контрабанди. Всі діти мають право на власну думку (статті 12, 13). Кожна дитина може вільно висловлювати власну думку та погляди, причому, цим поглядом повинна приділятись увага при вирішенні будь-яких питань, що торкаються даної дитини. Діти мають право на об’єднання (стаття 15). Дитина має право зустрічатись з іншими людьми, вступати до асоціацій, об’єднань, або ж створювати їх. Всі діти мають право на особисте життя (стаття 16). Діти мають право на захист від втручання до їх особистого та сімейного життя. Не можна втручатись у листування дітей, порушувати їх честь та гідність. Всі діти мають право на інформацію (стаття 17). Держава забезпечує доступ дітей до всебічної інформації. Заохочується розповсюдження засобами масової інформації, матеріалів, які стосуються соціальних, культурних питань розвитку людини. Держава також запобігає розповсюдженню та впливу шкідливої для дитини інформації. Діти не повинні стати жертвами насильства (статті 19, 37). Держава захищає дітей від брутального поводження з боку батьків або інших осіб, жодна дитина не може бути піддана катуванню, знущанню, незаконному арешту або позбавленню волі. Особлива турбота про дітей-сиріт (статті 20, 21, 25). Держава повинна забезпечувати захист дитини, яка позбавлення сім’ї, надаючи відповідну альтернативу сімейному піклуванню. Всі діти мають право на медичну допомогу (стаття 24). Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може забезпечити держава. Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров’я. Всі діти мають право на освіту (статті 28, 29). Дитина має право на освіту і обов’язок держави – забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов’язкову початкову освіту та заохотити її до отримання середньої освіти. Діти мають право на повноцінне харчування (стаття 27). Кожна дитина має право на рівень життя, необхідній для її фізичного, розумового, духовного, соціального розвитку, батьки несуть відповідальність за забезпечення необхідного рівня життя дитини. Держава ж створює відповідні умови для реалізації цієї відповідальності. Всі діти мають право на національну самобутність (стаття 30). У кожного народу є своя мова, свої традиції, релігії, обряди. Діти мають право користуватися своєю національною культурою, рідною мовою та сповідувати свою релігію. Діти мають право на відпочинок (стаття 31). Діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті. Діти мають право на розвиток талантів (стаття 29). В кожній дитині закладений певний дар. Завдання держави полягає в тому, щоб не лише вчасно поліпшити талановитих дітей, а й сприяти розвитку їх талантів та обдаровань. Діти мають право на захист від наркоманії (стаття 33). Діти мають право на захист від незаконного вживання наркотиків, а також від залучення до виробництва наркотичних речовин та торгівлі ними. Жодна дитина не повинн бути скривджена (статті 37, 39). Жодна дитина не може бути піддана тортурам, жорстокому поводженню, покаранню та незаконному арешту. У випадках, коли дитина все ж постраждала, держава забезпечує необхідну соціальну реабілітацію та лікування. Захист прав неповнолітніх правопорушників (статті 37, 40). Дитина, яка порушила закон, має право на таке поводження, що сприяє розвитку у неї почуття власної гідності та зміцнює повагу до прав і свобод людини. Дітей не можна залучати до бойових дій (стаття 38). Держава повинна вживати всіх можливих заходів, щоб діти не брали участі у військових діях. Жодна дитина віком до 15 років не повинна призиватись на службу до збройних сил. Держава повинна піклуватись про дітей, які постраждали від збройних конфліктів. Діти мають знати свої права (стаття 42). Держава зобов’язана як найширше знайомити як дорослих, так і дітей з правами, відображеними у Конвенції ООН про права дитини.

Конфлікт, що всередині…

Внутрішньо-особистісний конфлікт один із найскладніших конфліктів, який відбувається безпосередньо у внутрішньому світі людини.

Такі конфлікти умовно можна назвати як „конфлікти між тим, що є і тим, що хотілося б мати”, або „між тим, що ви хочете і тим чого не хочете”, „між тим, хто ви є і тим, ким хотіли би бути”.
В реальному житті людині часто доводиться робити вибір на користь того чи іншого можливого варіанту, відсуваючи на другий план  інші. Наприклад, кохання чи багатство, сім’я чи робота, особисте життя чи кар’єра.

Виникає ситуація внутрішньої напруги і протиріч, яка стимулює людину самовизначатися, розвиватися, самовдосконалюватися. Проте не завжди це вдається зробити з легкістю. Часто людина не готова до змін, до компромісів, до вибору. При тривалому внутрішньому конфлікті , який не знаходить рішення, в людини починає псуватися характер, і, як наслідок, відносини з близькими, друзями, колегами… і навіть здоров`я.

Якщо дуже хочеться розібратися у собі, щоб хтось допоміг подивитися на ситуацію з іншого боку, слід звернутись до спеціалістів психологів.

В  місті  Хмельницькому працює Служба «Телефон Довіри 15-50» безкоштовної психологічної підтримки та допомоги.

Зателефонувавши за номером «15-50» з міського телефону, або (067) 133-15-50 з мобільного ви можете поспілкуватись з психологом та розповісти про свою ситуацію.

Лінія психологічної допомоги працює цілодобово. Ваша бесіда зі спеціалістом-консультантом абсолютно анонімна.

Зателефонувавши, ви може отримати інформаційну, консультаційну, психологічну допомогу.

реклама до статті ХМ місто

Акція «Ми проти куріння. Ми – здорове пкоління!»

Уже понад 10 років міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводить акцію в рамках Всесвітнього дня без тютюну. Сьогодні вона проводиться під гаслом «Ми проти куріння. Ми – здорове пкоління!».Акція направлена на пропаганду здорового способу життя, адже натепер Україна, як ніколи, потребує здорових юнаків та дівчат – здорове покоління. Однією із шкідливих звичок є тютюнопаління, яке руйнує не тільки здоров’я людини, але й відчутно спустошує гаманець. І першочерговим завданням Центру було привернути увагу саме до цієї проблеми, адже головною проблемою  є вироблення власного відповідального ставлення до свого здоров’я та впливу шкідливих звичок, зокрема, паління.

Пересічним громадянам організатори акції роздавали листівки та браслети на руку, які містили відповідну тематику. В акції взяло участь близько 800 чоловік.

«Літературними стежками Поділля»

Галерея

Кожна держава має свої культурні корені, зібрані в музеях і виставкових залах, які дозволяють всім охочим долучитися до світу прекрасного і вдихнути на повні груди повітря, просочене духом часу.Щоб привернути увагу до музейної діяльності, було засновано Міжнародний день музеїв, який щороку в усьому світі відзначають 18 травня. Хмельницький обласний літературний музей — один з найбільших просвітницьких закладів, культурний осередок міста та області, що містить зібрання  матеріалів та предметів, що висвітлюють історію становлення і сьогодення літературного і культурного процесу в краї, присвячений окремим видатним його персоналіям. Музей розташований у ошатному невеликому одноповерховому будиночку у самому середмісті Хмельницького, за адресою:вул. Грушевського,буд. 68. Відкриття Хмельницького Читати далі…

«Сучасна сім’я: нові виклики»

Галерея

12 травня 2016 року у читальному залі відбулася подіумна дискусія «Сучасна сім’я: нові виклики» (до Міжнародного дня сім’ї). Організаторами виступили міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та Хмельницька обласна універсальна наукова бібліотека ім. М. Островського. Захід проходив з метою поглиблення розуміння ролі сім’ї як хранительки людських цінностей, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинника стабільності  і розвитку. На сучасному етапі розвитку суспільства перед сім’єю постали нові виклики, пов’язані з найгострішими соціальними проблемами: глобалізація, стрімкий науково-технічний прогрес, автоматизація, роботизація тощо. Як це впливатиме на створення та функціонування сімї, чи потрібно і можливо усвідомлено підготуватись до одруження, які засоби допоможуть Читати далі…

Акція “Не дай СНІДу шанс” з нагоди Всесвітнього дня, пам’яті померлих від СНІДу

На сьогодні ВІЛ залишається однією з основних проблем охорони здоров’я, що за останні 30 років забрала більше 25 мільйонів людських життів. ВІЛ/СНІД давно перестав бути хворобою «групи ризику». Сьогодні соціальний статус, вік і зовнішність людини не можуть свідчити про наявність або відсутність у неї вірусу.

Як відомо із статистичних даних, кількість ВІЛ-позитивних людей в Україні сягає 230 тисяч осіб. Лікування отримує лише чверть із них, що становить понад 63 тисячі осіб, а знає про свій ВІЛ-позитивний статус лише половина з інфікованих.

За рішенням Всесвітньої організації охорони здоров’я кожну третю неділю травня проводиться День пам’яті померлих від СНІДу. У цей День мільйони людей в усіх країнах світу організовують різні заходи для того, щоби вшанувати пам’ять померлих і дати можливість живим замислитися про те, що епідемія СНІДу може торкнутися кожного.

Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді також долучився до вшанування пам’яті людей, що померли від цієї хвороби. За ініціативою Центру та за підтримки управління молоді та спорту 12 травня на сценічному майданчику біля к-ру ім.Т.Шевченка відбулася акція «Не дай СНІДу шанс». Мета заходу – вшанування пам’яті людей, які померли від СНІДу, профілактика цього захворювання, привернення уваги населення до даної проблеми. В заході взяли участь представники Всеукраїнської мережі людей, що живуть з ВІЛ/СНІД Хмельницького обласного відділення, працівники Хмельницької міської організації Червоний Хрест України, директор Хмельницького обласного Центру профілактики і боротьби зі СНІДом – Касяндрук Олександр Петрович, головний лікарХмельницького обласного Центру здоров’я Небесна Людмила Федорівна, президент Хмельницької асоціації сприяння вирішенню проблем наркоманії та СНІДу “Вікторія” – Висоцька Лариса Ульянівна, студенти Хмельницького музичного училища ім.. В.Заремби.

На завершення заходу усі учасники та небайдужі хмельничани вшанували пам’ять померлих людей хвилиною мовчання, запалили лампади та створили ланцюг єднання  навколо “Червоної стрічки”,  як символ боротьби зі СНІДом.

Отже, не будьте байдужими до цієї проблеми, дбайте про себе та своїх близьких!

SAM_8604SAM_8498SAM_8534SAM_8557SAM_8492

Засоби корекції негативних емоційних станів

Серед багатьох актуальних психологічних проблем, з якими звертаються люди до Служби «Телефон довіри»  є проблеми, пов’язані з психічними станами. Зважаючи на те, що психічні стани людини трансформуються з розвитком особистості у її властивості, вважаємо доцільним описати методи  подолання негативних емоцій.

1)   «Переінтепретація». Часто люди з підвищеною тривожністю деморалізують перші ознаки виникнення стану тривоги. В багатьох випадках корисно розповісти, роз’яснити, що це ознаки готовності людини до дій (ознаки активації), їх відчуває більшість людей, вони допомагають відповісти, виступити якомога краще. При певному тренуванні цей прийом може допомогти вибратися з «зачарованого кола»;

2)      «Налаштування на певний емоційний стан». Людині пропонується подумки пов’язати тривожний емоційний стан з однією мелодією, кольором, пейзажем, яким-небудь характерним жестом; спокійний, розслаблений стан – з іншим, а впевненість, «переможність» з третім. При сильному хвилюванні спочатку згадати перше, потім – друге, потім – третє, повторити декілька раз.

3)            «Приємні спогади». Пропонується уявити собі ситуацію, в якій людина відчуває повний спокій, розслабленість, і, якомога яскравіше, намагатися згадати всі відчуття, уявити цю ситуацію.

4)            «Використання ролі». У важкій ситуації пропонується яскраво уявити образ, наприклад, кіногероя, увійти в цю роль і діяти в тому «образі». Цей прийом особливо ефективний для чоловічої статі.

5)            «Контроль голосу і жестів». По голосу і жестах можливо визначити емоційний стан людини, розповідається, що впевнений голос і спокійні жести можуть мати зворотню дію – заспокоювати, надавати впевненості. Вказується на необхідність тренування перед дзеркалом і «глядачами».

6) «Посмішка». Навчання цілеспрямованому керуванню м’язами обличчя.
Пропонується ряд стандартних вправ для розслаблення м’язів обличчя,
пояснюється значення посмішки для зняття нервово-психічного напруження.

7)  «Дихання». Пропонуються способи використання дихання з метою зняття напруження, наприклад, зробити видих вдвічі довше, ніж вдих; у випадку сильного напруження зробити глибокий видих вдвоє довше; затримати дихання на 20-30 сек.

8)      «Мисленнєве тренування» Ситуація, що викликає тривогу, напередодні уявляється в усіх подробицях, труднощах, які викликають переживання, детально продумується власна поведінка.

9) «Репетиція». Наперед програти ситуації, які викликають тривогу. Корисним є також, зміна тону розмови. 

10) «Переформулювання завдання» Відомо, що однією з причин, яка заважає результативній діяльності тривожних особистостей є те, що вони сконцентровані не тільки на її виконанні, але й на тому, як вони виглядають зі сторони. В зв’язку з цим необхідно навчити людину вмінню знижувати значення «поразки» або «перемоги». Тут ефективним стає прийом, коли деякі ситуації розглядають як тренувальні, в яких можливо навчитися володіти собою для більш відповідальних іспитів.

Розглянуті засоби та прийоми подолання негативних емоцій доцільно використовувати у різноманітних їх проявах, поєднуючи з допоміжними засобами (похід у кіно, заняття спортом, активний відпочинок і т.д).  Проте, якщо Вам важко самостійно справитись зі своїми негативними емоціями дзвоніть до Служби «Телефон Довіри» за номером 15-50, або  067 – 133 – 15 -50 (цілодобово).

День пам’яті і примирення

Україна разом із багатьма країнами Європи відзначає 8 травня як День пам’яті та примирення. Відповідно до указу Президента України, підписаного 2015 року, метою відзначення є гідне вшанування подвигу українського народу, його визначного внеску в перемогу.

В рамках цього дня 05.05.2016 року Хмельницький міський Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на базі Хмельницької обласної бібліотеки для юнацтва провели зустріч з учасниками бойових дій антитерористичної операції. Для того щоб виховати почуття патріотизму, гордості за людей своєї землі, які відстоюють незалежність і волю України, були залучені студенти Хмельницького національного університету.

Під час зустрічі захисники поділилися враженнями подій, які вони пережили на сході нашої держави. Герої розповіли про свої враження від пережитих бойових дій, героїчні вчинки. Студенти були враженні силою волі та патріотизмом оборонців, віддячили їм квітами та подарунками за цікаві, повчальні розповіді. 

Низький уклін вам, захисники Вітчизни, за ваш приклад мужності та відваги.Український народ є нащадком славетного та сильного покоління героїв, які виборюють для нас право на існування. Ми безмежно вдячні кожному солдатові, кожному герою, який пожертвував своїм життям заради нашої свободи, благополуччя та миру. Нехай пам’ять про їх подвиги вічно живе у прийдешніх поколіннях,а повага до жертв війни завжди променіє в серці кожного з нас.

DSC02530 DSC02502

Співпраця – як механізм боротьби зі злочинністю

28 квітня 2016 року відбулася спільна робоча нарада працівників Кам’янець-Подільського міського Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді  (далі – Центр) та Кам’янець-Подільського міськрайонного відділу кримінально-виконавчої інспекції Управління Державної пенітенціарної служби України у Хмельницькій області (далі – КВІ).

КВI

Під час наради працівники підвели підсумки роботи з дітьми та молоддю, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі; ознайомились із результатами здійснення соціальної роботи з неповнолітніми та особами молодіжного віку, засудженої до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі; розглянули методи впливу, спрямовані на зміну світогляду неповнолітніх правопорушників, та шляхи вирішення існуючих проблем. Також, учасники наради обговорили актуальні питання, які найчастіше доводиться вирішувати в роботі та спланували подальшу роботу щодо ресоціалізації дітей та молоді, засуджених до покарань, не пов’язаних із позбавленням волі.

Розглянуто 5 особових спав правопорушників, у тому числі однієї дитини.

Проведено взаємозвірку підоблікових осіб.

Передусім співпраця Центру і КВІ спрямована на зменшення ризику скоєння повторних злочинів неповнолітніми та особами молодіжного віку, щоби у майбутньому вони не опинилися за гратами.

У м. Кам’янці-Подільському переселенці писали писанки для воїнів

Традиційно щороку до Великодніх свят пишуть писанки. Адже за народними повір’ями писанки були джерелом родючості землі, всіляких щедрот, багатства, запобігали різним напастям, захищали від стихійного лиха.

Проте, не кожен знає про таку традицію і не кожен вміє це робити. Саме з цією метою Кам’янець-Подільським міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно з кафедрою соціальної педагогіки і соціальної роботи факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка і був проведений майстер-клас для вимушених переселенців. Викладачами та студентами закладу були продемонстровані різні техніки розпису, представлена символіка та надані усі необхідні інструменти для виготовлення писанок. А щоб учасники занурились у Великодню  атмосферу та змогли поринути у таїнство Пасхи, під час проведення майстер-класу горіли свічки, звучали українські пісні.

І вже наступного дня писанки від переселенців були передані нашим захисникам, які боронять Україну на її Сході.

Такі заходи для вимушених переселенців мають особливе значення, адже саме національні традиції допомагають краще зрозуміти історію свого народу, а отже і себе. 

DSCF0864 DSCF0849 DSCF0852